Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
Na akkor mégegyszer:
The videos show that the pedestrian crossed in a section of roadway not directly illuminated by the roadway lighting.
Ott volt zebra kicsit arrébb. Továbbra is egy egyenes útról van szó, aminél nem nézett körbe a gyalogos.
A szoftver nem hibázott, vészfékezett volna, ha nem lett volna ez kikapcsolva egy ember által.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Teljesen mindegy, hogy van-e fény vagy nincs az autó szempontjából.
Azért nem vészfékezett, mert az valaki kézzel kikapcsolta.
Az meg hogy mit kellett volna és mikor csináljon, azt szerintem ne te mond meg. A szoftverről tudjuk hogy a vészfékezésre jutott amivel el is lehetett volna kerülni a balestet. Ezt valaki letiltotta.
Nem saját magát tiltotta le a szoftver, ezt valaki ember beállította így.
Nyilván nem tökéletes a szoftver, viszont ezt is meg tudta volna menteni.
Úgy lett beállítva, hogy ne vészfékezzen, azért van ott az operátor, hogy majd ő vészfékezik ha kell. Ezt nem tette meg, a szoftver azt csinálta amit mondtak neki.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Csak halkan jegyzem meg, hogy a nagy gyártók automatikus vészfékezése is olyan szar, hogy egy sávváltásnál befékezéssel konkrét balesetközeli helyzetet okoz.
A vészfékezés helyett egy élő személy ült ott, hogy jól felmérje a helyzetet. Ezért volt teszt. Semmi probléma nem lett volna, ha az ott ülő operátor azt teszi ami a dolga.
Viszont még így is, hogy az azonosítás hibázott, késlekedett vele, még így is meg tudott volna állni, ha nincs kikapcsolva neki a vészfékezés.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Ebből csak az utolsó igaz.
A szoftver nem volt rossz, hanem nem volt kész. (Ezért tesztelték. Kész szoftvert nem kell tesztelni mert kész van.)
A "hekk" nem volt rossz, azt azért tették bele, mert nem működött az a része megbízhatóan. Ezt úgy gondolták, hogy az operátor majd megoldja. Ezt nagyon rosszul gondolták.
Switch Tax
-
-
MasterMark
titán
Feleslegesen pontozol.
A szoftver pont ezért volt tesztüzemben. Itt maga a tesztelés volt hibás. Hozzáértő embereknek, kiképzett sofőrnek egy valódi technikussal kellett volna tesztelni egy ilyen félkész szoftvert.
szerk.: Egyébként visszatérve a lámpához, a felismerésben számít az hogy mennyire van kivilágítva. A LIDAR csak egy ponthalmaz, a normál kamerákkel kép alapján lehet megmondani, hogy mi is az pontosan. Ezért is késett valószínűleg az azonosítás.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Azért volt ott az operátor, mert egy félkész szoftvert teszteltek. Nem utasnak ment. Nem egyedül engedték ki a szoftvert, hogy menjél kisfiam csinálj amit akarsz.
A vészfékezést is azért kapcsolhatták ki, mert számítottak az operátor beavatkozására. (Rosszul, de ugye ez itt a probléma.)
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
addikt
Nem vagyok biztos benne, hogy kevesebbet fog hibázni, de abban igen, hogy máshogy fog hibázni. Aztán, hogy ez vigasztalja majd-e az áldozatokat, nem hinném. Én továbbra is a gép + ember kombinációnak vagyok híve.
bambano: azért nem mérnöki szemmel is belátható, hogy a vezetéssegítő rendszerek és a valódi önvezetés közt nem olyan kicsi a szakadék. Sávelhagyásra figyelmeztetésnél, adaptív tempomatnál és társainál mind-mind felülbírálhatod a rendszert, akár a navigáció iránymutatásánál. Önvezető rendszernél erre nem lesz esélyed, mert már vérző fejjel fekszel a kormányon, mire tudnád, mi is történt.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
Na, látod, hogy hülye a szoftver. Ha látom, hogy jön az autópálya-kihajtó, akkor inkább nem előzök. Mellesleg ez is abszurd, indexel, aztán valaki majd beengedi. Vagy erre már nem képes?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
btprg
senior tag
(ott inkább a túlzott óvatosságra panaszkodnak a publikus béta alapján, hogy pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót)
Ezzel szerintem le is írtad azt, hogy hol van a kutya elásva: "túlzott" óvatossággal biztosan nagy mértékben csökkenthető a balesetek száma Csak az nem biztos hogy tetszeni fog a felhasználónak, ha egy nagyobb eső miatt az út szélére húzódva óránként 10 kilométeres sebességgel fog araszolni a biztonság jegyében az autó, vagy nem fog leelőzni egy traktort pár kilométeren keresztül mert túl veszélyesnek ítéli...
Szerk.: úgy gondolom hogy a szoftverhibás/feltörős dolgokon kívül a teljes önvezetés egyik legnagyobb problémája pont ez lehet, hogy míg egy rosszul sikerült Windows 10 frissítés után mérgedben lezárhatod a gépet és elmehetsz pl. olvasni, addig egy szoftver által kezelhetetlen helyzetbe beragadt önvezető autóban addig kell ülnöd, amíg valahogy meg nem oldódik a probléma... Ha lenne "MÁRPEDIG ÉN AKKOR IS MEGELŐZÖM A TRAKTORT MOST" gomb, akkor semmivel se lenne biztonságosabb, anélkül meg teljesen kiszolgáltatott a szoftver minden hülyeségének az utazó.
[ Szerkesztve ]
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
"pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót": a waymo nem tudja már elinduláskor, hogy melyik kihajtón fog lehajtani? azé ez elég láma dolog lenne...
más (nemcsak neked):
a mai nap megint meggyőzött róla, hogy a jelenlegi szoftverek rakás csavart nem érnek. meg arról is, hogy a garázsból se álltak ki a kocsikkal, amikkel a jelenlegi vezetéssegítő rendszereket tesztelték. de legalább a passatos figurának nem lesz holnap reggel meglepi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"a fejlesztés alatt lévő SW nem tökéletes": a szám, amit az autóm számlájának jobb alsó sarkában láttam, qrvára nem azt sugallja, hogy béta tesztes sw van benne. az, amit tapasztaltam vele, az se, csak az a másik irányból.
"sőt, még csak elég jó sem, ha jól értettem a logikádat.": nem jól érted.
- itt meg hasonló topicokban az ment, hogy mivel te meg pár véleménybarátod azt olvasta a pressz rilízben, hogy az önvezető autó jó, tehát akkor az jó. ehhez képest a frissen linkelt hír szerint valaki, aki nyakig benne van, bevallotta, hogy az önvezető autó halálos baleseti statisztikája legalább 6x rosszabb, mint az emberé, tehát ebből levonhatjuk azt a következtetést, hogy a korábbi pressz rilízek hazudnak, mint kormányszóvivő a királyi tévében.
- a logikai levezetésem pedig az volt, hogy mivel most nincs olyan hardver, ami kellene az önvezetéshez, ezért nem lehet rendes, kifogástalan önvezetést csinálni. és mivel 6 nagyságrendet kellene ugrani a hardverben, ezért nem is lesz a közeli jövőben."Azt honnan sikerült megálmodnod, hogy az önvezetéshez tényleges MI kellene?": nem ezt sugallja minden hír? hint: de.
szerk: ettől némileg, ha nem is teljesen független kérdés, hogy (figyelem, új állítást fogalmazok meg) az autógyárak elfelejtettek/nem akarnak rendes autót gyártani az önvezető rendszeren kívüli alkatrészek területén se.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Ja, már megint az Opelod gyorsan kereskedelmi forgalomba dobott vezetéssegítő dolgaiból próbálod meg megsaccolni, hogy hol tart az önvezetés?": még mindig a személyes tapasztalatomat írom meg, nem a kiguglizott press release hülyeségeit.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- E-roller topik
- Motoros topic
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...