Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
válasz Aprósólyom #1 üzenetére
A susnyásból jött ki szabálytalanul, full sötétben, fényvisszaverő nélkül, nem nézett körbe, kisétált az autó elé. Vérében metamfetamin és marihuána.
Az autó is hibázott, a felügyelő is, de nem az autó ment fel a járdára és üldözve direkt elütotte.
Felesleges démonizálni ezt az egészet.
Mirman: Kevesebb mint egy másodpercen belül már fékezett az operátor.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Az ugye megvan, hogy ha sima sofőr üti így el, akkor kb. vizsgálat sem lenne?
Körülnézés nélkül begyalogolsz az autó elé, ott nem az autó a hibás akárki/akármi vezette.A baj itt az, hogy ez pont egy olyan eset amit az önvezető autó megakadályozhatott volna. Ugye a Volvo rendszere már rég fékezett volna.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Ez nem cikk, hanem az NTSB előzetes jelentése.
Így van, a Volvo vészfékező rendszere ki lett iktatva, az Uber szoftver vészfékezése pedig ki lett kapcsolva mivel nem úgy viselkedett ahogy kellett volna.
Óriási hiba volt szerintem mindkettőt kikapcsolni, de elméletileg ugye azért ült ott az operátor.szerk.: Az Uber rendszere is fékezett volna már a baleset előtt, de ugye ez a vészfékezés ki lett kapcsdolva. Itt nem a szoftver hibázott, ahogy sokan démonizálják. Egyszerűen rosszul lett beállítva.
At 1.3 seconds before impact, the self-driving system determined that an emergency braking maneuver was needed to mitigate a collision. According to Uber, emergency braking maneuvers are not enabled while the vehicle is under computer control, to reduce the potential for erratic vehicle behavior. The vehicle operator is relied on to intervene and take action.
szerk.2: A gyalogos besétált egy messziről látszó autó elé. Ez szerintem nem normális sehogysem.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Na akkor mégegyszer:
The videos show that the pedestrian crossed in a section of roadway not directly illuminated by the roadway lighting.
Ott volt zebra kicsit arrébb. Továbbra is egy egyenes útról van szó, aminél nem nézett körbe a gyalogos.
A szoftver nem hibázott, vészfékezett volna, ha nem lett volna ez kikapcsolva egy ember által.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Teljesen mindegy, hogy van-e fény vagy nincs az autó szempontjából.
Azért nem vészfékezett, mert az valaki kézzel kikapcsolta.
Az meg hogy mit kellett volna és mikor csináljon, azt szerintem ne te mond meg. A szoftverről tudjuk hogy a vészfékezésre jutott amivel el is lehetett volna kerülni a balestet. Ezt valaki letiltotta.
Nem saját magát tiltotta le a szoftver, ezt valaki ember beállította így.
Nyilván nem tökéletes a szoftver, viszont ezt is meg tudta volna menteni.
Úgy lett beállítva, hogy ne vészfékezzen, azért van ott az operátor, hogy majd ő vészfékezik ha kell. Ezt nem tette meg, a szoftver azt csinálta amit mondtak neki.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz #06658560 #39 üzenetére
Ne beszélj félre.
Tény, hogy késlekedett az azonosítással, viszont mikor meglett, hogy miaz és merre megy, akkor arra jutott, hogy vészfékezés az egyetlen megoldás.
Ez viszont le volt neki tiltva.
dabadab: Így van, nem volt megbízhatóan működö a vészfékezés, ezért tiltották le. Ezért ült ott egy operátor, az ő feladata lett volna vészfékezni adott helyzetben.
Nem egyedül küldték ki a rossz szoftvert, hogy tessék menjél teszteld magad. Azért ült ott az operátor, hogy beavatkozzon ha baj van. Ezért lett kikapcsolva a vészfékezés.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Csak halkan jegyzem meg, hogy a nagy gyártók automatikus vészfékezése is olyan szar, hogy egy sávváltásnál befékezéssel konkrét balesetközeli helyzetet okoz.
A vészfékezés helyett egy élő személy ült ott, hogy jól felmérje a helyzetet. Ezért volt teszt. Semmi probléma nem lett volna, ha az ott ülő operátor azt teszi ami a dolga.
Viszont még így is, hogy az azonosítás hibázott, késlekedett vele, még így is meg tudott volna állni, ha nincs kikapcsolva neki a vészfékezés.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz Tommmysun #49 üzenetére
Rosszul értelmezted.
Szerintem is az elkerülés lett volna ésszerübb, és ahogy itt már felvetették egy valódi sofőr is ezt csinálta volna valószínűleg.
t72killer: Nem tudom, a jelentésben ez van: The vehicle operator is relied on to intervene and take action.
Vagyis neki kellett volna beavatkoznia.Viszont ami most kiderült, hogy azt se tudták mi van, alulképzettek is voltak.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
-
MasterMark
titán
Ebből csak az utolsó igaz.
A szoftver nem volt rossz, hanem nem volt kész. (Ezért tesztelték. Kész szoftvert nem kell tesztelni mert kész van.)
A "hekk" nem volt rossz, azt azért tették bele, mert nem működött az a része megbízhatóan. Ezt úgy gondolták, hogy az operátor majd megoldja. Ezt nagyon rosszul gondolták.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
A garázsban hogy teszteled a vészfékezést szerinted?
Ezért hívták tesztelésnek. Ezért volt ott az operátor.A többi amit itt leírtál annak ki mond ellent? Mondtam én olyat, hogy akkor fel van jogosítva hogy elüsse? Nem.
Arról van szó, hogy nem véletlen alakult egyáltalán ki a helyzet.
A nő oda se nézett.A sírjára kiírhatják, hogy de az uber hibázott. Ezzel sajnos nincs megmentve.
Normális ember nem sétál be egy autó elé. Illetve jól körülnéz, mivel ő fogja a rövidebbet húzni, akárkinek is van igaza, vagy akárki is hibázott.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Ez teljesen egyértelmű.
Ezért ült ott az operátor, ezért releváns hogy sötét volt. Az operátor feladata lett volna beavatkozni, mivel a vészfékezést kikapcsolták.
Viszont a gyalogos ugyanúgy nem reagált semmit az autó közeledésére, sőt észre sem vette. (Azért nem egy lopakodóról van szó.)
Tehát:
A nő ugyanúgy nem próbálta meg elkerülni a balestet.
A szoftver vészfékezett volna, de kikapcsolták.
Az operátor meg nem figyelt arra ami történik.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
-
MasterMark
titán
válasz t72killer #71 üzenetére
Egyébként itthon pl. nem is egy hanem két ember van, egy aki csak sofőr, és az utat figyeli, meg hogy hol avatkozzon be. És külön van egy operátor aki az autó rendszereit felügyeli.
És nem mennek sok órákat, mivel folyamatosan és jobban figyelni kell mintha te vezetnél.
A szoftver nem hibázott, azt csinálta amit mondtak neki. Csak épp nem volt ott mellette a rendes felügyelet.
A hiba ott volt, hogy nem jól találták ki a tesztelés folyamatát. Nem jó embert ültettek oda, az egész teszt rosszul lett felépítve.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Úgy, hogy rögzíti az adatokat, amiket aztán lehet elemezni, és megnézni hogy mikor hogy döntött volna. Esetleg összevetni azzal, hogy a sofőr mit csinált az adott helyzetben.
Nem olyan nagy meglepetés ez, a Tesla is így csinálta. Nagyon sok adatot gyűjtött, mielőtt engedélyezték az önvezetést.
szerk.: Csak hogy tiszta legyen, nem a vészfékezés kiszámítása volt kikapcsolva, hanem annak a végrehajtása csak.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
-
-
MasterMark
titán
Feleslegesen pontozol.
A szoftver pont ezért volt tesztüzemben. Itt maga a tesztelés volt hibás. Hozzáértő embereknek, kiképzett sofőrnek egy valódi technikussal kellett volna tesztelni egy ilyen félkész szoftvert.
szerk.: Egyébként visszatérve a lámpához, a felismerésben számít az hogy mennyire van kivilágítva. A LIDAR csak egy ponthalmaz, a normál kamerákkel kép alapján lehet megmondani, hogy mi is az pontosan. Ezért is késett valószínűleg az azonosítás.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Azért volt ott az operátor, mert egy félkész szoftvert teszteltek. Nem utasnak ment. Nem egyedül engedték ki a szoftvert, hogy menjél kisfiam csinálj amit akarsz.
A vészfékezést is azért kapcsolhatták ki, mert számítottak az operátor beavatkozására. (Rosszul, de ugye ez itt a probléma.)
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz fRooStzzZ #94 üzenetére
Gondolom ha te átmész egy autó előtt, akkor figyeled a sebességét, figyeled lát-e téhed. Ez a normális. Innen meg tudod ítélni, hogy elférsz-e. Tudsz gyorsítani ha jobban jön mint gondoltad, stb.
Na most a gyalogos egyszer nem nézett az autó irányába.
Ez nem úgy történik, hogy hu ott az autó messze kényelmes tempóban elindulok elfordított fejjel. Aztán hopp az autó odaugrott mellé és elütotte. Nem.
Itt a gyalogos majdnem ugyanannyira hibás.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Ez teljesen igaz, ezért mondom, hogy hibás volt mindkettő.
Az meg nem segít rajtad ha meghalltál, hogy de az autósnak nagyobb a felelősége.
Te sem sétálsz be egy auó elé, mert mi van ha ivott, mi van ha facebookozik és nem figyel stb.Mint már írtam a gyalogos fogja a rövidebbet húzni. Úgyhogy biztos megéri a “majd az autós fékez, van fékje” felfogással belépni az autó elé?
Gyalogosátkelő nincs a képben itt.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz #06658560 #112 üzenetére
Azért volt jó, mert kikapcsolták a rossz részt. Ez a lényeg.
Azért engedték forgalomba, mert ezerszer mondtam már, hogy nem egyedül ment kocsikázni! Ott ült egy operátor, az lett volna a dolga hogy figyeljen mit csinál, és adott helyzetben ő vegye át az irányítást.
Ha ülnek benne emberek akik át tudják venni az irányítást, akkor nem kell tesztpálya ilyenkor már...
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Egyébként a nehézséget most is az okozza, hogy nem csak önvezető autók vannak. Ha nem kéne a kiszámíthatatlan emberekre figyelni, és még kommunikálni is tudnának egymással az autók, akkor nagyon hamar meg lehetne oldani ezt a problémát.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Azért mert nem ez az irány a jó. A közeljövőben nem fogja tudni egy mostani kamu-mi kitalálni a kiszámíthatatlan emberek viselkedését.
Akkor fog ez működni, ha minden járművet gép irányít, és egymással is kommunikálnak. Pl. Lennének ilyen szakaszok, vagy az autópálya csak így működne, hogy ott emberi irányítással nem mehetsz, ott csak önvezető autók mehetnek. A felhajtónál átveszi az irányítást, és akkor nem kell figyelni emberek kiszámíthatatlanságára.
szerk.: Ezzel a fent említett átsorolás is megoldódna, mert tudnak egymással kommunikálni.
Plusz jóval felgyorsulhatna is a közlekedés.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Elolvastad egyáltalán amit írtam?
Pont ezért hoztam fel az autópályát, mint olyan szakaszt amit így meg lehet oldani. Ott nem megy se disznó, se traktoros.
A többi meg baromság. Nem, nem fog szétfagyni, meg eltörni. Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?
mert ahhoz milliárdos szintű párhuzamos feldolgozás kellene. az meg nincs és nem is lesz.
Kvantum processzorrokal lesz ilyen, és akkor lesz valódi MI is.[ Szerkesztve ]
Switch Tax