- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Nem meglepo. Uj autoban helybol iktatnam ki a gps-t,gsm-et,wifit, kamerakat es mikrofonokat.
-
Akula
őstag
Egy külföldi céges kiküldetés során a reptéren kaptunk egy kis kategóriájú bérautót. Kolléga egyből párosította BT-al a mobilját, hogy meg ne büntessék, ha a kormányt is fogja, meg a mobilt is vezetés közben.
A kocsi fedélzetijében már annyi telefonszám volt elmentve, hogy alig találta a saját bejegyzéseit. Nesze neked GDPR. És ez csak egy fapados Corsa volt.
Az iOT a bátraknak való"Akula Sub, ready for the deep!"
-
bambano
titán
nem hiszem, hogy az autóm több adatot gyűjtene rólam, mint amit én gondolok...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
<Adamsky>
nagyúr
No, akkor most tegyük e mellé a hír mellé a TCL-est, és gondolkozzunk el picit.
• Kinek (melyik cégnek) mit lehet és mit nem?
• Mi számít kémkedésnek, és mi nem?
• ... és egyébkét is, hány éves a kapitány.Olvasva ezeket a híreket, egyébként mindig ledöbbenek. Az erősebb kutya b@**ik sajnos változatlanul igaz, valamint Hofi örökbecsű vicce a farkas fiúval a róka fiúval és a nyúllal pedig igazabb, mint valaha. Szomorú világot élünk
-
asdf_
veterán
Én arra is kíváncsi lennék, amikor egy gyártói szervizben rádugják a diagnosztikai eszközt az autóra, akkor milyen adatok mennek fel a "központba". Pl. a hibrid- vagy elektromos autók akkumulátorai kapcsán egész részletes adatokra lehet szüksége a gyártónak a későbbi termékek fejlesztése kapcsán és azért hatalmas összegeket nem tennék rá, hogy ezek full anonimizálva lesznek ,meg hogy csak egy gyűjtőbe mennek bele, aminek a végeredményével dolgoznak. Tudom, GDPR, de mivel egy gyártói, zárt rendszerben van az adat, senki meg nem mondja, hogy mit és hogyan tárolnak (kivéve, ha egyszer egy leak kapcsán véletlen kikerül).
-
gabor7th
addikt
"A média és a társadalom persze többségében az okostelefonok és az appok, vagy talán még a PC-k biztonságával van elfoglalva."
Sajnos inkább tojik rá és egyre megy a zsákutcába.
"Attól függően, hogy egy autó mennyire új és milyen okosfunkciókkal bír, a tulajdonos vagy használó tudta nélkül megdöbbentő mennyiségű és részletességű adatot gyűjthet be: helyadatokat, információkat az ajtók nyitásáról, teljes hangfelvételeket."
Számomra a szenzáció az lenne, ha egy cég nem élne vissza a helyzetével.Majd amikor majd vezet helyetted és közben a neten lóg a sok sebezhetőségével halálos is lesz, majd talán akkor felébrednek az emberek.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
ledgeri
nagyúr
Első Indítás után majd be kell lépni Android Autoba google fiókkal, majd indulásnál engedélyezni kell Fék pedál tapógató apnak, hogy hozzáférjen a fékhez, meg mikrofonhoz kamerához ("hogy tudja felismerni környezetét, és reagáljon közeledő megkülönböztető jelzésekre") stb stb... Így fogunk állni...
Persze, ha balesetet szenvedsz, mert valaki feltörte a titkosítást valamilyen szinten, akkor persze: nem volt beállítva 2FA, meg miért nem rendelté tűzfalat.... nem csak a motortér és utascella közé, hanem a rendszerbe is, stb stb...// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
-
bambano
titán
"Én arra is kíváncsi lennék, amikor egy gyártói szervizben rádugják a diagnosztikai eszközt az autóra, akkor milyen adatok mennek fel a "központba".": szerintem semmilyen. ami kényes adat, azt a kocsi elküldi mobilon keresztül.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #11 üzenetére
Nem egeszen, ugyanis az adatok osszekapcsolasa akkor sokkal lazabb, az esemenyek szinkronitasa helybol tamadhato, igy kevesbe lesz hiteles az adathalmaz. GPS nelkul pedig mit sem er a szolgaltatok naplozasa, a bazisallomas alapu pozicionalas durvan pontatlan.
-
Silεncε
őstag
Magyarországon ez nem akkora probléma, itt az autók átlagéletkora 15 év
-
Csak akkor pontatlan, ha háromnál kevesebb b.állomás látható.
Bizonyos esetekben még ez is elegendő annak a bizonyítására, hogy valaki egy büntény közelében tartózkodott egy adott időpontban.Mindamellett értelmetlen tönkretenni a biztonságot növelő és kényelmi rendszereket. Az autó nem tudja, hogy agy adott időpontban ki vezeti. A kinyert információk járműhöz és nem személyhez köthetők. A telefon estében sokkal egyértelműbb a helyzet.
Volt aki az Android Autót hozta példának. Azért ne jó, mert az AA-t támogató rádióegységnek nem kell feltétlenül ODB kapcsolatot tartania a számítógéppel. Az egység alapvetően megjelenítőként üzemel.
Persze tönkre lehet tenni a kihangosító rendszer mikrofonjait csak nem látható az ebből származó előny.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
én nem a meghajtáshoz kötném a választást, hanem amelyik autóban van valamiféle önvezetés vagy annak kezdeménye, abban, szerintem, biztosan van mobil.
a tv, szerintem, biztosan hazaküldi, hogy melyik csatornát hogy nézték, mit csináltak a reklámokkal, és arra is mernék tenni egy kisebb összeget, hogy megsaccolja, hányan ültek előtte és mekkorák. de ez utóbbira csak kisebb összeget tennék
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #17 üzenetére
Meg amugy is pontatlan, mert az epuletek kozotti reflexiokkal es csillapitasokkal illetve ennek az idobeli valtozasaval nem tud mit kezdeni. Amit te irsz, az nagyjabol a pusztaban mukodik csak.
Ezek olyan kenyelmi es esetleg biztonsagi funkciok ami nelkul boven lehet elni.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #23 üzenetére
Siman elindul. GSM/GPS-t nem kell lehuzni, csak az antennat es 50 Ohmos lezaras mehet a helyere. Ugye melygarazsban is elindul. Mikrofon lehuzhato. Kamera kitakarhato. A legzsakot meg ne huzd le, az nem kemkedik
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #23 üzenetére
én például megnéztem, hogy melyik biztosíték látja el árammal a fedélzeti mobilt. azt az egyet kihúzom, akkor gyűjtögethet mindenféle adatot, elküldeni nem fogja tudni.
egyébként arra biztosan használják a mobilt, hogy folyamatosan fut az önvezető szoftver a kocsiban, és amikor a vezető nagyon mást csinál, mint amit az önvezető szoftver tett volna, ha éles, azt a helyzetet elküldi a gyárnak. én külön jót teszek azzal, hogy nem az én vezetési szokásom alapján tanítják meg a kocsit vezetni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
GreenGoblin
tag
-
bambano
titán
válasz GreenGoblin #26 üzenetére
miért pont az autó fedélzeti rendszeréről tételezed fel, hogy normális elvek mentén tervezték és sikerült helyesen elkészíteni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Medocsabi
addikt
Vicces, hogy valaki azért kapcsol ki mindent az autóban, mert "engemaztánnefigyejjenmegsenki"
Azt a zsebében meg ott a telefon, amit addig nem is tud használni, míg nem fogadja el, hogy MINDIG MINDENHOL MINDENT amit a telefonon csinál, monitoroznak,és tárolnak.
Gratulálok ezen ravaszdi embereknek Fuck the system! -
bambano
titán
válasz Medocsabi #30 üzenetére
szerinted a zsebemben levő telefont nem tudom úgy használni, hogy ne kémkedjen?
most tekintsünk el attól, hogy nemrég még 6230i-m volt, na azzal kémkedjenekszerk: a tvm-be nem dugtam ethernet kábelt. sőt, koaxot se. rakok mellé egy pi-t oszt jónapot.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
válasz GreenGoblin #31 üzenetére
Kapaszkodj meg, nalam igy van itthon Egyedul a mobiltelo nem sajat meg. Mondjuk a TV helyett shield van halon, de az csak a NAS-t eri el, netre szeparalt TOR-on juthat csak ki.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
Amúgy nem tudod úgy használni. Még az általam felsorolt 3 operációs rendszer ill. a butatelefon ja meg kihagytam a Linux telefont sem képesek teljesen biztonságosak lenni.
Miért?
Mert ha SIM kártya bent van már tudják hol vagy. GPS sem kell, hogy legyen a telefonban anélkül is tudják a helyzeted mivel a telefon rákapcsolódik az adótornyokra amik minden adatot tárolnak. Persze ha kiveszed az akkut (amit ma már nemigen lehet) és kiveszed a SIM kártyát mikor nem használod illetve a SIM feltöltős (feltételezem a feltöltést KP-val oldod meg vagy ajándék utalvánnyal) na akkor tudsz eltűnni mindenki elől egybkis időre de akkor mi értelme a telefonnak.
Nem lehet 100%-ban eltűnni manapság, de meg lehet nehezíteni azok dolgát akik keresnek minket... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Reggie0
félisten
válasz GreenGoblin #34 üzenetére
Teves a felvetes. Senki sem akar 100%-ban eltunni. Mondjuk attol meg, hogy felcsatlakozol egy toronyra messze nem fognak mindent tudni. Nem veletlen kuld GPS kordinatat a segelyhivonak a telo, mert a tornyos haromszogeles nagyon pontatlan.
-
bambano
titán
válasz GreenGoblin #34 üzenetére
téves, feltöltős simmel sem lehet eltűnni, mióta kötelező éves adategyeztetés van.
de bontsuk kétfelé a dolgot:
1. az, hogy a mobiltornyok és a szolgáltatók látják, hogy merre megyek, nem annyira fáj, mert egyrészt csak azt látják, hogy merre megyek, másrészt a magyar szolgáltatók elvileg a gdpr hatálya alá tartoznak, tehát nem teljesen hülyeség azt gondolni, hogy valamennyire korlátozva vannak.
2. a nagyobb probléma, mikor mindenféle appok mindenféle adatot tolnak ki meghatározhatatlan szerverekre, senki sem tudja milyen országokba, stb. ez ellen lehet védekezni, ha ezek az appok nincsenek a telefonodon és nincs rajta bekapcsolva se a mobilnet, se a wifi, se a gps.én ezt csinálom, hiába van viszonylag korszerű mobilom, gyári állapotában van, egy appot se raktam rá, és a mobilnet ki van kapcsolva. ez sem jó teljesen, tehát elfogadok bizonyos mértékű kritikát ezzel kapcsolatban, csak másrészről kényszer is van, hogy a telefonálást, elérhetőséget hajlandó vagy-e teljesen feláldozni a teljes követhetetlenség árán.
a másik, hogy nálam szokott lenni rf árnyékolás, tehát ha elkapna az ideg, hogy ne tudjanak követni, akkor le tudom úgy árnyékolni a telefonomat, hogy nem tudnak követni, igaz, akkor a telefonálásnak is finító.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
(I)"...nálam szokott lenni rf árnyékolás, tehát ha elkapna az ideg, hogy ne tudjanak követni, akkor le tudom úgy árnyékolni a telefonomat, hogy nem tudnak követni, igaz, akkor a telefonálásnak is finító."(/I)
Ennek mi értelme van? Mármint az árnyékolásnak?
Nem viszed magaddal vagy kikapcsolod a telefont. Ennyi.Azt megértem és elfogadom, hogy a kényes adatokat tartalmazó telefonra nem telepítesz fel appokat. legfeljebb azokat amikre vigyázni kell, legalább annyira, mint a telefonra.
A többire meg lehet egy második eszközt használni. Azon lehet lehet kémkedni a telefonszámok és üzenetek után.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #37 üzenetére
a telefonomon semmilyen adat sincs, nemhogy kényes.
az rf árnyékolás eredetileg azért van nálam, hogy a kocsikulcsot tudjam árnyékolni, mert nem szeretem, ha a kocsim hűlő helyét kell bámulni.
de ha kell, telefont is leárnyékolja.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fatpingvin
őstag
válasz GreenGoblin #31 üzenetére
same here.
egyedül a mobiltelefonommal nem vagyok teljesen megelégedve de még nem vettem rá magam hogy a KaiOS-t is ugyanúgy kibelezzem mint az utolsó andoridos szutykomat...A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
fatpingvin
őstag
egészen rémisztőnek tartom hogy az ilyen cikkekre a legtöbb mazsola annyit reagál hogy "hát nekem aztán nincs mit titkolnom, meg különben is mit tudnék én ez ellen csinálni"...
persze, ezek szerint nem csak felelőtlen de még tájékozatlan is vagy amellett hogy borzasztóan naiv.A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Teasüti
nagyúr
2006-os Merci idén lesz 15 éves. Még tök buta a kocsi, rádiós fejegységgel BT nélkül. Egyedül OBD-t tud csak, de már az is sok mindent naplóz állítólag. Nemtom mennyi időre visszamenőleg, de a diagnosztikai adatokhoz hozzá lehet férni, nyilván hisz azért van. Gáz-, fék állása, ESP gyorsulásmérője, sebesség, rádión keresztül tudja a dátumot és időt is, meg rengeteg más apró technikai bizbasz amiről fingom sincs. Egy balesetnél ezek perdöntőek lehetnek. Ennyiből már nagyjából képbe is lehet kerülni, hogy csattanás előtt hogyan vezettél.
[ Szerkesztve ]
-
válasz fatpingvin #42 üzenetére
Az a rémisztő, hogy nem tudod kivonni magad az ellenőrizhetőség hálójából.
Még akkor sem ha skanzenbe vonulsz, műholdak ott is látnak.El kell döntened, hogy mi az amitől parázni érdemes és mi az amitől nem.
A járművel való közlekedés az aminek rögzítése alól nem tudod kivonni magad.
A telefonodon keresztül követ a telefon gyártója. Az alapszoftver gyártója és a navi program gyártója.
A rögzített kamerarendszerek és a menetrögzítő egyedi kamerák. Lehet pánikolni azon, hogy az autó is gyűjthet adatokat, csak nem sok értelme van.
Annak van értelme, hogy megköveteled a begyűjtött adatok megfelelő kezelését. Ilyen cégek termékeit nem érdemes megvásárolni.Azt látom, hogy amúgy is kettős mérce van az adatgyüjtéssel kapcsolatban.
Van egy bolgár munkatársam akinek a barátja a városban lekoccantott egy álló autót, majd hazautazott, mintha semmi sem történt volna. Azzal viszont nem számolt egy kamera telibe rögzítette a koccanást.
Küldtek neki egy többszáz eurós csekket a cserbenhagyás miatt és behívták az autót ellenőrzésre az illetékes rendőrösre. Németeknél cserbenhagyásnak számít az üres jármű otthagyása is.
Teljesen más a hozzáállása a történethez a két jármű használójának.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
domerator
veterán
válasz Hieronymus #44 üzenetére
" Ilyen cégek termékeit nem érdemes megvásárolni."
Márpedig ezt egy jó és hasznos lépésnek tartom, akár emberéleteket menthet, még Hollandiában is... lefogadom hogy ott se matyó hímzés a közlekedési kultúra.
Névtelen volt az adatgyűjtés, nem a begyűjtött adatok alapján büntettek embereket, hanem a biztonság növelésére használták fel, követendő példa kellene legyen.
Sajnos a mérhetetlen méretűre hízott öntudat győzni látszik a józan ész felett, amikor egy ilyen lépést elleneznek. A gyorshajtás nem jog!!! és tűzzel-vassal küzdeni kell ellene, mondom ezt úgy, hogy általában én is 10-15%-kal gyorsabban megyek a megengedettnél, szóval nem álszent vagyok, az agyhalott száguldozókat kellene megállítani és arra egy ilyen névtelen adatgyűjtés jó módszer. Sajnos amíg pl. a jobbra tartást is rohadtul fordítva értelmezi még a szakértők egy része is, addig marad az őrület az utakon. Ugyanilyen őrület marad az adatkezelés szintjén isReggae ‘till I die ... iPhone 13 mini, MacBook Air M1, Homepod (sztereó)
-
Reggie0
félisten
válasz domerator #45 üzenetére
Ez mar ott bukik, hogy a gyorshajtas miatt alig tortenik baleset.
Itthon meg mar csak azert is kivitelezhetetlen a dolog, mert joghatassal jaro merest csak hitelesitett meroeszkozzel lehet vegezni, marpedig az auto km-oraja nem ilyen.
Amugy meg undorito az ilyen kemkedes.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Ó dehogynem, a rendőrség megmondja mindig, hogy az a fránya gyorshajtás, az a bűnös. Persze csak addig, amíg meg nem különböztetjük a valódi gyorshajtást meg a relatív gyorshajtást. Ők persze nem teszik, mert nem érdekük, nekik (az államnak) az a jó, ha pénzjegynyomdát játszhatnak a lézerjeikkel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 3,5hónapos Apple iPhone 15 Pro Natural Titan 256GB (S23/S24+ és Ultra beszámítás)
- 4TB -os új bontatlan 3,5"-os HDD 1 év garancia Toshiba Surveillance S300
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- ASUS TuF F15 - 15,6" 144Hz, I5-11400H, 16/512, RTX 3050-4, TBOLT4 +SZLA +GAR +ajándék egér,egérpad!!
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest