- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- OpenWRT topic
- VPN topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Sweet.tv - internetes TV
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Apollyon #201 üzenetére
De most komolyan. Azt gondolod, hogy kész, itt megállt a technológia fejlődése, nem lesznek már új dologok kitalálva? Pont most, amikor olyan dolgok vesznek szinte csak körül, amit az elmúlt 10-20-50-200 évben találtak fel? Olyan szinten gyorsult fel a technológia fejlődése az ipari forradalom óta, hogy én azon csodálkoznék, ha 20 év múlva bármire is, amit ma használunk, ne mosolyogva, némi nosztalgiával gondolnánk vissza...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Apollyon
Korrektor
Én úgy gondolom, hogy az elektromos autó lehetne jó, korlátozott számban, de olyan nagyságban, hogy leváltsuk vele a jelenlegi technológiát (benzin, diesel) nem.
Ott van az a sajnálatos tény, hogy a Föld erőforrásai ugyanúgy korlátozottak az akku gyártáshoz rendelkezésre álló nyersanyagokban mint a fosszilis üzemanyagokéban. Bár lehet, hogy az akkukhoz jóval kevesebb nyersanyag van, már most.
Gondolj bele: az akkukat le kell gyártani, autóba tenni stb. Beleintegrálni a mára már kialakult infrastruktúrába, azaz, elég helyen legyen töltő, háztartásokban is. Újabb erőműveket kell felhúzni, hogy a plusz terhelést tudja mi kiszolgálni.
És arról még nem is beszéltünk, hogy mi lesz az évente pluszban termelődő, ki tudja hány ezer vagy millió tonna elhasznált és tönkrement akkukkal.
Mindezt azért, hogy a jelenleginél te kisebb zajjal ugyan, de jóval kevesebb kilométert tudjál megtenni / autó.
Bár lehet hogy valamennyit fejlődni fog, a jelenlegi rohanó világban nélkülözhetetlen szükség van arra, hogy egy pár perces újratöltés után újabb nagyobb hatótávot lehessen megtenni adott gépjárművel. Persze nem minden egyes pedesztriánnak van rá éppen most szüksége, de az a lényeg, hogy ha mégis azonnal kell, lehet számítani rá. Erről lemondani nagyon nagy visszalépés lenne.
Éppen ezért sokkal hatékonyabb lenne egy olyan motortechnológiába fektetni, amivel lemerülés és pár perces újratöltés után azonnal rendelkezésre állna, a jelenlegihez hasonlóan, vagy még jobban. Mindezt úgy, hogy nem terheljük meg közel sem annyira a környezetet, mint amivel az elektromos autóra való átállás tenné.
A hidrogénben több fantáziát látok, vagy valami mesterséges benzinben. Ezek is ugyanúgy fejlődni tudnak és fognak, és már most jóval rugalmasabb megoldásnak tűnnek.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
nagyúr
válasz Apollyon #203 üzenetére
Ott van az a sajnálatos tény, hogy a Föld erőforrásai ugyanúgy korlátozottak az akku gyártáshoz rendelkezésre álló nyersanyagokban mint a fosszilis üzemanyagokéban. Bár lehet, hogy az akkukhoz jóval kevesebb nyersanyag van, már most.
Ott a hiba gondolatmenetedben, hogy teljesen arra fókuszálsz, hogy most milyen a technológia, és feltételezed, hogy nem fog fejlődni. Vagyis ha 110 évvel ezelőtt folytatnánk ezt a beszélgetést, akkor olyan, mintha azon vitáznánk, hogy a föld olajkészletei végesek, legkésőbb 1950-re teljesen biztos, hogy mind elfogy, és akkor hogyan fogjuk tankolni a 30 litert fogyasztó autóinkat, amik 40-el tudnak menni és különben is rengeteg utat kell építeni, ami teljesen lehetetlen, és mi lesz a lovakkal, hiszen arra épül az egész gazdaság stb.? A választ már ismerjük, egyrészt nem fogyott el és nem 30 litert fogyasztanak, épültek utak és a lovak már csak hobbi.
Az elektromossal is ugyanígy lesz, folyamatosan fejlődik a technológia, és ráadásul még nagyon az elején vagyunk, még drasztikus változások lesznek, akár pár éven belül, de évtizedes távlatban egészen biztosanAki él és nem boldog, az téved!
-
Apollyon
Korrektor
Sorry, de ezt az egyfolytában múlttal próbálkozó érvelést nem tudom elfogadni, ugyanis egy rakás felvetett problémára nem ad választ.
Nyilván nem fogunk ebben a témában konszenzusra jutni, szerinted frankó, szerintem csak egy múló hipszterkedés. Aztán majd a jövő eldönti, merre halad.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
-
Parson
addikt
válasz Apollyon #205 üzenetére
Senki sem Nostradamus. A kérdéseidre a válaszokat ha nem most, akkor majd később (évek múlva) megkapod - ahogy fejlődik a technika / technológia.
Amugy pedig a multbeli példa pontosan ezt irja le. Nem lehet előre látni a jövőt, mivel tul komplex halmaza a lehetőségeknek.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
btprg
senior tag
A fejlődés nem egy szent, megtörhetetlen, a végtelenségig tartó dolog... A tudomány nem mindenható, egyszer bele KELL ütköznie a fizikai korlátokba a fejlődésnek, és akkor vége. (Persze párszor lehet valami paradigmaváltás, ami új úton indítja el a dolgokat, de ez se ismétlődhet végtelenszer.) És pont azért rosszak a múltbeli példák, mert az a világ, amiben otthoni kísérletezgetéssel újdonságok sorozatát lehetett feltalálni, felfedezni, össze se hasonlítható a mostanival. Mintha azzal próbálnál érvelni az újkor elején, hogy hát eddig is fedeztünk fel új földrészeket, szigeteket, biztos mindig is találunk majd újabb és újabb területeket a Földön, új nyersanyagkincsekkel stb... Nyilvánvalóan hülyeség, mert a Föld véges.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Apollyon
Korrektor
Nem állítottam hogy nem lesz fejlődés, csak hogy én nem reménykednék már az akku technológiában.
Az autók miatt most biztos sokszoros a nyomás ezen az iparon meg az akku engineeringen ha ezt lehet így nevezni , szóval biztos nem a végén jár a fejlesztése. Viszont annyira hűde sokat már nem fognak tudni kipréselni belőle.
Maga az elektromos meghajtás ugyan bevált, ha megnézed pl. a dízel mozdonyokat, azok motorja is egy elektromotort hajt meg. Szóval nem kizárt hogy az autókban is egy elektromotort hajt meg valami egyéb tech, csak nem épp elektromos akku formájában tárolja majd az energiát.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
giacomo gess
kezdő
válasz Apollyon #203 üzenetére
"Ott van az a sajnálatos tény, hogy a Föld erőforrásai ugyanúgy korlátozottak az akku gyártáshoz rendelkezésre álló nyersanyagokban mint a fosszilis üzemanyagokéban. Bár lehet, hogy az akkukhoz jóval kevesebb nyersanyag van, már most."
Az akkumulátorhoz szükséges ritka anyagok, pl. litium (aminek a besorolása míly meglepően---tadááám: ritka földfém ;-/ ) nem párolog el, nem szóródik szét, nem ég el és pufog ki, mint károsanyag, nem lövődik ki a világűrbe, hanem megmarad.
Tehát nyilván jóáron visszavásárolják majd az elhasználódott akkumulátorokat, mint elsődleges, koncentrált nyersanyagforrást, újrahasznosításra. ( "És arról még nem is beszéltünk, hogy mi lesz az évente pluszban termelődő, ki tudja hány ezer vagy millió tonna elhasznált és tönkrement akkukkal." Hát pont ez. Visszavásárlás, újrahasznosítás.)
"...elég helyen legyen töltő, háztartásokban is. Újabb erőműveket kell felhúzni, hogy a plusz terhelést tudja mi kiszolgálni."
Igen, ez feladat, de egy meglévő infrastruktúrát sokkal könnyebb fokozatosan fejleszteni, mint egy nemlétezőt kialakítani (lásd benzinkút-hálózat 100+ éve, oszt mégis!), csak költség/haszon számítás függvénye, semmi technológiai hókusz-pókusz.
"...jelenlegi rohanó világban nélkülözhetetlen szükség van arra, hogy egy pár perces újratöltés után újabb nagyobb hatótávot lehessen megtenni adott gépjárművel."
Ha tudnál a megosztott és/vagy önvezetős koncepcióban is gondolkodni, nem ragadtál volna le a "SAJÁT" tulajdonú vasadnál, akkor evidensen jönne, hogy akár autót is válthatsz pár perc alatt, és semmi közöd a töltögetésükhöz, fenntartásukhoz.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz giacomo gess #212 üzenetére
"aminek a besorolása míly meglepően---tadááám: ritka földfém"
Valójában ritkaföldfém és nem különösebben ritka.
DRM is theft
-
Apollyon
Korrektor
válasz giacomo gess #212 üzenetére
Jól láthatóan nem gondoltál bele azokba a felvetésekbe, amikre megpróbáltál válaszolni.
Te amúgy valami elektromos autó kölcsönző lobbi/propaganda reg vagy?
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
giacomo gess
kezdő
"Az 500km azert kell mert kirandulni menni nem egy masik kocsival akarok."
Pedig pont az lenne a logikus, hogy DE, minden fajta felhasználásra másik kocsival menj. (Ami természetesen nem "saját", tehát nem áll -az idő nagy részében szószerint- benne a pénzed!)
"Hetvegen nekem az egy atlagos scenario ,hogy 100-200Km-t megyek (egy iranyba) ott turazunk eszunk szorakozunk aztan amikor gondoljuk indulunk vissza. A problema az ,hogy mondjuk ha esetleg talalok is helyet ahol van tolto kb van belole 1-3. Ami az esetek 90%-ban foglalt is. Mi a garancia ,hogy lenne helyem ahol toltom?"
Ha nem a saját tulajdonú vasban gondolkodnál, hanem megosztott és/vagy önvezetős formában, akkor induláskor egy nagyobbacskát rendelsz, merthogy családka, meg cumó, elmégy mondjuk 200-at, majd eszel-iszol-szórakozol-túrázol, rendelsz egy MÁSIKAT feltöltve, pár perc alatt átcumózol és vígan hazafurikázol.
Érdekel, hogy ki, mikor, hol, hogyan tölti, takarítja, mossa? NEM!
Dabadab
Húvazze, nem írtam egybe a ritkaföldfémet? Júj![ Szerkesztve ]
-
Parson
addikt
válasz giacomo gess #215 üzenetére
Az a baj, hogy a magántulajdonnal és a birtoklási vággyal megy erösen szembe ez a koncepcio, ami amugy szerintem is logikus, csak sokak nem ésszel hanem érzelemmel gondolkoznak (amivel amugy alapvetöen semmi gond, hiszen nem robotok vagyunk, hanem emberek)... igy ez a koncepcio soha nem lesz 100%-ban elterjedve és az elterjedése (nem belekostolgatás hanem tényleges mindennapos folyamatos használat szintjén) is nagyon lassu folyamat lesz, ha igazán beindul - nagyban gondolkozva, és nem csak egy városi szinten.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Snoop-y
veterán
válasz giacomo gess #215 üzenetére
Es a sok cuccunkat amig a kocsi nincs nalunk addig hova rakom? Gondolom lesznek raktarak is amiket berelhetek meg online rendelgethetek elore. Ha eppen nem lesz majd (ugye ilyen soha nem fordult meg elo mikor 3 honapra elore volt kifizetve meg az autoberlesem is amikor meg mentem akkor koppanas meg pingvinezes volt) akkor meg szoporoller beindit.
En meg azt is bevallalom ,hogy lusta vagyok. Bar jobban szeretem a kenyelmes szot. Nem akarok online rendelesekkel baszakodni. Meg ugye azt sem tudom mikor erek az adott helyre vissza. Lehet ,hogy fel ora de lehet ,hogy 3 mert eppen jol szorakozunk es fenykepezem a tehen orran a foltokat.
Szoval en nehezen adom fel a kenyelmemet. Azert dolgozom sokat ,hogy hetvegen ne kelljen ilyeneken stresszelnem meg fillertbasznom. Szoval hjam alljon csak a kocsiban a penz de legalabb mikor szuksegem van ra akkor nem fuggok kulso cegektol csak beulok es megyek ahova akarok.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
giacomo gess
kezdő
"Es a sok cuccunkat amig a kocsi nincs nalunk addig hova rakom?"
Sehova nem kell raknod, a réten, ahol piknikelsz ott van veled a jármű, alapdíjat fizetsz, km-díj nélkül, majd hazafelé menet begurulsz egy nagyobbacska telepre (olyasmi, mint egy autópálya pihenő parkolóval, benzinkúttal, kajáldákkal stb, ahol százával állnak a feltöltött járgányok, átülsz egy másikba és folytatod az utadat, majdnem, mint ahogy most megtankolsz.
"Nem akarok online rendelesekkel baszakodni."
Látod, így még ezt sem kell (feltétlenül, bár nyilván opció lehet, ha valaki meg azt preferálja).
"Azert dolgozom sokat ,hogy hetvegen ne kelljen ilyeneken stresszelnem meg fillertbasznom. Szoval hjam alljon csak a kocsiban a penz de legalabb mikor szuksegem van ra akkor nem fuggok kulso cegektol csak beulok es megyek ahova akarok."
No igen, de, ha a városokban tényleg megfizettetnék azokkal az általuk elfoglalt helyet, akkor havi sokszázezres költséged lenne és lehet, hogy mégiscsak nekiállnál "fillertbaszni", mondjuk havi fél milkáért már lehet, hogy nem lennél ilyen kényelmes. ;-/ -
Apollyon
Korrektor
válasz giacomo gess #218 üzenetére
"ha a városokban tényleg megfizettetnék azokkal az általuk elfoglalt helyet, akkor havi sokszázezres költséged lenne és lehet, hogy mégiscsak nekiállnál "fillertbaszni", mondjuk havi fél milkáért már lehet, hogy nem lennél ilyen kényelmes. ;-/"
Te valamiért nagyon szeretnéd a városi autótulajokat jól megszivatni.
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
giacomo gess
kezdő
"Az a baj, hogy a magántulajdonnal és a birtoklási vággyal megy erösen szembe ez a koncepcio.."
Ez csak addig érzelmi kérdés, ameddig "pénisznövelő", státuszszimbólum hatás érvényesül, de ha a tulajdonlás társadalmi szinten anakronisztikussá válik az illogikussága miatt, akkor már szégyellni való kivagyiságnak, vagy maradi ostobaságnak minősül majd és pont azok lesznek a közöségi használat legnagyobb úttörői, akik most a márkajelet, évjáratot, meg a lóerőket tartják elsődleges szempontnak.
Ugye, ma is lehet saját lova mindenkinek, semmi nem tiltja, de társaságban nemigen hallom, hogy az lenne a fő téma, hogy nna, neked milyen lovad van? Pedig azért a lovaglásnak még mindig megvan a nimbusza...[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz giacomo gess #220 üzenetére
Ez a "penisznovelo" dolog csak kelet-kozep-europaban jatszik, azt ugye tudod? Nyugatabbra egy autot venni az kb a semmi kategoria, plane hasznaltan, aki nem minimalberen tengodik, az kb minden honapban tud venni valami autot, ami par honapig-fel evig hozzanyulas nelkul is mukodik, akar napi jellegu hasznalat eseten is.
De, ha var 4 honapot, es addig gyujtogeti a penzt, amit elkoltene a kocsira, akkor akar olyat is vehet, ami meg minimum 5 evig auto marad. Szerintem ezt az allaspontot, hogy sajat auto csak a penisznoveleshez kell, felejtsd el, mert orbitalis baromsag. Egyszeruen annyi, hogy kenyelmesebb, komfortosabb, raadasul idot sporol, sokat.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
giacomo gess
kezdő
válasz Apollyon #219 üzenetére
"Te valamiért nagyon szeretnéd a városi autótulajokat jól megszivatni."
Budapesten élek, van autóm és közterületen "ingyen" parkolok.
Most ez a szisztéma, mindenütt autórengeteget látok, alig lehet közlekedni tőlük (gyalogosan, bringával sem), baromi gusztustalan, kényelmetlen, igazságtalan.
Szóval igen, én nem bánnám, ha csak éppen közlekedő járműveket látnék, egyhelyben veszteglő autókat pedig nem.
A másik heppem városképileg az óriásplakát. Nincs az a pénz, amiért (ha döntési helyzetben lévő önkormányzati mufti lennék,) akárcsak egyet is engedélyeznék. -
solti
senior tag
- Hova teszek 2 bérlés között mondjuk 2 gyerekülést? -övterelő kismamáknak lesz benne? gyerek előtti ülésen ülésvédő hogy ne rúgja szét?
- télen hólánc+pokróc lesz mindegyikben?
- bicikli/kajak/síléctartó/box lesz rajtuk, vagy azt is én veszek a flotta minden tagjára?
- zseblámpa a kesztyű- vagy csomagtartóban?
- 3-5 nagyobb méretű szatyor a bevásárláshoz?
- csomag zsepi... stbEz csak annyi cucc, amit az elmúlt években használtam/használni fogok az autómban és 1-nél több egymás utáni utazásnál is jelen van. Ezekkel nem praktikus minden egyes be- és kiszállásnál cseszekedni. Apróságnak tűnő holmik, mert lehet létezni mindegyik nélkül, csak éppenséggel a hiányukat a "saját autósok" szokták pótolni amikor szükség van rá.
Még írhatnám a telefontöltőt, de reméljük addigra már mindegyik egyforma lesz, vagy írhatnék a poén kedvéért sárga vödröt ha leakarnám mosni a kocsit, de ez mégse zsiguli...
szerk: közösségi megoldásra írtam ezeket kritikának, nem az elektromos autókra.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"- Hova teszek 2 bérlés között mondjuk 2 gyerekülést? -övterelő kismamáknak lesz benne? gyerek előtti ülésen ülésvédő hogy ne rúgja szét?
- télen hólánc+pokróc lesz mindegyikben?
- bicikli/kajak/síléctartó/box lesz rajtuk, vagy azt is én veszek a flotta minden tagjára?"Amikor rendeled az autót, megadod mi kell pluszban. Kesztyűt viszel magaddal, ahogy szatyrot, zsepit is.
"Ez csak annyi cucc, amit az elmúlt években használtam/használni fogok az autómban és 1-nél több egymás utáni utazásnál is jelen van. Ezekkel nem praktikus minden egyes be- és kiszállásnál cseszekedni. Apróságnak tűnő holmik, mert lehet létezni mindegyik nélkül, csak éppenséggel a hiányukat a "saját autósok" szokták pótolni amikor szükség van rá."
Simán értelmetlen autón belüli kérdésnek tekinteni, ahogy akik ma használják a carsharinget is vígan megoldják ezeket.
Lemosni meg ott van a szolgáltatást nyújtó háttere, nem a te dolgod.#221 opr: Ebben azért elég sok tájékozatlanság van a nyugati világról. Minden vonatkozásában.
#217 Snoop-y: Ha nem kell neked a cumó amíg túrázol, akkor minek viszed magaddal?
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz #06658560 #224 üzenetére
Konkretan ott elek, a "nyugati" vilagban.
Angliaban £350-ert sima ugy venni egy autot, ami fel evig, de minimum par honapig az uton tart. En is ezt csinaltam, mikor ugy dontottunk, hogy vezetni tanitok par embert, es kellett egy auto, amiert nem kar.
£350-ert vettunk egy b vectra-t, legkondival mindennel, de ha nem ragaszkodunk a benzinmotor-manualis valto kombohoz, akkor £100-ert lett volna dizel elso genes focus. Ennyit ha ugy van, havonta itt siman kiad barki, aki nem minimalberen el, es van egy minimalis erzeke ahhoz, hogy ne koltson tobbet, mint muszaj.Nemet piacon is vannak hasonlo aron hasonlo kvalitasu autok. Francia piacon is. Persze, van nyugati orszag teljesen elszallt arakkal es adokkal, de azert boven nem az az atlag.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Snoop-y
veterán
válasz #06658560 #224 üzenetére
Nem tudom turaztal e mar a vilag vegere gyerekkel?
Kell valtoruha, gyerekules, babakocsi tartalek kaja amit mind nem szeretnek magamnal cipelni de ha barmi gebasz beut akkor a kocsi basecampkent funkcional.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Cathfaern
nagyúr
Amellett, hogy egyetértek, hogy ez ellenérv a "váltás autó" ellen, de másik oldalról 40-50 évvel ezelőtt simán túráztak emberek kisgyerekkel úgy, hogy még kocsijuk se volt, busszal / vonattal mentek mindenhova. Szóval azért az is a ló másik oldala, hogy kocsi és fél háznyi cucc nélkül nem lehet a gyerekkel menni sehova. Persze nyilván egyszerűbb úgy ahogy leírod.
-
Snoop-y
veterán
válasz Cathfaern #231 üzenetére
Nyilvan de ugye regen laktak az emberek barlangban is meg lejartsk a patakra mosni.
En meg emlekszem ,hogy nagymamameknak kozos hutoje volt a szomszedokkal a korfolyosos hazban...
Azert jarunk igy mert igy kenyelmes.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
válasz #06658560 #234 üzenetére
és jelenleg mi a státuszod?
annyit azért hagy tegyek hozzá, hogy anno engem beraktak a zsiguliba, oszt jónapot. én a gyerekemet kilométeres megfelelősségi bizonyítvánnyal felmatricázott gyerekülésbe rakhattam csak, ha szabálykövető akartam lenni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
emelhu
aktív tag
"semmilyen megosztásos rendszer nem működik jól a csúcsterheléskor"
De igen, csak dinamikus árképzéssel, vagyis a csúcsban nagyon felszöknek az árak és a menetidő is (duplán drága), míg ha csúcson kívül utazol, akkor bagóért is kapsz fuvart. Piaci ráhatás, hogy optimálisabb legyen az igény.
Tulajdonképpen az e-autozástól függetlenül egy szégyen, hogy nincsenek lépcsőzetes munkakezdések.
Pl. biologiai kutatások szerint nagyon indokolt lenne (orvosi és nem csak gazdasági szempontból) ha az alsó tagozat menne 8-ra, a felső tagozat 9-re a gimisek meg 10-re. Az egyetemisták meg (elgörbült éjszakák okán) leginkább 11-12-re kellene hogy menjenek.
Egy hivatalnak, boltnak, szolgáltatónak meg leginkább 10-18-ig (11-19-ig) kellene nyitva lennie a mostani nem megszervezett rendszerben is, hogy mind a délelőttösök, mind a délutánosok el tudjanak menni.Miért nincs így? Mert hülyék az emberek és a demokratikusan választott tükör ugyanolyan hülye vezetőik.
-
de ha csúcsban felszöknek az árak, akkor már olcsóbb lesz a saját, tehát pont azt a célt nem éred el, hogy ne parkoltasson mindenki saját autót.
"Egy hivatalnak, boltnak, szolgáltatónak meg leginkább 10-18-ig": hivatal, szolgáltató egyáltalán ne legyen nyitva, mióta ezt a webizét feltalálták. a boltnak meg jó a 0-24. a távközlési szolgáltatóknak egyébként kötelező heti egy nap hosszú nyitvatartást tartani.
szerintem 12-re menni egyetemen jó ötlet, csak miért nem kaptam gyakjegyet...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
gondolom az megvan, ja nincs, mert különben nem linkeltél volna ekkorát, hogy egy tisztán helyzetérzékelésen és ai-n alapuló rendszer kidolgozása mennyivel bonyolultabb, mint hagyományos módszerekkel felmérni a terepet és a tárolt adatokat betolni egy vezérlőbe?
következmény: a személyes tapasztalatom alapján extrapolált véleményem mégiscsak helyes.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Most te tényleg adod a hülyét vagy komolyan nem érted, hogy:
1. A Waymo level 5 autonómián dolgozik
és
2. A Waymo indít egy kereskedelmi szolgáltatást a kutatóprojekt eddig elért eredményeire alapozva
és
3. A kettő nem ugyanazt a technológia szintet jelenti
valamint
4. Attól még, hogy egy csomó térképadatuk van, a konkrét helyzeteket szerinted mégis mi elemezné ki, ha nem a - ne nevezzük AI-nak, mert olyan nincs - deep learning cuccuk?[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nyugodj meg, lélegezz mélyeket.
lélegezz.
és fogadd el, hogy az a véleményem, hogy egy jó darabig nem lesz még rendes önvezető autó.
és azt is fogadd el, hogy ez a vélemény nem ellentétes azzal, amit olvastam és tapasztaltam. sőt, annak a következménye.lélegezz. esetleg beszélj róla valakivel. létezhetnek a te véleményeddel ellentétes vélemények is. vegyél mély levegőt. nyugodj meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Parson
addikt
Hát nem is tudom... mikor volt, hogy az egyetemen reggel 8-tol este 8-ig egyhuzamban volt lukasora nelkül csak sima szünetekkel orám, akkor vhogy nem nagyon fért volna bele a tologatás... és az otthoni rajzi, tervezöi, mérési jegyzökönyvi feladatokrol, stb stb ne is beszéljünk... aztán, lehet hogy vannak egyetemek, ahol valoban megoldható... Persze ettöl függetlenül soha nem buliztam annyit mint az egyetem alatt, és bizony kimaradt egy-két elöadás nekem is emiatt, de nem a bulizásra kell épiteni egy tantervet.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
emelhu
aktív tag
<<"Valahogy a tömegközlekedést kéne ösztönözni a nagyvárosokban"
A tömegközlekedésnek az fog jót tenni, ha lesz rendes önvezető autó.>>
A törökök iránytaxi módszerét az Uber/Lyft/Oszkar/BlaBlaCar/GreenGo optimalizációs technologiával és az önvezető autókkal összekombinálva már meg is van modern, jövőben is erőteljes tömegközlekedés.
-
Cathfaern
nagyúr
+1. Nekem nem az a bajom a tömegközlekedéssel (jó, nem Bp-n lakok), hogy meg kell osztanom másokkal az autót, hanem hogy se háztól házig fuvar nincs, se kívánt időpontra szóló. Ami vidéken azt jelentheti, hogy akár óránkéntinél ritkábban járnak buszok adott vonalakon. Mármint napközben, mert este 6 után (meg reggel 6 előtt) kb. felejtős a tömegközlekedés.
-
emelhu
aktív tag
Ja és az önvezetés sem egy pillanat alatt jön képbe.
Először a kötött pályás dolgoknál logikus, utána a kvázi kötöttpályás tömegközlekedésnél... és majd aztán, egyszer.Pl. olvastam egy kínai városról, ahol a trollit úgy csinálták meg, hogy nincs felső vezeték, de van kizárólagosan fenntartott buszsáv. A megállóban és a végállomáson töltődik az aksi, annyi szufla mindig van benne, hogy a következő megállóig eljusson. Csak sávtartás szükséges (sőt pontos GPS esetén még "látnia" sem kell) meg ütközés lekerülés, ha mégis elé lépne/hajtana valaki.
Ez viszonylag könnyen leprogramozható. Ezt még én is bevállalnám, ez a jelen átlagos technologiával sem nagy feladat.
Következő lépésben nem kell neki fenntartott buszsáv, de elsőbbséget kell adni neki a buszsávában, de kicsit komolyabb már a radar/lidar előre és a terepfeldolgozás.
Aztán lépésről lépésre.Ha csak eddig eljutnánk mondjuk Bp-en, már az is nagy dolog lenne.
Igaz a kínaiak vadiúj technologiával harmad áron megcsinálják, mint amiért mi 10 éves használt trolit vennénk
Ja és még valami.
Ha ilyen önvezető trolit állítunk be, akkor nem kell nagy és zsúfolt kocsikat indítani, az a vezető miatt szükséges jelenleg.
Sok kicsi (4-6-8) személyes kocsi is elég lehet, csak sűrűn kell, hogy járjon.
Valamint a felső vezeték igény hiányában akár egész komoly gráfban mehet, a megállóban várakozók igényeinek megfelelően elkanyarodva (aki nem arra akar menni, az a pillanatokkal később érkező következőre szállhat -- a londoni metrón is működik az egy megálló két útvonal).Ezt a gráfosdit meg egy olyan jól átlátható derékszögű utcahálózatban, mint pl. NY kimondottan élvezetes lenne használni.
[ Szerkesztve ]
-
moha21
addikt
válasz Apollyon #196 üzenetére
A kis naiv csak azt nem látja, ha esetleg megszaporodik az e-autó száma az mennyi kérdést vet is fel.
/ Tekintsünk most el attól, hogy 10M körüli áron jutunk hozzá /
1. Este otthon tankol 0 idő alatt.
Erre ahogy Kőhalmi mondaná azért hagynék időt. Ugyanis a 0 idő alatt átvitt áram, a töltő végtelen teljesítményét feltételezné.
Viccet félretéve a lassú töltés is 16 amper-t jelent. Ez azért nem olyan kis áram. A hálózatnak tudnia kell otthon ezt kiszolgálni.
Aztán nem mindenkinek van garázsa, de ha mondjuk lenne is akkor a sok "0" idő alatt töltő jelentősen megnövelné a hálózat terhelését. Egyrészt otthon is, másrészt jelentősen bővíteni kellene a hálózatot is, hogy tudja kezelni ezt. ( Ráadásul a legtöbb része a a talajban fagypont alatt megy, ergo tök olcsó felverni a járdákat, utakat. ). De itt még csak a számszerű 16 A-ről beszéltem, pedig KÖF/KIF vonalon tovább rontja a helyzetet a töltő kapcsolóüzeme, ami ilyen teljesítményeknél óriási felharmonikustartalommal bír és jelentős veszteségeket okoz.
Nyilván a hálózatfejlesztés díját valakinek ki kell fizetni és én fogadnék rá, hogy Soros Gyuri nem fogja kifizetni helyettünk:-)
Másrészt jó dolog, hogy elvileg olcsón tölthetünk ( most ), de mint jól követhető a villamos energia ára növekvőben van mindenhol, mivel óriási a kereslet iránta. Nyilván ha terjed az eautó jóval drágább lesz, illetve vele párhuzamosan csökken a szénhidrogén ára./ nem biztos, hiszen szénhidrogénből lehet vill. energiát termelni /.
A parkolás ingyenessége is csak addig van amíg a kormány akarja, a támogatásokkal együtt.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- EAFC 24
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Autós topik
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD