Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #24845312

    törölt tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Szó nincs itt semmiféle konteózásról.
    Hogy lehetséges, hogy csak és kizárólag annál az egy kútnál tapasztalta az illető, hogy többet tankol mint amennyi egyáltalán beleférne? A többi kútnál miért nem tapasztalt ilyent soha? A tágulási tartály minden esetben ott van az autójában, ha amiatt lett volna.

    Mint írtam, nem tudom, hogy mivel higítják a benzint, nem feltétlenül vízzel. Az is lehet, hogy nem is higítják semmivel, direkt úgy írtam, hogy ez szóbeszéd a környékbeliek körében (akik rendszeresen ott tankolnak). Mindenesetre a környéken mindenki tudja, és én is tapasztaltam többször is, hogy valami nagyon nem oké azzal a benzinnel. Mindig tele szoktam tankolni az autómat, és amíg az a benzin van benne, az autó alig megy, nagyon lomha tőle. Más benzinekkel a gázpedál negyedig történő lenyomására megy úgy az autó, mint ezzel a benzinnel háromnegyedig benyomott gázpedállal. Másik benzinnel 100-nál 5.-ben a gázpedál érintésére is reagál azonnal az autó, ezzel a benzinnel meg semmi nem történik ilyenkor. Mozgatom a lábam a gázpedálon föl és le (benyom, fölenged), és az autó észre sem veszi, semmi változás, mintha hozzá sem értem volna a gázpedálhoz! Ha hosszabb ideig tartom lenyomva a gázpedált, akkor pár mp elteltével nagy nehezen elkezd gyorsulni, de érezni rajta, hogy nem jó valami, nem így szokott ez menni.
    Vagy ha alapjáraton, a gázpedál érintése nélkül haladok, akkor az ECU automatikusan annyi üzemanyagot adagol az autónak, hogy ne fulladjon le, tehát akár km-eken keresztül is tudok úgy menni, hogy a gázpedál közelében sincs a lábam. Viszont ez is csak a többi, normális benzinnel működik, mert ezzel a "rossz" benzinnel rángat az autó ilyenkor is, mintha le akarna fulladni a motor.

    Az ellenőrzések folyamatába nem látok bele, fogalmam sincs, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe a benzinkutakkal kapcsolatosan. Remélhetőleg nem úgy, mint ahogy a nagyobb cégeknél szoktak pl. a munkavédelmi, ÁNTSZ, stb. hatósági ellenőrzések, hogy már az ellenőrzés napja előtt leadják a drótot nekik, és tud róla már mindenki az adott cégnél. Érdekes módon arra az egy napra minden rendben is szokott lenni. Ezt szintén tapasztalatból írom.

    Amúgy ha egy kis víz jut a hengerbe, még nem lesz a motornak semmi baja. Fölrobbanni meg főleg nem fog, mint a videóban. Sajnos jópár liternyi vizet megevett az enyém is, amikor hengerfejes volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Egyik folyadék sem nyomható össze, így a benzin sem. Vízbefecskendezésről sem hallottál még eddig:
    https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/07/21/kozvetlen_vizbefecskendezes_bmw/

  • kymera

    senior tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Ez nem egy mai cikk de engedd meg hogy pontosítsak pár dolgot az általad leírt dolgokkal kapcsolatban :) :

    " hogy vizezik-e a benzint, azt nagyon egyszerű ellenőrizni: megállsz az autód előtt, és megnézed, hogy látsz-e valami különöset a gépháztetőn. Ha nem, akkor nem vizezték. hogy mi a különös, arra azonnal rájössz, ha mégis, de itt vannak példák, de különösen 1:30-tól.Ugyanis a víz nem összenyomható, ha sikerülne beszívnia a hengerbe, akkor a fentiekhez nagyon hasonló hatást tapasztalnál "

    - " hogy vizezik-e a benzint, azt nagyon egyszerű ellenőrizni: megállsz az autód előtt, és megnézed, hogy látsz-e valami különöset a gépháztetőn " - A gépháztetőn nem fogod észrevenni azt ha vizezik a benzint ! :) Esetleg a motor járásán fogod észrevenni .
    - "a víz nem összenyomható" - nos , a benzin sem ! :D
    - " ha sikerülne beszívnia a hengerbe, akkor a fentiekhez nagyon hasonló hatást tapasztalná " - A motor nem robban fel attól hogy víz kerül az égéstérbe ! Hogy miért nem ? Mert nem kizárólag üzemanyag kerül a hengerekbe (égéstérbe) hanem üzemanyag - levegő keverék !
    1 kg benzin elégetéséhez kb 14.7 kg levegő szükséges (ideális esetben - de természetesen ez nagyon sok tényezőtől függ , amibe most nem megyek bele). Ergo , ha mondjuk benzin-levegő keverék helyett víz-levegő keveréket szív be a motor , akkor nem fog felrobbanni hanem nemes egyszerűséggel le fog állni . Hogy miért ? Mert mind a benzin-levegő keverék , mind a víz-levegő keverék igenis "összenyomható" (helyesen sűríthető) .
    Az általad linkelt Youtube-os videón , 1:30-tól egy traktorverseny látható. Ott valóban felrobban a motor , de nem attól mert vizet szívott be . Ebben a konkrét esetben egy erősen "tuningolt" diesel-motort látunk felrobbanni. Ennek az lehetett az oka hogy elszakadt egy hajtókar vagy alul volt méretezve a lendkerék (esetleg nem megfelelő anyagot használtak) és a centrifugális erő hatására szétesett , vagy egy dugattyú ragadt meg , vagy a főtengely tört el , vagy egy szelep szakadt le , vagy a motorban átszakadt az olajgát és túlpörgött ..... de még sokáig sorolhatnám az okokat . Ez érvényes egyébként a videón látható majdnem minden esetben . A tuningolt benzin-motoroknál a felsorolt okokon túlmenően még ott van a dinitrogénoxid helytelen adagolása vagy a benzin nem megfelelő oktánszáma , stb.
    Ebből gondolom te is leszűrted hogy egy kicsit butaságot írtál :)

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Új hozzászólás Aktív témák