Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz , #17 üzenetére

    "Volt erről több cikk/riport is.": ja, csak nem olvastad el a végét, ahol leírják, hogy mitől van, mert zavart volna a konteózásban.

    "Vagy például a 45 literes tankkal rendelkező autóba 47 liter üzemanyagot tankolt egy illető": így van, ezt tágulási tartálynak hívják, és tervezett dolog. azért van benne, hogyha a hidegebb silóból beleöntöd a benzint a meleg tankba, akkor a tágulásakor se bugyogjon ki belőle. akár 6-8 liter is lehet.

    "A környéken az a hír járja, hogy "vizezik" a benzint.": hogy vizezik-e a benzint, azt nagyon egyszerű ellenőrizni: megállsz az autód előtt, és megnézed, hogy látsz-e valami különöset a gépháztetőn. Ha nem, akkor nem vizezték. hogy mi a különös, arra azonnal rájössz, ha mégis, de itt vannak példák, de különösen 1:30-tól.Ugyanis a víz nem összenyomható, ha sikerülne beszívnia a hengerbe, akkor a fentiekhez nagyon hasonló hatást tapasztalnál.

    Hogy mással keverik-e a benzint, az két okból kérdéses:
    1. folyamatosan ellenőrzi őket mindenki, mivel jövedéki termék.
    2. úgy ne járjanak, mint a gáz konteósok, akik szerint a földgázt is hígítják egy spéci anyaggal, amiről lehet tudni, hogy sokszorosába kerül, mint a gáz. bomba üzlet.

    A köhögő autóra azt tudom elképzelni, hogy nem takarítják rendesen a silókat és koszt is tankolnak. Bár ez sem annyira valószínű.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz , #19 üzenetére

    "Hogy lehetséges, hogy csak és kizárólag annál az egy kútnál tapasztalta az illető, hogy többet tankol mint amennyi egyáltalán beleférne?": a vw borában pl. a tankolócsonkban volt egy kallantyú, amit ha meg tudtál nyomni a tankoló pisztoly csövével, akkor meg lehetett tankolni tetőig az autót, ha nem, akkor csak szabályosan.

    "A tágulási tartály minden esetben ott van az autójában, ha amiatt lett volna.": csak nem minden esetben van nyitva.

    "Mint írtam, nem tudom, hogy mivel higítják a benzint, nem feltétlenül vízzel.": mint írtam, vízzel biztosan nem, pláne nem abban a mértékben, mint amiket az írásaid alapján feltételezni lehet. a motorban van vízleválasztó, ami minimális mennyiségű vizet képes kiszedni a benzinből, de az nem literszám van/tank.

    "Mindenesetre a környéken mindenki tudja, és én is tapasztaltam többször is, hogy valami nagyon nem oké azzal a benzinnel.": beszerzési forrástól is függ. lehet, hogy az ellopott magyar benzint ukránnal vagy egyéb helyről feketén beszerzett benzinnel helyettesítik. Esetleg mosóbenzinnel vagy hasonló nyállal.

    Az, hogy nyomod a pedált és nem történik semmi, lehet a kopogásos égés következménye. Valami vacak benzint árulnak, aminek nincs meg az oktánszáma, alacsony fordulaton nyomsz egy kövér gázt, az tipikusan olyan helyzet, amikor kell a magas oktánszám, de nincs. Akkor pár munkaütem kopogással zajlik le, amit a motor meghall, és elveszi az előgyújtást, ettől meg elmegy az erő.

    "Az ellenőrzések folyamatába nem látok bele, fogalmam sincs, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe a benzinkutakkal kapcsolatosan": úgy, hogy megérkezik pár bőrkabátos, kirakják a felhajtóra a kút műszaki okok miatt zárva táblát, azonnal lezárják az összes kútfejet és a számítógépeket, és elkezdenek mérni meg mintát venni. a mintát laborban ellenőrzik. az ilyen ellenőrzések titkosak, előre nem megjósolhatók. biztosan nem úgy megy, mint az ántsz meg a többi, mert jövedéki adóra nagyon ugrik mindenki.

    "Amúgy ha egy kis víz jut a hengerbe, még nem lesz a motornak semmi baja.": ez igaz, de a hozzászólásaidból nem kis vízre lehet következtetni. ha elfogy 1-2 liter víz a hűtőből 1000 kilométerek alatt, az nem tétel. De ha komolyabb mennyiségű vizet beszívna, akkor pontosan azt látnád, mint a videókon, hogy a hajtókarok össze-vissza görbültek, esetleg a dugattyúpalástok kiszakadtak, a dugók kijöttek a henger oldalán, még rosszabb esetben a hengerfej elvitte a gépháztetőt, vagy jön utána a komplett motorblokk is. Vagy a másik irány, hogy szétveri az injektorokat. Az se olcsóbb :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #82729984

    törölt tag

    válasz , #19 üzenetére

    Amit írsz masszív konteó, ráadásul a nagy része fizikailag (kémiailag) lehetetlen. Pl. próbáld meg otthon vizezni a benzint, aztán majd lesz meglepi (egy kis segítség: a viz fajsúlya vs benzin fasúlya és ez mit eredményez).

    Ellenben volt apósom benzinkutakat üzemeltetett sokáig (az egyik legnagyobb olajtársaságnál), az ő szavára lényegesen jobban adok.

    És ő elmondta amikor erről beszéltünk hogy az üzemanyaggal szinte lehetetlen csalni olyan formában ahogy a sok laikus elképzeli (vizezik a benzint meg hasonló csak röhögött rajta), legalábbis neves benzinkúthálózatnál.

    A leggyakoribb, legkisebb kockázatú trükk, az az "elrontott" visszajáró. Fizetsz a kasszánál 14e forintot, adsz egy 20-ast, kapsz vissza ezreseket meg 2 ezrest, eközben a pénztáros lyukat dumál a hasadba (ez amúgy is kötelező nekik, vegyél most akciós ezt azt amazt) és mig te gondolkozol és látja rajta hogy nem vagy ott fejben voalá visszakaptál 5e forintot. 10-ből 9 észre sem veszi. Ha meg mégis, akkor sincs semmi, hm bocsánat sokan voltak, elrontottam tényleg kevesebbet adtam vissza egyel, tessék itt van.

    A másik ilyen trükk volt az adalékanyagokkal való trükközés, de ma már ez sincs mert már készen kapják az üzemanyagot, nem ők öntik bele utólag a tartályba az adalékot.

    Gyakorlatilag ahogy feljebb már írták, az egész folyamat többszörösen ellenörizve van, csalni csak nagyon összetett módon lehet (mint ahogy ebben a cikkben van és ezek is lebuktak).

  • bambano

    titán

    válasz , #24 üzenetére

    értem, tehát szerinted van vizetés a benzinkutakon, és ennek bizonyítására felhozol egy cikket, amiben annyi van, hogy "van vizezés" a benzinkutakon".

    hát ez nem bizonyítja, hogy van vizezés, csak azt bizonyítja, hogy terjednek pletykák a vizezés témában.

    "A mennyiséget tekintve én még nem jártam pórul, viszont az köztudott tény, hogy vannak kutak, ahol tankolva az autó garantáltan jóval kevesebb km-t megy el az ottani benzinnel, és nem is gyorsul úgy, ahogy kéne.": nincsenek ilyen köztudott, bizonyított tények. az is "köztudott tény volt", hogy Bécsbe menet kifelé többet fogyaszt az autó, mint visszafelé, ennek okát abban látták a konteósok, hogy osztrák benzinnel jön visszafelé és az jobb. És hiába magyaráztad nekik, hogy Pestről Bécs felé emelkedik az út, Bécsből Pest felé meg lejt...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz , #26 üzenetére

    "Hol írtam én olyant valaha is, hogy szerintem vizezik a benzint?": előfordult már veled, hogy egy konteót totál marhaságnak tartottál, de ennek ellenére folyton emlegetted és hivatkoztál rá? ha nem, akkor jogos azt feltételezni rólad, hogy azért emlegetted itt többször is a vizezést, mert azt gondolod, hogy van alapja.

    "Megkérdezhetem, hogy hány km-t vezettél le eddig személyautóval?": mit akarsz ezzel bizonyítani? ha kevesebbet vezettem, mint te, akkor neked van igazad, ha többet, akkor meg nekem? másrészt meg nem figyelsz: szerinted amit a kopogásos égésről írtam (vagy elolvastad, vagy nem, egyre inkább úgy érzem, hogy nem), az alapján meg kell kérdezned, hogy hány kilométert vezettem le eddig? nem tudom megmondani, mert fel is vezettem eddig, például amikor Debrecenből Pestre megyek, akkor "fel-"megyek, egyrészt, mert közigazgatásilag is magasabb rangú Pest, másrészt mert a tengerszint feletti magassága is nagyobb. Nem tudom megmondani, hogy a kilométeróra állásából mennyit vezettem fel és le.

    "Mert ha jól veszem ki a szavaidból, te nem vettél észre különbséget különböző benzinkutak üzemanyagai között?": először is ez most kérdő mondat, vagy kijelentő mondat? a szórend szerint kijelentő mondat, akkor nem tudok rá válaszolni. A mondatvégi írásjel szerint kérdő mondat, akkor meg olvasd el a korábbi hsz-eimet.

    "Hengerfejes autónál, ami eszi a vizet, az általad említett 1-2 liter az nagyon nem 1000 km-ek alatt fogy ám el, hanem nagyságrendekkel hamarabb.": ez egy példa akart lenni, hogy szemléltessem az állításomat. Másrészt meg hengerfejhiba és hengerfejhiba között is van különbség. De a többesszámban írt nagyságrend nálad mennyi? a magyar nyelv szabályai szerint legalább kettő, vagyis az eredeti 1000 kilométerhez képest két nagyságrenddel hamarabb az 2 liter/10 kilométeres elfolyást jelent. Vagy ha több, akkor egy kilométeren, 100 méteren két liter? ha értenéd, amit leírtam, akkor tudnád, hogy azt mondtam, hogy kis mennyiségű vizet még elvisel a motor, de ha egy adott mennyiségnél többet szív be, akkor szétszakad, mert a víz összenyomhatatlan. Ezt az állításomat nem cáfoltad (mert igaz, tehát nem is lehet cáfolni).

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák