Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ,

    addikt

    Mondjuk a cikkben említett 3-7%-nyi üzemanyagmennyiséget itt Magyarországon automatikusan elcsalnak mindenhol mindenféle vírus nélkül is.

  • ,

    addikt

    válasz tomazin #15 üzenetére

    Volt erről több cikk/riport is. Pl. Beletankoltak x literes kannába x liternél több üzemanyagot (legalábbis a kút szerint). Tehát fizetsz mondjuk 5,5 litert a kút szerint, holott valójában csak 5 liter jött ki belőle. Vagy például a 45 literes tankkal rendelkező autóba 47 liter üzemanyagot tankolt egy illető. De csak egy bizonyos kútnál, és sehol máshol nem tudta ezt újra megcsinálni.

    Tudok olyan kútról, ahol ha tankolok, az autó szó szerint köhög tőle. Rángatva indul el, és kb háromnegyed gáznál megy csak úgy, mint másik ugyanilyen kútnál tankolt üzemanyaggal meg negyedgázzal. A környéken az a hír járja, hogy "vizezik" a benzint. Ha nem is vízzel, de valamivel biztosan keverik, mert érdekes az a benzin nagyon, és másik ugyanolyan márkájú kútnál még soha nem találkoztam ezzel a jelenséggel, ennél a kútnál viszont mindig.

    Vagy volt egy barátnőm, aki családi ismeretsége révén ingyen tankolhatott egy bizonyos kútnál. Nem csak ő, hanem a rokonsága is. Csak annál az egy kútnál, és csak akkor, ha az ismerőse volt műszakban. Miközben tankolt, a benzinkutas is ott volt a kútnál, tehát két emberes művelet volt. Nem nagyon nézegettem, hogy a kúttal mit csinál vagy mit nem, mert csúnyán nézett rám mindig, de az volt a lényeg, hogy a kút nem jelezte a tankolást, miközben az autó meg lett tankolva. Viszont a tényleges mennyiségből meg csak hiányozni fog az ingyen kitankolt mennyiség, tehát valahogyan csak megoldották ők is, hogy ne bukjon ki a dolog az évek során se. Hogy másokkal fizettetik-e meg? 60 liter helyett csak 59-et kapsz valójában? Vagy ők is higítják/kipótolják valamivel? Fogalmam sincs, csak találgatni tudnék, miközben lehet, hogy egy teljesen más módszerük van rá.

  • ,

    addikt

    válasz bambano #18 üzenetére

    Szó nincs itt semmiféle konteózásról.
    Hogy lehetséges, hogy csak és kizárólag annál az egy kútnál tapasztalta az illető, hogy többet tankol mint amennyi egyáltalán beleférne? A többi kútnál miért nem tapasztalt ilyent soha? A tágulási tartály minden esetben ott van az autójában, ha amiatt lett volna.

    Mint írtam, nem tudom, hogy mivel higítják a benzint, nem feltétlenül vízzel. Az is lehet, hogy nem is higítják semmivel, direkt úgy írtam, hogy ez szóbeszéd a környékbeliek körében (akik rendszeresen ott tankolnak). Mindenesetre a környéken mindenki tudja, és én is tapasztaltam többször is, hogy valami nagyon nem oké azzal a benzinnel. Mindig tele szoktam tankolni az autómat, és amíg az a benzin van benne, az autó alig megy, nagyon lomha tőle. Más benzinekkel a gázpedál negyedig történő lenyomására megy úgy az autó, mint ezzel a benzinnel háromnegyedig benyomott gázpedállal. Másik benzinnel 100-nál 5.-ben a gázpedál érintésére is reagál azonnal az autó, ezzel a benzinnel meg semmi nem történik ilyenkor. Mozgatom a lábam a gázpedálon föl és le (benyom, fölenged), és az autó észre sem veszi, semmi változás, mintha hozzá sem értem volna a gázpedálhoz! Ha hosszabb ideig tartom lenyomva a gázpedált, akkor pár mp elteltével nagy nehezen elkezd gyorsulni, de érezni rajta, hogy nem jó valami, nem így szokott ez menni.
    Vagy ha alapjáraton, a gázpedál érintése nélkül haladok, akkor az ECU automatikusan annyi üzemanyagot adagol az autónak, hogy ne fulladjon le, tehát akár km-eken keresztül is tudok úgy menni, hogy a gázpedál közelében sincs a lábam. Viszont ez is csak a többi, normális benzinnel működik, mert ezzel a "rossz" benzinnel rángat az autó ilyenkor is, mintha le akarna fulladni a motor.

    Az ellenőrzések folyamatába nem látok bele, fogalmam sincs, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe a benzinkutakkal kapcsolatosan. Remélhetőleg nem úgy, mint ahogy a nagyobb cégeknél szoktak pl. a munkavédelmi, ÁNTSZ, stb. hatósági ellenőrzések, hogy már az ellenőrzés napja előtt leadják a drótot nekik, és tud róla már mindenki az adott cégnél. Érdekes módon arra az egy napra minden rendben is szokott lenni. Ezt szintén tapasztalatból írom.

    Amúgy ha egy kis víz jut a hengerbe, még nem lesz a motornak semmi baja. Fölrobbanni meg főleg nem fog, mint a videóban. Sajnos jópár liternyi vizet megevett az enyém is, amikor hengerfejes volt.

    [ Szerkesztve ]

  • ,

    addikt

    válasz #82729984 #22 üzenetére

    Mint írtam, nem én találtam ki a "vizezést" sem, illetve jeleztem is, hogy nem is biztos, hogy feltétlenül vízzel történik az üzemanyag higítása. Már amennyiben történik egyáltalán bármi ilyesmi. Az emberek ugyanis találgatnak, beszélnek mindent, mert ők sem értik (ahogy én sem) az azonos márkájú kutak esetében is tapasztalható óriási különbségeket az üzemanyagok, illetve esetlegesen az autóba tankolható maximális mennyiségek között. A mennyiséget tekintve én még nem jártam pórul, viszont az köztudott tény, hogy vannak kutak, ahol tankolva az autó garantáltan jóval kevesebb km-t megy el az ottani benzinnel, és nem is gyorsul úgy, ahogy kéne. Ezt viszont folyamatosan megtapasztalom én is, meg sokan mások is.
    Erre is hallottam már magyarázatot, állítólag az üzemanyagba rakott adalékok miatt lehet. Viszont létezhet olyan, hogy két azonos márkájú kút különböző adalékokat rak bele, avagy éppenséggel nem rak egyáltalán az egyik, és rak a másik? Ha igen, akkor máris meg van a megoldás a fenti problémára.

    Egyébként többek között az egyik autós oldalon megjelent cikkben is említik a "vizezést" mint csalási módszert (vizezés alatt szerintem nem feltétlenül vízzel történő higítást kell érteni, gondolom lehet az más folyadék is függetlenül attól, hogy a köznyelvben vizezésként él), illetve alul a hozzászólások között olvasható egy illető, aki a 44 literes tankjába egyszer 62 litert, egyszer meg 52 litert tudott maximálisan tankolni egy ugyanazon kútnál. És csak ott. A cikk: Link
    (Mellesleg a TV-ben is volt jópár éve egy riport, ott is az egyik kútnál a kannába kicsivel többet tudtak tankolni a kelleténél, holott előtte külön le is mérték a kannát hitelesített mérőedénnyel.)

  • ,

    addikt

    válasz bambano #25 üzenetére

    Hol írtam én olyant valaha is, hogy szerintem vizezik a benzint?
    Megkérdezhetem, hogy hány km-t vezettél le eddig személyautóval? Mert ha jól veszem ki a szavaidból, te nem vettél észre különbséget különböző benzinkutak üzemanyagai között?

    #20: Hengerfejes autónál, ami eszi a vizet, az általad említett 1-2 liter az nagyon nem 1000 km-ek alatt fogy ám el, hanem nagyságrendekkel hamarabb.

    [ Szerkesztve ]

  • ,

    addikt

    válasz bambano #27 üzenetére

    Nem, nem gondolom azt hogy van alapja, hanem nem tudom, hogy van-e alapja. Nagyon nem mindegy. Fogalmam sincs, hogy egyes kutak kevernek-e bármit is az üzemanyaghoz, amit nem kéne, vagy sem. Nem állítottam egyetlen hsz-emben sem, hogy igen, de az ellenkezőjében sem vagyok biztos egyáltalán. A kutak által kiadott üzemanyagok között ég és föld a különbség bizonyos kutak esetében, az tuti. Van a nagy átlag, amelyeknél semmi különöset nem veszel észre tankolás után, meg vannak azok a kutak, ahol egyértelműen észreveszi az ember, hogy valami nagyon nem oké az ott tankolt benzinnel. (Persze vannak pozitív irányú eltérések is az átlagtól, ahol olyan benzint kapsz, hogy tényleg már a gázpedál érintésétől is ugrik egyből az autó 5.-ben is.)

    A vezetett km-ek száma lényegtelen is, hiszen ha nem tankolsz a problémás kutak egyikénél sem, akkor úgysem találkozol az átlagosnál jóval gyengébb üzemanyaggal. Ha esetleg jársz majd valamikor Győr környékén, tudok neked ajánlani olyan kutat, ahol a 95-ös benzin esetében garantáltan megtapasztalhatod az érzést az autóddal, amit úgy tudnék a legkönnyebben leírni, hogy kb olyan, mintha vízben próbálnál futni. Ha 700 km-ig tart az ott tankolt tele tank benzin, akkor 700 km-en át csak így fog menni az autó. Minden alkalommal ez van ha ott tankol az ember, és így volt ez már 10 évvel ezelőtt is. Kerülöm is az ott tankolást amíg csak lehet, de azért évente pár alkalom sajnos becsúszik náluk is.

    Való igaz, hogy szokták dicsérni a külföldi (osztrák, német) üzemanyagok minőségét, de nem csak az ingázók, hanem az ott élők is. Persze lehet, hogy ők (is) csak konteóznak. Budapest-Bécs útról nem tudok nyilatkozni, lehetséges, hogy tényleg lejt Budapest fele, és emelkedik Bécs fele annak ellenére is, hogy Bécs tengerszint feletti magassága alacsonyabb, mint Budapesté. (Győr-Budapest-Győr, vagy Győr-Bécs-Győr viszonylatában nem igazán vettem észre különbséget az autóm fogyasztásában.)
    Külföldön (szlovák, cseh, osztrák, horvát, szlovén, olasz, francia viszonylatban) tankolt benzinekkel nekem eddig csak Szlovéniában volt gondom, ott sikerült az egyik kútnál (vagy MOL, vagy OMV volt) olyan benzint tankolnom, amivel 3.-ban padlógázzal ment úgy az autó, mint egyébként 5.-ben kis gázzal. Többször megálltam, megnéztem a kerekeket, guminyomást, kb mintha egy lakókocsit húztam volna, annyira nem ment az autó. Egészen a következő tankolásomig (ami már másik kútnál történt).

    Hengerfejes téma. Nálam amikor hengerfejes volt az autó, kb 25 km-en ment el 1,5 liter víz. Ennek egy része a kipufogón keresztül, egy része meg a kiegyenlítő tartályon keresztül.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák