Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VirsLee

    őstag

    Arra azért kíváncsi lennék, hogy akinek itt rossz tapasztalatai vannak budapesti taxizással kapcsolatban, vajon mivel/kivel utazott.

    Jó lenne elkülöníteni a privát taxisokat, a valamilyen cég színeiben működő taxisoktól.
    2008 óta nagyon sokszor taxiztam már BP-n, de mindig hálózatos taxisokkal, találkoztam már én is bunkó taxissal, de elenyésző szerintem. Volt, hogy egy bunkó taxis miatt váltottam hálózatot és azóta mással utazok. City és Főtaxiról tudok véleményt mondani, mindkét helyen van minden autóban kártyaolvasó, illetve a főtaxinál, ha alkalmazással rendelsz, akkor látod, hogy ki és milyen autóval jön érted, látod az értékelését és azt is, hogy hol van épp az autó. Amennyiben megadtad az e-mail címed is, akkor a fuvar után kiküldik e-mailben a pontos útvonalat is, amin mentél, így akár ellenőrizheted is. Ilyen helyeken a taxisok egy jó része alkalmazott, így nem arcoskodnak annyit. Ha pedig bármi problémád van, akkor nem egy fórumon kell kisírni, hogy bántott a taxis, hanem felhívod a diszpécsert és megkérdezed, hogy mi a k@rva anyjáért küldött érted egy ilyen balf@szt és többször ez elő ne forduljon. Hidd el, még kedvezményt is tudnak felajánlani...

    Az áráról nem szeretnék vitatkozni, ennyi és kész, én is többet taxiztam, amíg 280 helyett 220 volt, a 180-t nem hoznám fel példaként, mert akik azon az áron dolgoztak, azok olyan autókkal és sofőrökkel jártak, ahova egyszerűen nem volt kedvem beülni. Ellenben most korrekt méretű és állapotú autókat küldenek. Korábban belefutottam pár érdekes esetbe, ami valahol mindig a nagyon olcsó ajánlatra volt visszavezethető..
    - Ferihegytől a 13. kerületig adott időközönként kinyílt a kesztyűtartó a térdemre csapódva, mert pár hete elromlott és egy drótnak kellett volna valahogy rögzítenie... Olcsó fix árú fuvar volt...
    - Klíma nélküli autó nyár közepén, aminek olyan szaga volt, mint egy leégett dohányboltnak... A sofőr 4 km-n keresztül magyarázta, hogy már 900e km-t belepakolt, de lassan vissza kell vonulni, mert nincs pénze újra, és az új rendelet miatt már nem fog tudni taxizni... Hálát is adtam az égnek, hogy végre eltakarodik az utakról.
    - Vidéken (Győr) volt egy taxis, aki úgy gondolta, hogy le kell üvöltenie egy BMW-s fejét a kereszteződésben úgy, hogy én ott ültem mellette, mint utas, egy darabig még ment is tovább a BMW mellett és letekert (nem volt elektromos ablakemelő) ablaknál üvöltözött. Ahogy kiszálltam hívtam a központot, hogy ezt az idiótát még egyszer ne merjék odaküldeni.

    Nekem mint rendszeresen utazónak, kényelmesebb, ha egy céggel van kapcsolatom, akit fel tudok hívni és megbeszélni vele a bánatomat, ha valamit hibáznak. Valamint az is, hogy rendszeresen egy bizonyos mennyiségű autót az utakon tartanak, így kapok autót térben és időben is. Én a kiszámíthatóság és a szabályozottabb keretek miatt szoktam taxizni, amikro szükségem van rá, egyébként tömegközlekedek.

    Igazat adok mindenkinek, aki úgy gondolja, hogy túltolták a 280-as tarifával ezt dolgot, azóta én is kevesebbet használom, de a minőség érezhetően magasabb lett azóta, hogy szigorúbbak az elvárások. Egyébiránt a taxisok is panaszkodnak erre a tarifára, mert érezhetően kevesebben használják.

    Ubert még nem próbáltam, de kíváncsi lennék az itteni tapasztalatokra, hogy egyrészt BP-n milyen tarifák vannak, továbbá arra is, hogy mennyi idő alatt lehet fuvart szerezni a belvárosban, a 4/13 kerületben, Ferihegyen, valamint péntek és szombat este 21-22 óra körül egy-egy színház közelében, valamint az is, hogy milyen autók vannak és mennyire tájékozottak a sofőrök.

  • VirsLee

    őstag

    válasz bencze #32 üzenetére

    Az a baj, hogy Te sem mondtál konkrétumot. Azt hiszem elég jól felsoroltam, hogy milyen helyzetekben szoktam taxit hívni, de úgy látszik Te sem használsz ubert utasként, holott engem érdekelnének a konkrét tapasztalatok.
    Ahogy a taxist sem kérdezem meg, hogy melyik a jobb társaság, úgy uber sofőrt sem, mert pont lesz@rom a szolgáltatók magukról vagy a konkurenciáról mondott véleményét. Utasként számomra csak az utasok véleménye releváns, ott is azok leginkább, akik nem az egyszer már utaztam kategóriába tartoznak.

  • VirsLee

    őstag

    válasz -szp- #45 üzenetére

    Amióta megemelték a taxi tarifákat azóta nem adok borravalót és csak bankkártyával fizetek. Tudom, hogy még így is többet fizetek, mint korábban, de ha kiharcolták maguknak, hogy drága legyen, akkor nincs jatt.

    Szerintem már az furán hangzik, hogy közösségi taxizásnak hívják, hisz ugyanúgy van egy diszpécser cég, aki osztja a fuvarokat, beszedi a pénzt, és valahogy kifizeti a sofőröket.

    Nem tudom mennyire lehet pontos a fuvardíj becslés, ami kint van az oldalukon.

  • VirsLee

    őstag

    válasz -szp- #54 üzenetére

    Ezek alapján simán lehet, hogy péntek, szombat este, amikor kijövök a színházból és szeretnék egy fuvart belátható időn belül az nincs, vagy drágább, mint az amúgy is drága taxival?

  • VirsLee

    őstag

    válasz dtracer #63 üzenetére

    Szerintem ez nem működik. Az biztos, hogy én, mint utas nem ülök be olyan taxiba, amiben már ül valaki. Ez abszolút nem életszagú. Szerintem így nem lehet ellenőrizni.

  • VirsLee

    őstag

    válasz dtracer #67 üzenetére

    "Egy szép reggel jön a finánc, beül a taxis mögé, közli vele, hogy dolgozzon nyugodtan, mintha ott sem lenne. Napközben jegyzetel, nézi, hogy mindenkinek adott-e számlát, mekkora összegről, és hogy tényleg bekerül-e a pénztárgépbe. Nap végén köszönetet mond, elbúcsúzik."
    Erre írtam. Ez így nettó hülyeség. Nem szállok be olyan taxiba, amiben más is ül, nem csak a sofőr. Senki más sem fog beszállni, ez nem a harmadik világ ahol iránytaxik közlekednek.

  • VirsLee

    őstag

    válasz Ringman #79 üzenetére

    Az a baj nemzeti szinten, hogy kirepül a pénz a nagyvilágba, majd egy másik országból - mindegy, hogy offshore-e -érkezik e-mailben egy elektronikus számla. Nem foglalkoztat senkit itthon, kicsi rá az esély, hogy adózik bármit is. Ami adót fizet és alkalmazottakat tart az egy másik országban van. Akkor nem lenne ennyire menő a dolog, ha minden után a megszokott közterheket fizetnék. Számolj utána, úgy már nem éri meg annyira.

  • VirsLee

    őstag

    válasz bambano #93 üzenetére

    Örömmel hallgatom ezt a liberális hozzáállást. Elárulom neked, hogy a gazdaságnak ebben az országban nem tesz jót, ha egy san francisco-i cég elkezdi az országból kivinni a pénzt, a bent lévőket pedig tereli az adóelkerülés felé...

  • VirsLee

    őstag

    válasz MageRG #109 üzenetére

    Nem hiszem, hogy megfelelő az analógia :)
    Itt az inkább az érdekes, hogy mennyire tartható megfelelő színvonalon a 165 Ft/km tarifa.
    Ha ebből levonod az áfát, már 130 forint alatt vagy. Ha az uber elvisz 20%-ot 104 forint alatt vagy.
    A szolgáltatás fenntartásához számolhatunk mondjuk 5 millió forintos autót, 500.000 km-es élettartammal?
    Ha igen, akkor 10 Ft/km, így 94 forinttal lehet gazdálkodni. Bp-n, mondjuk 10 literes városi fogyasztással nézve 350 forintos benzinárral mondjuk úgy 35 forint az üzemanyag költség. Így 59 forintnál tartunk. Szerintem kevés. Ez után tudsz csak elkezdeni adózni a hasznod után...

    Tudom, hogy nagyon-nagyon pontatlan. De nem teljesen tisztázottak az alábbiak:
    - ki és milyen áfa tartalommal állít ki számlát, elvileg az ubernek kell, a szolgáltatás nyújtása szerinti ország áfájával, de javíts ki, ha tévedek
    - milyen összeget számláz tovább az alvállalkozónak
    - a 20% sáp az sávos, vagy bevételedtől függetlenül ennyi
    - céges vagy egyéni vállalkozó valaki
    - áfásként vagy alanyi mentesként végzi a tevékenységet
    - amennyiben áfás, le tudja-e írni a benzin/gázolaj áfáját (tudtommal ezt a taxisok nem tehették meg)
    - van-e 36 órás főállása, ahol a minimálbér utáni tb már biztosított
    - eléri az egészségügyi járulék befizetése az évi 450e forintot
    - stb,stb,stb

    Hosszan tudnám sorolni, hogy miért csak nagyságrendileg lehet tippelgetni, ellenben az szerintem valamennyire látható, hogy stabilan működő, nyereséges, fenntartható tevékenységet erre nem lehet építeni. Ez az ár inkább piacszerzésre való.

  • VirsLee

    őstag

    válasz Csapoati #113 üzenetére

    Tudom, utaztam már akkoriban is taxival, ne tudd meg milyen autókat használtak :W

  • VirsLee

    őstag

    válasz bambano #126 üzenetére

    Tudod, a fejtágításban a legtöbb embernek már volt része ebben az országban. Ez sajnos nem attól függ, hogy mit tanultál vagy mit nem. Egy kapitalizmusban szerzett közgazdász diplomával gondolom úgy, hogy kiviszi az országból a pénzt.

    Nektek ez magyarázatra szorul? Globalizálódó piac? Nemzetközi?

    Nem tudom Te miben nevelkedtél, de fontos szempont számomra:
    - magyar vagyok
    - Magyarországon élek
    - Magyarországon adózok
    - magyar társadalombiztosítás része vagyok
    - amennyiben lehetőségem van magyar vállalkozásoktól veszek igénybe szolgáltatások
    - amennyiben lehetőségem van rá magyar tulajdonú boltokban/piacon vásárolok
    - az ország helyzetéért nem csak az idióta politikusok a hibásak, hanem az idióta emberek is
    - előnyben részesítem a magyar Kovács János megélhetését, mint a texasi John Smith megélhetését
    - pont ugyanannyit foglalkozok és dolgozok más országok anyagi felemelkedésén, mint annak polgárai Magyarország felemelkedésén

    Ha nem értesz egyet az se gond, liberálisok mindig is voltak/lesznek, olyanok is, akiket nem érdekel, hogy ahol élnek, az esetleg jobb hely is lehetne általuk.
    Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól, én beérném azzal is, ha minimálisra csökkenne az országból kifelé vándorló pénz mennyisége.
    Ha valamivel nem értesz egyet, tereljük át makro jellegű vitára a dolgot és vitassuk meg az érveinket :)

Új hozzászólás Aktív témák