Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bencze

    senior tag

    válasz VirsLee #30 üzenetére

    Tudod mit, a taxisok kényszerítették ki ezt a tarifát és örültek neki, ezt számtalan taxis elmondta nekem. Az tök normális hogy hatósági áremelés, amikor versenyezni kellene, akkor meg "tilcsákbe". Az, hogy a taxisok hőzöngtek hogy bezzeg más nem tartja be a törvényt az mindennek a teteje, ahogy vezetnek jó sokuktól el kellene venni a jogosítványt is. Engem nem hordoztak meg de külföldi ismerőseim közül többen megjárták. Hogy hogy nem, közlekedési konfliktusom is eddig inkább taxissal volt mert úgy vezetnek, hogy közveszélyesek néha.
    Én értem, hogy miért viselkednek így de minden húzásuk növeli az ellenszenvem mert az ésszerűvel teljesen ellenkező irányba mennek, zsarolják az egyébként szokás szerint retardált és kőkorszakban ragadt politikusokat. Az Uber nem attól lett népszerű, hogy ki tudja melyik emberük mennyi adót fizet hanem azért mert azzal az egy szutyok alkalmazással, értékeléssel biztosítottak egy olyan egyenletes szintet amit a sok szabályozás meg fuvarszervező nem tudott megoldani sok pénzért évtizedek alatt. Az ilyesmi visszaszorítása csak azért, hogy megint csak az a jó balkáni mocsár maradjon engem bizony zavar. A taxisok törvényszeretőségéről még annyit, hogy annó tömegével szállították a migránsokat elborult árakon, nem 1 nem 2 tette ezt, és jól megszedték magukat abból is, pedig az gyakorlatilag még emberkereskedelem is volt.

    "Ubert még nem próbáltam" - hát ez az. Megvannak a hiányosságai, de egy egyszerű koncepció ami meglepően sok problémát megold önszabályozó módon, pl. a szorzós dolog ha kevés a kínálat sok a kereslet, az értékelés és rosszak kitiltása, vagy látod, ki jön honnan érted mennyi idő alatt kb, írsz neki vagy felhívod ha valami van, stb. Ha valakinek a taxi jobban tetszik vagy per pillanat nem tetszik egy szorzó akkor hívj taxist, váljék egészségedre. Én nem akartam olyat, hogy betiltsák a taxisokat pedig lehet nem ártana, hisz most az van hogy a taxis banda a kormányt zsarolja, hogy rákényszerítsenek engem, hogy taxit használjak. Abszurd. Én bizony rossz néven veszem, ha valaki a zsebemben turkál ilyen szinten.

    Nem más zsebében kell turkálni, ha az ubernek annyira jó akkor át kell állni és csinálni. Nyilván annyira ott sincs kolbászból a kerítés, valamit tudnak ezek a taxisok hogy ragaszkodnak a saját cuccukhoz, de azért a konkurencia betiltása ellen ágálnak.

    [ Szerkesztve ]

    -= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

  • -szp-

    aktív tag

    válasz VirsLee #36 üzenetére

    Én rendszeresen utazom taxival és uberrel egyaránt, illetve viszonylag sokat foglalkozom a témával újságíróként is. Nem csak Magyarországon vannak gondok a közösségi taxizással, mindenfelé lázadnak a hivatásosok. Bárki bármit mond, az elsődleges ok, amiért ubert hívunk, az az ár. Persze, jó móka nézegetni a térképet ahogy érkezik a kocsi, de semmivel nem bonyolultabb telefonon rendelni, vagy taxis appon keresztül.
    És attól, hogy látom merre jár a sofőr, még nem ér hozzám gyorsabban. Sőt, mivel kampányszerűen vannak kint az utakon a sofőrök, sokszor alig lehet kocsit szerezni.
    A szolgáltatás színvonalában én nem látok különbséget, a fizetésnél igen: az uber gyorsabb, és nem fogad el borravalót. A taxis elvárja.
    Nem találkoztam sem lepusztult sárgával, sem priváttal. Azok a társaságok, ahol nincs sofőr értékelés, a telefonos rendelésnél patika stílust visznek, leintés esetén azért találkoztam kevésbé lelkes vezetővel.
    Az Uber listaárai nem fixek. Ha sokan akarnak utazni, vagy kevés a vezető, automatikus rendszer kezdi változtatni a díjazást, hogy elvigyék a fuvart, stb. Ezzel bizonyos országokban már aktívan vissza is élnek, próbálják kijátszani a rendszert a vezetők. Sok uberes nem szállított utast korábban, de olyanok is vannak akik aktívan taxiznak mellette, vagy korábban taxisok voltak.
    Az Uber stratégiája a kivéreztetés, ez az amerikai piacon már jól látszik, ahol elkezdtek változni az arányok, ott már emelik az árakat. Ha egyedül marad, ki tudja meddig viszi fel a díjszabást. Ettől még minden piacon messze vannak nyilván, de az alapár az nem rentábilis, ezt nagyjából minden résztvevő elismeri. Ez egy olyan sztori, ahol lehet mind a két oldal mellett és ellen is érveket hozni bőven, én nem tudok igazságot tenni. Az biztos, hogy ha az online fogadóirodák és kaszinók sorsára jut az alkalmazás, annak nem lesz jó vége.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz VirsLee #55 üzenetére

    Általában jóval olcsóbb helyett jobb a mindig drága?

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • -szp-

    aktív tag

    válasz VirsLee #55 üzenetére

    Nem. Ebben az idősávban relatív sok az uberes sofőr, hiszen ilyenkor az utazni vágyók száma is magasabb. A szilveszter, amikor mindenki bulizik és közlekedne is a városban, viszont a vezetőknek sincs kedvük kimenni, feltornázza az árakat jobban. Lehet hogy félreérthteően fogalmaztam, elnézést. A Surge Pricing akkor jön elő, ha nagyon különböző szinten áll a kereslet és a kínálat. Éjfélig kb még sosem kellett többet fizetni a normál árnál, hétköznap kora délutáni pangásban futottam bele szorzóba, és még úgy is olcsóbb volt a normál taxinál. A mozgolódós ünnepnapok cinkesek főleg.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • bencze

    senior tag

    válasz VirsLee #36 üzenetére

    Kérdések nem lényegesek mert ez elsősorban egy elvi kérdés. Engem nem zavar ha valaki taxizik, őt se zavarja ha én ubert szeretnék inkább használni. Tapasztalatom majd lesz ha nem 20 hanem 200 utam lesz velük, de az sem lesz egyhamar mert általában kerékpárral közlekedem, autó csak ritkán kell.

    -= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-

  • Crafter32

    őstag

    válasz VirsLee #30 üzenetére

    +1

    Szerintem egyáltalán nem magas a Taxi tarifák. Próbálja ki vki mennyibe kerül egy autót fenntartani, mennyi az értékvesztése (az engedélyek beszerzése sem kevés) Egy földtulajdonos milliós uniós és állami támogatásokat kapnak a fuvarozók pedig nem győzi mindenféle adóterhet és díjat fizetni. Uberes pedig minimális km díjjal nyomja aláásva többi fuvarost, nem számolva az autó értékvesztésével csak, hogy övé legyen a "munka". Kizárt dolognak tartom über km díjból tisztességes módon be lehet fizetni az adót, tankolni, szervizelni lehessen és az autó km elhasználódása után új autóra való cseréje is megtérüljön. Ha hagynák az Ubert és kiszorítja normális taxikat ugyanúgy felemelné az árakat, mert nyilván hosszútávon ez az Uber érdeke. Utána meg majd azért lehet sírni, hogy a magyar kormány állandóan cserbenhagyja a magyar vállalkozásokat és inkább a külföldről vásárol, importál stb.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz VirsLee #84 üzenetére

    a világnak arról kellene szólnia, hogy mi ébredtünk fel először, mi csináltuk meg az ubert és nálunk adózik, amikor new yorkban taxit rendelnek.
    azokat az országokat, amelyek nem ébrednek elég korán, kizsákmányolják.

    (#87) Crafter32: szerintem a földalapú támogatás helyett inkább az alany-állítmány egyeztetésével kellene foglalkoznod. mondjuk egyikhez se értesz, az látszik.

    (#90) nemlehet "Amúgy az Über adózása szerintem nem törvényi kérdés, hanem adózási.": az adózás is törvényi kérdés, lásd az adózás rendjéről szóló törvényt :P
    "Ha itthon könyvel el hasznot, akkor adóznia kell, ha nem teszi bírságolják meg.": ezt meg a kettős adózás kizárásáról szóló nemzetközi egyezmények tiltják. Amik például téged is védenek, ha külföldön szereztél jövedelmet.

    (#92) pengwin "Szerintem a megoldás az lehetne, ha az Uber megkövetelné a vállalkozói igazolványt, a számlaadást," szerinted. szerintem meg jogszerűen nem ad számlát az uberes sofőr, akkor minek erőltetni? ezt én is az előző nagyobb uberes topic óta tudtam meg.

    szerintem meg az a megoldás, ha minden olyan elvárást, ami az utas biztonsága érdekében van, megkövetelünk az uberestől is, és egyenlő esélyeket biztosítunk, és minden olyan megoldást, ami az uberben hatékonyabb, mint a taxiban, békén hagyunk. a gazdaságot a hatékonyságnövelés viszi előre.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz VirsLee #100 üzenetére

    az, hogy ebben az országban, ahol minden fontosabb kérdésben a normális ismeretanyagot felrúgva unortodox módon dolgoznak, mi tesz jót a gazdaságnak, nagyjából semmit nem jelent annak tükrében, hogy mi lenne a józan ész szerinti megoldás.

    az, hogy egy nemzeti bank iskolát indíthat a főnök baromságainak tanítására, és sokkal inkább az, hogy ez simán átment ebben az országban és nincsenek miatta őrjöngő tömegek az utcán, mutatja, hogy ez nem normális ország, tehát itt semmilyen normális következtetés nem vonható le.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • JamesHun

    addikt

    válasz VirsLee #100 üzenetére

    az összes befektető megsúgom azért jön ide, hogy pénzt termeljen és kivigye
    ezért jön ide az autógyár, a tesco, auchan, lidl, ezért épülnek a plázák, de ezért hoznak létre autókereskedéseket

    mind mind a nyereségért
    az, hogy itthon senki nem fektet be 50-100 milliárd forintot egy hazai tesco2 ért és maradna itthon a nyereség az érthető
    nincs ennyi pénze senkinek sem
    a cba val lehetne jönni, de aki ki meri állítani, hogy a cba egy talpig becsületes brigád az hazudik
    a cba üzletek többségében minimálbér és boríték megy
    és ez tény
    már ezzel több pénzt kivesznek a államkasszából mint amennyiről az uber (azaz a 20%) adózása legjobb esetben sem lenne az 5-6 év alatt sem összesen

    de aki piacra megy parfümöt venni az is adócsaló cégnél, embernél vásárol
    egyik nagy parfümház sem engedi meg ilyen helyre való értékesítést
    de aki ott vesz Nike ruhát az is adócsaló cégnél vásárol 99% ban

    kb mindenki adót csal, adót kerül el

    akkor egy n+1 cégre miért akad ki mindenki, mikor az adóztatás feladata a nav ra tartozik
    ezért betiltani egy céget érdekes
    büntessék meg ha nem úgy adózik ahogy kell
    az nyereség kivitele nem adócsalás ha betartják a törvényt

    a cég ahol dolgozok szlovák kézben van
    ha a szlovák főnök kéri évente a pénzét máris rossz ember lenne?
    mert kimegy évente 300-400 millió HUF

    SeriesX: JamesSHun

  • D1Rect

    félisten

    válasz VirsLee #100 üzenetére

    Ebben az országban a gazdaságnak nagyon sok minden nem tesz jót, de az uber meg pont igen.
    Világszinten bejáratott és ismert brand, ami lehetőséget ad az idelátogató turistáknak, hogy ne a megérkezés után 3 perccel kezdjék el szétlopni őket...

  • MageRG

    addikt

    válasz VirsLee #100 üzenetére

    "...elkezdi az országból kivinni a pénzt, a bent lévőket pedig tereli az adóelkerülés felé..."
    A betört ablak tanmesével érvelsz...

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • nuke7

    veterán

    válasz VirsLee #111 üzenetére

    Pontosan. Ez az ár stabilan nem tartható.
    Több helyen bebizonyosodott, hogy uber x-bol nem lehet legálisan megélni.
    Viszont a privát sofőr szolgáltatása amivel indult, kifejezetten jól működik / működött...

    https://youtube.com/user/nuke7

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz VirsLee #111 üzenetére

    A befagyasztás előtt némelyik taxistársaság használt pontosan ilyen árat (164 ft/km), ráadásul akkoriban a benzin sem volt olcsóbb.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz VirsLee #114 üzenetére

    Én nem ültem még szar taxiban, akkoriban sem. Szar taxis mellett már igen. :D

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • bambano

    titán

    válasz VirsLee #111 üzenetére

    jópár éve, mikor a mostani autómat vettem, rendesen kiszámoltam a költségeket. az akkori árakon az akkori vezetési szokásaimmal 75 forintra jött ki egy kilométer, tisztességesen és helyesen számolva.

    szerintem most se kevesebb.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MageRG

    addikt

    válasz VirsLee #111 üzenetére

    Én az utas szemszögéből nézem a dolgokat.
    Korábban is leírtam, nem a taxis, nem az állam definiálja a "megfelelő színvonalat", hanem a piac. Ha vannak elegen akiknek ez a színvonal kell ennyiért, megéri.
    Az ügyfeleknek több pénze marad, amit másra lehet költeni, a taxisokat meg hatékonyabb működésre készteti, ami végül a magyar gazdaságnak jó.
    Lehet hogy beetető az ár, de akkor majd helyreáll.

    A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul: nem fektet be a cég Mo.-n? Nem teremt munkahelyeket?
    Ha valóban adózatlanul viszi ki a nyereséget, miért nem ennek feltételeit próbálják finomítani? Miért kell betiltani? Ez mindkét félnek vesztes szitu.

    A taxisok meg tüntessenek a saját versenyképes feltételeikért, de a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitásba ragadjanak bele.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • bambano

    titán

    válasz VirsLee #127 üzenetére

    az, hogy a befektetett tőke keresményét, nevezzük akár profitnak, tőkeköltségnek, bárminek, kiviszi az országból a befektető, az alapvető közgazdasági tény, ami politikamentes. hogy ezen miért akadnak fel sokan, nem teljesen nyilvánvaló.

    a politika ott kerülhet bele, hogy szerinted jó-e az, ha külföldi fektet be, vagy az a jó, ha magyar. Ha hagytuk a külföldit befektetni, akkor hagynunk kell, hogy húzza a hasznát. Ha liberális vagy, akkor azt mondod, hogy neked, mint vevő, a legolcsóbb vagy az ár/érték arányban legjobb ajánlat kell és azt veszed meg függetlenül a gyártás helyétől. Ha meg konzervatív, akkor beárazod, hogy a konzervativizmusod, nacionalizmusod mennyit ér meg neked és ezt beleszámolod a termék árába, és így döntesz. ettől kap politikai színezetet a dolog.

    ettől még a befektetőnek joga van elvinni a profitot, gerinctelen rablás lenne ebben akadályozni. te meg fizethetsz többet a magyarért. helyes megoldás az lenne, ha a magyarok is tudnának olyan hatékonysággal termelni, mint a nyugatiak, így nem lenne érdemben drágább a hazai.

    "Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól": valójában országok minimális pénzt szivattyúznak ki tőlünk. multi vállaltok viszik ki a zsetont.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gusztáv

    addikt

    válasz VirsLee #127 üzenetére

    Remélem nem használod a Google szolgáltatásait, nem Facebookozol, nincs Apple terméked. Mert ez a 3 cég pont a társasági és egyébb adó optimalizálásának bajnoka. Azt meg le sem merem írni, hogy egy csomó cég pont azért jöt Magyarországra, mert itt alacsonyabb a társasági adó, mint pl Németországban. A vicc az egészben, hogy az Uber által kivitt pénz, amin miatt megy állítólag az izomozás, nemzetgazdasági szinten olyan minimális, hogy szerintem egy stadion nem jönne ki belőle.

    [ Szerkesztve ]

    Laci

Új hozzászólás Aktív témák