Hirdetés

  • MageRG

    őstag

    Ami a fizetési módokat illeti, a magyar szolgáltatók többsége még mindig a korszerűtlen megoldásokat erőlteti.
    Ööö, talán mert az online értékesítésben sokkal nagyobb az árverseny is. A bankkártyás fizetés és Paypal is költséget ró az eladóra, míg pl. a postai utánvét nem.
    Egyébként helló kedves PSZÁF, bankok és törvényalkotók! Több mint 6 éve szajkózza mindenki hogy a túl magas eladói költségek akadályozzák a bankkártyás fizetést.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • engusz

    PH! nagyúr

    Sajnos teljesen igazad van. Kényelmes a kártyás és a mobil fizetés is, de extra költséget jelent az eladónak. (A vásárlónak nem jelenthet, mert ilyen módon nem érheti megkülönböztetés.)

    A kereskedelemnek számos olyan szegmense van, ahol simán belefér a haszonkulcsba és/vagy komoly számú vevőt veszítenének, ha nem állna rendelkezésre mindegyik fizetési mód. Így ott nem kérdéses az alkalmazásuk. Alacsonyabb forgalmú és/vagy kevesebb hasznot hozó területeken már komoly érvvágást jelent az a pár százaléknyi "kezelési" költség

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • musculus

    tag

    én meg azt gondoltam h az arosszehasonlito oldalakra jobban _megéri_ figyelniük mint a googletalálatokra/keresőoptimalizaciora. meg vagyok lepve.

    Homo sapiens non urinat in ventum - "And so it goes..."

  • NPeete

    tag

    Szerintem ezen felül még a magyar mentalitásból adódóan az ember nem hajlandó, vagy nem szívesen fizet addig, amíg tényleg kézhez nem kapta a termékét, meg nincs tisztában sok dologgal, hogy pl. online vásárlás esetén 8 napon belül elállhat a vásárlástól.

  • engusz

    PH! nagyúr

    Webáruházas, telefonos, e-mailes, galambpostás rendelés esetén is él a 8 nap. Nem szállítástól függ, hanem a távollévők között létrejövő szerződéstől. Az pedig minden esetben létrejön, ha nem az üzletben, szóban teszed meg

    Nyilván bullshit az egész, mert ha eljössz érte személyesen, akkor meg tudod tekinteni. Kiszállításnál tényleg lehetnek problémák, de szerintem az is csak speciális esetben. Egy telefon, e-mail váltások és könnyen választ lehet kapni sok kérdésre

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • djculture

    PH! félisten

    Mondjuk webes boltban előre fizetni olyan termékért amit még látni se látsz mert gyakori az "illusztrációs termék kép" nem vall sikeres emberre. Nem kell messzire menni legalább 3 nagy webes boltot feltudok sorolni ami szőrén szálán eltűnt az emberek pénzével.

    [ Szerkesztve ]

  • zseko

    PH! kedvence

    Általában ha nem lehet paypallal fizetni, kerülöm is az oldalt. És apróbb, értéktelenebb dolgokat inkább megveszek külföldről, mert egy vicc az, hogy itthon pl. ami kellene az kerül 800ft-ba, a postaköltség meg extrém esetben 2500ft is lehet. Egy 800ft-os termékért... Külföldről (jellemzően hongkong) meg ingyen jön az 50ft-os kis bizbasz is.

  • sheratan

    Jómunkásember

    Pontosan erre lenne jó a paypal, ott nem kapja meg addig a pénzt az eladó, amíg nem lett kébesítve az áru, és nem hagyta jóvá a vevő. Persze még így is lehetnek visszaélések, de lényegesen kevesebb.
    A másik gond otthon, hogy tényleg drága a kiszállítás. Persze más a logisztika ára, de tényleg vicces, hogy mondjuk más országokban egy átlag méretű csomag mondjuk legfeljebb pár száz forintért kiszállításra kerül az ország másik feléről, otthon meg sok boltnál több ezret is elkérnek egy városon belüli szállításért.

    Csak egy példa: itt Kínában már annyira rászoktam a netes rendelésre, hogy nem is tudom mikor mentem be utoljára boltba vásárolni (talán csak ruháért mentem, meg napi élelmiszerért). Annyira profin meg van csinálva az egész. Csináltak egy helyi ebay másolatot, ahol rengeteg egyéni eladó és kisebb-nagyobb bolt is van, az egész fizetési rendszere egy agyon biztosított paypal másolatra épül, amibe pénzt tölteni még csak nem is bankkártyával kell (lehet úgy is mondjuk), hanem netbankos megbízással, ami szintén ingyenes, van egy csomó futárszolgálat, akik fillérekért (kb 2-300Ft a szállítás ilyen 1000km-es távolságokra) és meglepően gyorsan általában kiszállítják a termékeket. A legtöbb bolt kínál indok nélküli pénzvisszafizetési garanciát is a termékekre.
    Össze nem lehet hasonlítani az otthoni helyzettel, ahol mindenki magának csinál valami egyéni vacak php-ban megírt webshopot, ahol fizetni sem lehet normálisan, elvész a rendelés, és ha van kiszállítás, akkor általában jelentősebb összegért és több napig tart (városon belül is).

  • engusz

    PH! nagyúr

    "És apróbb, értéktelenebb dolgokat inkább megveszek külföldről, mert egy vicc az, hogy itthon pl. ami kellene az kerül 800ft-ba, a postaköltség meg extrém esetben 2500ft is lehet."

    Ez elsősorban nem az eladótól/bolttól függ, hiszen nem maguk intézik a kiszállításokat. Második vagy harmadik cég szolgáltatásait veszik igénybe. Egy 800 Ft-os tételnél nem nagyon van mozgástér, ha csak nem havi több ezres tételben történik az eladás (pl. ebay + távol keleti eladó)

    Nem is szólva arról, hogy az olcsó megoldásoknál a csomag nem igen van biztosítva. Tehát, ha elkallódik vagy sérül, akkor annak a következményei a vevőt terhelik (mert mindenki más egyszerűen szét fogja tenni a kezét..)

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • zseko

    PH! kedvence

    Valóban, és végülis nem is a boltot hibáztatom ezért a helyzetért.

  • zsigus

    őstag

    Azért a 10m főt sem elérő Magyarországot ne hasonlítsd mondjuk még Németországhoz sem, nem hogy Kínához...

    Nem mindegy, hogy mennyi népességre jutnak a fenntartási költségek, az itthon drága üzemanyag stb. stb. egy futárcégnél, ráadásul ahogy az lenni szokott, a sikeres dolgokat többen is elkezdik, ezért van most már egy jó pár futárcég itthon, amit szvsz a népesség nem indokolna, ezért is gyengítik egymást.

    Valaki írta, hogy az ebay-ről rendelt dolgokat pedig ingyen is hozhatják. Igen, de ott is megoszlik a költség több 10m emberre, nem úgy mint itthon, ahol egyrészt kevesen vagyunk, másrészt a webáruházakat illetően is bizalmatlan az emberek többsége. A saját ismeretségi körömből kiindulva (vidék, BAZ megye) jó ha 20-ból 1 ember rendel a netről bármit is, a többi inkább horribilis áron megveszi itt helyben.

    Többek között azért drága itthon minden, mert kicsi vásárlóbázis... (és magasak a költségek, valószínűleg).

    [ Szerkesztve ]

  • Agostino

    PH! addikt

    a túl magas eladói költségek akadályozzák a bankkártyás fizetést

    na meg az, hogy azt már nehezebben lehet letagadni, míg a kp-s fizetés esetén megesik az emberrel, hogy megfeledkezik a pénztárgépről.

                                   if only you knew how bad things really are

  • djculture

    PH! félisten

    Futárcégek jövő hónaptól fognak tönkremenni, az e-útdij miatt vagy brutálisan árakat emelnek vagy bedöglenek. De szerintem ez ugyanúgy fogja érinteni a postát és a külföldről való rendelgetést is.

    [ Szerkesztve ]

  • Atyus

    tag

    Az online webáruházak 90%-nak nincs létező termékekkel rendelkező fizikailag is meglátogatható üzlete, így ki sem tudod próbálni..

    A programok csak algoritmusok, mint ahogy az emberi lények is csak vegyi anyagok halmazai.

  • sheratan

    Jómunkásember

    Ebben van igazság, de pont a kis népsűrűség miatt lenne praktikus a futárszolgálat, hogy na az legyen, hogy egy 20-30 ezres városkában képtelenság akármit megvenni, mert a környéken sincs olyan bolt, és ha van is, akkor jóval drágább.
    Ráadásul ha egy(több) európai volumenű cégről lenne szó, akkor már elég vásárlóerő lenne, csak ugye ezt széttagolják az országhatárok. Nem európai ebay van, hanem német, francia, stb.

  • Kormi76

    senior tag

    Igen, cserében nem kell állandó raktárkészletet fenntartani, nem kell eladót alkalmazni, nem kell üzletet bérelni, nem kell rezsit fizetni hozzá, és számos más költséget megspórolnak. Akkor ugyan már férjen bele a kártyás fizetés. Ez is ilyen olcsójános dolog, aztán lehet sírni, hogy nincs forgalom. Az igényes webáruházakban van forgalom, a többit meg ledarálja piac, ahogy egy utcában sincs minden házban bolt, webáruházból is véges fér meg a piacon. Plusz azt is számoljuk bele, hogy 100 látogató azért van, mert 1 ember végigböngész kismillió weboldalt, amíg eldönti hol veszi meg, és akkor lesz 1 vásárló, ez a szám nem mérvadó, sőt inkább ez is a túl sok áruházra utal és a műfajjal jár.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    PH! kedvence

    Egyetértek. Itthon tényleg elég drága a házhoz szállítás. Pedig ez egy alapja az egész webshopos mókának.

    Itthon olyan 1000 és 2000 forint körül van a szállítás, boltja válogatja. Ergo 4-5 ezer forint alatt nem is éri meg online vásárolni. Hiszen mindenkinek ba..szná a csőrét hogy a szállítási díj 20-30-40%-a még pluszban annak amit vesz. Nyilván egy 300 ezres TV esetében le se sz..rom a szállítási díjat.

    Ráadásul itthon nincs semmi kontroll a webshopok felett. Hogy is lehetne... Tehát az embernek jól meg kell választania honnan rendel mert pillanatok alatt átba...ák.

    Plusz az egész mint szolgáltatás minősége 90%-ban a béka segge alatt van. Szar, igénytelen, vevőközpontúság nélküli!
    Én elég sokat rendelek a netről sokféle áruházból. És az elmúlt fél évben kifejezetten azt tapasztaltam, hogy nincs visszaigazoló e-mail. Konkrétan az az e-mail hiányzik amiben leírják, hogy "te barom holnap után megyünk 7 és 16 óra között legyél otthon."
    Az automatikus e-mailt mindig megkapjuk, az rendben is van. De utána se e-mail se sms hogy mikor érkezik a csomag. És ilyenkor ülhetsz otthon 2-3 napig egész nap, mert halvány fogalmad sincs mikor és melyik nap jön a cucc. Még szerencse, hogy asszony itthon van a gyerekkel gyesen, de akkor is. Ilyenkor 2 napon át ki se tudnak mozdulni mert gyakorlatilag a futár bármikor jöhet.

    És ez az elmúlt félév tapasztalata. Kb 3-4 féle különböző webshopról van szó. Hiába pipálom be, hogy kérek sms értesítést... lósz..ar. Semmit nem kapok. Aztán ha nem jön meg a cucc 2-3 napon belül még én telefonálhatok, hogy most a mi a f...szom van már?

    A slusszpoén, amikor az ügyfélszolgálatos csaj megadja a futárcég (nem a kézbesítő) telefonszámát és érdeklődjek én(!) hogy hol jár a csomagom amit xy cégtől rendeltem! 1 éve pont egy TV vásárlással jártam így. :U Tehát nem kis összeg és én hívogassam a bolt által megbízott futárcéget hogy hol a csomagom...

    Szóval igen, elég színvonalon aluli a helyzet itthon.

    Más. Te most már Kínában is élsz? Vagy megint csak időszakosan vagy kint? Mikor lesz új cikk a témában? :)

  • lapa

    PH! kedvence

    "Száz látogatóból egy lesz vásárló a magyar webáruházakban "

    99 meg az ebaj dx-en.

  • Tapsi

    őstag

    cserében nem kell állandó raktárkészletet fenntartani, nem kell eladót alkalmazni, nem kell üzletet bérelni, nem kell rezsit fizetni hozzá, és számos más költséget megspórolnak.

    Mint ahogy a versenytársak is, és a weben nagyon nagy az árverseny. A mi webáruházunknál számos terméken 2% körüli haszonkulcs van. A kártyahasználat jutaléka is kb. ennyi, a kiépítés költsége is százezres nagyságrendű. Szerinted ez kinek éri meg?

    Meg úgy összességében minek írsz le olyasmit, ami logikai úton indirekt is cáfolható, még akkor is, ha nem ismered ezeket az adatokat? Tök egyértelmű, hogy ha nem lenne ekkora sarc rajta, akkor a kereskedőknek érdekük lenne bevezetni ezeket a fizetési módokat. Egyrészt vevőmegtartó ereje is van, másrészt már a rendelés pillanatában a bankszámlájukra kerül a pénz. Ez nagy dolog ám a mai illikvid világban.

  • zseko

    PH! kedvence

    Még csak a visszaigazoló email. De le se sz.rják hogy mit írok a megjegyzésbe. A 75e forint értékű megrendelésemet csont nélkül odaadták puszira a szomszédnak a 'kedves' DHL-esek :((( annak ellenére, hogy kifejezettem kiemeltem, csörgessenek meg mielőtt hozzák, mert nem biztos hogy otthon leszek. És engedélyt sem adtam, hogy más kezébe adják a csomagot. Majdnem feljelentés lett a vége, de mégis meg kellett volna lépnem.

  • fi:zi'k

    PH! nagyúr

    :K

    96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

  • attiati

    PH! kedvence

    "Egyébként helló kedves PSZÁF, bankok és törvényalkotók! Több mint 6 éve szajkózza mindenki hogy a túl magas eladói költségek akadályozzák a bankkártyás fizetést."

    nagyon aktuális a téma: éppen most van végső fázisban, hogy hogy lehetne csökkenteni a kártyás fizetés költségeit

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    PH! félisten

    Szerintem a magyar posta is kap pénzt a külföldről érkező levelek után. Abban sem vagyok biztos, hogy a népességnek köze van a szolgáltatás árához.

    Itthon azért drága minden, mert a sokféle adó és sarc miatt 2-3szoros ár mellett marad annyi haszon a vállalkozás zsebében, mint máshol. Nameg itt azonnal meg akar gazdagodni a befektető, ami annyiból érthető is, hogy nem lehet tudni milyen gazdasági helyzet lesz egy hónap múlva.

    Az biztos, hogy a kínai helyekről sokszor 2-4 hét a kézbesítés és valószínűleg konténerbe összevárós olcsóbb megoldást használnak. Ezzel szemben például taiwan-ról egy hét alatt itt volt normál levelem is. A taiwan-i ajánlott levelem rendelés után egy órával már nyomkövethető volt.

    Sokszor az ingyen postázásba belefér az ajánlott feladás is, bár van hogy értékhatár (pl 10 dolcsi) vagy plusz díj (2-6 dolcsi) kell ehhez. Ráadásul míg a külföldi ajánlott küldemények alapból nyomkövethetőek, addig a magyar postán ez plusz feláras tétel.

    Az is érdekes, hogy ems gyorsposta hétvégével együtt 4 napos (péntek-hétfő) kézbesítéssel 15 dolcsi volt dél koreából, míg hasonló megoldással egy kulcsot küldeni innen németországba 13 ezer forint volt. Elsőbbségi ajánlott levélként bécsbe 4300 forintért vitte el a posta a fél kilós merevlemezemet két éve.

    Egy vicc ami nálunk megy, de legalább kétes hírű a szolgáltatás, mivel az adott településen lévő vezetőségtől függ, hogy ellopják-e a küldeményeket, vagy sem.

    [ Szerkesztve ]

  • sheratan

    Jómunkásember

    Igen, de pont a 300 ezres tévét meg ingyen kiviszik, hiszen itt már a boltnak is megéri, hogy belekalkulálja az árba a szállítást, mert jobban hangzik úgy, hogy ingyenes, még ha így is úgy is ki kell fizetned.
    Nálam már amúgy ott megbukik az otthoni netes vásárlás, hogy egyszerűen nem akarom rábízni a bankkártyám adatait Kiss Jancsi összetákolt php webshopjára, mert fene tudja, hogy milyen szerveren fut, milyen verziós php meg sql felett, és éppen mennyi törés létezik rá, és melyik török/orosz/akármilyen hackercsapat gondolta úgy, hogy most szeretnének bankkártyadatokat gyűjteni. :U
    De még ha ezen túl is léptünk, akkor is ugye ott van, amit írsz, hogy nulla visszajelzés van. Novemberben akartam rendelni webshopból egy SGS3-at, és le is adtam a rendelést, majd persze nem jött visszajelzés aznap, ezért felhívtam a boltot, hogy most mi van. Mondták, hogy üresen ment el a rendelőlap, nem volt semmi betéve a kosárba (ez már eleve vicces, hogy nem szól a honlap a session time-out után, hogy ne küldjem el a rendelést, ha monduk fél órára otthagyom a gépet a kosárba rakott cuccokkal), de akkor most rögzítették a rendelésem, és várható szállítás 2 napon belül, majd hívnak. A második napon délután 5 körülig nem hívtak, ezért én telefonáltam, hogy hogy állunk. Nem találták a rendelést, majd nagy nehezen meglett, mondták, hogy most töltik fel a készletet, aznap már nem, de majd másnap, vagy legkésőbb az azutáni napon szállítanak, majd hívnak. Az azutáni napon sem jött senki a telefonnal, nem is hívtak (azóta sem, pedig már eltelt egy kis idő), és semmi nyoma nem volt később sem, hogy ténylegesen megrendeltem.
    Ez szerintem nem kicsit nevetséges. Szerettem volna elkölteni a pénzem, ott akartam hagyni vagy 120 ezret készpénzben, és ennyire szarnak rá? Nem az én bajom, vettem telefont máshol, ők buktak az üzleten.

    Mondjuk itt is volt olyan, hogy (amúgy valami filléres dolgot) rossz címre vittek ki, és mivel általában irodába rendelem, csak a recepcióra viszik az ilyen csomagokat, ott meg sokszor akármit aláírnak (főleg nagy cégnél), mert a recepciós nem ismer mindenkit, aki ott dolgozik. Én meg néztem, hogy mi az, hogy átvéve aláírva, amikor egész nap nem jött futár. Irtam az eladónak, hogy nézzen már utána, és ő is a kézebsítő cég elérhetőségét adta csak meg (kis cég volt, nem írták ki külön a futár nevét és számát a logisztikai infóba), viszont ők tök normálisak voltak, felvették a panaszt, előbb az ottani területi iroda hívott vissza, aztán a shanghai-i, aztán visszazavarták a futárt ide hozzánk, hogy deríse ki mit és hova kézbesített.

    Szerintem egyébként lehetne kontroll a webshopok felett, pont hogy azt kellene, hogy legyen valami platform, ami az ilyen egyéni és céges eladókat összefogja, és egységes felületet és feltételeket biztosít nekik, hogy ne kelljen mindenkinek az alapokról felépíteni ezt az egészet, amihez nem is értenek. Ilyen lehetne az ebay, vatera vagy akár az amazon is, csak ezek sem nagyon működnek megfelelően szerintem (legalábbis nem otthon) :(

    Most úgy vagyok, hogy az év jelentős részét itt kint töltöm, úgy 10 hónapot évente, szóval lényegében itt élek. Viszont írni nem nagyon volt időm mostanában, pedig még akár lenne is mit. Mondjuk nem is igazán tudok jó platformot, ahova kitegyem, bár lehet, hogy G+ vagy blogger lesz a vége, csak a blogger felületét nem szeretem, a G+ meg nem erre való igazán.

  • djculture

    PH! félisten

    Ja cserébe a kártyadíjakat 20%-ot elérő áremeléssel tervezik a bankok. Nagy ötlet.

  • zsigus

    őstag

    Félreértés ne essék, én sem akartam védeni a futárcégeket, mert biztos vagyok benne, hogy a magas árakba a saját zsebük is beletartozik, de azért itthon szvsz nehezebben boldogulnak mint egy nagyobb népsűrűségű, nagyobb vásárlóbázissal rendelkező országban.

    sheratan: Hát igen, jó lenne, ha csökkennének a költségek a netes vásárlásokat illetően...

    "Ebben van igazság, de pont a kis népsűrűség miatt lenne praktikus a futárszolgálat, hogy na az legyen, hogy egy 20-30 ezres városkában képtelenság akármit megvenni, mert a környéken sincs olyan bolt, és ha van is, akkor jóval drágább."

    Egyébként erre találták ki a Pick-pack pontokat ami viszonylag olcsó, mert általában olyan 0-500 Ft körül van a szállítás, és ha a saját helyzetemből indulok ki (vidék, falu), akkor 15 KM-en belülre érkezik a csomag a legközelebbi városba, és ha arra járok átveszem személyesen.

    Bár nem tudom, hogy hányan igénylik ezt a szolgáltatást, én már nagyon sok webshopban láttam, de soha nem vettem igénybe, mert ha már rendelek, akkor kifizetem érte azt a +1000 Ft-ot, és házhoz jön.

    Persze, ha egyszer kipróbálnám, akkor lehet, hogy változna a véleményem. :) De ez élethelyzettől is függ (milyen messze jön a csomag, van e esetleg autó a családban stb.).

    djculture: Igen, már lázadnak is: [link]

    Nem értem ezt a felhördülést sokak részéről. Persze nekem is volt már rossz tapasztalatom a webshopokkal (többel is), de azért most már "kitapasztaltam" a dolgokat, és megvannak a megbízható, bejáratott boltok ahol megfelelőek az árak, és minőség is.

    Sajnos sok esetben valóban gyatra a webshop-ok hozzáállása, és még a jól csengő, valószínűleg régóta létező webáruházakban sem lehet feltétlenül megbízni, de azért szerencsére találni olyat is ami megfelelő.

    Csak így offban: az iWay Kft-vel még nem volt nekem személyesen rossz tapasztalatom. Mindig értesítenek arról mail-ben, hogy mikor jön a csomag, garanciális dolgokban eddig egy HDD-vel volt gond, de kétszeri csere után szó nélkül cserélték más típusra (igaz, hogy nagyon-nagyon lassú volt a dolog, de végül is sikerült). A szállítás viszonylag olcsó (5kg-ig: 1500). Nem tudom, hogy szabad e reklámozni, de már nagyon sokszor rendeltem tőlük, és még eddig problémám nem volt velük.

    A másik pedig az Extreme Digital. Még egy személyesen vásárolt RAM-ért is küldtek futárt házhoz, pedig szvsz drágább volt a szállítás mint maga a termék. Egy Ft-ot sem fizettem a garanciáztatásért, és cserélték is. Bár ez is sokáig tartott....

    [ Szerkesztve ]

  • djculture

    PH! félisten

    Posta pont sokkal elérhetőbb bárkinek, mert posta még a legkisebb falukban is van és nem kell 20+ km utazgatni. Ráadásul sms-t is küldenek róla és követhető neten a státusza. cdgalaxisról pl mióta elérhető csak úgy rendelek.De azt még alig alkalmazza csak pár webshop.

    Extreme Digital-t meg nem ajánlom senkinek van olyan haver akinek fél éve garanciáztanak egy tv-t, már ott tart az ügy hogy lopásért akar feljelentést tenni.

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    Elérhető, csak drága a csomagküldés...

    Nyilván egy kisméretű/súlyú dolognál (pl. lemezek) megéri levélként, de a csomagküldés sokba kerül szerintem, mármint a futárcégekhez viszonyítva. Lehet, hogy csak egyedi megállapodás kérdése a bolttal, az is lehet, hogy ebben nem annyira rugalmasak, de szerintem drága (persze sok futárcég is ennyiért szállít, de van ami olcsóbb, eddig!).

    Nem tudom mi lehetett az ismerősödnél a probléma az edigitallal, nálam két kisméretű tárgy volt eddig gariztatva náluk (fejhallgató ~5-6 éve és RAM tavaly), de nem volt velük gondom e téren, sőt a fejhallgatót 1,5 hét alatt sikerült cserélni. Most már egy jó ideje nem rendeltem tőlük semmit, lehet, hogy már ők sem a régiek.

  • lanora

    lelkes újonc

    Számomra az sohasem volt értető, hogy miért kell egész nap várni a futárra? Ok, hogy több helyre megy, de legalább reggel amikor a rendeléseket elosztották jöhetne egy e-mail/sms. Ebben rövid szöveg: 11:00-12:00 között odaér a kolléga, 123... számon jelentkezik. Most komolyan: ha munkahelyi címet adok meg, nem biztos hogy egész nap ott leszek, ha a szomszédot kérem meg, neki kell egész nap figyelnie stb.
    A PP-ok jók, mert tényleg a legolcsóbb, de azért vicces, hogy több 10k és pár száz Ft esetén is ugyanúgy 690... Több könyvesboltban van hasonló rendszer, de ott ingyenes. Lehetne ilyen szolgáltatás más boltokban is, ha nem állandóan csak a konkurenciaharc menne.

    djculture: a posta árai az elmúlt kb 3 éveben drasztikus módon megemelkedtek. Az 1000 Ft-os belföldi postacsomag nemsokára jó eséllyel megszűnik. Amíg van, már nem lehet rá kérni több szolgáltatást sem. A Start és Start Plusz pedig nem éri meg. 1700 és 2100 Ft? Eszméletlen drága, főleg ha kis értékű tételt kell küldeni, és levélként nem mehet. Amúgy vicces, hogy 500g-os pl újság esetén 500 a posta, maga az újság meg 1500. +25%-ért kapom meg...

  • djculture

    PH! félisten

    Posta pont :
    A szolgáltatás 2013. június 30-ig kedvezményes feltételekkel vehető igénybe:
    4900 Ft feletti rendelési érték esetén a szolgáltatás ára 0 Ft, azaz a szállítás díjmentes.
    4900 Ft alatti rendelési érték esetén a szolgáltatás ára 490 Ft,
    a rendelt termékek számától és a kért átvételi pont helyétől függetlenül.

    Csak kevés helyen alkalmazzák ezt az a baj.

  • fi:zi'k

    PH! nagyúr

    Ha logikusan végig gondolod, akkor egy futár napi munkájára 1000 dolog hatással van. Ezért nem is tudják garantálni hogy adott időpontra kimegy. Feláras szolgáltatásként általában szokott lenni mondjuk 4 órás időtartam vagy délelőtti kézbesítés.
    A csomagfelvételnél is pl min 4 órát kell megadni ha csak alkalmanként küld az ember cuccot.

    96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

  • zseko

    PH! kedvence

    Kaptam én is tájékoztatást hogy mikor hozzák: reggel 8 és este 5 között várható...

    (#27) zsigus van még egy szimpatikus szállítási mód, az ebolt.hu oldalon találkoztam vele először. 690.-ért átveheted a hozzád legközelebbi postán, értesítenek is mikor érkezik oda, és regisztrálnom sem kellett a vásárláshoz.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Hacsak felétek nem nyerges vontatóval vagy 16 kerekű Scaniával viszik házhoz a küldeményeket, akkor ezen díjak nem fognak brutálisan emelkedni. A külföldről rendelt áruk esetében esetleg, mert azokat előbb raktárra viszik, de a legtöbb belföldi webshopos megoldásnál úgy működik a dolog, hogy a kiszállító az eladótól a vevőig megy direkt vagy minimális raktározással. Majd váltanak 3,5 tonna alatti járművekre (eddig is szokás volt), amúgy is ritkán használják ki a nagy rakteret, egy jó forduló bőven elfér egy ilyenben is...

  • Gergello

    őstag

    Ez abszolút nem így van, gyakorlatilag pont az ellentéte igaz annak amit leírsz. Amúgy már ki is küldték a futárszolgálatok az emailt a díj emelésről, amit 1:1-ben áthárítanak, sőt.

  • matyi012345

    őstag

    Az csak 3,5 Tonna megengedett össztömegnél, vagy afelett van. Futárcégeknek általában nincsenek akkora autójaik, pl egy Renault Master 2,8T lehet csurig rakva. De nekem hoztak már Opel Combo-val is csomit, az még kisebb. De lehet hogy én gondolom rosszul...

  • Tapsi

    őstag

    Nemzetközi szállításnál szerintem mindenképp nagy kamionokkal megy a dolog, de ott az útdíj is nagyon lecsökken egy csomagra lebontva. Országon belül nem hiszem, hogy van jelentősége.

  • qwertly

    PH! addikt

    Pont írni is akartam nekem 250FT került,hogy kivigyék egy varrodába és ott vettem át.Úgy-hogy azért vannak olcsóbb kiszállások is pont ez a mód amely megfizethető nettes vásárlásnál.És a t-mobilnál leadott rendelésemet ingyen hozták ki a egyik újságoshoz és ott vettem át.Amely kényelmes is mert nem kell várni a futárt hanem ha van időt arra mész és átveszed.

  • zsigus

    őstag

    Amivel te, mint vásárló találkozol az valóban 3,5 tonna alatti jármű, de vannak átmeneti raktárak, és ezek között szvsz kamionnal történik a szállítás.

    Errefelé egy Tokaji raktárban töltötte az éjszakát a legutóbb rendelt csomag, majd onnan hozták ki házhoz, reggel (nyomon követés).

    qwertly: Kinek mi. Ezek szerint én kényelmesebb vagyok e téren. :)

    [ Szerkesztve ]

  • aizen92

    PH! addikt

    Én is felrobbanok amikor írják h 8és 16 között... végülis időmilliomos.mindenki

    "The right man in the wrong place can make all the difference in the world."

  • djculture

    PH! félisten

    Ezért jó a postapont vagy a pick pack pont oda nyitva tartási időben akkor mész amikor akarsz a küldeményedért. Sajnos a futár cégek meg ilyenek, amikor épp útba esik akkor hozza, ha nem így lenne akkor háromszoros ár lenne simán.

  • engusz

    PH! nagyúr

    A futár általában azt az itinert követi, amit reggel a kezébe nyomnak. A listán nem csak kiszállítások, hanem csomag felvételek is vannak. A város forgalmán túl tehát az egyes megállóhelyeken töltött idő is befolyásolja a gyorsaságukat vagy lassúságukat. Ezek időben elég széles skálán mozognak

    Gondolj bele. Jobb esetben a te csomagoddal elmegy 5 perc, mert a futár le tud parkolni, az első csengőszóra a kapuban át is veszed a csomagot, amihez előre kikészítetted a fizetendőt. Ha már nem tud parkolni, ha az ügyfél elérhetetlen vagy a fizetés körül vannak nehézségek, akkor erre bizony senki sem tud alapozni, vagy ezzel számolni

    Ha reggel kapnál egy SMS-t, hogy 14 és 16 óra között fogod megkapni a csomagot, de közben minden állomáson az átlaghoz képest kapott a futár "ajándék" 2-3 perceket, akkor biztos, hogy csúszni fog az eredetileg tervezetthez. Ilyenkor pedig ebből lenne baj és/vagy negatív kritika

    És akkor még nem számoltunk forgalmi akadállyal, műszaki hibával, az időjárás viszontagságaival, békaesővel

    Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

  • zseko

    PH! kedvence

    Vagy, mint konkrétan velem is történt, lerendeltem munkahelyre, meg is beszéltük mikörül jön, hová jöjjön (elkértem futár telefonszámát a központtól), aztán mielőtt megérkezett volna át kellett mennem egy másik céghez (pár kilométer), így fel kellett hívnom, hogy sorry máshová kell a csomag, mert már nem ott vagyok ahová kértem, és 3-4 órán belül nem is jutok vissza. Így amoda hozta, és történetesen előtte pont ott kolbászolt mert ott volt dolga, s mikor hívtam már majdnem a munkahelyemnél járt. Ha 5 perccel hamarabb hívom, nem került volna ~5 kilométert... de normális volt, nem volt kiakadva.

    Nem úgy mint egy másik, aki lusta volt kijönni vidékre így felhívott, hogy ugyan menjek már be én a városba átvenni a csomagomat amit nekem hozott... (~20km oda-vissza)

    De úgy is jártam, hogy direkt beleírtam a megjegyzésbe (általában mindig bele is szoktam), hogy csörgessen mega városból mielőtt érkezik, mert lehet a városban leszek így nem kell kimenni feleslegesen vidékre. Persze mikor hívott? Mikor kiért a házhoz és nem talált otthon senkit. Én természetesen épp a városban voltam...

    [ Szerkesztve ]