- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Játékfejlesztés
- Videó stream letöltése
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodamest
addikt
hát nem értek egyet veled... honnan vetted, hogy az órajel emelés csak hőtermelésre jó? Néztél teszteket? Nagyon durván megdobja a teljesítményt a + órajelsebesség, mondhatni mindennél jobban megdobja, sokkal jobban mint az extra magok ha már itt tartunk.
Ráadásul nem csak 6700-ról nem érdemes váltani, de jóval régebbi procikról SEM érdemes váltani jelenleg még. Egész egyszerűen mindenhol GPU limit van, abszolút felesleges játékra i7-et venni vagy akár régebbi procit lecserélni. Saját példám: én egy i54670K-t használok mai napig, 4.5GHz-re van húzva alapfeszen, van rádobva egy H105 vízhűtés és nem érzem azt, hogy bármilyen proci cserével elérőbb lennék. Minden játék GPU limites (GTX1070-van alatta). Szerintem még bőven elleszek ezzel kb 2 generációt, majd talán a 1370-es geforce mellé már veszek újabb intelt...
-
nagyúr
Mivel a jelenről és a jövőről beszélünk, értelemszerűen a jelen- és jövőben érkező játékokat érdemes górcső alá venne.
Ott pedig a Dx12 és a Vulkan miatt pont, hogy nem látszik az i7 előnye egy i5-höz képest. Emiatt nem az igazi egy 2016-os összehasonlítás sem, amit belinkeltél. Én a korábban belinkelt WoW példát hoznám fel erre, ahol a 4 magvas i3-8100 proci pont annyit tudott kihajtani egy Vega64-ből, mint a 6 mag / 12 szálas i7-8700K vagy a 8 mag 16 szálas Ryzen 2700X.
Szóval ahogy a képlet most kinéz, bizony egy 4-5 éves i5 proci ugyan annyira jó, mint egy vadonatúj i7. Nem ez a korlát egy modern, normálisan megírt játéknál. Vannak persze kivételek, és DX11-es játékoknál teljesen más a világhelyzet.
Aki persze csúcskártyával játszik (felhoztad az 1080Ti-t), ott ez feltehetően nem játszik, hiszen bőven megengedheti magának, hogy drága procit is tegyen be mellé. Az egy teljesen más történet.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Pro és kontra lehet felhozni játékokat.
Aki World of Tanks / World of Warships játékkal játszik, az egy 2 magvas procival is elvan, mert akár 32 magos procit is rakhat alá, akkor sem lesz gyorsabb a játék...
Aki Armed Assault 3-azik, az jobban jár egy i5-3470-el, mint egy Ryzen 2700X-el (de egy i7 még jobb...).Hogy most kiragadod az AC Originst, az is egy példa, de ugye az egy speciális eset, ott a 2400 vs. 3200-as RAM is hozott 10fps-t egy i5-ön. De lehet sorolni a többi példát is...
A nagy általánosság jelenleg az, hogy a Dx12 / Vulkan esetén a VGA jobban számít, mint a CPU, és a játékok többségét ma egy i3-8100 vagy hasonló 4 magos proci is elviszi - vagyis VGA limitbe ütközöl.
De még egyszer: csúcskategóriás VGA esetén felesleges ezen rugózni, ott úgy sem merül fel, hogy négy magos procival hajtsa az 1080Ti-t, Titan X-et vagy a Vega64-et.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Yodamest
addikt
Ha a proci húzás plusz 1-2 fps-t produkált az nem jelenti azt, hogy nem számít vagy felesleges, hanem annak a bizonyítéka inkább, hogy elég erős a procid alap órajelen is ahhoz, hogy ne legyen proci limites a játék. Nyilván egy mai i7 már ilyen 3.4GHz-n is elég erős, hogy ne váljon limitessé, így az OC-ból persze, hogy semmit nem érezni. Ez a helyzet proci fronton már jói deje, aminek mondjuk csak örülhetünk, de ha jobban meglennének terhelve és folyamat 90-100%-on pörögnének játékok alatt, akkor nagyon megéreznéd azt ha mondjuk 500MHz-et húznál rajta magonként.
A több szálat NEM kompenzálja, ezt írtam én is, mondván "hiába húzol egy 2 magos I3-at ott ahová kell a 4 mag" stb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ehhez nem sok mindent lehet hozzátenni.
Én nem ok nélkül nem foglalkozom például az AC szériával, lehetne mindegyiket bitang mód élvezném, de amennyi tapasztalatom volt eddig vele, irgalmatlanul bugos és pocsék módon megírt motorral bíró játék. Köszönöm, de öreg vagyok én már ehhez, hajdan még elszórakoztam órákat azzal, hogy az ilyen beállítások, olyan finomhangolás, és akkor ezt még felvehetem High-ról Very High-ra, és akkor megvan a minimum 30 FPS, de ezen már túl vagyok.
Keresem a jól megírt játékokat, a The Witcher 3 tökéletes példa, éppen azzal játszom (másodszorra), és egyszerűen csak élvezem a játékot, nem kell azt nézni, hogy éppen most miért akad. Ott van az Armed Assault 3, kijött hozzá már 2 DLC, de nincs lelkierőm foglalkozni vele, mert tudom, hogy szénné pörgeti a gépet, és még akkor is be-beakad egy komolyabb robbanássorozatnál...
Ráadásul egy ideje már elengedtem a multi játékokat, azóta kevésbé őszülök...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bozont
veterán
De én még mindig arra linkeltem cáfolatot, hogy szerinted a tuning csak extra hőtermelésre való.
Az hogy egy 4 generációval későbbi processzor architekturálisan is erősebb, minimum elvárható. Viszont az alapján amit linkeltél egyáltalán nem meggyőző. Nyilván aki új konfigot vesz jól jár vele. De én pl egyelőre nem érzek késztetést a váltásra.
Mondjuk most sokkal inkább egy izmosabb vga kellene lehetőleg AMD, a Freesync miatt. De nem úgy néz ki hogy ez teljesül a közeljövőben. -
Yodamest
addikt
"Na igen, amikor az ember v-sync mellett játszik általában egy 60-75HZ - es monitoron egy 1070 - el vagy 1080 - al mondjuk valóban létkérdés hogy 110 vagy 130 e az fps"
Most ez is egy tök légből kapott példa volt tőled. Honnan veszed, hogy valakinek nem a 140Hz kihajtásához kell a magasabb órajel? De ha 60Hz-es monitorról beszélünk, akkor is honnan veszed, hogy tegyük fel egy erősen proci igényes játékban, akár WoW-ban egy 40 fős raidelés alatt, nem pont az a + 4Ghz fog számítani (ugye magonként 1), hogy ne laggolós 50-55 fps-e legyen vagy betonstabil 60? Nagyon más érzésre még az ingadozó 56-58fps is mint a stabil 60 és annyit simán jelenteni fog egy tuning, sőt.
Semmiben nem más ez mint a vga tuning, de gondolom az is felesleges szerinted. Pedig azzal is bőszen egy +10fps-t lehet hozni valós körülmények között, tehát nem benchmarkban, hanem mondjuk az említett Witcher3-ban nem 70fps hanem 80fps-ed lesz (120Hz-es monitor esetén, de 60Hz-nél ez jelentheti azt is, hogy nem ugrál le 55-re az fps, hanem betonstabil 60-on marad mindig, ami nem mind1 azért). Nem tudom miért gondolod ezeket felesleges dolgoknak.
-
Yodamest
addikt
hát nekem a gsync valahogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Asus PG279Q-m volt, de eladtam. Vettem helyette egy LG43D79-B moncsit, ami igen 43"-os Persze kinek a ló kinek a szamár, de komolyan életem döntése volt ez, hihetetlen jó, hogy megléptem. Jó volt az a folyékonyság, amit adott az Asus, de az igazat megvallva csak néhány játékban mutatkozott meg az előnye. A gsync meg számomra semmivel nem adott többet, mint egy vsync. Tudom, hogy elvileg 0 vele az imput lag stb, de én nem vettem észre hogy vsync mellett bármi bajom lenne az imput laggal, szóval nekem nem adott semmi pluszt a gsync. A 165Hz adta folyékonyságot, meg bőven kompenzálta számomra a 4K élmény és a hatalmas 43"-os kijelzőméret, elképesztő így játszani de tényleg, minden nap rácsodálkozok és legszívesebben egy himnuszt letolnék a monitorom előtt
Na elkalandoztam kicsit, singleban el is hiszem, hogy nem izgat a tuning, oda tényleg bármilyen CPU megfelel mondhatni.
-
Redneck
veterán
Tudom, ezért sem értem a kollégát a WQHD 165Hz vs 4K 60Hz témában. A kettő nem igazán összehasonlítható. A 4K@144Hz magas részletességen történő kihajtása még odébb van...
60 fps alatt nagyon nálam sincs élet, de ettől még nem ülök szinkronos monitor elé Tomb Raiderezni. Elviselem és tolom TV-n. Végülis csak 1-2 pályarészen droppos.
Szem érzékenységről nagyon nincs értelme beszélgetni. Messze nem ugyanaz egy képtörés 144Hz-en multi közben, mint 60-on koca játékosként. Sok 144Hz-es monitorost a szinkron nélküli panel sem zavar. Engem az is.
Valahogy olyan ez mint a jó hallás. Ha hallasz egy bizonyos zavaró frekvenciát (egy távoli hűtőrendszer vagy trafóház hangja), mindig észre fogod venni és zavarni fog.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Zicokuka
senior tag
A jövőben is várható hogy nem lesz tökéletes optimalizálás, ez megy rėg. Mint anno a Crysis esete ami alá nem tudtál vasat rakni, aztán kiderültek kis sunyi dolgok a mesterségesen magas gėpigėnyre. Azért kíváncsi lennék mi lenne ha minden játékot tökéletesen megírnának.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen