Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #248 üzenetére

    Jó ideje nem része a tantervnek, nálunk sem volt ,igaz nem emelt matekos osztályba jártam. Emelt matekos osztályoknál meg iskolája válogatja.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #250 üzenetére

    "Ajjaj, vannak itt bajok... Egyrészt tényleg nem tananyag a felsőbb matek, bár én tanultam fakton, elmondták, hogy az egyetemen az első hónapban majd használt veszem."

    Tehát nem tananyag, csak vannak kivételek, ahol mégis.

    "Jah, és persze, általánosban ugyanazt tanultuk, amit gimiben, mesélj még, Andersen!:)"

    Pedig részben igaza van. Matek pont nem, bár abban is sok az ismétlés (4-esre megírtam volna 8. után a matek érettségit), irodalom olyan 60-70%-ban, történelem 80-90%-ban, és a fizika, kémia, biológia is az elejéről kezdődik.

    "Tehát nem számít a kapcsolati háló, a kutatási lehetőségek, a nemzetközi akadémiai légkör és ezáltal további fejlődési lehetőségek, az ipari kapcsolatok, az önfejlesztő diákkörök, áh, mindez semmi. Oké, nyilván igazad van."

    Kutató a diákok töredéke lesz, a többségnek ez a lehetőség nem fontos, a többihez meg nem kéne egyetem, csak járulékos pozitívumok. Maga az oktatás ugyanakkor alapjaiban rossz koncepcióra épül itthon.

    "Szerintem simán része volt a mérnökképzésnek: egy talpraesett, széles látókörű, önállóságra képes mérnök megoldja, hogy levizsgázzon belőle."

    Megoldja, de minek, ha egyszer csak olyan fajta félműveltséget kap, ami a legtöbb embernek inkább csak árt (lásd a bankrendszer pénzteremtésének félreértelmezéséből fakadó pénzügyi tudatlanság). A gazdasági életet meg nem ismeri meg jobban tőle. Egy gyakorlati problémákra fókuszáló közgáz többet érne.

    Egyébként én elolvastam a kommentjeit és nem azt mondta, hogy amit nem tanítanak meg, azt nem is kell tudni, sőt, pont ellenkezőleg. Hanem azt, hogy az oktatás önmagában semmi. Az autós hasonlat a részedről szándékos csúsztatás, ahol az A->B állítást megfordítod, és ezt próbálod cáfolni.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #259 üzenetére

    Az nem szájbarágás, hogy rávilágítanak a felhasználási lehetőségekre, ezzel útmutatót adva, az lenne a szájbarágás, ha a felhasználási lehetőségeket is részletesen bevágatnák.

    Alapvetően az, hogy a tételeket, bizonyításokat ledarálják, tökéletesen felesleges, mert ez az, aminek a legkönnyebb utánajárni akár google segítségével. Elindítani az úton a diákokat, motiválni, hogy felismerjék maguk az összefüggéseket, ahhoz már több kéne.

    Te meg 180 fokban ellenkezőjét adod Dr. Akula szájába annak, amit mond.

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz dabadab #245 üzenetére

    "Hogy nem teljesen hulye (attol meg,hogy az iskola nem nevel onallo gondolkodasra, meg nem tilos onalloan gondolkodni). Vagy mert otthon mondjak neki. Vagy az iskolaban. Ilyesmi."

    Én úgy szoktam mondani, azért akadnak olyanok, akikből a családi háttérnek vagy a saját kitartásuknak, képességeiknek köszönhetően a mai magyar oktatási rendszer nem tudta kiölni azt a két képességet, amit pedig nagyon ki akart ölni: az önálló gondolkodást és az érdeklődést. Mert az, hogy az iskola nem nevel önálló gondolkodásra, enyhe kifejezés, inkább arról van szó, hogy próbálja elfojtani.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #311 üzenetére

    Ő nem azt állította, hogy nem tanulhattál, hanem azt, hogy az nálatok tanterven felüli volt. Ügyesen kiforgattad az állítását, gratula.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz Dr. Akula #318 üzenetére

    Szerintem nem érdemes folytatnotok a vitát, mert vzozo, bambano és mások nem látnak túl a saját orruknál, kizárólag magukból kiindulva általánosítanak minden élethelyzetre. Pedig a valóság sokkal árnyaltabb.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #317 üzenetére

    Ami a nyelvtanulást illeti, nem gondolhatod komolyan, hogy 8 évesen felfogtad már a jelentőségét. Valószínűbb, hogy szüleid, tanáraid vezettek ebbe az irányba. Éppen erről ugatnak itt többen is, hogy amit te saját érdemednek adsz elő, azt te neveltetéseddel megkaptad. Megjegyzem, ezen a téren én sem panaszkodhatok, csak azt is látom, hogy a világ nem ilyen. Tele van pocsék, vagy egyszerűen tájékozatlan szülőkkel, tanárokkal. Neked lehetett volna bármilyen rossz az oktatási rendszer, a megfelelő szülői háttérrel, és később a saját tudatosságoddal eljutottál volna oda, ahová, de a többségen ez nem segít.

    Amit te csinálsz az az, mint mikor valaki megnyer egy futóversenyt, és veri a mellét, hogy bárki megnyerhette volna ezt a versenyt, ha eléggé akarja. Ennél a világ sokkal árnyaltabb.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #330 üzenetére

    Ha nincs hivatalos tanterv abból az időszakból, akkor az érettségi követelményeket kell megnézni. Ott nem tudom mióta nincsen, de szüleim idejében (70-es évek, ennek ellenére egyébként anyám tanult - matek tagozaton, apám nem) már nem volt, és azóta sincs.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz #35193216 #332 üzenetére

    Hozzáteszem még, amúgy sem érdekes, hogy 95 előtt mi volt, 95 óta viszont, mióta van tanterv, sosem szerepelt a deriválás, integrálás benne, 2005 óta sem a középszintű követelményekben. Szóval az a kivétel, ahol mégis tanítják, de ez általában matek fakt vagy emelt matekos osztálynál van csak így, de még ott sem mindig.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #334 üzenetére

    Nem igazolta a válaszom az állításodat, mert abból, hogy anyám emelt matekos volt, és tanulta, nem következik, hogy minden emelt matekos tanulta. Azt az állításodat nem vitatta senki, hogy te tanultál, hanem azt vitatta Drakula, hogy ez általános lenne. Emelt matekos osztályokban egyébként úgy tudom általános, eddig akit ismertem és olyan osztályba járt, az tanult, de nem zárom ki a kivételeket. Normál osztályban meg még nem ismertem olyat, aki tanult volna, ugyanakkor azt is tudom, hogy jó ideje nem érettségi követelmény.

    "milyen alapon döntöd el, hogy az 1995. előtti nem érdekes olyan kérdésben (azon vitázik, hogy én tanulhattam-e gimiben deriválni tanterv szerint), ahol csak a 95 előtti időszak érdekes (konkrétan 83-87)?"

    Még egyszer: ez szalmabáb érvelés, mert senki sem vitatta, hogy te tanulhattál gimiben deriválni. Emlékeztetőül: a téma így került elő:

    1. 222-ben drakula írta: "Elvileg az egyetem előszobája, gyakorlatilag meg olyanokat nem tanítanak amit már a lenézett szakközépben is, pl. integrálás, deriválás."

    2. dabadab válaszolt rá: "A deriválás nem gimnáziumi tananyag? (Én ott tanultam.)"

    3. CPT.Pirk reagált erre: "A deriválás nem érettségis anyag, max a tanár leadja ha olyan a csoport, hogy van értelme."

    4. Erre te reagáltál, itt szóltál hozzá először a témához: "a deriválás nem tananyag gimiben? konkrét esetre fókuszálva pláne emelt matekos osztályban???
    ne már... én másodikban tudtam deriválni. másodikban behozta a tanár az azévi sima matekos érettségi feladatsort kisdolgozatnak."

    Tehát itt leírtad, hogy neked tanították. Ezzel nem cáfoltál semmit, mert nem állította korábban sem Drakula, sem CPT.Pirk, hogy ne lenne kivétel az alól, hogy nem tanítják, sőt CPT.Pirk le is írta, hogy van ahol mégis tanítják. Erre Drakula ezt reagálta:

    "Akkor jó volt a tanárod, aki önszorgalomból a kötelezőn felül is leadott tudást. Sajnos az anyagi "megbecsülés" miatt egyre kevésbé találkozni ilyenekkel."

    Tehát ő sem állította ezután sem, hogy te nem tanulhattál deriválást gimiben. Ezután viszont szalmabábként folyamatosan támadod azt az álláspontot, hogy te nem tanulhattál, pedig Drakula sem írta.

    Ma egyébként ahogy CPT.Pirk később megjegyezte, emelt szintű követelmény. Erről amúgy annyit, hogy én már 2005-ben érettségiztem, amikor először volt kétszintű, de a mi gimnáziumunkban gyakorlatilag nem volt lehetőség emelt szintű előkészítőre (elvileg kötelező biztosítani, egy másik suliban biztosították, nekem ütközött, de egyébként állítólag korepetállás lett belőle, szóval ott sem tanultak, akik jártak rá).

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #338 üzenetére

    "hanem azt az állítását támadtam folyamatosan, és támadom most is, hogy az, hogy tanultam deriválni, az (szerinte) nem volt a hivatalos tanterv része, szerintem meg igen."

    Akkor viszont nem kellett volna olyanokat írni, hogy állítása szerint nem tanulhattál. Ezt nem cáfolja, a 309-es kommented, mert az annyi, hogy szerinted része volt a tantervnek, szerinte meg nem. Meg szerinted nem tanítottak olyat nálatok, ami nem kötelező. Ez utóbbi egyébként már alapból nonszensz, mert az egyes iskolák már névben is másnak nevezték az emelt szintű matematika órákat, volt ahol matek tagozat, volt ahol matek spec, volt ahol matek faktos osztályról volt szó, és az is változó, hogy hivatalos volt, vagy csak az iskola számára szabadon kiosztható órakeretből valósították meg. Ezzel együtt amit tanítottak sem volt egyforma.

    Szerk.:
    Hozzáteszem első kommentedben még az sem kötötted ki, hogy emelt szintű óraszám esetén, hanem általános kijelentést tettél, ezt fokozatosan faragtad egy korszakra és emelt óraszámra, csak hogy mindenképpen igazad legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz bambano #341 üzenetére

    Feladom, nyertél, igazad van. Úgyis csak ezt akartad, majd keresek mást, akivel vitatkozni érdemes.

    Annyit azért hozzáteszek, hogy én elolvastam a threadet (már akkor is követtem a topicot), plusz azt, hogy anyáddal személyeskedj!

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz strogov #339 üzenetére

    Nem fogod vele megértetni, neki annyi elég, hogy neki volt, tehát akkor mindenhol volt matekos osztályokban. Ennyi.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz Dr. Akula #344 üzenetére

    Azt arra írta, hogy szalmabáb érveléssel vádoltam (mert szerintem azt állította, hogy te kétségbe vonod, hogy tanulhatott). Valójában persze a 309-es kommentje pont hogy alátámasztja, hogy szalmabáb érvelt, nem cáfolja, hiszen te valójában 309-et vontad kétségbe azzal, hogy azt írtad, nem volt akkor sem tanterv.

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz pakriksz #358 üzenetére

    Totál egyetértek, igaz én nem BME--re jártam, hanem Pannon Egyetemre, de én is azért mentem, mert programozást akartam tanulni. Tudtam előtte is programozni, de azt gondoltam, hogy elméleti és gyakorlati szinten is tud adni többet az egyetem. Aztán persze tévedtem, de olyan szempontból jó volt, hogy találtam a vége felé szakmai gyakorlatot, ami utólag nézve megkönnyítette az elhelyezkedést. Viszont amit tanulni kellett, abból nem sokat hasznosítottam, és volt amikor nem is volt könnyű. Igazából kizárólag a járulékos dolgok miatt érte meg, korábban valaki írta, hogy kapcsolatot építeni kocsmában is lehet, persze leugatták, hogy ez milyen szint, pedig valahol van benne igazság.

    Egy dologban mégsem értek egyet, ez a Delphi. Az igaz, hogy tanítani már nem kéne, mert csak legacy projektekben fordul elő, de a maga korában nem volt rossz, és tényleg sok dolgot megalapozott. A C# nyelv maga Java szerű és a futtatókörnyezet is, de egyes elemek pl. propertyk a Delphiből jöttek, és maga a fejlesztőkörnyezet és a vizuális komponensek is merítettek a Delhiből, nem csoda, mert a Borlandtól ment át a főfejlesztő a Microsofthoz.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #370 üzenetére

    Azzal kezdeném, hogy nemrég járt körbe a sajtóban az, hogy egy vállalkozónak hegesztőkre volt szüksége, jól megfizette volna őket (300 bruttó), de egyszerűen nem talált rá alkalmas embereket, mert akik tudnak hegeszteni, azok már rég elmentek, akik meg épp elvégezték a tanfolyamot, azok nem tudnak, mert a tanfolyamon 0 körüli gyakorlat volt.

    Nos, abban igazad van, hogy a mérnök-informatikus szak nem programozó szak, bár ott is fontos részhalmaznak kellene lennie. Ugyanakkor pont azért, hogy ne vérpistikék kerüljenek ki az egyetemekről, jó alapokat kellene adnia ennek a szaknak is, a programtervező informatikus szaknak pedig még jobb alapokat programozásból. Jelenleg viszont messze nem tartozik egyik egyetemen sem a programozás a legnagyobb kihívások közé, szemben a matematikai analízis, villanytan, fizika, stb. tárgyakkal.

    Én egyébként programtervező informatikus szakra jártam, nálunk a programozás viszont nagyrészt együtt volt a mérnök-infósokkal. A legnagyobb kihívást ezen belül a képzésben a fél óra alatt gányoljuk össze a feladatot típusú kiszh-k jelentik, de egyébként amit leadnak a 3 év alatt programozást, az nem megy túl a vérpistike szinten. Ok, tisztelet a kivételnek, mert volt 1-2 jó tárgy, amit olyanok oktattak, akik a valódi életben ezzel is foglalkoznak.

    Az hogy hány programozási nyelv volt, nem jelent semmit, ha egyszer egyikben sem jutsz el sokáig.

    "Mondjuk számomra teljesen érthetetlen eleve az, hogy valaki egyetemen akar megtanulni programozni, amikor van kb. 12x 2, esetleg 12x (2+2) kontaktóra egy szemeszterben. Ennél élete első munkahelyén az első (na jó, második) héten többet fog kódolni, mint az egyetemen egy félév alatt."

    Először is nem arról volt szó, hogy kizárólag az egyetemen tanuljon meg programozni, másrészt pontosan hogy ez a probléma alapja. A legtöbb cég ugyanis nem ér rá arra, hogy a kezdők, akik kikerülnek az egyetemről (tisztelet a kivételnek, mert azért a jobbak sokkal többet megtanultak addigra az egyetemen kívül, mint az egyetem), beletanuljanak. Ezért aztán más cégektől igyekeznek átcsábítani a tapasztalt kollégákat, így alakul ki a munkaerő hiány. Az egyetemek ugyanis tesznek a piaci igényekre, és büszkén verik a mellüket, hogy ők nem szolgálják ki a piaci igényeket, hanem olyan szemléletbeli alapokat adnak, amelyek nem függenek az aktuális technológiától. Ennél nagyobbat nem is lehetne hazudni, mert bizony pl. az analízistől nem fog semmilyen szemlélet kialakulni a programozás terén, meg más alapozó vagy nem szakmai tárgytól sem, a programozáselméleti alapozás meg édeskevés ahhoz, hogy igaz legyen a szemléletbeli alapozás, ráadásul többnyire olyanok oktatják, akik életükben nem láttak nagyobb projektet.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz ModliH #372 üzenetére

    Én anno úgy szereztem meg a középfokú majd felsőfokú nyelvvizsgát, hogy magánórákra jártam, mert hiába volt nekem suliban is heti 7 angol órám (és 3 német), ha egyszer rosszak voltak a tanárok, és elavultak az oktatási módszerek. Ha nem járok magánórára, soha nem teszem le a nyelvvizsgát. Jó, biztos nagyon buta vagyok, de szerintem te meg nagyon magas lóról beszélsz, mert akkor nagyon sok 80 iq-s, rendellenességgel született embernek kell szaladgálnia, ugyanis a többség még a jónak mondott gimnáziumokban is magántanárhoz jár, hogy nyelvvizsgázzon. Szerintem inkább azt kell mondjam, szerencsés lehetsz, hogy nálatok jó volt a nyelvoktatás.

    De már megint az a típusú érvelés, hogy nekem ment, akkor mindenkinek mennie kéne. Holott itt eredetileg arról volt a vita, hogy miért van jó, idegen nyelven is beszélő informatikusokból hiány. Ennek vizsgálásához pedig rendszerben kell gondolkodni, nem pedig verni a mellet, hogy én vagyok a faszagyerek, a többiek csírák. Holott a közoktatás, felsőoktatás nem csak a legjobbakról kellene, hogy szóljon.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz nemlehet #373 üzenetére

    Sokan nem értik, hogy amikor számukra nem ismert témát húznak, akkor az nem azt jelenti, hogy a terület szakértőjének kell lenniük, ha tök hülyeségeket, valótlanságokat mondanak arról a témáról, de nyelvi szempontból jól, akkor jó pontszámot fognak kapni (szerk. ez alól kivétel a szakmai nyelvvizsga). Pl. én sem értek a külkereskedelemhez, mégis laikusként tudnék róla valamit rizsázni, nyilván az egész naiv hülyeség lenne. A Torgyán féle chilei cseresznyével még egy kis lazaságot is vinnék a beszélgetésbe. :-)

    Egyébként a másik, amit nem értenek sokan a nyelvvizsgán, hogy nem kell igazat sem mondani. Ha magadról kérdeznek valamit, és nem vagy csak nehezen tudod kifejezni az igazat, akkor nyugodtan kamuzhatsz, úgysem ismernek, annyi, hogy konzekvens legyen az egész, és nincs probléma.

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #388 üzenetére

    A másik ilyen (Rigó utcai nyelvvizsgán) a képelemzés feladat. Én világ életemben nem tudtam megjegyezni, hogy milyen ruhatípusok, minták, színek vannak, vagy arc, haj, stb. jegyek, a legtöbbet még magyarul sem tudom, nem hogy angolul vagy németül, mégsem volt gondom nyelvvizsgán ezzel a feladattal. Ugyanis ha mondjuk a képen gödeszkázó fiatalok vannak, akkor max. 1-2 mondat erejéig beszélek arról, mi van a képen, és mivel a gördeszkázáshoz sem értek, és nem foglalkoztat, ezért hamar áttérek általában a sportra, majd olyan sportágra, amit szeretek, és így tudok róla beszélni, közben időnként visszautalva a képen szereplő sportágra, illetve emberekre.

    És az a poén, hogy általában ezt többre is értékelik, mint ha valaki bevágott sémák alapján a ruházatukról, a hajukról, arcukról beszél. Nyilván ha túlzottan eltávolodnék a témától, és mondjuk a sporton keresztül az egészség, majd az egészségügy, majd a minisztérium, majd a geci poltikusok fikázásába mennék át, az más lenne, de egy sportot bemutató képnél bizony pont azt várják el, hogy a sportról beszéljek, és nem arról, hogy a rajta lévő csajnak göndör szöghaja (egy dalszövegben/népdalban hallottam, hogy szöghaj, állítólag valami szín) van és pisze orra.

    Szerk.:
    De pl. hallottam, hogy valaki arra panaszkodott, hogy egy ismerőse magyar-spanyol kétnyelvű családban nőtt fel, és anyanyelvi szinten beszélte a spanyolt, aztán megbukott itthon spanyol nyelvvizsgán, azért, mert kapott egy egyiptomi piramisos képet, de fogalma nincsen az ókori egyiptomról, így aztán nem tudott semmit sem kinyögni. Holott nem azt várták el, hogy egyiptológus szakértő legyen, ha elkezdte volna, hogy ez egy híres épület, és beszél más híres épületekről is, hogy hol mit látott, vagy elmondja, hogy nem ismeri az ókori egyiptomi kultúrát, de van más történelmi kor, amit igen, és arról beszél valamit, esetleg ha fel sem ismeri a képet, akkor a gúla alakról vagy a sivatagról is beszélhetett volna, hogy ott milyen meleg van, és száraz és ő szereti/nem szereti azt az éghajlatot, bezzeg a téli havas tájat szereti/nem szereti. Ok, ha túlzottan elkalandozik, azt már lehet, hogy nem értékelik túlzottan, de jobb az is a semminél.

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #390 üzenetére

    "Csak nem oda lyukadunk ki megint, hogy vérpistike eljut egy egyetemi városba, végre távol a családtól, de azért kapja otthonról az apanázst, esetleg felveszi a diákhitelt, átbulizik x évet, 2-3-assal átbukdácsol a vizsgákon, semmit nem tesz az önképzés érdekében, szidja közben a rendszert, majd a végén még ő van megsértődve, hogy a munkaerőpiacon frissdiplomásként nem nyalják ki a seggét, és nem vörös szőnyeggel meg négykarikás sportautóval várják a munkaadók?"

    Én nem tartom fairnek, hogy sokadszorra is ezzel érvelsz, mert én magam is rengetegszer hangsúlyoztam az önképzés fontosságát. A probléma ott van, hogy ehhez az egyetem nagyon-nagyon keveset tesz hozzá, de ez csak a kisebb probléma, a nagyobb, hogy nem alapozza meg.

    "Haláli vagy, öregem. Leírom, hogy mennyi programozós tantárgy és gyakorlat van az alapképzésben (erre még jön ugye a szakirány), szinte minden létező és fontos paradigmát és programnyelvet leadnak, erre jössz azzal, hogy még mindig kevés.:)"

    Akkor ezek szerint nem olvastad el, mit reagáltam arra a részre. Bocs, ezúttal nem ismétlem önmagam, én nem vitát akarok nyerni veled ellentétben, hanem csak leírni a véleményem és elolvasni másokét.

    "Az meg, hogy mi a kihívás, az egyénfüggő. Egy IT-snak nyilván jobban kézre átt egy x+1. programnyelv, mint a fizika. "

    Igen, jobban kézre áll, de mivel egy IT-s szakon IT-seket képeznek, ezért a szintet úgy kellene belőni, hogy a szakmai tárgyak olyan szinten legyenek, hogy egy IT-s érdeklődésű embernek legalább legyen olyan kihívás, mint ugyanazon a szakon a nem szakmai szórótárgyak. Az egyensúly az, ami nincsen meg.

    "Csak tudnám minek emlegetitek fel állandóan a matekot meg a fizikát, amikor ezek kitesznek kb. 30-40 kreditet, és akkor nagyvonalúan már az algoritmus-elmélet meg hasonló "infós" matek tárgyakat is ide veszem..."

    Az a 30-40 pontosan 45 a BME-n:
    https://www.vik.bme.hu/page/52/
    A lényeg pedig, hogy a 210 kreditből 93 kredit a szakmai törzsanyag, a szakmai választható pedig gyakorlatilag 17 (szakdolgozatot levonva), amiből 5 kreditet 3 közül kell kiválasztani. Ennyit a rengeteg szabadon választhatóról.

    Mint írtam, BME-re sosem jártam, a Pannon Egyetemen úgy ment a szabadon választható a gyakorlatban, hogy azt vette fel az ember, ami nem ütközött és ahová befért. Pedig anno megvoltak vele a terveim, hogy miket veszek majd fel. Mindenesetre mondjuk egy C#-os vagy PHP-s szabadon választható is iszonyat gagyi volt, igazából amit én alapoknak neveznék, annak töredéke sem volt, pár nap alatt tutorialokból megvan ugyanaz.

    Igen, én az egészet szűrésnek tekintettem, és én magam átmentem a szűrőkön (nyelvvizsga, diploma), csak én azt gondolom, ezeknek többnek kellene lennie szűrésnél. Magyarországon a felsőoktatás színvonalának az egyetlen mércéje, hogy mekkora a szopatás, ha elég nagy, akkor az onnan kikerült emberek nagyobb eséllyel helyezkednek el, hiszen a cégek is tudják, hogy az illető egyszerre lusta és hülye ezek után már nem lehet. Ez így nem oktatás, ez így egy nagy 0. Az meg hogy ezt véded...

    Szerk.:
    "Ha tudod, hogy egy adott helyen genyóznak, akkor elmész egy másik városba (pl. annak idején a szombathelyiek is Sopronba jártak, mert az volt a mondás, hogy ott kevésbé grilleznek)."

    Hehe, én meg pont olyanokat ismertem, akik Szombathelyre mentek Sopronból :-)

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #390 üzenetére

    Egyébként még mindig nem érted azt sem, hogy miről beszélek. Nem arról van szó, hogy Pistike talál-e munkát, hanem arról, hogy azért nem kapnak a cégek megfelelő munkaerőt, mert a felsőoktatásból kikerült emberek jelentős része nem alkalmas IT munkára, és ez nem csak Pistike problémája, hanem mivel az IT kiemelten fontos szektor, ezért az egész országé. De ha szerinted minden jól van úgy ahogy van, csak az emberek hülyék, akkor legyen, csak akkor nincs értelme erről vitatkozni De akkor szerinted az is rendben van, hogy Pistike elmegy az egyetemre, átcsúszik valahogy a tárgyakon, de az IT ismeretei a nullához konvergálnak, átcsúszik a nyelvvizsgán, de meg sem tud mukkanni idegen nyelven. Mert szerintem ez nincsen rendben, és mivel a probléma rendszerszintű, ezért nem csak Pistike problémája. De látom te nem tudsz elvonatkoztatni attól, hogy te vagy az ász, és ha neked sikerül valami, akkor az bárkinek sikerülhet. Mert ebben valóban igazad van, szerintem is a pozitív a hozzáállás a legfontosabb, de rendszer szinten ezzel nem jutottunk előbbre.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #390 üzenetére

    Még egy kérdésem van:

    Szerinted az önképzést mennyire alapozza meg az a hozzáállása sok oktatónak (és ilyenből tényleg rengeteg van minden egyetemen, remélem ezt legalább nem tagadod), hogy csak pontosan úgy fogadják el a dolgokat, ahogy az általuk előírt könyvben/jegyzetben áll (gyakran akár hibásan)?

  • #35193216

    törölt tag

    válasz Jhonny06 #394 üzenetére

    Az én fejemben nincsen ilyen tévhit, csak itt konkrétan az informatikai szektorról van szó.

    Mondjuk annyi különbség, hogy mi előnyben vagyunk, mert a legtöbb tudás online elérhető, és a gyakorlatban is megvalósítható, addig vannak szakmák és szakterületek (IT-n belül is, de a többség nem ilyen), ahol a gyakorlat csak vállalati környezetben szerezhető meg.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #395 üzenetére

    "Mégis mit tegyen hozzá? Adja az infrastruktúrát, az eszközöket, az oktatókat, a nemzetközi kapcsolatokat, a tananyagot - mégis mi a büdös francot kellene még adnia? Maláj kurvákat akik orálisan kényeztetik a diákot?"

    Mondjuk olyan oktatókat, akiknek köze van a szakmához, és a kapcsolatok alatt többségében versenyszférabeli kapcsolatokat, és nem más egyetemek közötti kapcsolatot, többnyire kutatási területen, ami aztán a 98%-ot nem fogja érinteni.

    "Nem IT-s szak, hanem mérnök informatikus. "

    A mérnök informatikus az egy IT-s szak. A programtervező informatikus és a gazdaságinformatikus is.

    "Egyrészt mérnök."

    Ezt mond meg egy mérnöknek (legyen az villamosmérnök, vegyészmérnök, energetikai mérnök, bármi), és ki fog röhögni. Nem véletlenül.

    "Másrészt az egész talán az angol computer science-hez áll a legközelebb. Nézd meg miket oktatnak más, nagynevű egyetemeken CS képzésben."

    Nincs egy az egyben megfelelője, de szerintem a CS inkább a programtervező informatikushoz áll közelebb, legalábbis amit én néztem tanterveket anno, az alapján, persze mindenütt más valamennyiben.

    Igen, valóban úgy van, hogy +10%-ot még a tanterven felül is fel lehet venni. Más kérdés, hogy bármit amit felveszel, csak ízelítőt kapsz belőle, mert ezek általában nem egymásra épülő dolgok (nekünk volt kivétel, php 2 féléves volt, illetve volt régi rendszerben 4 féléves Java, de utóbbi csak nagyon szerencséseknek jött össze ütközés nélkül, az oktató pedig amúgy is nagyon kezdő szinten volt, tehát nem lehetett újat tanulni tőle).

    Nekem személyesen nem az a problémám utólag, hogy a szórótárgyakon ne tudtam volna átmenni (volt ami nem elsőre sikerült, de volt olyan, amiből elsőre 5-öst kaptam, míg sokakat megbuktattak), hanem az, hogy elvette az időmet, részben az önképzéstől, részben a kevés hasznos szakmai tárgytól. Mert utóbbinál amúgy általában relatív kicsik voltak az elvárások.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #395 üzenetére

    "Most neked mi a bajod? Lehet a pannon egyetem fos volt, ezért rosszak a tapasztalataid. Vagy az böki a csőrödet, hogy fizikát meg analízist kell tanulni? Basszus, még a nagy MIT-n is oktatnak ilyeneket CS-n."

    Nem azzal van a baj, hogy analízist oktatnak, de már többször kifejtettem. És nem konkrét egyetemmel van a baj, hanem a hazai hozzáállással a felsőoktatásban.

    "Az élet nem habostorta. Én igy gyűlölök költségelszámolást készíteni a munkahelyemen, de az adóbevallás sem a kedvenc időtöltésem. Sőt, a kertet felásni sem szeretem, de attól néha még kell."

    Ja, csak előbbit törvényi, utóbbit praktikus okokból meg kell csinálnod. Nagy különbség, ha valamit előírnak egy tantervben úgy, hogy legyen valami, ha már olyat nem tudnak vagy nem akarnak oktatni, amit használni fogsz. Érdekes, pl. közoktatásban miért nem tanítják az adóbevallást, vagy csak legalább a hátterét, hogy mi a célja, miért kell, mik az elvei, ezzel szemben memoritereket meg bevágatnak irodalomból?

    "Pedig ez van, az emberek jelentős része hülye. Tudom, fáj, de ezzel szembe kell nézni. A problémamegoldás egyik első lépése a valós helyzet felismerése, és az azzal való szembenézés."

    Igen, az emberek jelentős része hülye. De ezekkel a hülyékkel is kezdenie kell valamit az oktatásnak.

    "Ennek mi köze van az önképzéshez? Vagy úgy érted, hogy ez egyfajta driver? "

    Igen, és az ellenkező irányba driver. Az önképzés ugyanis onnan indul (és ez nem IT specifikus), hogy nem egy és egyetlen forrásra, a tananyagra alapozunk. Ha egy oktató ezt bünteti, az nem jó. Mellesleg az egész közoktatás erre épül, hogy adott a tananyag, azt nyakald be, hogy el is gondolkodj rajta, vagy más dolgoknak is utánanézzél, arra nem, azt csak a jobbak teszik meg, pedig ha lenne motiváció, sokkal többen tennék meg. A felsőoktatás is nagyrészt ilyen, sajnos, pedig annak pont nem ilyennek kéne lennie. Valószínűleg az angolszász modell a kevés óraszámával, több otthoni feladattal jobban motivál az önképzésre.

    "de talán éppen ez az, ami hajtja az embert, hogy megismerje a világot, hogy megtudja hogyan lehet még máshogy is csinálni."

    Nem, ez arra hajt, hogy úgy böfögd vissza, ahogy az oktató kívánja. Nyilván hozzád képest máshogy, már ha van neked elképzelésed alapból, de a világhoz képest ez inkább csak szűkítő. Az egyetemnek elvileg pont arról kéne szólnia, hogy önállóan utánajársz dolgoknak, és nem csak és kizárólag az előírt tananyag alapján gondolkodsz. Ehhez képest a legtöbb esetben pont az ellenkezőjéről szól, nem tágítja, hanem szűkíti a látókört.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #400 üzenetére

    Ez hogy függ össze azzal, hogy mit tekintünk mérnöki szaknak? Mondtam én, hogy a mérnök-informatikus szak gagyibb lenne, mint a mérnöki szakok?

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #403 üzenetére

    A mérnök a tervezéstől mérnök (hogy ez műszaki rajzként, tervező szoftverrel, vagy hogyan, az részletkérdés, és az is, hogy mit tervez, házat, szoftvert, villamos hálózatot, gépet, stb.). Nyilván nem minden mérnök szakot végzett végez valójában mérnöki munkát, és sok informatikus is végez mérnöki munkát, ettől még a mérnök-informatikus a 3 informatikai szakterületen lévő szak közül a legáltalánosabb informatikus szak, így természetesen az ezen a szakon végzettek töredéke fog mérnöki munkát végezni.

    Egyébként Magyarországon a mérnök szót szűkebb értelemben használják általában, mint az angolszász világban az engineer szót. És azt se felejtsük el, hogy a mérnökinformatikus szak korábban műszaki informatikus névre hallgatott, ahol a műszaki a jelzője az informatikusnak, így az új változatban a mérnök is jelzőként szerepel.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz pakriksz #402 üzenetére

    Valójában nem a felsőoktatás lett szarabb (bár az utóbbi időben azért az is valamennyire), hanem a világ változott, a felsőoktatás meg nem haladt a korral.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #418 üzenetére

    "Először az volt a baj, hogy műszaki/mérnökinfón nem tanítanak programozást. Megmondtuk, hogy de."

    Nem írtam sehol ilyet. Azt írtam, hogy kevés, alacsony szintű, nem eléggé megalapozott, és a versenyszférában édeskevés az elhelyezkedéshez. Kezdetektől erről ugattam, nem később jött, hogy tanítanak, de keveset. Másrészt nem csak a mérnökinfóról írtam, hanem a proginfóról/progmatról is is.

    Én is tudnám sorolni, hogy hányféle programnyelvet tanultam egyetem alatt. Nem biztos, hogy teljes a lista, de C, C++, Delphi, Java, C#, PHP, Javascript, R, Lisp, Matlab emlékszem hogy voltak. Használható tudást viszont nem adtak egyikből sem, 1-1 hét alatt tutorialokból el lehet jutni arra a szintre, amennyit oktattak ezekből. De biztos kizárólag az az egyetem volt szar, ahol én tanultam... Azt már csak úgy megjegyzem, hogy nekünk a tantervben több programozás volt, mint a jelenlegi BME-s mérnökinfós tantervben.

    Milyen indoklással csaptam le a szabadon választható tárgyakról szóló érvelésed? Érveket írtam, hogy a gyakorlatban nem azt tudod felvenni, amit akartál, és hogy általában szintén csak nagyon alapokba mennek bele, ami nem is csoda mondjuk heti 2 óra * 14 hét esetén.

    "Amikor szóba kerül, hogy más, nemzetközileg jóval magasabb presztízsű helyeken is hasonló a tanterv, akkor meg az a baj, hogy ez mégsem elég a munkáltatók, és a cégek számára."

    Nem, nem az került szóba, hanem azt írtad, hogy máshol is oktatnak analízist. Holott egy szóval nem írtam, hogy az a baj, hogy analízist oktatnak nálunk. Egyébként angolszász országokban, de németeknél, osztrákoknál is, teljesen más a képzések módszertana, tehát még ha találsz is hasonlóságokat is a tantervben, a gyakorlata teljesen más.

    "Na mit gondolsz, akkor miért van mégis minden jelentős munkahelyen gyakornoki program, világszerte mindenhol? IT, persze, de pénzügy, marketing, kormányzati szektor, géntechnológia, még a traktorgyártó John Deere-nél is van trainee lehetőség."

    Mert az egyetem nem konkrét pozíciókra képez embereket, hanem az alapokat adja meg, legalábbis arrafelé igen, nálunk meg azt sem. Az alapokat viszont nem fogják a cégek megtanítani az egyetem helyett. A gyakornoki program nem felhozó program!

    "Az a baj, hogy az egésznek fura az optikája. Tudod, olyan savanyú a szőlő jellegű kinézete van. "

    Amíg erről az egybites logikáról nem szállsz le, hogy mindenki, akinek más a véleménye, annak savanyú a szőlő, addig nem csodálkozok, hogy egy szót sem értesz meg a mondandómból. Mondom, nem rólam volt szó, és nem is rólad, hanem rendszer szintről beszéltem, csak te hoztál fel személyes példákat, erre én is, de ezek még mindig csak valaminek az alátámasztására szolgálnak, és még mindig nem személyes kérdések.

    "Elvégeztél (?) egy akármilyen egyetemet (bocs, fogalmam sincs mi az a Pannon Egyetem, az én időmben ilyesmi nem létezett)"

    Veszprémi Egyetem volt a neve, talán 2007 körül változtatta a nevét Pannon Egyetemre, a szocializmusban pedig Veszprémi Vegyipari Egyetem volt a neve. 91 óta van műszaki informatikus képzése.

    "ellenben az kiderült, hogy nem használtál ki semmilyen kutatási-önlabos lehetőséget, nem építettél kapcsolati hálót, sőt, még azzal sem nagyon voltál tisztában, hogy extra tárgyakat lehet felvenni, vagy csak szimplán belógni az érdekes előadásokra."

    És ez miből derült ki? Hányszor leírtam, hogy a mellékes lehetőségek sokkal fontosabbak voltak nekem, mint maga a képzés, és én magát a képzést tartom 0-nak. Extra tárgyakat is vettem fel, én írtam ugyanis azt is, hogy max. 10%-ot lehet, amiből pont nem futottam ki, extrán mondjuk nem fizettem ezért. Elképesztő, hogy vitatkozunk már egy ideje, és akkor ilyenekkel jössz, holott a mondandómból egyértelműen kiderült, hogy a kutatási lehetőségeket leszámítva az összes felsorolttal éltem.

    Szerk..
    De lehet, hogy ez volt a kommentem, ezzel a kommenttel most felidegesítettél, mert kiderült, hogy hiába írtam eddig mindent, mert 0 amit megértettél belőle, csak a prekoncepcióidat hangoztatod újra és újra.

    [ Szerkesztve ]

  • #35193216

    törölt tag

    válasz #35193216 #419 üzenetére

    Hozzáteszem, még mielőtt ez lesz a következő, a képzés alatt másfél évig dolgoztam gyakornokként is (1 évet egy, fél évet egy másik szoftverfejlesztő cégnél). Mielőtt az jön, hogy ezzel a lehetőséggel sem éltem / nem tudtam róla. Valószínűleg, ha ezt nem teszem, nehezen találtam volna végzés után állást. Ha meg nem programozok hobbi szinten, nem folytatok folyamatos önképzést, akkor valószínűleg gyakornoki munkát sem találtam volna, mert olyan embert nyilván nem kerestek, aki csak azt tudja, amit "belévertek".

    De az a baj belemegyek a csapdába, hogy magamról beszélek már megint, holott egyáltalán nem ez a lényeg.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz Enemy #422 üzenetére

    Pedig pont az informatikus az a szakma(csoport), ahol legkevésbé számít az urambátyám rendszer, mert egyszerűen sok az olyan munkakör, ahová nem kerülhet olyan, akinek lövése sincs semmiről.

  • #35193216

    törölt tag

    válasz velizare #424 üzenetére

    Igazad van, tényleg hibás a definícióm, mert konkrétan a mérnöki tervezés műszaki alapokra épül, ezért nem mérnöki szak például a pénzügy.

Új hozzászólás Aktív témák