Új hozzászólás Aktív témák

  • #35193216

    törölt tag

    válasz vzozo #250 üzenetére

    "Ajjaj, vannak itt bajok... Egyrészt tényleg nem tananyag a felsőbb matek, bár én tanultam fakton, elmondták, hogy az egyetemen az első hónapban majd használt veszem."

    Tehát nem tananyag, csak vannak kivételek, ahol mégis.

    "Jah, és persze, általánosban ugyanazt tanultuk, amit gimiben, mesélj még, Andersen!:)"

    Pedig részben igaza van. Matek pont nem, bár abban is sok az ismétlés (4-esre megírtam volna 8. után a matek érettségit), irodalom olyan 60-70%-ban, történelem 80-90%-ban, és a fizika, kémia, biológia is az elejéről kezdődik.

    "Tehát nem számít a kapcsolati háló, a kutatási lehetőségek, a nemzetközi akadémiai légkör és ezáltal további fejlődési lehetőségek, az ipari kapcsolatok, az önfejlesztő diákkörök, áh, mindez semmi. Oké, nyilván igazad van."

    Kutató a diákok töredéke lesz, a többségnek ez a lehetőség nem fontos, a többihez meg nem kéne egyetem, csak járulékos pozitívumok. Maga az oktatás ugyanakkor alapjaiban rossz koncepcióra épül itthon.

    "Szerintem simán része volt a mérnökképzésnek: egy talpraesett, széles látókörű, önállóságra képes mérnök megoldja, hogy levizsgázzon belőle."

    Megoldja, de minek, ha egyszer csak olyan fajta félműveltséget kap, ami a legtöbb embernek inkább csak árt (lásd a bankrendszer pénzteremtésének félreértelmezéséből fakadó pénzügyi tudatlanság). A gazdasági életet meg nem ismeri meg jobban tőle. Egy gyakorlati problémákra fókuszáló közgáz többet érne.

    Egyébként én elolvastam a kommentjeit és nem azt mondta, hogy amit nem tanítanak meg, azt nem is kell tudni, sőt, pont ellenkezőleg. Hanem azt, hogy az oktatás önmagában semmi. Az autós hasonlat a részedről szándékos csúsztatás, ahol az A->B állítást megfordítod, és ezt próbálod cáfolni.

Új hozzászólás Aktív témák