Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
válasz tatararpad #2 üzenetére
ez csak egy átvett tudósítás, de most rögtön felveszem a kapcsolatot a szakértővel, és egy interjúban tisztázzuk
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
válasz tatararpad #2 üzenetére
holnap megkeresem Horváth Ádámot, és csinálok vele egy interjút a témáról
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#40553216
törölt tag
válasz tatararpad #2 üzenetére
Hogy a gépek a tanuláshoz nem tettek hozzá, az kevésbé a gépek hibája.
(#12) tatararpad
Én sem. De a cikkben is van 20% említve.[ Szerkesztve ]
-
Lazsnak
tag
válasz tatararpad #2 üzenetére
Értem mire gondolsz, de el tudom képzelni miféle gépparkok lehetnek az iskolákban. Bár én már 28 vagyok, rég jártam középiskolában, de annó a gépek száma nagyobb probléma volt, mint a minősége. 1 gépterem volt 800 diákra, és én egy elég elit 8 osztályos gimibe jártam. Ennél is nagyobb probléma volt a 'informatika tanárnak' csúfolt emberek óratartása, iszonyatos blődségek mentek nálunk, tisztelet a kivételnek de szánalmasan képzetlen 2 infótanárunk volt, nem rajtuk múlt, hogy megtudom nyitni a gmailt maradjunk ennyiben. Oktatásban is egyre jobban kiherélték az informatika órákat ami szánalmas, IT és kressz oktatás kötelező jelleggel kellene a középiskolába, na de nagyon elkanyarodtam.
Második bekezdésedre meg csak annyit mondanék, hogy teljesen igazad, közvetlenül nem segít a tanulásban a projektor, aktívtábla meg a fluxuskondenzátor, de abban segít, hogy készségszinten kezeld ezeket a dolgokat a jövőben, mikor végzel az egyetemen, mert nap mint nap körbevesznek. Szerintem a cikkben szereplő emberünk is erre akarna kilyukadni, hogy ez fontos és már középsuliban el kell kezdeni alap szinten kezelni, hogy kiselőadásra prezentációt készítek (ha már MSOrol volt szo akkor ppt-ben) nem pedig kizavar a tanár és egy kézzel firkált budipapirról felolvasom a kiselőadást amit otthon kézzel jegyzeteltem.
Szerintem is fontos lenne többet áldozni a középsulis IT-re, mert a mai napig tök hülyék jönnek ki a középsuliból, és erről félig a suli/oktatás/akárki tehet, mert szentül hiszem, hogy az a gyerek aki ért a pchez készség szinten az a saját téma iránti érdeklődésének köszönheti, és nem az iskola érdeme.
-
Lazsnak
tag
válasz tatararpad #12 üzenetére
bemennék ma egy középsuliba még is mik vannak, emlékszem 2005-ben még senkinél nem volt laptop a BME-n csak nagyon ritkán egy két szerencsésnél, mentünk az R-be tiris kártyával neptunba jelentkezni menő volt, persze 2 éven belül mindenkinek ott volt a netbook a tatyoba.
-
Nekomajin
aktív tag
válasz tatararpad #2 üzenetére
Bár egy iskola nem reprezentatív minta, leírom, hogy nálunk mi van.
Két gépterem, az egyikben 20 gép (ebből 18-19 működik), a másikban 18 (ebből 10-12 működik). A gépekben Celeron proci van, 1 giga RAM társaságában. (Ez idei fejlesztés, mert szeptemberig fél giga RAM-mal tötyögtünk.) A gépeken WinXP és MSO 2007. (Szintén idei fejlesztés, mert szeptemberig MSO 2003 volt.)
Ezek a gépek szoftveresen tulajdonképpen megfelelnek az igényeknek. Lehetne sokkal jobb is, de ezzel már van értelme elkezdeni az órát. Hardveresen viszont óriási problémák vannak. Bár az XP kényelmesen elvan 1 giga memóriával, de 4-5 perc kell, mire a rendszer feláll, és válaszképes lesz. De ha elindulnak, akkor is gyakran leállnak túlmelegedés miatt. Ha meg nem állnak le, akkor zúgnak, mint egy traktor, ami 15-20 gyerek mellett nem túl kellemes.
Interaktív tábla van, de nem működik. A fehér, filces táblára vetítünk. (Aminek vannak hátrányai, de én például szeretem.) A projektorok viszont elavultak. Plafonra szerelni nem tudjuk őket, mert kicsi a trapéz korrekciójuk. A kép kicsi, fakó, a színek közelében sincsenek a monitorokon megjelenő színeknek.Az iskolai szerver egy külön történet. Időnként gondol egyet, és leáll. Azt nem tudjuk, hogy mitől működik még, mert állítólag már mamut csontvázat is találtak benne.
Összefoglalva, nem a teljesítménnyel vannak általában problémák, hanem a túlkoros eszközökkel. Egyrészt követni kellene a legmodernebb-1 szoftverek rendszerigényeit, másrészt nem kellene megvárni, amíg végleg megadják magukat, és csak utána elkezdeni gondolkozni, hogy jó lenne forrást keríteni új gépekre majd valamikor a jövőben.
-
quailstorm
nagyúr
válasz tatararpad #2 üzenetére
Egy MSO-nak valóban nem kell sok hardver, ez igaz. 2015-öt írunk. Gimnázium. Adott a gép, szeresd, írom:
NEC ház, Mercury pöcstáp, amelyik még nem robbant fel.
2,2GHz-es Celeron.
256MB RAM
40GB HDD
Intel Extreme Graphics 2 alaplapi videokártya (még ez is a RAMból vesz el), ami mindig a legrosszabb volt, gyakorlatilag a DX7 szint szoftveresen, hardveresen meg DX6.1 és 7 közt van. Teljesítményben megy a TNT2 M64 körül...Na ezen te mégis mit szeretnél csinálni? OK, haverom csinált egy überbelezett imaget, gyakorlatilag POSready 2009 alap szintre butított tisztaszoftveres XP-vel, ami már nem legális, mert kikerült a listából, nem aktiválható, SW hamisítás satöbbi. Ja tényleg, emiatt már nem is szopunk, kori féle XP, plusz kalózkodás...
Ezen tudnak a diákok végre nem 2006 óta senki hozzá nem nyúlt környezetben, és gyorsan Mentorsozni, meg nyelvi oldalakat nézni (flash alapú, hogy jobb legyen és linuxon nem fut).Érettségizni lehet a következővel:
Win7
Win8.1
Office 2013
Kisírható az Office 2010, de hivatalosan sose lehetett használni.Namost ezekre a szarokra ilyen nem kerül. De ennyi RAMmal még a 2010 is borzalmas lenne, és egyszerű Excelre is várni kéne, sokat.
Mi ilyen durva dolgokat nem vártunk el tőle. Mi csak annyit vártunk el, hogy a mySQL-t futtassa (unixos környezet, kb fél giga ram kell neki), meg a NETBeanst, java8-at. EGYSZERRE. Nem jött össze, be se töltött, meghalt, nincs RAM.
A sokkal jobb Athlon 64x2, 1GB RAM mínusz IGP, általam herélt XP cucckombón komótosan használható.Selejtezés nincs (vannak ennél rosszabb gépek, két teremnyi, mind a tanáriban rohad, az asztalhoz nem tudok már odaférni tőle). Új eszköz pláne nincs. Fostáp az van. 3 teremnyi i5-ös gép volt az utolsó szállítmány, ott a táp gyilkol... Mert ugye mint tudjuk, attól nem lesz gyorsabb a gép.
Üdvözlet Szeged állítólag legjobb és legnevesebb gimnáziumából, Magyarországról.
Mellesleg szerintem is le lehetne érettségizni például a fent emlegetett Athlon gépeken, Office 2010, XP, ennyit kéne a szoftverlistába tenni, a többi amúgy is futna. Csak abban meg hol a haladás? Nem mintha a másik rendszeren másképp néznének ki a programok.
-
quailstorm
nagyúr
válasz tatararpad #28 üzenetére
Lehetőség szerint ne mondjad. És nem kell hülyének nézni, értem amit mondasz. De nem tudom milyen rózsaszín felhőben úszó übergazdag helyen lehetsz. Mert azért hazánkban, hogy egy iskolában minden rendben legyen a gépekkel, az tündérmese kategória.
(#29) sz.balazs.95: de különben miből élnének meg a HDD gyártók?
Amúgy a régi SW tényleg nagy baj. AMD Athlon 64 x2, 1GB RAM, S3 unichrome, ez elég Office 2010-re, NETbeans 8.0.2-re, megy a legfrissebb Chrome, Firefox, satöbbi.
Ehelyett mi volt? MSM messenger autostart, Openoffice 2 autostart, Avira 2013 mert az kell, IE6, Firefox 4.0, Netscape 7.2, Office 2003 konvertáló modul nélkül. Azt hittem ott kapok agyfaszt. És még mellé tetves lassú is volt.
Meg volt rajta egy rakat 600 éves webszerkesztő, meg franctudjami, lejárt demok is. Az egész gépparkon.Meg amikor a tanár előadást tartott az XP-ről, agyondicsérte, ilyen stabil, olyan legjobb. Aztán kijelentette, hogy a legnagyobb baj vele, hogy Office 2003-nál újabbat nem futtat.
Aztán kiderült, hogy neki kalóz van, sose frissítve, és nem használ vírusirtót, hanem mindig image-ből indítja az XP-t régi szoftverekkel otthon. Ez megmagyarázza miért lassú, miért nincsenek berögzült szokásai, mozdulatai, beállításai, meg hogy miért él tévhitekben. Mert azért sejtettem, hogy nem képzelem itthon a 2010-et az XP-n.[ Szerkesztve ]
-
Mastershifu
tag
-
pengwin
addikt
válasz tatararpad #2 üzenetére
Pontosan... leginkább parasztvakításnak jó az okostábla és társai, az oktatás minősége nem ezektől javul(na).
Szerintem nem is az eszközök korával van a baj, sokkal inkább a karbantartásukkal, üzemeltetésükkel. Megkockáztatom, hogy a magyar iskolák 90%-ában valami dilettáns, lusta, munkakerülő rendszergazda van, ahogy anyukám (középiskolai informatika tanár) eddigi munkahelyein is. Használhatatlan helyi hálózat, szar felhasználói jogosultság-kezelés, szakadozó-nem létező internetelérés... ezek sokkal inkább kihatnak az oktatás minőségére, mint az 5-6 éves hardverek.
(#134) LionW
A projektor pont az egyik leghasznosabb dolog lenne, ált. iskolában töri tanárom még írásvetítőt használt, és nagyon sokat dobott az órákon a kivetített képekkel, térképekkel, rajzokkal, vázlatokkal...
De pl. most egyetemen sorra halasztják meg a projektorokat, a beépített projektorok kb. sehol sem működnek, ott lóg a kábelezésük kihasználatlanul, a tanároknak meg cipelniük kell a mobil projektorokat (amikből jóval kevesebb van).
Programozásról, magyar infó oktatásról csak annyit, hogy anyum az én bátorításomra most, 51 éves fejjel kezdett el pythont bűvölni. Jobb később, mint soha...[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Writz
tag
válasz tatararpad #2 üzenetére
Nem mondok konkrét iskolát, de ahova én járok, ott a P4 konfig 256MB RAM-mal, elég nagy szám.
A CAD teremben vannak 1GB RAM-mal, 9600-as Radeonnal szerelt konfigok. Amikre Win7 van ráeröltetve.
Mire nem elég... Próbálj meg bármit is csinálni azokon a gépeken. Fájlkezelés macera, nem hogy egy AutoCAD.Passzívan aktív passzív forumózó vagyok...
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz tatararpad #213 üzenetére
Nem! A magánszektor hivatalosan engedélyezett, de nem reklámozott forma volt, mivel nem fért bele a hivatalos ideológiába, az országcsőd elkerüléséhez viszont racionálisan szükséges volt.
A sutyiban végzett munka a fusizás.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz tatararpad #215 üzenetére
Most is az állami kórházi eszközökön nyerészkedik a magánkórház. A "3. műszakban gyártott" Nike / Adidas / stb. ruhákat is gondolom mindenki ismeri. És ez már bőven nem szocializmus, hanem 21. század. Ilyen mindenhol van, nem ezt definiálja az adott kifejezés.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz tatararpad #217 üzenetére
A maszek jellemzően másodállás volt, irigyek meg már akkor is voltak, akinek jobban ment (nyilván nem az állami zsebpénzből), azt már akkor is divat volt fikázni. Talán ezért lehetett egyeseknél ilyen áthallásos jelentéstartalma is, de valójában sose volt. Amolyan urban legend, mint a "6-os, faszt 9-es" lottóhúzás. Máshol se említik: [link], [link].
-
bambano
titán
válasz tatararpad #213 üzenetére
természetesen nem. a szocializmusban is voltak olyan tevékenységek, szolgáltatásban jellemzően gyakrabban, amit megpróbáltak nagy állami vállalatokkal elvégezni, de kiderült, hogy nem működik a dolog. Erre hozták létre a maszekokat. Ezek nem állami tulajdonú eszözökkel dolgoztak, nem loptak semmit, tisztességesen, rendesen dolgoztak, fizették a járulékokat, stb.
tipikusan: cipész, órás, szabó, szemfelszedő (gondolom sokan azt sem tudják, mi ez).
volt sunyiban végzett munka is, annak megfékezésére találták ki a gmk-t.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz tatararpad #219 üzenetére
Volt olyan is, főleg mert a ruppótlan magyar valóságban honnan lettek volna bárkinek milliói gépekre. De a szó nem ezt jelenti, ahogy a kapitalizmus se a mutyizást, brókerbotrányt, frankhitelt, hiába van benne az is.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz tatararpad #222 üzenetére
Akkor hívhatjuk banánnak is.
Új hozzászólás Aktív témák
- 16GB Samsung DDR4 2400MHz M471A1K43CB1-CRC (2 x 8GB) SO-DIMM laptop memória
- Gyönyörű MOZA Mini-P stabilizátor, Gimbal eladó
- Gamer PC i7-9700F ASUS TUF B365M+ 16GB DDR4 ASUS GeForce GTX 1650 500GB SSD 2TB HDD
- Dell P T3600 Xeon E5-1620+DDR3 16Gb+Rx580 4Gb Xfx+SSD240
- ASUS M4A89GTD PRO/USB3 alaplap eladó