Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    ez csak egy átvett tudósítás, de most rögtön felveszem a kapcsolatot a szakértővel, és egy interjúban tisztázzuk

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • dajkopali

    addikt

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    holnap megkeresem Horváth Ádámot, és csinálok vele egy interjút a témáról

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • #40553216

    törölt tag

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Hogy a gépek a tanuláshoz nem tettek hozzá, az kevésbé a gépek hibája.

    (#12) tatararpad
    Én sem. De a cikkben is van 20% említve.

    [ Szerkesztve ]

  • Lazsnak

    tag

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Értem mire gondolsz, de el tudom képzelni miféle gépparkok lehetnek az iskolákban. Bár én már 28 vagyok, rég jártam középiskolában, de annó a gépek száma nagyobb probléma volt, mint a minősége. 1 gépterem volt 800 diákra, és én egy elég elit 8 osztályos gimibe jártam. Ennél is nagyobb probléma volt a 'informatika tanárnak' csúfolt emberek óratartása, iszonyatos blődségek mentek nálunk, tisztelet a kivételnek de szánalmasan képzetlen 2 infótanárunk volt, nem rajtuk múlt, hogy megtudom nyitni a gmailt maradjunk ennyiben. Oktatásban is egyre jobban kiherélték az informatika órákat ami szánalmas, IT és kressz oktatás kötelező jelleggel kellene a középiskolába, na de nagyon elkanyarodtam.

    Második bekezdésedre meg csak annyit mondanék, hogy teljesen igazad, közvetlenül nem segít a tanulásban a projektor, aktívtábla meg a fluxuskondenzátor, de abban segít, hogy készségszinten kezeld ezeket a dolgokat a jövőben, mikor végzel az egyetemen, mert nap mint nap körbevesznek. Szerintem a cikkben szereplő emberünk is erre akarna kilyukadni, hogy ez fontos és már középsuliban el kell kezdeni alap szinten kezelni, hogy kiselőadásra prezentációt készítek (ha már MSOrol volt szo akkor ppt-ben) nem pedig kizavar a tanár és egy kézzel firkált budipapirról felolvasom a kiselőadást amit otthon kézzel jegyzeteltem.

    Szerintem is fontos lenne többet áldozni a középsulis IT-re, mert a mai napig tök hülyék jönnek ki a középsuliból, és erről félig a suli/oktatás/akárki tehet, mert szentül hiszem, hogy az a gyerek aki ért a pchez készség szinten az a saját téma iránti érdeklődésének köszönheti, és nem az iskola érdeme.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Bár egy iskola nem reprezentatív minta, leírom, hogy nálunk mi van.

    Két gépterem, az egyikben 20 gép (ebből 18-19 működik), a másikban 18 (ebből 10-12 működik). A gépekben Celeron proci van, 1 giga RAM társaságában. (Ez idei fejlesztés, mert szeptemberig fél giga RAM-mal tötyögtünk.) A gépeken WinXP és MSO 2007. (Szintén idei fejlesztés, mert szeptemberig MSO 2003 volt.)

    Ezek a gépek szoftveresen tulajdonképpen megfelelnek az igényeknek. Lehetne sokkal jobb is, de ezzel már van értelme elkezdeni az órát. Hardveresen viszont óriási problémák vannak. Bár az XP kényelmesen elvan 1 giga memóriával, de 4-5 perc kell, mire a rendszer feláll, és válaszképes lesz. De ha elindulnak, akkor is gyakran leállnak túlmelegedés miatt. Ha meg nem állnak le, akkor zúgnak, mint egy traktor, ami 15-20 gyerek mellett nem túl kellemes.
    Interaktív tábla van, de nem működik. A fehér, filces táblára vetítünk. (Aminek vannak hátrányai, de én például szeretem.) A projektorok viszont elavultak. Plafonra szerelni nem tudjuk őket, mert kicsi a trapéz korrekciójuk. A kép kicsi, fakó, a színek közelében sincsenek a monitorokon megjelenő színeknek.

    Az iskolai szerver egy külön történet. Időnként gondol egyet, és leáll. Azt nem tudjuk, hogy mitől működik még, mert állítólag már mamut csontvázat is találtak benne.

    Összefoglalva, nem a teljesítménnyel vannak általában problémák, hanem a túlkoros eszközökkel. Egyrészt követni kellene a legmodernebb-1 szoftverek rendszerigényeit, másrészt nem kellene megvárni, amíg végleg megadják magukat, és csak utána elkezdeni gondolkozni, hogy jó lenne forrást keríteni új gépekre majd valamikor a jövőben.

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Egy MSO-nak valóban nem kell sok hardver, ez igaz. 2015-öt írunk. Gimnázium. Adott a gép, szeresd, írom:
    NEC ház, Mercury pöcstáp, amelyik még nem robbant fel.
    2,2GHz-es Celeron.
    256MB RAM
    40GB HDD
    Intel Extreme Graphics 2 alaplapi videokártya (még ez is a RAMból vesz el), ami mindig a legrosszabb volt, gyakorlatilag a DX7 szint szoftveresen, hardveresen meg DX6.1 és 7 közt van. Teljesítményben megy a TNT2 M64 körül...

    Na ezen te mégis mit szeretnél csinálni? OK, haverom csinált egy überbelezett imaget, gyakorlatilag POSready 2009 alap szintre butított tisztaszoftveres XP-vel, ami már nem legális, mert kikerült a listából, nem aktiválható, SW hamisítás satöbbi. Ja tényleg, emiatt már nem is szopunk, kori féle XP, plusz kalózkodás...
    Ezen tudnak a diákok végre nem 2006 óta senki hozzá nem nyúlt környezetben, és gyorsan Mentorsozni, meg nyelvi oldalakat nézni (flash alapú, hogy jobb legyen és linuxon nem fut).

    Érettségizni lehet a következővel:
    Win7
    Win8.1
    Office 2013
    Kisírható az Office 2010, de hivatalosan sose lehetett használni.

    Namost ezekre a szarokra ilyen nem kerül. De ennyi RAMmal még a 2010 is borzalmas lenne, és egyszerű Excelre is várni kéne, sokat.

    Mi ilyen durva dolgokat nem vártunk el tőle. Mi csak annyit vártunk el, hogy a mySQL-t futtassa (unixos környezet, kb fél giga ram kell neki), meg a NETBeanst, java8-at. EGYSZERRE. Nem jött össze, be se töltött, meghalt, nincs RAM.
    A sokkal jobb Athlon 64x2, 1GB RAM mínusz IGP, általam herélt XP cucckombón komótosan használható.

    Selejtezés nincs (vannak ennél rosszabb gépek, két teremnyi, mind a tanáriban rohad, az asztalhoz nem tudok már odaférni tőle). Új eszköz pláne nincs. Fostáp az van. 3 teremnyi i5-ös gép volt az utolsó szállítmány, ott a táp gyilkol... Mert ugye mint tudjuk, attól nem lesz gyorsabb a gép.

    Üdvözlet Szeged állítólag legjobb és legnevesebb gimnáziumából, Magyarországról.

    Mellesleg szerintem is le lehetne érettségizni például a fent emlegetett Athlon gépeken, Office 2010, XP, ennyit kéne a szoftverlistába tenni, a többi amúgy is futna. Csak abban meg hol a haladás? Nem mintha a másik rendszeren másképp néznének ki a programok.

  • pengwin

    addikt

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Pontosan... leginkább parasztvakításnak jó az okostábla és társai, az oktatás minősége nem ezektől javul(na).

    Szerintem nem is az eszközök korával van a baj, sokkal inkább a karbantartásukkal, üzemeltetésükkel. Megkockáztatom, hogy a magyar iskolák 90%-ában valami dilettáns, lusta, munkakerülő rendszergazda van, ahogy anyukám (középiskolai informatika tanár) eddigi munkahelyein is. Használhatatlan helyi hálózat, szar felhasználói jogosultság-kezelés, szakadozó-nem létező internetelérés... ezek sokkal inkább kihatnak az oktatás minőségére, mint az 5-6 éves hardverek.

    (#134) LionW
    A projektor pont az egyik leghasznosabb dolog lenne, ált. iskolában töri tanárom még írásvetítőt használt, és nagyon sokat dobott az órákon a kivetített képekkel, térképekkel, rajzokkal, vázlatokkal...
    De pl. most egyetemen sorra halasztják meg a projektorokat, a beépített projektorok kb. sehol sem működnek, ott lóg a kábelezésük kihasználatlanul, a tanároknak meg cipelniük kell a mobil projektorokat (amikből jóval kevesebb van).
    Programozásról, magyar infó oktatásról csak annyit, hogy anyum az én bátorításomra most, 51 éves fejjel kezdett el pythont bűvölni. Jobb később, mint soha... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • Writz

    tag

    válasz tatararpad #2 üzenetére

    Nem mondok konkrét iskolát, de ahova én járok, ott a P4 konfig 256MB RAM-mal, elég nagy szám.
    A CAD teremben vannak 1GB RAM-mal, 9600-as Radeonnal szerelt konfigok. Amikre Win7 van ráeröltetve.
    Mire nem elég... Próbálj meg bármit is csinálni azokon a gépeken. Fájlkezelés macera, nem hogy egy AutoCAD. :W

    Passzívan aktív passzív forumózó vagyok...

Új hozzászólás Aktív témák