Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Bici #169 üzenetére

    Elsősorban igen.

    Persze azért illik a weblapoknak is esélyt adni a túlélésre, ha már olvassuk a tartalmukat. Manapság a weblap nem csak egy kiegészítő felület egy szolgáltatáshoz, hanem a szolgáltatás maga a weblap. Szerintem sokkal több tartalomhoz hozzáférünk a reklámos üzleti modellben, mint amihez előfizetéssel férnénk. Valamiből pedig finanszírozni kell a működésüket. Megértem, hogy vannak olyan helyzetek, technikai körülmények, amikor tényleg elfogadható néhány reklám blokkolása, de mondhatni ez mindenki magánügye. Az a társadalmi mentalitás zavar még, amikor ideológiát gyártanak páran arra, hogy miért nem kell az írott és íratlan szabályokat betartani és ezt még hirdetik is.

  • azbest

    félisten

    válasz Bici #171 üzenetére

    Vannak webalapok, ahol ledobja az ékszíjat az agyam. Az oldalt félretoló reklámokat is utálom. A tévében pedig megy mostanában egy kifejezetten undorító reklám, főleg evés közben jó ezt nézni. Van olyan gépem, amin flashből csak két videoportál van engedélyezve, mert sok neki az animáció terhelése. Másik gépen, ahol ez nem kritikus, ott nincs ilyen bővítmény feltéve.

    A reklámok azért sem mehetnek át a weblap szerverén keresztül, mert úgy nem lehetne hitelesen mérni és követni a megjelenéseket, átkattintásokat. Úgy 8-10 éve volt, amikor egy hobbi weblapomra én is tettem ki reklámokat és a komolyabb közvetítők elég komoly szabályzatban határozzák meg, hogyan lehet elhelyezni a reklámokat és hogy mi az amiért fizetnek.

    Másrészt a weblap tulajdonosa is sokféle paramétert megadhat, hogy milyen reklámok kívánatosak az oldalán. Tartalmi és formai szabályok / kategóriák szerint is.

    A reklámozó is nagyon precízen megadhatja, hogy milyen oldalakon, milyen értékben jelenhetnek meg a reklámjai.

    A komoly közvetítőknél talán kevesebb is a probléma a megjelenésükkel. Emlékszem, hogy korábban, amikor még nem volt ilyen önszabályozott a rendszerük, akkor mennyivel könnyebben fizettek a reklámozók és mindenféle trükkös megoldások és külső cégek próbáltak pénzt kicsalni a hamis klikkelésekkel.

    Lehet, hogy a magyar webes reklámközvetítők mostanában élik át azt az igénytelenebb időszakot, amit a nyugatiak már 10-15 éve letudtak maguk mögött. Esetleg sok kókler próbál ilyen területen pénzt keresni.

    Azért jellemzően az igényesebb/profibb weblapok a reklámok minőségére is figyelnek szerintem.

  • guriga1234

    addikt

    válasz Bici #181 üzenetére

    Ez nagyon rossz hasonlat volt. A reklámokat nem az oldalak készítői csinálják (vagyis semmi munkájuk nincs benne. Azt meg honnan kéne nekem tudnom, hogy az egyes oldalak ebből akarnak megélni? Hol van ez feltüntetve?). Amúgy meg egy munkáltató és egy munkavállaló között szerződés van, ami jogilag kötelezi mindkét felet. A jog viszont nem írja elő, hogy nekem kötelező lenne reklámokat néznem. Mellesleg egyetlen internetes oldallal sincs szerződésem, vagyis miről beszélünk? A kábeltévés szolgáltatómmal van szerződésem, de abban nincs olyan pont, hogy nekem reklámokat kéne néznem. Az internetszolgáltatómmal is van szerződésem, de abban sincs olyan pont, hogy kötelező reklámokat néznem.

    PS: nincs főnököm...

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz Bici #181 üzenetére

    Ez pont elég rossz hasonlat volt, normális esetben ugyanis van munkaszerződés, ami elég határozott kérés.

    DRM is theft

  • BonFire

    veterán

    válasz Bici #192 üzenetére

    Az a jó, ha irritál! ;] Ha bármilyen érzelmet is kivált a reklám, akkor jó. Soha többet nem tudod a fejedből kiverni a rájfájzent, beleégett az agyadba. És életed során bizony előállhat olyan helyzet, amikor a választási lehetőség leszűkül az ismert (de utált) rájfájzen, és néhány ismeretlen (ezáltal nem megbízható) szolgáltatás köré. Ebben a szituációban pedig hagyni fogod, hogy az ismert (de utált) cég egy kedves ügyintézője meggyőzzön téged, hogy a csacska reklámjuk ellenére ők pénzügyi téren valóban megbízható cég. Mivel akkor már egy esetleges befektetés, vagy kölcsön lesz a tét, esetleg még nagyobb dolog forog kockán, nyugodtan túl fogod magad tenni a sok-sok évvel ezelőtt látott, „balul sikerült” reklámjukon. ;)

    Mindamellett minden marketinges tudja, hogy van egy réteg, az emberek egy bizonyos hányada, akikre semmiféle reklámmal nem tudnak hatni. De ezt a veszteséget nyugodtan lenyelik, hiszen ez az embereknek csupán a töredéke. De tényleg. Ezrelékekben kifejezhető mennyiség. A többi embernek meg igenis el lehet adni dolgokat a már jól bevált marketingeszközökkel.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz Bici #214 üzenetére

    Végül is nem akartam félrevinni a témát, de gondoltam, ennyi még belefér, főleg mert sokan úgy gondolják, ez a furcsa dolog (reklám) valami öncélú hobbi, amit sokan azért művelnek, hogy direkt bosszantsanak vele minket, és különben sem hat senkire – saját bevallása szerint.

    Vannak jobban, és vannak kevésbé befolyásolható emberek. Valakit igen nehéz lépre csalni, mert nem a megfelelő gombot nyomják meg rajta. Ezt nagyon nehéz eltalálni, vaktában kell lövöldözni. De mindenkinek van gyengéje, és ha a szívére teszi valaki a kezét, akkor láthatja, hogy igenis ő sem tudja teljesen kivonni magát a reklám hatása alól. Szívesen bekukkantanék egy-egy ilyen háztartásba, nem lehet-e véletlenül sem fellelni semmiféle márkázott cuccot – beleértve a hűtőszekrény tartalmát is.

    Persze van egy réteg, akik meg azért nem vesznek márkát, mert egész egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, olyan szegények. Ők – mondjuk így – nem célközönség.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák