Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz beleszólok #19 üzenetére

    Ez most beugratós kérdés? Mert én nem értem.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz azbest #159 üzenetére

    „Bár lehet a reklámozók máshogy vélekednek, mert hiába mondják sokan, hogy nem hatnak rájuk a reklámok, a pszichológusok mégis máshogy látják ezt.”

    Mert aki ilyet mond, nem tudja, hogyan is működnek valójában a reklámok!

    A reklám nem közvetlenül ad el neked valamit, főleg pedig nem rövid távon hat. Lehet, hogy egy 25 éves ember még semmit sem vásárolt a reklám hatására, azonban folyamatosan épülnek befelé a tudatába a különféle brandek, márkák nevei. Most, 25 évesen tökmindegy, nem érdekli, melyik prosztata-megnagyobbodás elleni készítmény a hatásosabb. De majd ötvenévesen, amikor neki is dagadt lesz a prosztatája, és ismeretlen piacra lép, ahol a termékről semmi mást nem tud, csak hogy ismert-e a neve vagy sem, akkor azt a márkát fogja venni, amelynek a nevét ismeri. Ilyen egyszerű ez. Lesz a NÉV, meg a nóném gyártó terméke. És akkor a nevet fogja választani. Ilyen módon a reklám elvégezte a feladatát 25 év alatt. És nem fogja senki a nónémet választani, ha közben a termékről-szolgáltatásról semmiféle más tapasztalata nincs. Ilyenkor csakis a brand számít, ha biztosra akar menni, és fölöslegesen nem akar pénzt kidobni.

    Tehát a reklám egy hosszú távon megtérülő befektetés, amelynek lényege, hogy már akkor beleégesse az agyba a márkát, amikor arra valójában nincs is szükséged. Nincs gyereked, tehát leszarod, hogy a Nestlé vagy a Callog's gabonapelyhét veszed-e, amikor amúgy sem eszed. De idővel – ha lesz gyereked –, akkor már (hogy úgy mondjam) kénytelen leszel venni valamilyet, és ilyenkor a Mariska néni pelyhe vagy a Nestlé közül egyértelműen a Nestlét fogod választani. Mert annak a gyártónak a nevét ismered, Mariska néniről meg semmit se hallottál. A Nestléről tudod (mert hallottad már milliószor), hogy nem egyetlen terméket gyárt, hanem ezer+ termékkel van a piacon. Mariska néni meg csak eggyel. Tehát valamit a Nestlé jobban tud, azt kell választani.

    Így a reklám máris elérte a hatását. Hosszú távon – ismétlem!

    Az élet hosszú, és idővel olyan dolgokra is szükségünk lesz, amit 20–30 évvel előtte nem is gondoltunk volna. És akkor, amikor kész helyzet elé leszünk állítva, akkor kattan be a jól beültetett brand, a kapcsoló bekapcsol, és a reklám a gyakorlatban is működésbe lép. :K

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz Bici #192 üzenetére

    Az a jó, ha irritál! ;] Ha bármilyen érzelmet is kivált a reklám, akkor jó. Soha többet nem tudod a fejedből kiverni a rájfájzent, beleégett az agyadba. És életed során bizony előállhat olyan helyzet, amikor a választási lehetőség leszűkül az ismert (de utált) rájfájzen, és néhány ismeretlen (ezáltal nem megbízható) szolgáltatás köré. Ebben a szituációban pedig hagyni fogod, hogy az ismert (de utált) cég egy kedves ügyintézője meggyőzzön téged, hogy a csacska reklámjuk ellenére ők pénzügyi téren valóban megbízható cég. Mivel akkor már egy esetleges befektetés, vagy kölcsön lesz a tét, esetleg még nagyobb dolog forog kockán, nyugodtan túl fogod magad tenni a sok-sok évvel ezelőtt látott, „balul sikerült” reklámjukon. ;)

    Mindamellett minden marketinges tudja, hogy van egy réteg, az emberek egy bizonyos hányada, akikre semmiféle reklámmal nem tudnak hatni. De ezt a veszteséget nyugodtan lenyelik, hiszen ez az embereknek csupán a töredéke. De tényleg. Ezrelékekben kifejezhető mennyiség. A többi embernek meg igenis el lehet adni dolgokat a már jól bevált marketingeszközökkel.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz BlackPriest #194 üzenetére

    No offense, de nagyot csodálkoznál, ha kissé jobban elmerülnél a témában! Persze, a jelenlévők mindig kivételek, ők okosak és tudatos vásárlók és estébé. Aztán rendre kiderül, hogy azok, akik a legcsalhatatlanabbnak tartják magukat, azokat a legkönnyebb bepalizni.

    Miért vettél Lenovo telefont? Miért nem egy sosem hallott márkát? ;) Na, ugye, hogy működik! Bár Lenovo telefon reklám tényleg csak szórványosan fordul elő, azért a cég már kellőképpen megalapozta a hírnevét egyéb ipari szegmensekben, hogy mást ne említsek, a laptopok között egészen jó neve van. Ezek után majdnem mindegy, hogy mit dob a piacra, venni fogják. Ahogyan a Harley Davidson is piacra dob arcszeszt és dezodort, holott nem a kozmetikai iparban vetették meg a lábukat, és attól, hogy jó motort tudnak gyártani, nem biztos, hogy ez igaz az illatszerre is! Ennek ellenére mégis veszik az arcszeszüket, mert a márkanév eggyé vált a „macsóság” szimbólumával (ahogyan a Playboy esetében is, amely eredetileg csak magazin volt!), ezért kelendő az illatszerük is. Nem azért, mert jó szagú. Hanem azért, mert Harley Davidson.

    A marketing egy szakma. Mindenkire hat. Többé vagy kevésbé, de hat. Van ezerféle trükk, amivel meg tudják fogni az embert. Az egyik erre csap le, a másik arra. A marketingesnek egyetlen dolgot kell tudnia: hogy te mit szeretnél. És úgy fogja tálalni neked, hogy ellenállhatatlan legyen számodra. Aztán ha az ezer jól bevált módszer egyike sem hatna, akkor be fog vetni egy ezeregyediket.

    Egyet tehetsz mint fogyasztó. Ha tisztában vagy vele, hogy milyen manipulációs módszerek léteznek, akkor azokat felismerve valóban tudatosabb vásárló lehetsz, ami azt jelenti, hogy nem fognak tudni dróton rángatni 100, csak az esetek 50%-ában. ;)

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz sz.balazs.95 #200 üzenetére

    Igen, de a világpiacon általában minden kategória 99%-át két nagy gyártó fed le. Lásd AMD vagy Nvidia, Intel vagy AMD, Coca Cola vagy Pepsi, Fanta vagy Mirinda, 7up vagy Sprite. Unilever vagy Procter & Gable. Egy világcég a saját márkáinak a konkurenciáit is megteremti, azért gyárt tízféle néven mosóport (amibe ugyanaz van, ami ugyanazon a gyártósoron készült, csak más a doboza), hogy ha éppen nem szimpatikus a Rama, akkor megveszed a Delmát, miközben mindkettő az Unilever terméke, és csak hiszed, hogy van választási lehetőséged. Vagy veszed a nagy konkurens termékét, a P&G-ét. Kész. Vége. A piaci szegmens 1%-án osztozkodik a többi ezer gyártó és forgalmazó. ;]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz BlackPriest #201 üzenetére

    Én azzal indítottam, hogy no offense, mert látom, másokra is haragszol a topikban. Azt kéne megérteni, hogy a világ nem egy nagy ellenség, akit le kell győzni. Én sem vagyok az. Nem meggyőzni akarlak, csak segíteni néhány dologban tisztábban látni. Mert ha tudod, hogy manipulálnak, akkor fogod tudni egy részét elkerülni. Ahogy mondtam is.

    Nem a reklámszakmában dolgozom, de értek hozzá egy kicsit. Nem nagyon, csak egy kicsit. Amennyi ahhoz kell, hogy csodáljam és kellő tisztelettel nézzek rá. Ahogy a vadállatot is csodálja és elkerüli az értelmes ember. Az értelem nélküli meg csak halomra ölné, ha kell, ha nem.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz BlackPriest #206 üzenetére

    Helyes! Igazad van. :C

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz Bici #214 üzenetére

    Végül is nem akartam félrevinni a témát, de gondoltam, ennyi még belefér, főleg mert sokan úgy gondolják, ez a furcsa dolog (reklám) valami öncélú hobbi, amit sokan azért művelnek, hogy direkt bosszantsanak vele minket, és különben sem hat senkire – saját bevallása szerint.

    Vannak jobban, és vannak kevésbé befolyásolható emberek. Valakit igen nehéz lépre csalni, mert nem a megfelelő gombot nyomják meg rajta. Ezt nagyon nehéz eltalálni, vaktában kell lövöldözni. De mindenkinek van gyengéje, és ha a szívére teszi valaki a kezét, akkor láthatja, hogy igenis ő sem tudja teljesen kivonni magát a reklám hatása alól. Szívesen bekukkantanék egy-egy ilyen háztartásba, nem lehet-e véletlenül sem fellelni semmiféle márkázott cuccot – beleértve a hűtőszekrény tartalmát is.

    Persze van egy réteg, akik meg azért nem vesznek márkát, mert egész egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, olyan szegények. Ők – mondjuk így – nem célközönség.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • BonFire

    veterán

    válasz Apollyon #221 üzenetére

    Tudod, (valójában) miért sütnek kenyeret a Sparban?
    Tudod, hogy miért formázzák dinó alakúra a csirkehúst?
    Tudod, miért rakják ki eléd a csokit (csipszet, bármit), hogy átessél rajta, ahelyett, hogy a saját helynén hagynák?
    Tudod, miért vannak felhalmozva a pénztáraknál a csokik, rágók, borotvapengék?
    Tudod, mire való (valójában) a törzsvásárlói kártya és a pontgyűjtő akció?

    Még egy érdekesség. Amikor a piacra dobták a sok-sok col fölötti HD tévéket, az emberek rohantak megvenni. Amikor megkérdezték, hogy mégis miért vették, amikor egy szemmel nem tud többet, mint a korábbi tévéjük, azt felelték rá, hogy „azért, mert nagy”. Gyorsétteremben egyre növekednek az adagok. Valójában az embernek nincs szüksége óriás gyrosra, vagy literes kólára, de ha csak 10% a normál és a nagy között a különbözet, akkor is megveszi a nagyot, ha a végét a kukába dobja. A kereskedő pedig örül, mert neki az az érdeke, hogy minél többet adjon el.

    Ugyanez a helyzet az akciókkal. Az emberek szeretik és igénylik, akkor is, amikor mindenki tudja, hogy valójában nem nyer vele semmit. Volt olyan, aki meg akarta reformálni a kereskedelmet, és megszüntette az áruházban az akciókat. Cserébe annyival lejjebb szállította az árakat, mintha akció lenne. Az eredmény az lett, hogy a bolt forgalma jelentősen csökkent, annak ellenére is, hogy az árak tartósan alacsonyabban voltak tartva, mint akció nélkül. A vezetés pedig belebukott az újításba.

    Az ember szereti az illúziót. Az akció épp ezt adja meg neki. És az ember szeret fizetni egy kis illúzióért. ;)

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák