- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Windows 11
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- OpenMediaVault
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
"pedig azzal csökkenteni lehetne a forgalmat, a dugókat és a parkolási problémákat"
Ez hogy jött ki? Rengeteg saját autó parkol magánterületen, a használó közvetlen közelében. Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Korrektor
"tízből hatan azt gondolták, hogy az autó annyira személyes tárgy, hogy sajátot szeretnének"
Ez a legfontosabb, a birtoklási vágy
Pedig ez csak egy eszköz.
-
gabor7th
addikt
Na ná, hogy bizalmatlan az ember, hisz ha ez is ilyen netrekötött, felhős cucc lesz, akkor akár csak azok hackelhetőek lesznek és ez az életünkbe kerülhet.
Amúgy Szijjártó egyenesen kijelentette, hogy az önvezető autókon fog múlni a magyar gazdaság sikere annyira mindent meg akarnak tenni, hogy Magyarország ebben élenjárjon. Vagyis Magyarország megint megy szépen a zsákutcába.
Az autó mint szolgáltatással meg az a baj, hogy a techcégek ma már nem igazán csinálnak valódi innovációkat, hanem ugyanazért akarnak újra és újra pénzt szedni, ez a model működhet addig amig az ember jó keres, de ha kikerül az egészből akkor végül úgy végzi öregkorára, hogy fizetett egy csomó pénz amíg sokat keresett, de aztán végülis nincs semmije, hisz mindig csak szolgáltatást vesz. Ha pedig nyugdíj előtt betegség miatt esik ki akkor nem marad semmije, sőt... egyáltalán meddig lesz még nyúgdíj, hisz nem nagyon lesz elég fiatal aki kitermelje.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
-
Somatom
veterán
Ezt értem. De, egy közösségi autót nem fogok a garázsomban tárolni, viszont akkor reggel el kell jöjön értem, hogy elvihessen. Írok másik példát. Kéthetente ingázok Németországba a munkahelyemre. Két módon. Kollégákkal, vagy Oszkar -ral (kisbusz). Előbbinél 8 -körül indulunk, mert egy helyre megyünk. Kisbusszal viszont 5-6 között, mert több helyen meg kell állni és azokra a helyekre nekem is el kell mennem, pedig egyáltalán nem célom. Nem mindegy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gabor7th
addikt
"Talán meglepő, hogy a fiatalok és a jogosítvánnyal rendelkezők vagy azt tervezők – tízből heten – nem viszonyulnak pozitívabban az okosautóhoz, mint a többiek"
Nem meglepő, mert a valóság az, hogy inkább az öregebbek azok akik nem tudnak szabadulni attól a gondolattól, hogy minden fontos dolgot netre kell kötni és digitalizálni kell, még akkor is ha látszik hogy az állandó sebezhetőségi problémák miatt ez nagyon nagyon rossz ötlet.
Az Itcafe egy korábbi cikkéből:
Az elvileg legtech... szeretőbb réteg se fogadja már jókedvel az innovációkat:
"A hallgatókról összességében elmondható, hogy óvatosan nyitnak az innovatív megoldások felé: a magyarok többsége (55%) általában megvárja, amíg egy-egy újítás széles körben elterjed,"
"míg a külföldiek legnagyobb arányban (42%) csak akkor használják az újdonságokat, ha feltétlenül szükséges."
Nyilván mert fiatalok és az agyuk még elég rugalmas hozzá, hogy ha látják, hogy amit adni akarnak az rossz akkor nem kérnek belőlük.
Vagy itt van ez:
"Bankfiók vagy okostelefon? Meglepő a magyar fiatalok válasza"
"A kutatás egyik meglepő eredménye viszont, hogy még a legfiatalabb, 18-22 éves korosztályon belül is többen mondják azt, hogy kizárólag bankfiókot használnának, mint amennyien a kizárólagos okostelefonos bankolásra nyitottak. Sőt, a két köztes válaszadási lehetőséget figyelembe véve is kissé a fiókok felé billen a mérleg nyelve."
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Egyébként én akarnék okosautót, csak legyen nagyon kiforrot és ne csatlakoztassák a netre, hogy hackerek hozzáférjenek könnyen távolról. Az, hogy majd megoldáják egy szuper biztonsági programmal... ugyanmár, nem fog sikerülni. Még a biztonsági programokat készítők is bevallják már:
"Az antivírus halott, a hackerek pedig úgyis bejutnak a gépeinkre"
"Egy meglepő bejelentést tett a napokban a vírusirtó szoftverek egyik legnagyobb szállítójaként ismert Symantec. A Brian Dye, a cég egyik elnök-helyettese ugyanis kerek perec kijelentette, hogy az antivírus technológia gyakorlatilag "halott", és bármit teszünk, a hackerek úgyis be tudnak jutni a gépeinkre."
"Így Dye szerint a cégeknek egyre inkább arra kell összpontosítaniuk, hogy olyan megoldásokat nyújtsanak, amik képesek a bejutás esetén keletkezett károk minimalizálására - mert magát a bejutást megakadályozni úgysem tudják az esetek legnagyobb részében."
Meg persze igen, a felhasználó utánni kémkedés is nem szép, meg az se lenne jó, ha azt mondaná a "szolgáltató", hogy nem tetszik a politikai beállítottságod, úgyhogy neked tovább nem szolgáltat.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Somatom
veterán
Néhány gondolat ehhez.
-Nincs egységes szabvány, az érintett cégek egyénileg fejlesztik a saját rendszereiket. Két, azonos képességű jármű közül a vásárló melyiket veszi meg? Az olcsóbbat. Tehát, a cégeknek spórolniuk kell a fejlesztési és gyártási költségeken.
-Minden rendszer feltörhető, a kérdés csak az, hogy megéri-e.
-Kb. 100 önvezető kamion összehangolásával meg lehetne bénítani Magyarország közúti közlekedését.
Ezekből neked mi jön le? Nekem nem az ideális jövőkép.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gabor7th
addikt
"-Minden rendszer feltörhető, a kérdés csak az, hogy megéri-e."
Ha tényleg szinte minden autó önvezető lesz, akkor a titkosszolgálatoknak minden pénzt meg fog érni, hiszen egyes emberek likvidálásától kezdve, egy háború esetén az egész rendszer galyravágásig nagyon megérné tudni, hogyan lehet ezeket a rendszereket meghackelni.
De amúgy láthattad tavaly kiderült ,még a csúcsszuper amerikai katonai rendszereket is simán törik, úgyhogy ez se lesz akadály.
Ráadásul a szokásos model, hogy majd a gazdagok veszik aztán, majd a kevésbé gazdagok valószínű nem fog működni, mert a gazdagok nagyon is oda fognak figyelni arra, hogy ne veszélyeztessék az életüket.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
wody21
tag
Az a "rengeteg", az arányait tekintve minimális - főleg helyileg ott, ahol jelenleg valóban problémát jelent a parkolás, dugók (főváros, nagyváros). Az, hogy pl. "falun" (kertváros, alvóváros, stb.) az autók nagyobb része magánterületen parkol (erre sem vennék mérget, nem lehet egy kalap alá venni minden mo-i, nem nagyvárosi vidéket), az ebből a szempontból pont nem számít, hiszen ezeken a helyeken eddig sem okozott problémát a parkolás, közúton való torlódásmentes haladás.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ahol nincs zsúfoltság, meg dugó, ott nincs is szükség e probléma kezelésére. De, ha szted ez nem jellemző szitu, akkor miért van az, hogy reggelente a Budapest irányában van torlódás, délután meg kifelé? Szted az lenne a jó, ha négyen ülnének egy autóban és ezáltal negyedannyi autó kéne? De, akkor hogyan és mennyi idő alatt jutna el a jármű az egyik utastól a másikig? Vagy, gyűjtőpontok lennének? Ez a forradalmi újítás most is létezik. Buszmegállónak hívják.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gargouille
őstag
Hasonlóképp látom én is, felmérhetetlen kockázat van ebben. Valahol egy ilyen idealizált - tervezőasztalon nagyon jól mutató - elképzelés ez, de ha a valóság térfeléről nézem és belekalkulálom az emberi aljasságot, az érdekeket, a negatív értelemben kiaknázható (vagyis amivel vissza lehetne élni ) potenciált, akkor azt mondom, hogy minden előnyével együtt is köszi, inkább nem.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
ez úgy jött ki, hogyha lenne rendesen működő és normális áron elérhető okosautó, akkor a mostani autótulajdonosok közül sokan nem vennének megint sajátot.
Pesten most is van egy réteg, akinek a napi szokásához megfelel a tömegközlekedés, a bmv (buszmetróvillamos), és a nem szokásos, ritkán előforduló feladataira meg taxit használ. ez a réteg szélesedhetne, ha lenne rendes okosautó.
egyébként az okosautó elterjedését két módon lehet segíteni:
1. olcsóbbá teszik a közösségi autót
2. drágává a saját autót.találgatok, nálunk mi lesz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Ahhoz nagyon meg kéne drágítaniuk a hagyományos autót. Az önvezetőnek az ára, a használata, a fenntartása is nagyságrendekkel drágább, ráadásul kényesebb is. Arról nem is szólva, hogy ahány szituban praktikusabb, legalább ugyanannyiban hátrányban van a hagyományoshoz képest. Esetleg taxiként tudom reálisan elképzelni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#06658560
törölt tag
A világ motorizáltabb részein az autók tömege nem privát területeken parkol, hanem utcán. És a városokban állandó esti játék a hová tudok parkolni vetélkedő, a munkahely környékén meg reggelente. És a privát céges parkolóhelyeken is ez megy.
A másik, egy közösségi autónak nem kell egész nap állnia kétszer fél-egy óra használatért, hanem más utazási igényeket is kielégíthet közben. Akár teljesen másik is szolgálhatja ki a reggeli és az esti utazási igényeket. Megfelelően szervezett appon keresztül akár a telekocsi rendszer is hatékonyabban működhet, akár munkába ingázáshoz is. Autonóm autóval lehet kisebb követési távolságot tartani, így adott útszakasz áteresztő képessége is javul, csökken a dugó. Plusz nem fog dugót okozni vele az, hogy a szembejövő oldalon baleset volt és jól meg kell nézni mindenkinek."Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?"
Lehet bárhol akár pusztában, régi gyártelepen kialakítani parkolót és karbantartó állomást nekik, eljutni meg maguktól jutnak el.
#16: Lesz eleinte. Aztán ahogy tömegesen elterjed és kikerülnek az emberi interakcióhoz szükséges elemek, plusz beindul a tömegtermelés, az árak meredeken fognak zuhanni. A Lidarok is már nagyságrendekkel kerülnek ma kevesebbe, mint öt éve akár.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #17 üzenetére
Vajon miért vannak minden nap, ugyanabban az időben a csúcsok? Azért, mert a többségnek mindíg ugyanakkor van szüksége az autóra. Tehát, a közösségi autók is ugyanakkor kell közlekedjenek és a nap nagy részében kihasználatlanok. De, el kell jussanak a külső telephelyekről az első utashoz, majd végig a többihez, aztán ugyanez a kiszállási pontoknál. Aztán elmennek a parkolós telephelyeikre, majd délután ugyanez a műsor visszafelé. Ezt én nem látom praktikusnak. Arról nem is szólva, hogy ha én mondjuk nyolcra megyek melózni, akkor hétkor kell indulnom. Ha a tíz utcával arrébb lakónak is, akkor nem közösségi autó kéne, hanem időgép.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Aprósólyom
addikt
Szerintem túl korai nagy jelentőséget adni ennek a felmérésnek, lévén hogy még nem elég kifinomultak a rendszerek. Teli zöld lámpás kereszteződésénél láttam, hogy iszonyat bizonytalan tud lenni egy ilyen autó még. Ha a telefonomat nyomkodnám, nem nézném az utat és csinálna ilyeneket, a frászt hozná rám...
Pl.: Figyelembe veszi a szemközti sofőr tekintetét? A környező autók várható haladási irányát/lendületét? (a KRESZ is megfogalmazza, hogy előre kiszámíthatóan kell közlekedni) A kerekek szögéből következtethető kormányállást, és így, hogy várhatóan merre szeretne menni? Autók irányjelzése? (És ha tévesen "beragadt" az irányjelzés?) etc... Vagy mondjunk bizonyos nációk közlekedési morálját, kultúrálját figyelembe veszi? Mire eljutunk egy városban is használható autonóm autóig, ahol ráadsul a jogi felelős az autó karbantartója és gyártója lesz (nem az autóban utazó) addigra unokáim vagy dédunokáim lesznek. Amíg nem vállal felelősséget az esetleges balesetek után egy autómárka és márkaszervize addig miről beszélünk? Legfeljebb vezetéssegédletekről beszélhetünk, ugyan úgy, mint mondjunk az évtizedes öregségű ABS esetében.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
én sem értem a motivációt, de több ilyen embert is láttam már.
például a lányomat abszolút nem érdekli az autó, neki megfelel a tömegközlekedés. a jogsit is szinte erőszakkal kellett keresztülverni rajta.neki a napjai zömében megfelel a bmv. amikor nem, akkor meg lehetne közösségi autó, és akkor nem kellene sajátot tartania. tehát ahhoz, hogy havonta kétszer arrébb álljon, nem lenne ott egy autó. ez, a város közlekedése szempontjából, egy jó helyzet lehetne.
én nyilván nem értem az ilyet, mert kétliteresnél kisebb motor csak az ablakmosó tartályában legyen, de ettől még van ilyen is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Kettő dolgot nem szabad összemosni.
Az önvezetést, a jármű megosztással.A saját jármű esetében az átlag használat jelentős részét a munkába eljutás és onnan visszatérés teszi ki.
A maradék idő hatalmas részét a parkolás teszi ki. A parkoló járművek többségében közúton parkolnak tartósan. Olyan területen ami eredetileg, a közlekedést szolgálná.
Ezeket a járműveket meg lehetne osztani mással munkaidő alatt.Ha valaki le tudja győzni birtoklási vágyat, hideg fejjel ki tudja kalkulálni melyik az olcsóbb számára. vásárolni vagy bérelni. Sok embernek a bérlés már most is olcsóbb lenne.
A garázs szomszédom egy idős ember.Évente kétszer, néhány hétre tünt el az autója. Gondolom nyaralt vagy telelt. Hetente néhányszor pár órát használta. Gondolom bevásárlás, ügyintézés. Nagyjából öt évente újra cserélte a járművet.
A jármű fenntartásánál, már a taxizás olcsóbb lett volna. Az első évben annyit bukott csak az autó árán, ami elegendő lenne az ötéves taxizásra.Az önvezető autóról majd akkor beszéljünk érdemben, amikor majd megjelennek a kész járművek.
Az úton való közlekedésnek nem élményt hanem biztonságoz kell nyújtania. Aki az élményre törekszik, az menjen a közúti forgalomtól elzárt helyre vagy kifejezetten élményre kijelölt útszakaszra. Pont.
Ha csak saját magát töri össze, az még rendben van, ha mást is, az már nem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Derrewyn
senior tag
Erre megoldás az, hogy ne csak egy ember üljön egy ilyen autóba, hanem 3-4 is. Nyilván ez újabb kérdéseket vet fel, és simán lehetne egy Black Mirror részt is a témára húzni, hogy kiket és mi alapján ültet össze a rendszer.
Viszont én úgy látom, hogy előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz valami hasonló, mert az emberek nagy többsége a saját individualizmusa folytán magától nem képes arra, hogy a közösség érdekét szem előtt tartva ne egyedül üljenek egy autóba.
Pedig neki is jobb lenne, ha reggelente fele annyi autó haladna Budapestre befelé, csak ugye hiába ugyanarra megy a szomszéd is, 5-10 percet várni reggel és délután az már nem fér bele. Helyette inkább ennek a dupláját üli a dugóban, mellette költ pluszban benzinre is és bosszankodik egész úton.Egyébként a jobb, komfortosabb, magasabb színvonalú és megfizethető (sőt akár ingyenes, mint az észteknél) tömegközlekedés lenne legjobb, de ugye az állami/önkormányzati cégek működése nálunk olyan, amilyen.
Egyébként én szívesen közlekednék önvezető autóval. Szeretek vezetni, de nem reggel 6-kor ébredés után, és nem egy fárasztó munkanapot követően.
Sajnos, rossz időben nincs más alternatíva, BP-ről kifelé megyek és munkahely közelében semmi sincs, vonat van legközelebb, kb. 2 km.Szerk. Ja, igen, az önvezető autót akár meg is osztanám mással, ha megfelelően biztonságos a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
ALBY
senior tag
Nekem az jött le például a felmérésből, hogy a nép nem sokat tud a témáról (finoman szólva) és a valódi előnyökről, hátrányokról.
Félnem attól amit nem értenek, fennakadnak lényegtelen vagy megoldódó problémákon,
bizonyos problémákról meg akkor sem hajlandók tudomást venni ha elmagyarázzák.Drága kampányokba fog kerülni hogy megkedveltessék ezeket...
Valódi, általános tájékoztatásra is szükség lenne mielőbb, az autómárkák marketingje mellett.Én már várom hogy értem jöjjön egy kocsi ha mennem kell valahova, és azt is hogy meg tudjam fizetni.
A lónak is két oldala van mégsem hanglemez...
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #25 üzenetére
Megosztás:
Már írták korábban az elméletet, de akkor hol parkolnának ezek a járművek? Az oda eljutás, majd onnan visszatérés nem terhelné a közlekedést? Továbbá még egy kérdés, ami az élményautózással kapcsolatos véleményedet is érinti. Miért mondanának le az emberek a kényelmükről, az élvezetükről?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, hogyan jutnak el a távoli parkolóházakba, majd vissza? Az ugyanúgy kihasználatlan út, hiszen üresen megy az autó. Mennyi idő összeszedni, majd lerakni négy embert? Számoljunk 10 perccel emberenként (hiszen oda is kell érni a következő címre, ami nem biztos, hogy pont útba esik)! Feltéve, hogy az utas már készen várja az autót, ami szintén kényelmetlen, hiszen a saját autó akkor indul, amikor akarom. Szóval, 10 perc, az összesen 40, ugyanez délután, az összesen 80 perc plusz idő. A többi komplikációról nem is beszélve (csomagok, egyéni igények, stb). Mint írtam, van benne tapasztalatom, mivel elég sűrűn utazom közösködősben. Kizárt, hogy napi szinten bevállaljam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#06658560
törölt tag
Mert megszokás is, illetve elbaszott munkaszervezés. Plusz azért annyira mégsem, mert felénk az irodisták jó része korábban jár, hogy ne kelljen a dugóval küzdenie, meg legyen parkolóhely és így hamarabb is távozik, mások meg később, mert akkor már nincs dugó.
Az, hogy a közösségi autók a nap nagy részében kihasználatlanok lennének, egy jó részükre biztosan nem igaz, figyelembe véve, mekkora forgalom szokott egy-egy nagyvárosban lenni napközben is, mert az emberek mindenféle ügyet is intéznek. Budapest utcái sem halnak ki 9-kor.#30: Nem biztos, hogy ajtóig kell vinni mindenkit. Ha megadható olyan paraméter, hogy mondjuk x percet sétálok, akkor sokkal nagyobb rugalmasság kerül az útvonal tervezésbe. Az autónak utána nem kell kötelezően egy parkolóházban állnia, de ha mégis, egy központi parkoló jobb a város parkolóvá varázslásánál! Ráadásul esetleg ott könnyebb az elektromos autót tölteni, közben karbantartást el lehet végezni, nem az ember munka-szabadidejéből kell erre fordítani.
#24: Nem, nem ritka. Manapság a városi fiatalok egyre kevésbé akarnak maguknak autót, motort és a fenntartásukkal járó nyűgöket.
#21 Parson: A carsharing pont a közösségi közlekedést terjeszti ki a rugalmasság irányába, menetrendi és útvonali kötöttségeket felülírva.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #32 üzenetére
A szokásokat reális alternatívákkal lehet formálni. Ez a csoportos munkába autózgatás semmivel sem jobb, mint a bmv. Nincs benne a változáshoz szükséges plusz.
Én biztos nem gyalogolnék pluszban azért, hogy három idegennel közösködve utazzak egy személyautóban. Nekem nagyon megfelel, hogy itt áll az autó a ház előtt, amivel akkor és oda megyek, ahova és amikor akarok. Sőt! Épp kinéztem egy német kereskedésben egy régi SLK200 -as Mercit. Egy kis, fémtetős kabrióval furikázni nagyobb élmény. Vagy, ott a HD -m. Szóval, felőlem a hajukra kenhetik az önvezető, közösködős hülyeségüket.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hintalow
senior tag
Én simán ellennék egy ilyen rendszerben, 34 évesen is tök jól megvagyok autó nélkül, valahányszor kiszámolom, hogy mi lenne ha vennék egyet, mindig az a vége, hogy nettó veszteség lenne számomra. Inkább bringa és bkv (jópár havernak aki a wc-re is kocsival megy, már nagyobb a bele mint én magam )
Ennek az elterjedése meg úgy is a törvényhozáson múlik, ha mondjuk a lehetséges alternatíva meglétével a saját használatú ,hagyományos autók kötelező biztosítását brutálisan megemelik, elég hamar töredéke lenne az ilyen autó állomány.Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
tomcat78
őstag
Nálunk?Nemzethy okosautó bevezetési minszthéryum
Amúgy meg dugóra perpillanat a motor a legjobb megoldás...Parkolni is egyszerü...persze mindig nem lehet azt használni.
Gyűlölök a városba autóval közlekedni.Csak sajna sokszor egyszerüen nem tudok más megoldást.
Viszont ennek ellenére is maradnék a saját autónál.Nem előitéletek miatt,hanem mert pl gyakran hurcolok szerszámokat,esetenként építőanyagot,stb.Ilyesmire a közösségi autó nem lenne alternatíva.Mert pl míg vilin max hülyén néznek rám,ha 60m kötelet,meg egy halom szart cipelek,addig egy autóban az ilyesmi másoknak valószínüleg komolyan zavaró lehet.Arról nem is beszélve,hogy elég ritkán van lehetőségem ruhát cserélni,mosdani mielött haza érek Tömegközlekedésen simán nem ülök le.....Na de egy autóban?
Persze,tudom az enyém szűk keresztmetszet a társadalomból."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Vesa
veterán
Pedig biztonságosabb lenne az autonom autókkal. Legalább ki lehetne kapcsolni az utakról azt a sok idióta hülyét, akik a szabályokra fittyet hányva okoznak baleseteket állandóan. A vezetás "örömét" lehetne űzni sportpályákon, már akinek ez a fétise. A legtöbben viszont csak szeretnénk eljutni A-ból B-be, egyben, élve, sérüllések nélkül, biztonságosan. Amire jelenleg leginkább maguk az emberi sofőrök jelentenek veszélyt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Gargouille
őstag
Akar a franc idegenekkel egy kocsiba utazni. Lehet én vagyok antiszoc, de nekem már herótom van az emberektől. Közel 33 év bkv után úgy döntöttem inkább napi szinten autóval járok, ez volt 7 éve. Pénzben ugyanott vagyok mert a bérlet árát eltankolom, és a napi 2,5 óra utazási idő lecsökkent 40 percre. A család miatt eddig is volt kocsi, így legalább kihasználom. És ez most csak a munkábajárás, egyéb közlekedésnél (pl nyaralás, vidéki utak, nagybevásárlás, kirándulás stb.) amúgy is elengedhetetlen a saját kocsi szerintem.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
csongi
veterán
Milyen vezetesi elmeny, es szabadsagrol beszelnek ugyan?
Ha valaki szabdasagnak eli meg azt a szabalyrendszert amit a jogositvany megszerzesekor illetve utana is tudni kellene, az vagy a felet sem tudja, vagy pont az agyatlanul kozlekedok taborat gyaralitja.
Vezetoi elmeny meg...
Hagyjuk mar... .
Varosi poroszkalasos araszolos evi 10 ezer km a vezetesi elmeny?
Pont miattuk kell az onvezeto rendszert fejleszteni. . -
Vesa
veterán
válasz Gargouille #41 üzenetére
"Akar a franc idegenekkel egy kocsiba utazni. Lehet én vagyok antiszoc, de nekem már herótom van az emberektől"
Maximálisan egyetértek! Miért ülnék be egy légtérbe büdös, isten tudja miféle embereket? A saját autóban az a jó, hogy a magam igényeinek megfelelő közegben utazom. Már a taxitól is roszul voltam anno ezeréve, amikor még jártam azzal, főleg ha egy trehány, koszos taxist sikerült kifogni, büdös, cigi szagú kocsival.
És valóban, a távolabbi uticélok miatt egyébként sem kerülhető meg a saját autó...A tudomány a valóság költészete!
-
Somatom
veterán
Közösségi közlekedéssel sohasem mozoghatsz olyan szabadon, mint saját járművel. Motorozni az Alpokban, vagy a francia riviérán, az igenis óriási feeling. A vezetésnek köszönhetem, hogy többször bejárhattam Londont, Párizst, Barcelonát, Madridot, Corfut, egy hónapot tölthettem Korzikán, stb., stb. Ez a hobbim és kamionsofőrként ebből élek. Elégedjek meg egy kerülettel, vagy egy várossal, amikor autóval, motorral bejárhatok egy egész kontinenst?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
btprg
senior tag
válasz Jim Tonic #35 üzenetére
A szar finom – több milliárd légy nem tévedhet Pont ez a helyzet az Internetre kötött önvezető autóval is: amíg nem téged vezet bele a betonfalba az unatkozó orosz hekker hülyegyerek, addig biztosan jó buli (főleg annak aki nem szeret vezetni).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
-
Somatom
veterán
Helyesbítenék. A szocializmus felépült. A kommunizmust építettük (építették) nagy erőkkel, de még a politikailag sasszeműek is legfeljebb csak az építési gödröt látták belőle.
A kommunizmusban mindenki egyenlő. Ezzel az a bibi, hogy ahol mindenki egyenlő, ott mindíg akad olyan, aki egy kicsit egyenlőbb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fairi
addikt
Sok dolog keveredik.
ha saját autót vezetsz akkor nem ihatsz. Ha tudod hogy inni fogsz alkoholt akkor érdemes nem kocsival menni, utána estefelé már nehéz hazakeveredni.
Taxi jelenleg egyetlen opció, de Budapesten nevetségesen drága lett, és persze van a veszély taxis szépen városnéző túrát csinál és kézbe kapsz 10 000 feletti számlát.Önvezetős közösségi dolog a taxiknak okozna bajt. Ha volna egy jó önvezető hálózat tömegközlekedéssel megtámogatva nem biztos megéri saját járművet fenntartani.
Önvezető cucc akkor működne, ha taxitól vagy übertől olcsóbban tudna fuvarozni, de drágább lehetne a tömegközlekedéstől mivel címtől-címig szállít.
Budapesten taxi ár osztva kettővel is lenne is jövője, igaz taxis forradalom ki is törne. -
fairi
addikt
Önvezetők alkalmazásának több szintje van.
Városban címtől címig szállításnak van értelme. Ám ha kirándulni mész akkor autóbérlés lesz belőle.Ha van pénzed és igényed bármely jövő is jön el, saját vezetésű kocsi biztos engedélyezett lesz.
Old timerek sose fognak kihalni. Gondolom valami jeladót tetteknek be így önvezetők is látni fogják és robotagyak figyelmeztetik egymást, hogy egy őrült ember is van közelükbe.Ahogy lovaglás most is létezik, sőt turistáknak van lovaskocsikázás még Budapesten is, így saját ősi oldtimerrel száguldás Alpokban se fog kihalni bármely fejlettek lesznek a robotautók.
Új hozzászólás Aktív témák
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...