Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
ez úgy jött ki, hogyha lenne rendesen működő és normális áron elérhető okosautó, akkor a mostani autótulajdonosok közül sokan nem vennének megint sajátot.
Pesten most is van egy réteg, akinek a napi szokásához megfelel a tömegközlekedés, a bmv (buszmetróvillamos), és a nem szokásos, ritkán előforduló feladataira meg taxit használ. ez a réteg szélesedhetne, ha lenne rendes okosautó.
egyébként az okosautó elterjedését két módon lehet segíteni:
1. olcsóbbá teszik a közösségi autót
2. drágává a saját autót.találgatok, nálunk mi lesz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
én sem értem a motivációt, de több ilyen embert is láttam már.
például a lányomat abszolút nem érdekli az autó, neki megfelel a tömegközlekedés. a jogsit is szinte erőszakkal kellett keresztülverni rajta.neki a napjai zömében megfelel a bmv. amikor nem, akkor meg lehetne közösségi autó, és akkor nem kellene sajátot tartania. tehát ahhoz, hogy havonta kétszer arrébb álljon, nem lenne ott egy autó. ez, a város közlekedése szempontjából, egy jó helyzet lehetne.
én nyilván nem értem az ilyet, mert kétliteresnél kisebb motor csak az ablakmosó tartályában legyen, de ettől még van ilyen is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
akkor vagyok környezettudatosabb, ha egy hosszú életű v8-at hajtok 15 évig, vagy akkor, ha fűnyírókat hajtok 5 évig és cserélem őket?
akkor vagyok környezettudatosabb, ha alacsonyabb hőmérsékletű munkaütemmel dolgozó 4 literes v8-at hajtok, amiből nem jön ki nitrogénoxid, de több széndioxid jön ki, vagy akkor, ha ezres turbós motort kergetek, amiből valamivel kevesebb széndioxid jön ki, de sok nitrogénmonoxidot is gyárt?
érdemes lenne gondolkodni kicsit.
más:
"Engem nem zavar, ha egyeseknek az a fétisük, hogy egy közösségi robotautóban, idegenekkel utazgassanak. ": szerinted akkor utazol jobban, ha 4 ember beül egy közösségi robotautóba, vagy akkor, ha 400 ül be egy közösségi robotjárműbe, lásd metró, busz.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"A városfejlesztések meg életszerűtlen módon abban látják a megoldást, hogy az autós forgalom a csúcs és mindent annak kell alárendelni.": te nagyon el vagy tévedve, ha ezt olvasod ki a változásokból.
a városfejlesztések jelenleg arról szólnak, hogy mindenáron a gyalogos forgalmat és a gyalogos ácsorgást akarják erőltetni az autós forgalom kárára.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"a gyalogos ácsorgás": közösségi hely. ahol nem az a cél, hogy a közlekedő (legyen akár gyalogos vagy autós) minél hamarabb átjusson, hanem az, hogy oka és kedve legyen megállni és ott maradni, téblábolni.
például Debrecen belvárosát is átalakították sétálóutcának, Miskolc dettó. De Pesten is több olyan közlekedésszervezési döntést hoztak, ami kifejezetten a gyalogosoknak kedvez az autósok kárára. például betömtek gyalogos aluljárókat, hogy ne kelljen lépcsőznie a gyalognak. például a körúti lámpaszinkron a villamoshoz van igazítva, az autós meg dugózik.
tehát az állításoddal ellentétben egyértelműen a közösségi közlekedést és a gyalogosokat (itt-ott a bicikliseket) erőltetik az autósok kárára.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
jelenleg ott tartunk, hogy hibátlan automata váltó szoftvert sem tudunk csinálni.
pedig annak nem kell felismerni a részeg józsibá'-t sem.egyelőre csínján bánjunk azzal, hogy mit meg hogy fog megtanulni az önvezető szoftver.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz vmarci21 #126 üzenetére
a pestiek zöme azért nem közlekedik kocsival, mert Pesten sikeresen magasra tolták az autózáshoz a belépési küszöböt. ez leginkább a parkolási költségeket és lehetőségeket jelenti.
emellett Pesten (ahhoz képest) relatíve jó a tömegközlekedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Ha meg úgy érzed ,hogy a te reflexeid /tudásod /tapasztalatod jobb mint egy gépé ,akkor menj be egy on-line játékba amiben az összes játékos cheater...": egyrészt az ember tudása még nagyon sokáig sokkal jobb lesz, mint a gépé. Másrészt azért fals az összehasonlításod, mert az online játékban ember játszik ember ellen, a gép csak kommunikációs eszköz, szemben az önvezető autó vs. ember összehasonlítással.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
látod, ilyen hsz-t ír az, akinek a látás annyira evidens, hogy eszébe sem jut, hogy egyébként nem az.
egy autót elvezetni triviális dolog embernek, gépnek is, HA, ismétlem: HA már megalkotta az őt körülvevő világ modelljét, ami elegendően pontosra sikerült. csak itt van ez a fránya ha....
repülőt se tudnak teljesen hibátlanul vezetni a robotpilóták, pedig 12 ezer méteren ritkán ugrálnak eléd banyatatyós nyuggerek. nem is olyan régen volt, hogy elmentek egy airbus-szel gombászni az erdőbe. A B-52-es berepülésekor egyszer leszakadt a függőleges vezérsík. Egy F-15-ösről egyszer leszakadt az egyik szárny nagyobbik része. Az Apollo 13-ban felrobbant valami tartály. Mivel az irányítási feladatok zömét mindhárom esetben tökös pilóták végezték, nem ócska kóboráramok, így mindhárom esetben letették a gépeket egyben, személyi sérülés nélkül.
"Szerinted a guggli autói minek vannak kint az utcán": a reklám jó tipp
"itt a pc... hány éve is kezdődött? Ez elmúlt 30 évben mennyit is fejlődöt...": szerintem érdemes lenne erről vitát nyitni. mennyit is fejlődött, nagyságrendileg semennyit? max vissza.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Ezért írtam korábban, hogy hasznos lenne különböző közlekedési helyzeteket a robot szempontjából kielemezni.": ezt csinálja mindenki, de főleg a tesla.
bődületes mennyiségű adatot tolnak fel a tesla autók a központba, és ott szöszölnek rajta, hogy mi volt a helyzet, milyen megoldást csinált az embersofőr és mit csinált volna a mest. int.volt két autós portálon is riport egy budapesti fejlesztő bagázzsal, akik önvezető szoftvert fejlesztenek. ők azt mondták, első körben autópályán akarnak jók lenni. eddig 800 ezer közlekedési helyzetet azonosítottak autópályán, és elemeztek ki. szóval nincs itt semmiféle mesterséges intelligencia, robot gyorsan választ a beleprogramozott esetekből, oszt jónapot. ha meg nem jött össze, akkor dudálnak mögöttük a bmw-sek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Hogyan kompenzálná az állam a kieső adóbevételt": nem kell aggódni, erre már van hatályos jogszabály. Nagyjából az a lényege, hogy a töltőcsatlakozón áthaladó áram elveszti lakossági áram jellegét és üzemanyaggá válik, így jövedéki adóval sújtható.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
ez a helyzet egyébként pont okosautóval könnyebben megoldható: ledőlt a fa, felhívod a rendőrséget, központi rendszerben lezárják az utat, okosautó meg sem próbál arra menni, csak a ladakocsi a tezsvírekkel.
vagy bemegy az okosautó, látja, hogy nem tud továbbmenni, waze-n lejelenti, és mivel gép, tud 1 kilométert is tolatni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis