Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
A világ motorizáltabb részein az autók tömege nem privát területeken parkol, hanem utcán. És a városokban állandó esti játék a hová tudok parkolni vetélkedő, a munkahely környékén meg reggelente. És a privát céges parkolóhelyeken is ez megy.
A másik, egy közösségi autónak nem kell egész nap állnia kétszer fél-egy óra használatért, hanem más utazási igényeket is kielégíthet közben. Akár teljesen másik is szolgálhatja ki a reggeli és az esti utazási igényeket. Megfelelően szervezett appon keresztül akár a telekocsi rendszer is hatékonyabban működhet, akár munkába ingázáshoz is. Autonóm autóval lehet kisebb követési távolságot tartani, így adott útszakasz áteresztő képessége is javul, csökken a dugó. Plusz nem fog dugót okozni vele az, hogy a szembejövő oldalon baleset volt és jól meg kell nézni mindenkinek."Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?"
Lehet bárhol akár pusztában, régi gyártelepen kialakítani parkolót és karbantartó állomást nekik, eljutni meg maguktól jutnak el.
#16: Lesz eleinte. Aztán ahogy tömegesen elterjed és kikerülnek az emberi interakcióhoz szükséges elemek, plusz beindul a tömegtermelés, az árak meredeken fognak zuhanni. A Lidarok is már nagyságrendekkel kerülnek ma kevesebbe, mint öt éve akár.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Mert megszokás is, illetve elbaszott munkaszervezés. Plusz azért annyira mégsem, mert felénk az irodisták jó része korábban jár, hogy ne kelljen a dugóval küzdenie, meg legyen parkolóhely és így hamarabb is távozik, mások meg később, mert akkor már nincs dugó.
Az, hogy a közösségi autók a nap nagy részében kihasználatlanok lennének, egy jó részükre biztosan nem igaz, figyelembe véve, mekkora forgalom szokott egy-egy nagyvárosban lenni napközben is, mert az emberek mindenféle ügyet is intéznek. Budapest utcái sem halnak ki 9-kor.#30: Nem biztos, hogy ajtóig kell vinni mindenkit. Ha megadható olyan paraméter, hogy mondjuk x percet sétálok, akkor sokkal nagyobb rugalmasság kerül az útvonal tervezésbe. Az autónak utána nem kell kötelezően egy parkolóházban állnia, de ha mégis, egy központi parkoló jobb a város parkolóvá varázslásánál! Ráadásul esetleg ott könnyebb az elektromos autót tölteni, közben karbantartást el lehet végezni, nem az ember munka-szabadidejéből kell erre fordítani.
#24: Nem, nem ritka. Manapság a városi fiatalok egyre kevésbé akarnak maguknak autót, motort és a fenntartásukkal járó nyűgöket.
#21 Parson: A carsharing pont a közösségi közlekedést terjeszti ki a rugalmasság irányába, menetrendi és útvonali kötöttségeket felülírva.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Hieronymus #143 üzenetére
"(Nyilván az autópályák és főútvonalak városi szakaszai átjárhatóak maradtak)."
Nem, csak az autópályák, a főútvonalak városon belül nem feltétlen járhatók át.
-
#06658560
törölt tag
válasz Eugene Roe #102 üzenetére
Jelenleg és egy rossz magyarországi implementációnál. Németeknél ez is jobban kialakult már.
Amikor meg önjáró autók lesznek, még inkább jobban meg fogja érni, pláne, ha okosan fogják az autógyárak csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...