Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #42 üzenetére

    Közösségi közlekedéssel sohasem mozoghatsz olyan szabadon, mint saját járművel. Motorozni az Alpokban, vagy a francia riviérán, az igenis óriási feeling. A vezetésnek köszönhetem, hogy többször bejárhattam Londont, Párizst, Barcelonát, Madridot, Corfut, egy hónapot tölthettem Korzikán, stb., stb. Ez a hobbim és kamionsofőrként ebből élek. Elégedjek meg egy kerülettel, vagy egy várossal, amikor autóval, motorral bejárhatok egy egész kontinenst?

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #51 üzenetére

    Leszűkíted a dugóban araszolásra. Nem csak városban lehet autózni. Mondjuk, a barátnőmmel elmegyünk egyet kirándulni. Én szeretek szép utakon vezetni. Pláne, vmi klasszikus, tuti verdával. Mondjuk, egy targatetős, C3 -as Corvette -tel.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #54 üzenetére

    Viccelsz? Van alattad egy 7 literes V8 és nem szeretnéd uralni, irányítani?

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • tomcat78

    őstag

    válasz csongi #63 üzenetére

    Jó az a v8....Sehol nem határozza meg a KRESZ,hogy az aktuális sebességhatárt mennyi idő alatt érheted el.... ;] :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #67 üzenetére

    "Mennyivel ad nagyobb elvezetet aranyaiba a zabalt benzinmennyiseggel?"
    A végeredmény szempontjából technikailag nincs különbség aközött, hogy egy bomba csajjal, vagy a vasorrú bábával kefélsz. De, valamiért mégis más. :)

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • jerry311

    nagyúr

    válasz csongi #67 üzenetére

    A v8 nem a környezettudatosságról szól. :U
    Aki v8-as autót vesz, azért teszi, mert az kell neki.

  • jerry311

    nagyúr

    válasz csongi #70 üzenetére

    Azt is vettem. Na jó, nem lézerkard, de jelenleg ezt lehet kihozni a technológiából. :DDD
    Értelmes dolgokra nem lehet használni, mert már minimumon is maradandó látáskárosodást okoz a visszaverődő sugár is. :(

  • bambano

    titán

    válasz csongi #67 üzenetére

    akkor vagyok környezettudatosabb, ha egy hosszú életű v8-at hajtok 15 évig, vagy akkor, ha fűnyírókat hajtok 5 évig és cserélem őket?

    akkor vagyok környezettudatosabb, ha alacsonyabb hőmérsékletű munkaütemmel dolgozó 4 literes v8-at hajtok, amiből nem jön ki nitrogénoxid, de több széndioxid jön ki, vagy akkor, ha ezres turbós motort kergetek, amiből valamivel kevesebb széndioxid jön ki, de sok nitrogénmonoxidot is gyárt?

    érdemes lenne gondolkodni kicsit.

    más:
    "Engem nem zavar, ha egyeseknek az a fétisük, hogy egy közösségi robotautóban, idegenekkel utazgassanak. ": szerinted akkor utazol jobban, ha 4 ember beül egy közösségi robotautóba, vagy akkor, ha 400 ül be egy közösségi robotjárműbe, lásd metró, busz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • tomcat78

    őstag

    válasz csongi #67 üzenetére

    1:leszarom mennyit eszik az autóm,kifizettetem a javarészét,mert nem érdekel,ha esetleg napi szinten pár száz forintal kebvesebb marad a zsebembe.Cserébe nem kell a downsizeingolt szarokkal szenvednem alsó hangon 5 évente,mert a fogyasztói társadalomnak készülnek.
    2:sajnálnék melóba lelakni egy kb új autót,még ha szar is.
    3:Mi a búbánat környezettudatos azon,hogy minimum 5 évente cserélsz autót mondjuk tizen vagy huszon helyett?Megsúgom:semmi!De ebben a témában akár tovább is megyek szívesen.Veszel/cserélsz 5 évente valami csodára.Ok....De gondolom az megvan,hogy a kis köbcenti,turbós hulladékok mennyire környezetkímélők.Ok,mennek,lámpától lámpáig-úgy ahogy-,de kb ott a vége...Cserébe okádják a nitrogént.Jó mi?
    Arról az apróságról meg ne is beszéljünk,hogy azokat,amiket te az aktuális trendeknek megfelelően megveszel ki is kell fejleszteni,tesztelni,gyártani....Évente.Mire eljut hozzád minimum annyi kárt tesz a környezetben,mint bármi más(vélemény!!)
    4:A slussz poén:a magukat diesellel vigasztalóknal is van egy rossz hírem:lehet,hogy kevesebbet fogyaszt,stb....De!Maga a gázolaj előállítása jóval több káros anyaggal bír,mint a benzines autók úgy általában.
    Félre értés ne essék:nem vagyok ellene a fejlődésnek.De azért jussunk el odáig,hogy amíg az energiák javarészét fosszilis üzemanyagok adják,addig a környezettudatosság még bicajjal is mellébeszélés.Mivelhogy azt is gyártani kell,energia befektetéssel.
    És végül,csak,hogy árnyaljam valamennyire:igen,vannak előitéleteim az autókkal kapcsolatban.Kis köbcenti:lomha-gyenge...a gázolajos csodákról meg ne is beszéljünk.Persze ez mind szubjektív.De azt hozzá tenném,hogy pl gyorshajtásért és egyéb közlekedési kihágásért-legalábbis eddig-soha nem büntettek meg.És nincsenek kis autók itthon...2000-es szívó a hétköznapora...A többi fölfele.Ja,és annyit hozzá tennék:ha tombolni akarok (zárt)pályára megyek.
    Még valami:erős autóval,motorral is lehet normálisan közlekedni,meg egy gyengébbel is lehet hülye a sofőr.Felesleges beskatulyázni mindenkit az autója alapján.Csak el kell fogadni,hogy van az az ember,akinek az 1,6 meg a száz pár ló,meg a száz-pár nm nyomaték egyszerüen közlekedésre alkalmatlan...

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz csongi #82 üzenetére

    Mivel javarészt munkaeszköz-nem véletlenül írtam a lelakást-teljesen normális,hogy a kocsi futása/fentartása is a munkadíjjaim részét képezi.Ebbe adott esetben pl a parkolás is bele tartozik.Ez egy ilyen műfaj...Építőipar,és mivel a kérdéses autót jóformán kizárólag erre tartom fent,így ez teljesen természetes.Értsd jól:mindenki pont ugyanígy csinálja.Nem véletlen,hogy pl a belvárosban,ahol 450/óra a parkolás pl drágábban csinálom meg ugyan azt a munkát,mint csepel kertvárosi részén.És ez nem az én agylövésem,hanem ilyen szinten normális jelenség.
    A lelakás nálam nem a koszos topánkát jelenti..Alpinozom elég sokat,így a galambszaros padlásoktól a ragadós bitumenes lapostetőkig sok helyen megfordulok.Mosakodni,átöltözni kultúráltan esély szinte semmi.Sok esetben még egy egyszerü kézmosás is komoly probléma lehet.Így az autó leginkább sok esetben egy trágyadombra emlékeztet.De míg ebből élek,ezen nehéz volna változtatni-hozzá teszem,sajnos.Márpedig egy irodába nehezen tudnám elképzelni az életem.És ennek javarészt a pénz az oka,nem feltétlenül a "tanulatlanság",vagy az,hogy szeretek megfagyni-megrohadni a melegben....
    Senki nem mondta,hogy cserélni kell,de ez a trend.Egyéni preferencia,hogy ki meddig tart meg egy kocsit.És az emberek javarésze sikítva rohan lecserélni,ha van valami új a piacon.És azon agyfaszt kapok,mikor az ökolábnyom az önigazolás...
    Az,hogy a kisautókat semmire nem tartom több összetevős dolog.Ebből az egyiket tapasztalatnak hívják.Autószervízünk is akad....És nagyságrendekkel több a gond az új,kis csodákkal,mint pl egy őskövülettel.Az üzemanyagot érintő hatékonyságot illetóen teljesen igazad van,de némileg beárnyékolja a képet a szükséges alkatrészek előállítása.Ami nálam a kopó cuccokon kívül kb zéró...Ami egy 28 éves kocsitól,nagyon sok km-el nem is rossz teljesítmény talán.Ellenben pl nem tudom mennyi energia lehet egy dsg váltó előállítása,amiből járt nálunk,olyan ami nem bírt ki 50ezer km-t...Persze ez csak kiragadott példa!De megkotlott turbók,hengerfelyek,vezérlések cseréje sajnos elég sztenderd.És sok csak néhány 10e km-t futott.Az,hogy ebbe mennyi szerepe van annak,hogy azok a motorok nem gyorsulásra vannak kitalálva-bármennyire is jól fest papíron-,mégis arra használják őket,nem tudom...Ellenpéldának:a viszonylag új nagy köbcentis autókkal is kevesebb gond van...
    A véleményem még a fentiek alapján is teljesen szubjektív.De azért talán az ad némi támpontot a tartósságra,hogy papíron egy 1,2 tsi közel ugyan azt tudja,mint az én 2000-es benzinfalóm.Kíváncsi leszek az hol lesz pár száz ezer kilóméter múlva.Megváltozott a gyártók felfogása is.Ezzel párhuzamosan pedig az emberek igényei is.Ezt hívják fogyasztói társadalomnak,tervezett elavulással...
    Nem hiszek benne,hogy régen mindenjobbvót,kell az innováció.Ha ezt tartóssággal is lehetne párosítani....Hmmmm....Szép új világ.Bármennyire fura,örülnék,ha az emberiség nem erre menne.Szeretek pl sziklát mászni,túrázni,stb.De a meglátásom szerint,hiába elavult egy autó pl,ha szinte semmit nem kell hozzá legyártani pluszban.Szemben fossák az új csodákat.Részben mert lerohadnak,részben mert az embereknek kell.Nem áltatom magam,hogy én a környezettudatosság élharcosa lennék!Csak aki erre hivatkozva cserélgeti az autóit sem kéne ebbe ringassa magát,mivel az autó nem csak akkor emészt energiát,mikor elfordítod a kulcsot benne...
    A kocsik teljesítményét illetően pedig annyit:ezt szoktam meg.Melózni sem egy versenyautóval járok.Érzem is,hogy gyenge :D

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • csongi

    veterán

    válasz csongi #100 üzenetére

    Meg annyit hozza tennek az kornyezet karositashoz, hogy kimerheto lenne az utahlozat minosege es az uthalozat tervezesebol adodo szennyezes merteke is.
    Ezalatt ertem a felesleges korforgalmak, lampa rendszerek fos hangolasa, a szandekos forgalom akadalyozasa, amit ok forgalom lassitasnak neveznek el.
    Kivancsi lennek Ausztria legszennyezesi adataira, hogy messzire nem menjek ..:) Vagy egy Nemet regiohoz kepest.
    A tavolsagok megtetelehez szukseges atlagidore meg ilyesmi finom adatokra amirol melyen hallgatnak, mert akkor lehet felnyilna sok ember szeme.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #101 üzenetére

    Német régió? Stuttgart -ban folyamatos légszennyezettségi figyelmeztetés van. A bevezető szakaszon hatalmas feliratokkal javasolják a tömegközlekedés használatát. Több német városból kitiltják a dízeleket. De, azért ők sem százasok. Három kelet-nyugati pályán (A8, A6, A3) egyszerre végeznek nagy átépítést. Ne tudd meg, hogy csúcsidőben mi van ott! Nem véletlenül nevezik stauland -nak. Többezer araszoló jármű nem épp környezetkímélő.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #104 üzenetére

    Dízel tiltás: Hamburg, Berlin, Stuttgart, Köln, Frankfurt, Essen, Bonn, Gelsenkirchen. Ez csak ami hirtelen eszembe jutott.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz csongi #156 üzenetére

    Viccesnek tűnik, de ezzel a régiós témával is érdemes lenne foglalkozni. Pl. vezettél már Olaszországban? Tipikus ottani szokás, hogy símán kifordulnak eléd féktávon belül. Amikor először történt velem ilyen, bizony, besatuztam. Mázlim volt, hogy az utánam jövő nem vert telibe. A kifordulás után az ember átvágott előttem, így én elmentem mellette, miközben ő gyorsított, felvette a tempót és besorolt mögém. Aztán persze direkt figyeltem az ilyen szitukat és láttam, hogy aki elé így bevágtak, annak még a féklámpája sem gyulladt ki.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák