Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Milyen vezetesi elmeny, es szabadsagrol beszelnek ugyan?
Ha valaki szabdasagnak eli meg azt a szabalyrendszert amit a jogositvany megszerzesekor illetve utana is tudni kellene, az vagy a felet sem tudja, vagy pont az agyatlanul kozlekedok taborat gyaralitja.
Vezetoi elmeny meg...
Hagyjuk mar... .
Varosi poroszkalasos araszolos evi 10 ezer km a vezetesi elmeny?
Pont miattuk kell az onvezeto rendszert fejleszteni. . -
csongi
veterán
Lehet en mas cikket olvastam?
"a magyar emberek legnagyobb baja az okosautóval alapvetően az, hogy okos. A legtöbben úgy vélik – a megkérdezettek kétharmada –, hogy az okosautókkal többé nem lehet majd élvezni a vezetés szabadságát, hiszen helyettünk egy robot irányítja a járművet. Ezt még minden második olyan ember is említette, akinek nincs jogosítványa és nem is tervezi megszerezni azt"Illetve okos auto es nem motor. Hanyan is ulunk motorra azok kozul akik autot is vezetnek?
Motorozas 100* elvezetesebb lenne okosautok kozott. -
csongi
veterán
Persze az egy feeling.
Targatetos okosautoval is el lehet menni, es en nagyon elveznem, hogy nem vezetek, hanem a tajat nezem, es a baratnommel tudok beszelgetni.
De ugye a statisztika azt is kimutatja, hogy a jarmuhasznalat zome varosi kozlekedes.
Munkahely, suli es ilyenek oda vissza napi szinten. Kirandulasos hasznalat kb 10%.
Magyarorszagrol van szo. Nagyobb fejlettebb orszagokban ez az arany mar nem igaz.
A kozossegi autozas mar mas teszta. Mindegy minek nevezzuk, kozossegi kozlekedes vagy autozas. Ez valamikor a regmultban mukodott volna, mikor 15-20 evet dolgoztak egy munkahelyen es ennyi ideig voltak ugyan azok a munkatarsak.A motorozas mar tenyleg az elvezeti faktor csucsa. Ott szo szerint gepezkedni kell. . De boritekolom, hogy az elvezete nagyobb lenne onvezeto autok kozott.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Akkor vagyok környezet tudatosabb ha minden olajcserekor 50%-al kevesebb olajat használok?
Vagy akkor ha 50%-al kevesebb gumit, féket koptatok el?
Vagy akkor ha kevesebb alapanyagból építek egy autót? Ergo kisebb súlyhoz kevesebb energia elegendő a mozgatáshoz.
Vagy akkor ha töredéke mennyiségű olajat kell finomítani szállítani és minden más egyéb ami az energiáját biztosítja?Valóban érdemes lenne gondolkodni kicsit.
Illetve melyik üzemű motorról beszélünk?
Diesel? A kis köbös motorokat ki sem lett volna szabad adni. Személyautóba eleve hiba volt a polgári fejlesztése.Benzines? Nagy járművek, pont a verseny pályára valók.
Réges régen az enyészeté kellene legyen a belső égésű motor. Az üzemanyagból meg más módon, sokkal hatékonyabban kellene kivonni az energiát.
Egy korszak a végéhez közeledik, el kell engedni, a következtetéseket levonni.
-
csongi
veterán
"1:leszarom mennyit eszik az autóm,kifizettetem a javarészét"
Gratula
"2:sajnálnék melóba lelakni egy kb új autót,még ha szar is."
Más lelakja helyetted...és mindig az újbó lesz a használt. Attól hogy használtat veszel még az egykor új volt"3:Mi a búbánat környezettudatos azon,hogy minimum 5 évente cserélsz autót mondjuk tizen vagy huszon helyett?" Ki mondta azt hogy 5 évente cserélni kell?
"Ok....De gondolom az megvan,hogy a kis köbcenti,turbós hulladékok mennyire környezetkímélők.Ok,mennek,lámpától lámpáig-úgy ahogy-,de kb ott a vége...Cserébe okádják a nitrogént.Jó mi?"
Ezt az igényt az utolsó véleményed idézi elő.
" Miszerint,Csak el kell fogadni,hogy van az az ember,akinek az 1,6 meg a száz pár ló,meg a száz-pár nm nyomaték egyszerüen közlekedésre alkalmatlan..."".De azért jussunk el odáig,hogy amíg az energiák javarészét fosszilis üzemanyagok adják,addig a környezettudatosság még bicajjal is mellébeszélés.Mivelhogy azt is gyártani kell,energia befektetéssel."
Ez tény, csak a mennyiség és az energia felhasználás hatásfoka nem mindegy."És végül,csak,hogy árnyaljam valamennyire:igen,vannak előitéleteim az autókkal kapcsolatban.Kis köbcenti:lomha-gyenge...a gázolajos csodákról meg ne is beszéljünk.Persze ez mind szubjektív"
Mint korábban is írtam, vétek volt engedni fejleszteni a gázolajos meghajtást az autókba. -
csongi
veterán
Uj auto hasznalt auto zurzavar.
Az lenne a jo, ha 5 evente ujra cserelhetnenk.
A leadott jarmu pedig mehetne ujrahasznositasra.
Globalis problema, hogy addig van rendes szerviz amig garancialis a gep. Aztan viszlat szerviz.
Az allapota pedig rohamosan romlik.
A kovetkezo proema a varos. Egyik belso egesu motor sem birja a reszleges felmelegedest es lehulest.
A teljesieny novekedessel a jarmuvek sulya is szepen megnott. Ergo Suly/LE aranya nem lett jobb.
A Nyomatek oldalon van javulas.
Ehhez olyan bonyolult rendszer egyuttesnek kell jelen lenni a jarmuben ami magaban hordozza a magas meghibasodast.
Mindegy, hogy zsonglorkodunk a belso egesu motorok az uzemanyak kis hanyadat hasznositjak a benne levo energianak.
Semilyen reszecskeszuros baromsag nem lesz megoldas, ha szuro a kipufogoba uriti le magat, vagy a szuro ara a horror kategoriaba esik, es a trukkozes fog menni vele.
Az allapot fontosabb mint a jarmu kora sok esetben.
De sajnos pont a kipufogo rendszer az amit kb soha nem cserelnek, vagy ha igen akkor kb ha kirohadt.
Pedig illene eroteljesen.
Vagyis az uj auto tesztpad adatai adsig ervenyesek amig uj a verda. Utana a felhasznaloi elet meg butatja a valos adatokat
A nagy brutal pickupok, WV, Q,X...stb jarmuvek ebben a fazisukban( mar pedig lesznek ebbe a fazisba)
Bepotoljak a kornyezetre mert karos hatasuk lemaradasat a kis autokhoz kepest.
Magam is szerelek, 2 kerketol a 4 kerikig.
Hianyozni fog a hangolas , a hangjuk, ahogy a gep eletre kel. De ha ez az ara annak, hogy az unokak ne egy elbaszott eletkeptelen bolygot kapjanak... akkor inkabb unoka, mint belso egesu motor.
Megertem az ellenvelekedoket is. De a mai adatokbol kiindulva brutalis jarmu mennyiseg kerul hasznalatba.
Kis europank csak egy toredeke. Jon felfele India, Kinaba az autozas csak eztan eled igazan. USA egyik legnagyobb barom allat ebben a dolgoban.
Kellett a Diesel botrany, hogy valtozas tortenjen.
A jelenlegi valosag helyzetet igazat majd kb 10-15 ev mulva kezdjuk megerteni.Onvezeto autok pedig fejlodnek, sok meg a kerdes, de a megoldas is ott van, hiszen irsatlan mennyisegu adat informacio allar a rendelkezesre,a kerdes hogyan es mikor hasznaljuk fel.
-
csongi
veterán
Meg annyit hozza tennek az kornyezet karositashoz, hogy kimerheto lenne az utahlozat minosege es az uthalozat tervezesebol adodo szennyezes merteke is.
Ezalatt ertem a felesleges korforgalmak, lampa rendszerek fos hangolasa, a szandekos forgalom akadalyozasa, amit ok forgalom lassitasnak neveznek el.
Kivancsi lennek Ausztria legszennyezesi adataira, hogy messzire nem menjek .. Vagy egy Nemet regiohoz kepest.
A tavolsagok megtetelehez szukseges atlagidore meg ilyesmi finom adatokra amirol melyen hallgatnak, mert akkor lehet felnyilna sok ember szeme.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Persze ezekrol tudok.
Pont a varosi forgalom a dizel ellensege.
Pont emiatt kimutathato a forgalom lassitasa, akadalyozasa a legszennyezetsegben.
Mindegy milyen formaban erjuk el.
Vagy azert mert tulzsufolt, vagy azert mert idiota a csomopont vagy rossz az utfelulet.
Az utakakon kozlekedo jarmuvek onmagukhoz kepest lesznek szennyezobbek.
Egy jol mukodo onvezeto rendszer, halozat.
Szerintem jelentosen csokkenthet ezen.
Ugy gondolom akar 20%-al is. -
csongi
veterán
Majd beszédből kell vizsgázni , nem pedig vezetésből.
De lehet egyes típusok nem lesznek elérhetőek egyes régiókba, mert a beszédfelismerő szoftver nem kapja meg a térség dialektus vagy tájszólás feltöltést
Aztan majd jönnek a moddolt romok....
Jájj hát ennyé jobbra bászkiii[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Viccesen fogalmaztam, de valós probléma lesz.
Pár nemzetnél vezettem már, mindegyiknek megvan a sajátossága.
Teljesen máshogyan kezelik a motorosak az Olaszok. Ha Magyar mentalitással élnének, már az összes kétkeréken közlekedőnek a vére pirosra festené az aszfaltot.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...