Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dokanin

    aktív tag

    válasz atok666 #34 üzenetére

    17 éve vettem egy full extrás kangoo 1.5 dci-t. 450 000 km-t tettem bele, de még mindig 4.8-5l litert fogyaszt. Gondolkodtam, hogy lecserélem, bementem megnézni mit tud az új. Hát lett + 30 lóerő, fogyasztás egy kicsit sem jobb, vagy talán még rosszabb is, néhány ilyen-olyan asszisztens, biztonsági fejlesztések. Semmi átütő. Hogy őszinte legyek, nagyobb fejlődésre számítottam.

    [ Szerkesztve ]

  • aginor

    addikt

    válasz atok666 #77 üzenetére

    Akkor neked röntgen szemed lehet.. ;)
    Elém már lépett ki gyalogos autó takarásából, ahogy robogós is busz mögül, stb. Szabálytalanok voltak? Igen. Ettől még elüthetők? Nem.
    Az önvezető autótól nem csak azt várjuk el, hogy úgy vezessen, mint egy ember, hanem azt, hogy jobban vezessen (biztonságosabban), mint egy ember. Amíg ezt nem tudjuk megoldani, addig csak egy kényelmi extra és nem pedig egy kielégítő közlekedésbiztonsági újítás. Jelenleg nincs olyan technika a kezünkben (és a közeljövőben sem lesz), ami lehetővé tenné, hogy az AI olyan mértékben és módon lássa át a környezetét, hogy 100%-ban megelőzhetők legyenek a balesetek. El tudok képzelni, olyan rendszert, ami a járdát is figyeli (praktikusan a többi autó szenzorával IS) és így valóban nem fordulhat elő olyan, hogy egy biciklis vagy gyalogos meglepi a rendszert, de ez feltételezi, hogy a forgalom elégséges résztvevője van ellátva hasonló rendszerrel/szenzorokkal. Ez az utópisztikus állapot nem 1-2, de még csak nem is 10év, inkább olyan 20-30, és akkor még mindig csak a világ fejlettebb részéről beszélünk. Mondjuk kínában, Japánban valószínűleg hamarabb, de ezek elég sajátos piacok, nem mérvadók.

    Kopi31415:
    "Nem kell elütnie senkit, pont. És így a programozónak sem kell ilyen döntést meghoznia." - pedig fog, és erre is fel kell készülni. Lehet azt mondani, hogy nem KELL neki, de ez pont olyan, mint azt mondani, hogy mostantól nem eshet az eső. Ugyanakkor a jelenlegi ember tervezte rendszereken (nem önvezető autók) látjuk, hogy azért hibáznak, miből gondolod, hogy majd pont az önvezető autó lesz a kivétel? Erre is készülni kell, ahogy a műszaki meghibásodásra és rossz szándékú manipulálásra is. Sehol sem vagyunk még ezekhez.
    "Olyan algoritmus kell, amelyik érzékeli a környezetét kellően nagy sugárban és amelyik senkit nem üt el." - ebben egyetértünk, de ehhez egy autó kevés. Ezt csak rendszerben lehet megoldani, az pedig még rengeteg fejlesztés, pénz és idő, valamint valahogy át kell ütni a
    népességen az ezekkel járó sajátosságokat is (pl: folyamatos megfigyelés).

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz atok666 #80 üzenetére

    Nem, de volt benne némi szerencse is, viszont nagyobb sebesség estén lehetett volna baj.

    Kopi31415: "erre tervezik a járművek közötti kommunikációt" - Önmagában az sem jelent védelmet, mert ahova egy jármű sem lát be, azt az adatot nem tudja megosztani. Viszont ha a parkoló autók is szolgáltatnak adatokat, akkor az általuk generált holttér egy része is kiszűrhető, bár szerintem még ez sem ad 100% védelmet a véletlen ellen. Tehát itt szükségesek lehetnek olyan telepített szenzorok, amik a gyalogos forgalmat figyelik, és a kapott adatokat átadják a járműveknek, amik ezek alapján már jól fel tudják mérni, hogy mire lehet számítani a járda felől.

    "Már ma erre terveznek a nagy játékosok" - erre van valami hivatalos infód, mert én még nem olvastam róla, hogy agy, a teljes ipart átfogó egyezmény, tervezet, vagy program lenne folyamatban.

    "Mint már többször írtam, nem ok nélkül nem bétatesztel az összes OEM a vevőkkel, csak a Tesla. Az autóipar nem szereti az IT jellegű fejlesztéseket, és projektmenedzsmenteket." - ez ugyan csak egy véleménycikk, de vannak benne konkrétumok is, amik alapján én nem látom ennyire rózsásnak a helyzetet.

    "Nem kevés, ha normálisan tervezik meg a rendszert." - de, kevés. Ahogyan az korábban már lényében magad is elismerted. egyetlen autóban nem lesz elég számú és minőségű szenzor, hogy átfogóan átlássa az úttesten zajló forgalmat, nem hogy még a járdáét is mellé. Valamint kezdetben elég nagy gondot fog okozni, hogy a forgalomban igen kisszámú AI résztvevő lesz, így nem lesz igazából olyan hálózat, amiből adatok nyerhetők ki. Persze ha elképzelünk egy olyan ideális állapotot, ahol a közúti gépesített szereplők mondjuk 90%-a AI vezérelt, rogyásig szenzorokkal, akkor már akár a közelebbi jövőben is megvalósítható lenne a dolog, addig viszont maradnak a zárt környezetek, szerintem.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Új hozzászólás Aktív témák