Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
addikt
Igazából szerintem nem a szoftver a fő gátja a dolognak, hanem jogi szabályozás és a társadalmi elfogadottság hiánya. Ehhez kelhet még pár generáció, mire természetessé válnak az önvezető autók, és az azokkal kapcsolatos kísérő jelenségek.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Shing
őstag
Eljöhet az idő amikor bannolják a manuális vezetést és minden full AI lesz. 1 ember is óriási káosz egy full automatizált rendszerbe. Ha minden gépi, akkor az autók tökéletes és folyamatos szinkronban lehetnek egymással, automatikusan megtervezhetik a forgalmat úgy hogy ne alakulhasson ki dugó, mert eloszlatják az utakon való terhelést. Ennek köszönhetően akár gyorsabban is mehetnek mint az emberek és lehetne még sorolni előnyöket.
Bicikli, gyalogosnak saját utak kellenek. Ami kb. meg is van most. Igazából idővel mindenben jobb lesz a "szoftver" mint az ember, ez nem utópia, nagyon sok téren ez a váltás fog lezajlani.
-
aginor
addikt
Biztos vagy benne, hogy pl: baleset elkerülése céllal sem lehet?
61# Abban biztos lehetsz, hogy benne lesz. Benne kell lennie. Lehetnek olyan szituációk, amikor nem kerülhető el a baj, de befolyásolható. Hogy értsd mire gondolok: mész az úton és kilép eléd valaki féktávon belül, mondjuk egy gyerek, vagy egy kismama. Az elütése elkerülhető egy kikerülő manőverrel, de akkor jó eséllyel nekicsapódsz egy villanyoszlopnak. Szerinted itt hogyan kellene döntenie a szoftvernek? Mi a morálisan helyes megoldás?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
#90088192
törölt tag
Latod, TE elvárod a géptől, hogy tökéletes legyen, míg az emberek nagy része képtelen értelmezni a szabályokat.
Gondolj bele, egy lerohadt teherautó előtted van, záróvonal melletted, akkor NEKED ott kell állnod míg a teherautót elszállítják....Szerinted?????
Vagy Biciklis a főútvonalon, megy 35km/h-val, melletted záróvonal, 10km-es szakaszon....Először Az embereket kellene megtanítani, arra hogyan kellene vezetni, nem csak bohóckodni az utakon, utána talán beleszólhatnának a fejlesztésbe...Addig szerintem ne hangoztassuk a tudásunk hiányát
-
#90088192
törölt tag
Elnézést akkor rosszul tudtam, de a logikai automatikusan így építette be az emlékeimbe
Igen, ezt ebben a formában ami nem életszerű, mint ahogy az sem, hogy nem lehet különböző méretű kerék különböző tengelyeken.
Hibás szabályok és még rosszabb értelmezésük.
Akkor mit akarunk?
-
aginor
addikt
Szerintem nincs igazad, több tényezőt is nem veszel figyelembe, de legyen, csak annyit tennék hozzá, hogy már most is vizsgálják egy esetleges balesetben a "vétkesség" mértékét, és azt a tényt is, hogy lett volna-e lehetősége a sofőrnek elkerülni a balesetet, vagy csökkenteni a kárt/sérülést. Nyilván ez egy ember esetén könnyen kimagyarázható (pl: bepánikoltam), és akkor van értelme, ha valaki felróható mértékben hibázott, de egy gép esetében nem lesz ennyire rugalmasan értelmezhető. Elvileg az egész önvezető macerának az lenne az értelme, hogy óvja az emberi életet/életeket. Ehhez szerintem elfogadhatóak, olyan megoldások is, amik adott esetben az anyagi kárt választják a halál helyett, és sokak szint az is, ha differenciál a lehetséges áldozatok tekintetében (ezzel mondjuk nem tudok teljesen egyetérteni). Amúgy ezt a kérdést még lehetne mélyebben is tovább fejtegetni, bevonva az anyagi felelősség körét is..
atok666: Természetesen nem kell elütni és a gyerek is csak úgy megjelenhet az úton, ahogy manapság is teszi. A rendszernek alapvetően az emberi életet kell védenie a vagyoni érdekkel szemben, és amennyiben muszáj választani két élet között, arra kell valami algoritmus. Olyan algoritmus ami a társadalom széles köre szerint is elfogadható döntéseket hoz, és amit jogi oldalról is megfelelően körbebástyáztak.
Kopi31415: Amíg nincs követendő jogszabály a kérdésben, addig a programozónak (vagy a menedzsmentnek) kell meghoznia az ilyen döntéseket is, tekintettel arra, hogy más nem tudja ill. nem "kivitelezhető", hogy tudhassa. Itt nem arról van szó, hogy a rendszernek tudnia kell, hogy te pl. gyógyíthatatlan beteg vagy, ezért téged válasszon, itt arról van szó, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján kell döntést hoznia (ez logikusan ami elsőre látszik és jól megkülönböztethető, egyfelől a forgalmi szituáció, másfelől az adott helyzet résztvevői, pl: egy gyerek, egy idős ember, egy terhes anyuka, egy nő, egy férfi, stb.). Kár volt idekeverni az egyes tudományágakkal szembeni ellenszenvedet, mivel egy: annak semmi köze a kérdéshez, kettő: ha a döntéshozók majd úgy gondolják, hogy ezekre az elvekre is szeretnének hallgatni, akkor sem tudsz majd ellene tenni.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kupon kunyeráló
- Suzuki topik
- Bittorrent topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Óra topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD