Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Penge_4

    veterán

    "a tanúsítvány megszerzését azonban továbbra is 4 kötelező (operációs rendszerek kezelése, szövegszerkesztés, táblázatkezelés, internetezés) és három szabadon választott (például kép- és webszerkesztés, prezentációkészítés) modul sikeres teljesítéséhez kötik."

    Akkor ezek szerint már Windows 98/XP és Office 97/2000 helyett új szoftvereken oktatnak, így a titkárnőt nem kell átképezni, hogy elboldoguljon a Ribbon UI-val, továbbá az átlagjózsinak sem kell szólni, hogy a center tag és a HTML marquee már nem divat? ;]

    Adatbáziskezelés még mindig nem került bele. Gondolom Excelben is csak alapok lesznek, makrók nem.
    Meg az sem lenne hülyeség, ha nem csak Microsoft-specifikus oktatás menne, hanem megismertetnék az emberekkel az open source alternatívákat is.

  • Penge_4

    veterán

    válasz Nekomajin #12 üzenetére

    "Szerinted amúgy mi számít az Excelben alapnak?"

    Azért a makró alapok szerintem eléggé, mert többször futottam már bele, hogy teljesen triviális dolgokra is az kell. Egy cégnél egy normális, átlátható táblázatnál ki kell használni az adottságokat. Vegyük például a legtriviálisabbat: A GoogleFinance függvény megfelelője.

    "A szkript és makró írás viszont már programozás, ami teljesen más szemléletet kíván, ráadásul nagyon kevesen használnák ki."

    A Commenius Logo és a Turbo Pascal viszont nem az... :D A makróknak és a scripteknek viszont legalább lenne értelme.

    "De ha egy iskolai osztályban vagy csoportban mindenki mást akarna tanulni, akkor káosz lenne."

    Nem erről beszéltem, hanem arról, hogy bemutatják legalább a 3 nagyobb OS-t. Elvégre digitális írástudás, aminek nem szitokszónak kéne lenni.

    "csak akkor meg egyből jön a klasszikus kérdés, hogy minek tanítanak Linuxot, mikor a munkahelyen úgyis Windowst kell használni."

    Azért, mert
    1. Spórol az iskola (amit általában állami támogatásokból fedeznek, ami így végsősorban az adófizetők zsebében is spórol).
    2. Az alapelvekre kéne koncentrálni, nem a "eszköztár-specifikus oktatásra", ahol ha megváltozik az UI, akkor már magán kívül van a user.

    Azt nem nevezném konstruktív oktatásnak, hogy megtanítják a tömeget, hogyan kattintson meg, hogyan igazodjon el full alap szinten MS Office-ban, meg hogyan nyisson meg egy böngészőt (régebben általában az IE6-ot).

    Aztán leteszi a "vizsgát" és megy haza, taccsra vágja a gépét mindenféle szir-szar telepítgetésével, felmegy Facebookra, kiadja minden adatát, küldözgeti ott és e-mailben is a hülye körleveleit, ha benyomja a Caps Lock-ot akkor végig nagy betűvel ír, mert kikapcsolni már nem tudja.

    Arra is megtanítják, hogy hogyan tud statikus oldalakat összerakni HTML-ben, amire egyrészt ma már aligha van szüksége az átlagembernek, mert van ezernyi blogszolgáltató meg minden más (meg ha megtanulja is a WYSIWYG editort fogja használni, mert az a default).

    Ezzel szemben ha megadod neki pontról pontra, hogy mit csináljon, akkor is 5 perceket bolyong a menükben, mert azt már készségszinten kezelni nem tanulja meg. Ahogy azt sem, hogy mikor kattintunk egyet, kettőt, stb. Aztán jönnek a felülírások, meg az önmaga másolatának létrehozása, mert még az egeret sem navigálja jól.

    Bezzeg ha lenne valami játék az óra keretében, ami baromi jól fejleszti az egérkoordinációt, mellette pedig még játszva tanulnának is, akkor már ezzel is többre mennénk.

  • Penge_4

    veterán

    válasz Nekomajin #19 üzenetére

    "Mégis, ha az informatikáról van szó, akkor annyira elrugaszkodtok a valóságtól, hogy az hihetetlen.)"

    A különbség mindössze annyi, hogy a sok irodalomóra miatt nem kezdenek el tömegesen költeni meg írni az emberek (ezzel drasztikus esetben gazdasági destabilitást okozva), ahogy a sok történelem miatt sem kezdenek el háborúzni, ellentétben a kevés nyelvtan miatt egyre több ember van, aki már olyan mélyre süllyedt, hogy a spellchecker sem segít rajta, a kevés reál órák (és azok alacsony minősége) miatt meg tömegesen hülyül el a társadalom.

    Ezzel szemben az informatikában... azért vásárolnak (drága pénzen, fasiszta licenceléssel) a cégek (akik még mindig profitot maximalizálnak, legfeljebb a dolgozón vasalják majd be) Microsoft termékeket, mert az iskolákban azt tanítják. Így nagyobb a munkaerő kínálat, jobban van a felhozatalból válogatni. Az iskolákban pedig (amellett, hogy a Microsoft az államon is bevasal ám sok mindent, mert ingyen ebéd ott sincs, csak beetetés, amit szintén az adófizetők fizetnek meg) azért oktatnak Microsoft termékeken, mert a munkahelyeken az van. Ez pedig egy öngerjesztő kör. Ezért lehet piacvezető a mai napig a világ legótvarabb operációs rendszere, ami ráadásul az utolsó (a Blue-val együtt kettő) verziójával olyan szinten rálicitált, hogy már rég a Római Birodalom sorsára kellett volna jutnia, de nem jut, mert a váltani akarók többségének Mac-re nincs pénze, a Linuxoktól meg idegenkedik. Miért? Mert (részben) az ő adójuknak a pénzén egy profitorientált patent troll termékét vásárolták az állami iskolák és azt oktatták nekik.

    És emiatt a Linux közösség is öngerjesztő körben van, csak a másik oldalon, mert mivel kevesen használják, nem fejlesztenek úgy és olyan minőségű szoftvereket rá, de mivel nem fejlesztenek rá, ezért még azokat is csak nehézkesen tudja megnyerni magának, akik amúgy felhasználói szinten értenek hozzá, de igényelnének bizonyos szoftvereket (a játékpiacról nem is beszélve, ami talán most a Valve+Canonical kapcsán beindul, de eddig szinte teljesen kimaradt belőle a Linux). Driverek terén dettó támogatottsági problémák vannak. Főleg a nagyokkal, mint az ATI, vagy az Nvidia.

  • Penge_4

    veterán

    válasz Nekomajin #21 üzenetére

    "Ezt a problémát nem azzal lehet megoldani, hogy hirtelen Linuxot rakunk az iskolai gépekre, mert akkor kitermelünk egy egész olyan generációt, aki nem fognak érteni ahhoz, amit a munkahelyen elvárnak tőle."

    Ha Linuxot tanítanak, akkor kitermelünk egy értelmes, felelősségtudatos generációt, aki készségszinten fogja elsajátítani az informatikát.

    Random kérdés:
    - Hány olyan Linux felhasználóról hallottál, aki képtelen Windows-ban eligazodni, illetve szükség esetén akár ne tudna telepíteni egyet (vagy ha megakad, Google, nem pedig rinya)?
    - Ezzel szemben hány olyan Windows felhasználóról hallottál, akik még a Windows-t sem tudják normálisan kezelni?

    Az a baj, hogy leegyszerűsíted az egész kérdéskört oprendszer vs. oprendszer vitára, miközben a Linux nem csak egy oprendszer, hanem egy teljes ideológia. Míg a Microsoft csak egy termék (annak pejoratív értelmében), amely elhiteti a felhasználókkal, hogy csilivili menükön keresztül értenek majd hozzá.

    Mintha egy számológépgyártó felvásárolna kilóra államokat és elintézné, hogy innentől a gyerek meg se tanuljon számolni matekórán, mert amint kikerül az iskolából úgysem fog már kétjegyű számokat sem összeadni fejben.

    A Linux alapokat ad (ami az iskola célja is elvileg, hogy alapokat adjon), amire lehet építkezni. A Windows-specifikus oktatás pedig csak egy éppen trendi készséget, amire nemhogy építeni nem lehet, de le kell rombolni mindent, hogy az alapoktól kezdhessük újra.

    Az analfabéta is tud beszélni, énekelni meg még rajzolni is, de a betűket már nem tudja értelmezni.
    Viszont ha megtanítasz valakit betűket értelmezni, akkor ezek mellett tudni fog még írni és olvasni is és a fenti készségeket sem zárja ki, sőt, még akár magasabb szinten is képes lesz művelni azokat.

    Linuxot nem azért kell tanítani, mert dearanyosapingvin meg nem is azért mert ingyenes (bár ez egy elég nagy előny a balkáni országoknak), hanem azért, mert betonbiztos alapokat ad, amire lehet építkezni.

    Ezzel szemben a Microsoft terméke megtanítja az analfabétákat rajzolni és énekelni, de attól még analfabéták maradnak.

Új hozzászólás Aktív témák