Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Penge_4 #9 üzenetére

    Az adatbázis a kezdetek óta választható modul volt. Én is csináltam, és az összes ismerősöm is, akik megcsinálták ezt a retket. OS-t is lehet választani, még almát is. http://njszt.hu/ecdl/felkeszules#szoftverek
    Az ECDL elméletileg eddig is lehetőséget nyújtott a WIndows/Office-tól különböző programok használatára is. A probléma a megvalósítással volt.

    Szerinted amúgy mi számít az Excelben alapnak?

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Penge_4 #13 üzenetére

    Borzasztóan kevered a dolgokat, és úgy látom, nem olvastad el rendesen, amit írtam. Az ECDL (1) általános, (2) alapszintű, (3) felhasználói szintű ismereteket oktat. Nem arra való, hogy speciális feladatokat meg tudjál vele oldani a munkahelyen, hanem arra, hogy amikor meg kell tanulnod a speciális feladatokhoz szükséges készségeket, akkor ne nulláról induljál, hanem egyről, vagy kettőről. Eleve nem is a diákoknak van kitalálva, hanem azoknak a jellemzően idősebb generációknak, akik akkor, amikor iskolába jártak, még nem kaptak informatika oktatást. Ideális esetben egy középiskolásnak a kerettanterv által meghatározott tudással meg kéne tudni csinálni a vizsgákat, akármilyen külön ECDL tanfolyam nélkül.

    Logót és Pascalt tantervi keretek között tanítanak, nem az ECDL keretein belül. Ha a gyerek teljesen merőleges a programozásra, akkor maximum lesz egy rossz jegye év közben, ami egy kicsit ront az átlagán, de egyébként nem lesz semmi következménye. Még érettségizni se kötelező informatikából. Ha viszont valaki szeretne informatikát tanulni felhasználói szinten, és erre pénzt is áldoz, akkor ne szivassák őt semmilyen szintű programozással. A felhasználói és programozói szintű tudás ugyanis teljesen más készségeket kíván.

    Az open source meg digitális írástudatlanság meg spórolás nagyon hangzatos kifejezések, csak nem érnek semmit, ha te bekerülsz egy munkahelyre, és nem azt a tudást várják el tőled, amit évekig tanultál az iskolában. Ha Windowst tanítanak, akkor az a baj, hogy miért nem Linuxot, ami olcsóbb meg jobb meg szebb meg különben is milyen aranyos állat a pingvin. Ha meg Linuxot tanítanának, akkor az lenne a baj, hogy miért nem olyan tudást adnak neked az iskolában, amit az életben is tudnál használni. Döntsd el, hogy az elvek vagy a használható tudás a fontosabb. Melyikért adnak fizetést?
    Egy ideális, szép világban ez nem lenne feloldhatatlan ellentét, de 2013-ban Magyarországon valamelyiket választani kell, mert nincs elég erőforrás az oktatásban. Nem csak pénz, hanem eszközök, tanerő, idő...
    Az van ugyanis, hogy ahhoz, hogy módszereket tudjál tanítani, először konkrét dolgokat kell megmutatnod. A nyelveknél is előbb egy minimális szókincs kell, csak utána tudsz igeidőt meg ragozást tanítani. Biológiából is előbb a nagy fakopáncsot meg az éticsigát kell ismerni, csak utána lehet élettant tanítani. Az informatikánál előbb azt kell tudni, hogy ha félkövér szöveget akarok csinálni, akkor a vastag B betűre kell kattintani. Amikor már van némi tudás, akkor lehet összefüggéseket meg alternatív módszereket tanítani, amik együttesen kialakítják azt a készséget, hogy a gyerek már nem a vastag B betűt keresi a eszköztáron, és ha nem találja, akkor kétségbeesik, hanem elkezd gondolkozni, és logikus következtetések sorozatával megtalálja akár a menüben, akár egy párbeszédablakban. A probléma az, hogy mire idáig eljutnánk, addigra elfogy a tanmenetben az adott témára fordítható idő. Persze vannak olyan módszertani fogások, amivel gyorsítani lehet ezt a folyamatot, de egyrészt ezek sajnos nem mindegyik tanárnak vannak a birtokában, másrészt nem olyan egyszerű őket használni, amikor 10-20-30 teljesen különböző diákot kell tanítai, akiknek egy részét baromira nem is érdekli az informatika.

    De ez a közoktatáshoz tartozik. Visszatérve az ECDL-hez, abban egyetértünk, hogy a jelenlegi megvalósítás rossz, de legalábbis nem ideális. De ez nem abban nyilvánul meg, hogy MIT tanítanak, hanem abban, hogy HOGY tanítják, illetve hogy milyenek a vizsgafeladatok. Számtalan ECDL feladatsort megcsináltam, egyik rosszabb, mint a másik. Az előző kommentemben leírtam, hogy miért. Ezzel sajnos a tanár kezét is megkötik egy kicsit, de az tény, hogy a tanítás oldalán is lehetne még mit javítani.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Penge_4 #20 üzenetére

    Megint elméleti kijelentések mögé zákózol, de a kérdés továbbra is az, hogy ha a te gyerekednek nem olyan informatikai tudást adnának át az iskolában, amit a munkahelyen elvárnak tőle, akkor mit csinálnál. Értem én a te ideológiai problémáidat, sőt, többnyire még egyet is értek velük, de te meg azt értsd meg, hogy a megoldás baromira nem olyan egyszerű, mint ahogy te elképzeled.
    Lehet jól is tanítani meg rosszul is, de még ha jól tanít a tanár, akkor is rengeteg dolog köti a kezét, amikkel nem tud mit kezdeni. Ezt a problémát nem azzal lehet megoldani, hogy hirtelen Linuxot rakunk az iskolai gépekre, mert akkor kitermelünk egy egész olyan generációt, aki nem fognak érteni ahhoz, amit a munkahelyen elvárnak tőle. És ne gyere azzal, hogy nem eszköztárat kell tanítani, mert korábban leírtam, hogy miért kell eszköztárat _is_ tanítani. És ha LibreOffice-on tanulják a gyerekek a szövegszerkesztést, akkor sincs elég idő arra, hogy készség szintre begyakoroljanak mindent.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz Penge_4 #22 üzenetére

    Már ott megbukik az érvelésed, hogy a kisszámú, kocka Linux populációval hasonlítod össze a Windowsos átlagfelhasználók óriási táborát. Innentől kezdve nincs semmi értelme a kommentednek.

Új hozzászólás Aktív témák