Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    De van ezek közül a szervezetek közt van olyan is, amit komolyan lehet venni?
    Csak mert ha egy Teslának behorpad a lökhárítója, már megszakítja adását a CNN.
    Azonnal hír van minden Tesla balesetből, és max havonta 1-2 ha van, és általában azokról is utólag kiderül, hogy nem is volt bekapcsolva az autopilot. Szóval akkor hol a rengeteg balesetes Tesla? Miközben napi több ezer nem Teslás baleset van, ami a kutyát nem érdekli?

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    Meglehetősen egyszerű a képlet: meg kell nézni, hogy mondjuk 1000 autóra és 1000 km-re levetítve átlag hány balesetet okozott önvezető autó és hányat átlagemberek.
    Ha ilyen statisztikát linkelsz, akkor van miről beszélni.
    Hogy egyébként kinek mi a véleménye az önvezetésről, az irreleváns.

    #20 Slack:

    "Neked miért fájna annyira, ha kicsit jobban tesztelnék a hatóságok a technológiát az engedélyezés előtt?"

    Ezeket a videókat elnézve: [link] nagyságrendileg több emberéletet lehetne megmenteni a vezetésre nyilvánvalóan mentálisan alkalmatlan sofőrök kiszűrésével, azaz ha a hatóságok zéró toleranciával kezelnék a durva szabálytalanságokat. Ehhez képest rajzanak az utakon az agyhalottak, akik nem hogy más, de még a saját hibáikból sem tanulnak, egyesek mégis az önvezetéstől rettegnek, miközben egy önvezető autó esetleges hibáiból a teljes rendszer folyamatosan fejlődik.

    Szvsz ez az egész mizéria az önvezetés körül két dologról szól:

    1. A felelősség kenegetése: ha a BMW-s bekokózva belerongyol egy iskoláscsoportba és megöl 10 gyereket, az rendben van, mert megvan a felelős, le lehet sittelni, end of the story. Senki sem kérdezi meg, hogy az ilyen hogyan kaphatott egyáltalán jogsit, mert hát a vizsga idején nem volt beállva ugye, tehát minden oké.
    Ha viszont egy önvezető autó elüti a lesből elékanyarodó részeg biciklist, akkor azt veszik elő, aki az engedélyt kiadta, márpedig egy hivatalnok úgy viszonyul a felelősségvállaláshoz, mint ördög a tömjénfüsthöz.

    2. A hagyományos autógyártók lobbijáról. Az nyeri az önvezető rendszerek versenyét, aki több valós adatot birtokol és ezáltal fejleszti a gépi tanulást. Ebben a nagy tradicionális autógyártók - a saját hibájukból - durván lemaradtak, tehát ha engedélyeznék az önvezetést, akkor mástól kellene licencelniük az önvezető szoftvert. Így a nagy autógyártóknak kedvezni akaró hatóságok igyekeznek lassítani az önvezetés engedélyezését, a média pedig ellenkampányol, hogy az autógyártóknak legyen idejük összeszedni magukat.

  • Noukoum

    veterán

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    Nem lehetne normális cikkeket linkelni?

    Újabb rossz hír a Teslának: sokkal rosszabb az önvezető rendszere, mint ahogy egy ember vezet

    Cím olyan amilyen, több mint két éves. Régi szép idők.

    A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó amerikai Consumer Report vizsgálta a Tesla Autopilot rendszerét, és nem voltak róla túl jó véleménnyel, ennek is betudható, hogy nagyot esett a Tesla árfolyama.

    Ennek is betudható hogy nem ért hozzá azt aki ezt a cikket írta. Na mindegy, nem ez a lényeg.

    Az amerikai Consumer Report (CR) vizsgálta meg a Tesla Autopilot rendszerét, amelyet múlt hónapban frissítettek be, és amelyik most már emberi beavatkozás nélkül hoz meg komoly döntéseket, mint például egy autópályás sávváltást anélkül, hogy a vezető közbeavatkozna.

    Ez pontosan így történt.

    A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó CR azt állapította meg, hogy
    a Tesla fejlett vezetéstámogató rendszerei olyan döntéseket hoznak, amelyek veszélyesek, illegálisak, vagy egyszerre mindkettő,

    Mi veszélyes? Mi illegális?

    a rendszer ahelyett, hogy segítené a vezetőt, megkérdőjelezhető döntéseket hozott, mint például túl élesen vágott be más járművek elé vagy jobbról is előzött (vélhetően autópályán)

    Ezt max azt hiszi el aki még nem használta a rendszert. :)

    a vezetőnek gyakran kell megakadályoznia a rendszert abban, hogy rossz döntést hozzon

    ????

    összességében az Autopilot tudása jóval elmarad az emberétől

    Azért ezt így ebben a formában elég merész kijelenteni.

    A Tesla egyébként több alkalommal nyomatékosan kijelentette, hogy bár a rendszerük egyre fejlettebb, a végső döntés még mindig a vezetőnek kell meghoznia, a vezető az, aki minden manőverért felelős, és folyamatosan irányítás alatt kell tartania a járművet.

    Ezzel nem tudok vitatkozni.

    A mai, és az elmúlt napok rossz hírei, fontos technikai szintek elesésével együtt eredményezték azt, hogy a Tesla részvényárfolyama újabb és újabb mélypontokra esik, csak ma 6 százalékot veszített az értékéből, jelenleg 193 dollár körül állnak a jegyzések. Idén már 42 százalékot esett a Tesla árfolyama.

    De jó ezt így 2 év elteltével olvasni. :)

    Kérlek ne linkelj ilyen semmilyen cikkeket. Ez max azoknak jók akik annyit akarnak tudni hogy létezik egy Tesla nevű cég meg valami autopilot rendszer.

    Szerk: Ja és hogy ebből hogyan szűrte le a PORTFOLIO hogy a tesla önvezető rendszere rosszabbul vezet mint egy ember az egy kiváló kérdés. Értem már miért van ennyi fake információ az emberekben ha ilyeneket olvasnak...

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák