Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Azt fogják vizsgálni, hogy hogyan lehet ennyivel kevesebb, mint azonos távon autopilot nélkül, és kötelezővé teszik?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
gabor7th
addikt
Végre... valami nagy korábbi barátot megszivatott egy Twitter árfolyambedöntéssel, hogy nem fedezik tovább?
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Talán mostmár 4 különböző szervezet, köztük az amerikai közlekedési hatóság intette rendre a Tesla-t, hogy javítsa a kamu adatait, hogy biztonságosabbak mint az ember... épp ellenkezőleg igaz.
Egy a már nem tudom hány ilyen hír közül:
"Kiderült: Nem csökkenti, hanem növeli a balesetek számát a Tesla autópilótája"
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
bul07
nagyúr
Ez az írás akkora egy nagy katyvasz hogy nem igaz
Vizsgálat arra irányul hogy önvezető módban miért nem veszik észre a megkülönböztető jelzést használó járműveket.
765 ezer Tesla baleset volt ebből 11 esetben önvezető módban nekiment megkülönböztető jelzést használó járműnek(akár tűzoltó autónak) és 17 sérülés volt ebből 1 halálos.Telex írás erről [link]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Így mondjuk teljesen másként hangzik, hogy sikerült akkor ezt így összehozni az itcafén?
Mondjuk nem azt írja, hogy 765 ezer baleset volt, hanem ennyi autó baleseti előzményeit nézik át, amiből lehet, hogy 760 ezer nem balesetezett soha...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
bul07
nagyúr
Jogos, én azt hittem sokkal több van forgalomba ezért nem lett gyanús hogy elírtam
Ezek szerint a Tesla is csak csepp a tengerben
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Slack
tag
Én úgy gondolom, hogy az autopilot engedélyezése előtt kellett volna alaposabban vizsgálódni.
-
Slack
tag
Nem a balesetet kellett volna vizsgálni, hanem az esetleges balesetek lehetőségét.
Őszintén kérdem, szerinted az normális, hogy egy autógyártó "önvezető" autót árul, aztán autóvásárló a béta teszter? Aztán majd kiértékelik, hogy hány baleset volt?Nem vagyok az önvezető autók ellen, és az utólagos vizsgálatok szükségességét sem tagadom. Csupán azt akartam megfogalmazni, jó lenne többet vizsgálódnának még az engedélyezés előtt, mert az utólagos vizsgálat senki életét nem adja vissza. (Nyilván nem is erre van, hanem, hogy a jövőbeni eseteket megakadályozzák.)
-
nagyúr
Valójában nem árul önvezető autót, csak hülyén nevezte el. Amúgy ez mindenkinek egyértelmű, több lépcsőben el kell fogadni a feltételeket, aki vezeti, az pontosan tudja, hogy felügyelni kell. Külön, előre megfontolt szándékkal meg kell hekkelni, hogy önállóan menjen.
Ha karfiolhámozó üzemmódnak nevezték volna el, akkor annak sem lenne gondja vele, aki ugyan még sosem vezette, de tudja, hogy ez önvezető és egyetlen célja, hogy mindenkit megöljön az utakon...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Noukoum
veterán
Mindenkinek a saját döntése hogy használja-e ugyanis nem csak hogy nem kötelező használni hanem külön lehet megvásárolni amit még utána sem kényszerít a gyártó hogy használd.
Tesla nem árul önvezető autót. Csak egy bolond kitalálta, másik száz folytatta. Az autóvásárlók béta teszterek? Szerinted hol tartanánk ha minden egyes újítást betiltottunk volna ami veszélyes lehet az emberekre? Vagy mondhatnám jelen időbe is.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Slack
tag
Tudom, hogy hivatalosan nem önvezető. Szándékosan tettem időzőjelbe az "önvezető" szót, azt hittem érteni fogjátok.
Mindenkinek a saját döntése hogy használja-e ugyanis nem csak hogy nem kötelező használni hanem külön lehet megvásárolni amit még utána sem kényszerít a gyártó hogy használd.
És mi a helyzet a közlekedés többi résztvevőjével? Az ők biztonsága nem fontos?Szerinted hol tartanánk ha minden egyes újítást betiltottunk volna ami veszélyes lehet az emberekre?
Ki beszélt betiltásról? Én tesztelésről, minőségbiztosításról, auditálásról, megfelelő sztenderdek kidolgozásáról beszélek. És ezt a technológia engedélyezése előtt szeretném, nem miután emberek haltak meg.
Egyáltalán nem vagyok haladás ellenes, de úgy gondolom, hogy ésszel kellene ezt csinálni. -
Noukoum
veterán
Mi a helyzet a közlekedés többi résztvevőjével? A tesla jelenlegi autopilot rendszere sokkal biztonságosabb mint az emberek általi vezetés. Így nem értem a kérdést.
Már írtam de látom nem érthető, ez a “nem miután emberek halnak meg” eléggé demagóg szöveg.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nagyúr
És ezt a technológia engedélyezése előtt szeretném, nem miután emberek haltak meg.
Izé, azon már túl vagyunk, látni való, hogy önvezetés nélkül milliók halnak meg, szóval már a miután vagyunk jócskán. Kell valami, ami ezt jelentősen csökkenti...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
gabor7th
addikt
Önvezetés nincs és nem is lesz mostanában:
A meglevő technológiák meg nem érték be az embert és kísérleti cuccokat dobnak útra.
Az idei verziók is még nagyon messzi vannak, bár "Full Self-Driving (FSD)"-nak nevezik.
Katasztrofális a Tesla-k "önvezető" frissítése, elképesztően veszélyes módon viselkedik
Maga a Tesla vezetőfejleszője is elárulta, hogy sok minden csak markeing kamu:
Egyébként meg az Autopilot eredeti mérnökei is azért léptek le, mert sajat megitélésük szerint is lelkiismeretlen ilyen állapotba kiküldeni az igazi forgalomba a Tesla-kat:
"Felelőtlen, akár emberéleteket is követelő döntést hozhatott a Elon Musk, a Tesla elnöke, amikor az AutoPilot szoftver kiadása mellett döntött - állítja a Wall Street Journal egy új cikke. Utóbbi szerint ugyanis a cég mérnökei határozottan figyelmeztették a vezetőt hogy az úgymond "önvezető" szoftver aktuális állapotában veszélyes lehet - Musk mégis a program bevezetése mellett döntött."
"A konfliktus végül odáig fajult, hogy számos, az AutoPilot projektben kulcsszerepet betöltő munkatárs felmondott a Tesla-nál - nyilván azért, mert nem tudták jó lelkiismerettel vállalni a bizonyos értelemben egyértelműen félkész szoftver bevezetéséből adódó kockázatokat és áldozatokat. Ezek között volt a fejlesztőcsapat vezetője, Sterling Anderson is, aki tavaly távozott Elon Musk vállalatától."
Egy másik, azóta szintén felmondott mérnök egy belső - de most kiszivárgott levélben - pedig egyenesen "gátlástalannak" nevezte az alapító-elnök döntését, ami szerinte "potenciálisan vásárlók életét tette kockára".
Szóval ne csak a markeing szöveget nézd, meg a hamisított adatokat.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Slack
tag
Ki szerint biztonságosabb? A gyártó marketingje szerint? Vagy csak szerinted?
Hogy lett mérve?
Ha biztonságosabb, akkor miért kell átvenni a sofőrnek, amikor pittegy, hogy épp nem tudja mit tegyen?Én is olvastam, hogy rengeteg kilométert levezetett már az autopilot hiba nélkül. És ez valóban lenyűgöző.
Véleményem szerint azonban ezek a kijelentések marketing célokat szolgálnak és nem tudományos igényű cikkek. Ha azok volnának akkor leírnák azt is, hogy milyen gyakorisággal kell a sofőrnek átvennie a kormányt, milyen gyakran hoz hibás döntést, stb.Egyébként fordítsuk már meg a dolgot. Neked miért fájna annyira, ha kicsit jobban tesztelnék a hatóságok a technológiát az engedélyezés előtt? Mi károd származna belőle? Azért kérdem, mert nekem olybá tűnik, hogy a saját érdekeid helyett egy gyártó érdekeit véded.
#18:
Teljesen egyetértek veled. Tenni kell ellene és támogatom is az önvezetést. Csak szeretném, ha a hatóságokat a közlekedők biztonsága lenne az elsődleges és nem a gazdasági érdekek. -
nagyúr
Csak szólok, hogy kirúgott alkalmazottak általában nem mondanak jókat a cégről, ahonnan eljöttek. Nagyjából fele sem igaz, amit ilyenkor költenek, plusz a bulvárfaktor még belejátszik (nem is ezt mondták, egy bulvárfirkász abból, hogy "nem éreztem jól maga a cégnél", simán leír olyat, hogy szörnyű körülmények voltak és naponta árammal kínozták )
Aki él és nem boldog, az téved!
-
8th
addikt
Azért nem érted mert nem akarod (mint mindig). A parasztok esznek isznak, filmet néznek, netezgetnek, facebookoznak, telefont nyomkodnak vagy épp dugnak (és meg is örökítik amennyi eszük van) menet közben mert elhiszik, hogy a tesla elektronikája mindig minden körülmények között helytáll helyettük és majd vészfékezik vagy kikerülő manővert végez ha kell. Pontosan tudjuk és számtalanszor bebizonyosodott, hogy ez nem így van. Biztonságosabb? Tényleg? Bazdki sokra megyek a statisztikával ha egy bamba majom letarol a két és fél tonnás önvezető szarjával mert épp mia kalifára veri a répát ahelyett, hogy az utat nézte volna. Az önvezetés jelen stádiumában nem más mint emberkísérlet. A magam részéről le is szarnám az egészet ha csak saját magukat veszélyeztetnék ezzel a hülyeséggel de a többi közlekedőre pont ugyan olyan veszélyesek.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
Noukoum
veterán
Értem hogy te ezt szeretnéd, ezzel nem tudok mit kezdeni. Az eredeti hsz-t megválaszoltam. Alapvető probléma azzal van hogy akik autopilotot használnak azok kevesebb balesetet okoznak, magyarul a rendszer jelenlegi jelenlétébe nem igazán lehet belekötni. Akkor lehetne ha több balesetet okoznának, akkor lehetne felróni hogy lehet hogy nem így kellene tapasztalatokat szerezni a rendszerrel kapcsolatban.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
gabor7th
addikt
"Akkor lehetne ha több balesetet okoznának, akkor lehetne felróni hogy lehet hogy nem így kellene tapasztalatokat szerezni a rendszerrel kapcsolatban."
Már nem is tudom hány szervezet állapította meg, hogy rosszabb és a Tesla kamuzik. Itt van még egy a már korábbi mellett:
"Újabb rossz hír a Teslának: sokkal rosszabb az önvezető rendszere, mint ahogy egy ember vezet"
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
nagyúr
De van ezek közül a szervezetek közt van olyan is, amit komolyan lehet venni?
Csak mert ha egy Teslának behorpad a lökhárítója, már megszakítja adását a CNN.
Azonnal hír van minden Tesla balesetből, és max havonta 1-2 ha van, és általában azokról is utólag kiderül, hogy nem is volt bekapcsolva az autopilot. Szóval akkor hol a rengeteg balesetes Tesla? Miközben napi több ezer nem Teslás baleset van, ami a kutyát nem érdekli?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#54625216
törölt tag
Meglehetősen egyszerű a képlet: meg kell nézni, hogy mondjuk 1000 autóra és 1000 km-re levetítve átlag hány balesetet okozott önvezető autó és hányat átlagemberek.
Ha ilyen statisztikát linkelsz, akkor van miről beszélni.
Hogy egyébként kinek mi a véleménye az önvezetésről, az irreleváns."Neked miért fájna annyira, ha kicsit jobban tesztelnék a hatóságok a technológiát az engedélyezés előtt?"
Ezeket a videókat elnézve: [link] nagyságrendileg több emberéletet lehetne megmenteni a vezetésre nyilvánvalóan mentálisan alkalmatlan sofőrök kiszűrésével, azaz ha a hatóságok zéró toleranciával kezelnék a durva szabálytalanságokat. Ehhez képest rajzanak az utakon az agyhalottak, akik nem hogy más, de még a saját hibáikból sem tanulnak, egyesek mégis az önvezetéstől rettegnek, miközben egy önvezető autó esetleges hibáiból a teljes rendszer folyamatosan fejlődik.
Szvsz ez az egész mizéria az önvezetés körül két dologról szól:
1. A felelősség kenegetése: ha a BMW-s bekokózva belerongyol egy iskoláscsoportba és megöl 10 gyereket, az rendben van, mert megvan a felelős, le lehet sittelni, end of the story. Senki sem kérdezi meg, hogy az ilyen hogyan kaphatott egyáltalán jogsit, mert hát a vizsga idején nem volt beállva ugye, tehát minden oké.
Ha viszont egy önvezető autó elüti a lesből elékanyarodó részeg biciklist, akkor azt veszik elő, aki az engedélyt kiadta, márpedig egy hivatalnok úgy viszonyul a felelősségvállaláshoz, mint ördög a tömjénfüsthöz.2. A hagyományos autógyártók lobbijáról. Az nyeri az önvezető rendszerek versenyét, aki több valós adatot birtokol és ezáltal fejleszti a gépi tanulást. Ebben a nagy tradicionális autógyártók - a saját hibájukból - durván lemaradtak, tehát ha engedélyeznék az önvezetést, akkor mástól kellene licencelniük az önvezető szoftvert. Így a nagy autógyártóknak kedvezni akaró hatóságok igyekeznek lassítani az önvezetés engedélyezését, a média pedig ellenkampányol, hogy az autógyártóknak legyen idejük összeszedni magukat.
-
kenwood
veterán
Ebben a kontextusban a "formal" hivatalost jelent, nem pedig azt, hogy "formális".
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
vicze
félisten
Van valós biztonságos önvezető auto, és nem csak az amit Tesla (Musk) összekamuzik, mert eladni akarják a L2-es és másra nem képes szart +pénzért.
-
Noukoum
veterán
Nem lehetne normális cikkeket linkelni?
Újabb rossz hír a Teslának: sokkal rosszabb az önvezető rendszere, mint ahogy egy ember vezet
Cím olyan amilyen, több mint két éves. Régi szép idők.
A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó amerikai Consumer Report vizsgálta a Tesla Autopilot rendszerét, és nem voltak róla túl jó véleménnyel, ennek is betudható, hogy nagyot esett a Tesla árfolyama.
Ennek is betudható hogy nem ért hozzá azt aki ezt a cikket írta. Na mindegy, nem ez a lényeg.
Az amerikai Consumer Report (CR) vizsgálta meg a Tesla Autopilot rendszerét, amelyet múlt hónapban frissítettek be, és amelyik most már emberi beavatkozás nélkül hoz meg komoly döntéseket, mint például egy autópályás sávváltást anélkül, hogy a vezető közbeavatkozna.
Ez pontosan így történt.
A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó CR azt állapította meg, hogy
a Tesla fejlett vezetéstámogató rendszerei olyan döntéseket hoznak, amelyek veszélyesek, illegálisak, vagy egyszerre mindkettő,Mi veszélyes? Mi illegális?
a rendszer ahelyett, hogy segítené a vezetőt, megkérdőjelezhető döntéseket hozott, mint például túl élesen vágott be más járművek elé vagy jobbról is előzött (vélhetően autópályán)
Ezt max azt hiszi el aki még nem használta a rendszert.
a vezetőnek gyakran kell megakadályoznia a rendszert abban, hogy rossz döntést hozzon
????
összességében az Autopilot tudása jóval elmarad az emberétől
Azért ezt így ebben a formában elég merész kijelenteni.
A Tesla egyébként több alkalommal nyomatékosan kijelentette, hogy bár a rendszerük egyre fejlettebb, a végső döntés még mindig a vezetőnek kell meghoznia, a vezető az, aki minden manőverért felelős, és folyamatosan irányítás alatt kell tartania a járművet.
Ezzel nem tudok vitatkozni.
A mai, és az elmúlt napok rossz hírei, fontos technikai szintek elesésével együtt eredményezték azt, hogy a Tesla részvényárfolyama újabb és újabb mélypontokra esik, csak ma 6 százalékot veszített az értékéből, jelenleg 193 dollár körül állnak a jegyzések. Idén már 42 százalékot esett a Tesla árfolyama.
De jó ezt így 2 év elteltével olvasni.
Kérlek ne linkelj ilyen semmilyen cikkeket. Ez max azoknak jók akik annyit akarnak tudni hogy létezik egy Tesla nevű cég meg valami autopilot rendszer.
Szerk: Ja és hogy ebből hogyan szűrte le a PORTFOLIO hogy a tesla önvezető rendszere rosszabbul vezet mint egy ember az egy kiváló kérdés. Értem már miért van ennyi fake információ az emberekben ha ilyeneket olvasnak...
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nagyúr
Pont úgy, mint például a robotpilóta az utasszállító gépeken. Azt sem érted? Kár, érthetnéd, nagyjából mindenki más érti, hogy azért mert a robotpilóta vezeti a repülőt, még nem alhat a pilóta mellette. Na ez is ilyen. Szerintem is másképp kellene elnevezni, de azért ha beleülsz, és elindítod, akkor azért tudni fogod, hogy mit is tud ténylegesen.
Például én még egyszer sem akartam meghámozni egy telefont sem, csak mert Apple a neve, pedig milyen becsapós, ugye? Pereljek?Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Melyik része volt a hülye kifogás? Az, hogy a robotpilóta mellett nem alhat a pilóta? Csak mert évtizedek óta robotpilótának hívják, ma már fel és le is tud szállni, elmegy bárhová, mégsem hagyják egyedül, és senkinek nincs azzal baja, hogy robotpilótának hívják. A Tesla autopilot is pont ilyen, megcsinál szinte bármit, de akkor sem szabad magára hagyni. A bajok pont akkor kezdődnek, amikor mégis magára hagyják. Ez nem az autopilot hibája, hanem emberi hülyeség. Kb. akkora, mint meghámozni a telefont, csak mert Apple a neve. Hülyeség? Az, de nem nagyobb, mint átülni a hátsó ülésre, csak mert megy az autopilot. Mindkettőhöz minimum debilnek kell lenni.
De például ezrek halnak meg minden évben az autópályákon amiatt, hogy elalszanak a volán mögött, a tempomat meg viszi szépen az autót tovább, bele a szalagkorlátba, mégse akarja senki betiltani a tempomatot.Aki él és nem boldog, az téved!
-
gabor7th
addikt
Linkeltem több ideit is, pl ez:
https://pcforum.hu/hirek/23246/elismerte-a-tesla-nem-kepesek-onvezetesre-onvezetonek-hivott-autoi-es-nem-is-lesznek-kepesek-ra-mostanaban
Nézd... igazából még az ott dolgozók se hisznek abban amiben te még mindig.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Nincs olyan statisztika nagyon, hogy melyik a jobb... ugyanis nem is létezik igazi önvezetés. Amúgy meg az ember jobb.
Amiket itt felhoztok már egy kitárgyalt téma, maguk a korábbi igérgetők is bevallották, hogy nem igaz amit korábban ígértek.
Berakom magának NAGY Musknak a twitjét amiben belátta, hogy nem fog menni...:
https://twitter.com/elonmusk/status/1411280212470366213
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
#54625216
törölt tag
"Amúgy meg az ember jobb."
Mármint melyik ember?
Az az ökör, amelyik szembe megy az autópályán és még neki áll feljebb, amikor rászólnak?
Vagy amelyik bekokszolva halálos balesetet okoz, bevonják a jogsiját, de attól még részegen autóba ül és büntetőfékezi a buszt, mert az nem hagyta jobbról előzni?Musk tweetje:
"Haha, FSD 9 beta is shipping soon, I swear! Generalized self-driving is a hard problem, as it requires solving a large part of real-world AI. Didn’t expect it to be so hard, but the difficulty is obvious in retrospect. Nothing has more degrees of freedom than reality."
Ebből hogy sikerült levezetned, hogy belátta, hogy nem fog menni?
-
vicze
félisten
-
nagyúr
Nem játszok semmit, össze-vissza zagyvaságokat írsz, nem lehet kideríteni, hogy mi is a problémád. A legutolsó, hogy a magyar honlappal, hogy hogyan fordítják az angolt.
Fejtsd már ki akkor egyszerűen, linkek és mellébeszélés nélkül, hogy az egyszerű emberek is megértsék. Mert nekem annyit sikerült kihámoznom, hogy nem azzal van a gondod, hogy hogyan önvezet (csak mert 5 fokozata van, és mindegyiket önvezetésnek hívják, még ha te csak az 5-öst akarod is annak hívni), hanem hogy hogyan nevezik, főleg magyarul. Jól értem?[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#54625216
törölt tag
Nem válaszoltál a kérdésre, hogy az idézett tweet mennyiben támasztja alá azt az állításodat, hogy:
"belátta, hogy nem fog menni."
Ehelyett belinkeltél egy cikket, aminek a címe újfent köszönőviszonyban sincs a benne közölt információkkal.
Maradjunk annyiban, hogy ha majd csúsztatások és hangulatkeltő véleménycikkek helyett valódi adatokkal tudsz szolgálni, akkor lehet érdemben beszélgetni az önvezetés biztonságáról.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Call of Duty: Warzone
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Politika
- Leírhatatlanul sok újítást tartalmaz a friss AMD Software
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z FLIP 6 12GB/512GB, Silver Shadow, kártyafüggetlen, garancia, makulátlan, új állapot
- Macbook Pro 15" - 2015, 4 mag i7, 16256GB, 100 ciklusos akku, garancia (y2)
- Eladó Konfig I7-10700 32GB DDR4 512GB SSD RTX3060TI 8GB!
- MacBook Pro 16 M2 Max - 32GB RAM, 1TB SSD - 27 hónap Garancia - Patika állapotban // 100% akksi
- 2K GAMER Ryzen 5 5600 X,ASUS 6700XT,32 GB RAM,
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen