Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    Meglehetősen egyszerű a képlet: meg kell nézni, hogy mondjuk 1000 autóra és 1000 km-re levetítve átlag hány balesetet okozott önvezető autó és hányat átlagemberek.
    Ha ilyen statisztikát linkelsz, akkor van miről beszélni.
    Hogy egyébként kinek mi a véleménye az önvezetésről, az irreleváns.

    #20 Slack:

    "Neked miért fájna annyira, ha kicsit jobban tesztelnék a hatóságok a technológiát az engedélyezés előtt?"

    Ezeket a videókat elnézve: [link] nagyságrendileg több emberéletet lehetne megmenteni a vezetésre nyilvánvalóan mentálisan alkalmatlan sofőrök kiszűrésével, azaz ha a hatóságok zéró toleranciával kezelnék a durva szabálytalanságokat. Ehhez képest rajzanak az utakon az agyhalottak, akik nem hogy más, de még a saját hibáikból sem tanulnak, egyesek mégis az önvezetéstől rettegnek, miközben egy önvezető autó esetleges hibáiból a teljes rendszer folyamatosan fejlődik.

    Szvsz ez az egész mizéria az önvezetés körül két dologról szól:

    1. A felelősség kenegetése: ha a BMW-s bekokózva belerongyol egy iskoláscsoportba és megöl 10 gyereket, az rendben van, mert megvan a felelős, le lehet sittelni, end of the story. Senki sem kérdezi meg, hogy az ilyen hogyan kaphatott egyáltalán jogsit, mert hát a vizsga idején nem volt beállva ugye, tehát minden oké.
    Ha viszont egy önvezető autó elüti a lesből elékanyarodó részeg biciklist, akkor azt veszik elő, aki az engedélyt kiadta, márpedig egy hivatalnok úgy viszonyul a felelősségvállaláshoz, mint ördög a tömjénfüsthöz.

    2. A hagyományos autógyártók lobbijáról. Az nyeri az önvezető rendszerek versenyét, aki több valós adatot birtokol és ezáltal fejleszti a gépi tanulást. Ebben a nagy tradicionális autógyártók - a saját hibájukból - durván lemaradtak, tehát ha engedélyeznék az önvezetést, akkor mástól kellene licencelniük az önvezető szoftvert. Így a nagy autógyártóknak kedvezni akaró hatóságok igyekeznek lassítani az önvezetés engedélyezését, a média pedig ellenkampányol, hogy az autógyártóknak legyen idejük összeszedni magukat.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #38 üzenetére

    "Amúgy meg az ember jobb."

    Mármint melyik ember?
    Az az ökör, amelyik szembe megy az autópályán és még neki áll feljebb, amikor rászólnak?
    Vagy amelyik bekokszolva halálos balesetet okoz, bevonják a jogsiját, de attól még részegen autóba ül és büntetőfékezi a buszt, mert az nem hagyta jobbról előzni?

    Musk tweetje:

    "Haha, FSD 9 beta is shipping soon, I swear! Generalized self-driving is a hard problem, as it requires solving a large part of real-world AI. Didn’t expect it to be so hard, but the difficulty is obvious in retrospect. Nothing has more degrees of freedom than reality."

    Ebből hogy sikerült levezetned, hogy belátta, hogy nem fog menni?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #44 üzenetére

    Nem válaszoltál a kérdésre, hogy az idézett tweet mennyiben támasztja alá azt az állításodat, hogy:

    "belátta, hogy nem fog menni."

    Ehelyett belinkeltél egy cikket, aminek a címe újfent köszönőviszonyban sincs a benne közölt információkkal.

    Maradjunk annyiban, hogy ha majd csúsztatások és hangulatkeltő véleménycikkek helyett valódi adatokkal tudsz szolgálni, akkor lehet érdemben beszélgetni az önvezetés biztonságáról.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #53 üzenetére

    Az eredeti kérdés az volt, hogy az önvezetés vagy az átlagemberek vezetnek-e biztonságosabban, amihez semmi köze az általad linkelt hatósági adatoknak.

    Pedig nem bonyolult: összeveted, hogy adott mennyiségű autónál adott km-en átlag hány baleset történt az önvezetés vagy az ember hibájából.
    Na ilyen összehasonlítást nem nagyon látunk, mert ha az önvezetés hibázik, annak van hírértéke, az emberi hibából percenként bekövetkező halálos közúti baleseteknek meg nincs. Így az önvezető rendszerek hibái brutálisan túlreprezentáltak a médiában.

    Ugyanezért rettegnek sokan a világ legbiztonságosabb közlekedési formájától a repüléstől, miközben zokszó nélkül beülnek egy kialvatlan, félrészeg sofőr mellé hajnali kettőkor az autóba és sorscsapásként élik meg, hogy felborulnak, amikor az idióta 200-al veszi be a kanyart a jeges úton.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #55 üzenetére

    Oké, mondjuk 1000 autóra és 1000 km-re vetítve más gyártók önvezető megoldásai mennyivel kevesebb balesetet okoznak, mint a Tesla-k?
    Mert ha jól értem ezt támasztják alá az adatok, amiket még mindig nem láthattunk.

    A Tesla meg elég alaposan és félreérthetetlenül leírja, hogy a rendszer mire képes és hogyan kell használni, ha ezt valaki nem tartja be, akkor nem a rendszer a veszélyes és megbízhatatlan, hanem a user.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #58 üzenetére

    Tehát a Tesla önvezetése azért nem biztonságos, mert valójában a user vezet?
    Hát jó.

    "Valamint folyamatosan azt sulykolja Musk minden médiumon keresztül, hogy önvezetésre képes a Tesla és hogy mennyire jó."

    Ez konkrétan nem igaz. Musk arról szokott tweetelni, hogy jelenleg hol tartanak a fejlesztéssel, hová akarnak eljutni, mik a tesz eredményeik, stb.
    A hype-ot már a média keríti köré, jellemzően csúsztatásokkal és konkrét hazugságokkal, hogy Musk ezt igérte, meg azt, miközben ha megnézed a Tesla hivatalos tájékoztatóit, ott feketén-fehéren le van írva, hogy mit tud a rendszer és hogyan kell használni.
    Ha pedig valaki nem rendeltetésszerűen használ egy eszközt, majd az eszközt hibáztatja, az bezony hülye.
    Ha vasaláskor nem veszi le az ingét, a sérüléseiért akkor sem a vasaló gyártója a felelős, ha egyébként a bulvármédia világraszóló hisztériakampányt kerít köréje.

Új hozzászólás Aktív témák