Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pilóta

    nagyúr

    válasz gabor7th #4 üzenetére

    Hát ez a linkelt hír eléggé tele van feltételezésekkel, nem tűnik túl megbízhatónak.
    Ehhez képest a hatóság, aki most vizsgálódik, 11 balesetről tud. Nem kicsit ellentmond a linkelt hírednek...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • pilóta

    nagyúr

    válasz gabor7th #6 üzenetére

    Nyilván nem tartották méltónak arra, hogy akárcsak reagáljanak rá. Ha minden blikk színvonalú vádaskodásra reagálnának, kellene egy felhőkarcoló tele cáfolatot író irodistával...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • pilóta

    nagyúr

    válasz gabor7th #19 üzenetére

    Csak szólok, hogy kirúgott alkalmazottak általában nem mondanak jókat a cégről, ahonnan eljöttek. Nagyjából fele sem igaz, amit ilyenkor költenek, plusz a bulvárfaktor még belejátszik (nem is ezt mondták, egy bulvárfirkász abból, hogy "nem éreztem jól maga a cégnél", simán leír olyat, hogy szörnyű körülmények voltak és naponta árammal kínozták :D)

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • pilóta

    nagyúr

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    De van ezek közül a szervezetek közt van olyan is, amit komolyan lehet venni?
    Csak mert ha egy Teslának behorpad a lökhárítója, már megszakítja adását a CNN.
    Azonnal hír van minden Tesla balesetből, és max havonta 1-2 ha van, és általában azokról is utólag kiderül, hogy nem is volt bekapcsolva az autopilot. Szóval akkor hol a rengeteg balesetes Tesla? Miközben napi több ezer nem Teslás baleset van, ami a kutyát nem érdekli?

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    Meglehetősen egyszerű a képlet: meg kell nézni, hogy mondjuk 1000 autóra és 1000 km-re levetítve átlag hány balesetet okozott önvezető autó és hányat átlagemberek.
    Ha ilyen statisztikát linkelsz, akkor van miről beszélni.
    Hogy egyébként kinek mi a véleménye az önvezetésről, az irreleváns.

    #20 Slack:

    "Neked miért fájna annyira, ha kicsit jobban tesztelnék a hatóságok a technológiát az engedélyezés előtt?"

    Ezeket a videókat elnézve: [link] nagyságrendileg több emberéletet lehetne megmenteni a vezetésre nyilvánvalóan mentálisan alkalmatlan sofőrök kiszűrésével, azaz ha a hatóságok zéró toleranciával kezelnék a durva szabálytalanságokat. Ehhez képest rajzanak az utakon az agyhalottak, akik nem hogy más, de még a saját hibáikból sem tanulnak, egyesek mégis az önvezetéstől rettegnek, miközben egy önvezető autó esetleges hibáiból a teljes rendszer folyamatosan fejlődik.

    Szvsz ez az egész mizéria az önvezetés körül két dologról szól:

    1. A felelősség kenegetése: ha a BMW-s bekokózva belerongyol egy iskoláscsoportba és megöl 10 gyereket, az rendben van, mert megvan a felelős, le lehet sittelni, end of the story. Senki sem kérdezi meg, hogy az ilyen hogyan kaphatott egyáltalán jogsit, mert hát a vizsga idején nem volt beállva ugye, tehát minden oké.
    Ha viszont egy önvezető autó elüti a lesből elékanyarodó részeg biciklist, akkor azt veszik elő, aki az engedélyt kiadta, márpedig egy hivatalnok úgy viszonyul a felelősségvállaláshoz, mint ördög a tömjénfüsthöz.

    2. A hagyományos autógyártók lobbijáról. Az nyeri az önvezető rendszerek versenyét, aki több valós adatot birtokol és ezáltal fejleszti a gépi tanulást. Ebben a nagy tradicionális autógyártók - a saját hibájukból - durván lemaradtak, tehát ha engedélyeznék az önvezetést, akkor mástól kellene licencelniük az önvezető szoftvert. Így a nagy autógyártóknak kedvezni akaró hatóságok igyekeznek lassítani az önvezetés engedélyezését, a média pedig ellenkampányol, hogy az autógyártóknak legyen idejük összeszedni magukat.

  • Noukoum

    veterán

    válasz gabor7th #24 üzenetére

    Nem lehetne normális cikkeket linkelni?

    Újabb rossz hír a Teslának: sokkal rosszabb az önvezető rendszere, mint ahogy egy ember vezet

    Cím olyan amilyen, több mint két éves. Régi szép idők.

    A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó amerikai Consumer Report vizsgálta a Tesla Autopilot rendszerét, és nem voltak róla túl jó véleménnyel, ennek is betudható, hogy nagyot esett a Tesla árfolyama.

    Ennek is betudható hogy nem ért hozzá azt aki ezt a cikket írta. Na mindegy, nem ez a lényeg.

    Az amerikai Consumer Report (CR) vizsgálta meg a Tesla Autopilot rendszerét, amelyet múlt hónapban frissítettek be, és amelyik most már emberi beavatkozás nélkül hoz meg komoly döntéseket, mint például egy autópályás sávváltást anélkül, hogy a vezető közbeavatkozna.

    Ez pontosan így történt.

    A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó CR azt állapította meg, hogy
    a Tesla fejlett vezetéstámogató rendszerei olyan döntéseket hoznak, amelyek veszélyesek, illegálisak, vagy egyszerre mindkettő,

    Mi veszélyes? Mi illegális?

    a rendszer ahelyett, hogy segítené a vezetőt, megkérdőjelezhető döntéseket hozott, mint például túl élesen vágott be más járművek elé vagy jobbról is előzött (vélhetően autópályán)

    Ezt max azt hiszi el aki még nem használta a rendszert. :)

    a vezetőnek gyakran kell megakadályoznia a rendszert abban, hogy rossz döntést hozzon

    ????

    összességében az Autopilot tudása jóval elmarad az emberétől

    Azért ezt így ebben a formában elég merész kijelenteni.

    A Tesla egyébként több alkalommal nyomatékosan kijelentette, hogy bár a rendszerük egyre fejlettebb, a végső döntés még mindig a vezetőnek kell meghoznia, a vezető az, aki minden manőverért felelős, és folyamatosan irányítás alatt kell tartania a járművet.

    Ezzel nem tudok vitatkozni.

    A mai, és az elmúlt napok rossz hírei, fontos technikai szintek elesésével együtt eredményezték azt, hogy a Tesla részvényárfolyama újabb és újabb mélypontokra esik, csak ma 6 százalékot veszített az értékéből, jelenleg 193 dollár körül állnak a jegyzések. Idén már 42 százalékot esett a Tesla árfolyama.

    De jó ezt így 2 év elteltével olvasni. :)

    Kérlek ne linkelj ilyen semmilyen cikkeket. Ez max azoknak jók akik annyit akarnak tudni hogy létezik egy Tesla nevű cég meg valami autopilot rendszer.

    Szerk: Ja és hogy ebből hogyan szűrte le a PORTFOLIO hogy a tesla önvezető rendszere rosszabbul vezet mint egy ember az egy kiváló kérdés. Értem már miért van ennyi fake információ az emberekben ha ilyeneket olvasnak...

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz gabor7th #35 üzenetére

    Nézd, kértem hogy normális cikkeket linkelj. Ha ez nem megy, sajnálom.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #38 üzenetére

    "Amúgy meg az ember jobb."

    Mármint melyik ember?
    Az az ökör, amelyik szembe megy az autópályán és még neki áll feljebb, amikor rászólnak?
    Vagy amelyik bekokszolva halálos balesetet okoz, bevonják a jogsiját, de attól még részegen autóba ül és büntetőfékezi a buszt, mert az nem hagyta jobbról előzni?

    Musk tweetje:

    "Haha, FSD 9 beta is shipping soon, I swear! Generalized self-driving is a hard problem, as it requires solving a large part of real-world AI. Didn’t expect it to be so hard, but the difficulty is obvious in retrospect. Nothing has more degrees of freedom than reality."

    Ebből hogy sikerült levezetned, hogy belátta, hogy nem fog menni?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gabor7th #44 üzenetére

    Nem válaszoltál a kérdésre, hogy az idézett tweet mennyiben támasztja alá azt az állításodat, hogy:

    "belátta, hogy nem fog menni."

    Ehelyett belinkeltél egy cikket, aminek a címe újfent köszönőviszonyban sincs a benne közölt információkkal.

    Maradjunk annyiban, hogy ha majd csúsztatások és hangulatkeltő véleménycikkek helyett valódi adatokkal tudsz szolgálni, akkor lehet érdemben beszélgetni az önvezetés biztonságáról.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák