Új hozzászólás Aktív témák

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #48 üzenetére

    Sehol nincs előírva, hogy nem szabad átugorni egy fejlődési lépcsőfokot. Lásd sok fejlődő ország, ahol kihagyták a vezetékes telefon országos kiépítését és azonnal mobilt telepítettek.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz shtml #52 üzenetére

    Ha nicns semmilyen infrastruktúra egy adott feladatra, akkor olcsóbb egyből a fejlettebbet kiépíteni, mint a közbülső lépcsőt felhúzni, és utána a cutting edget. Ellenben egy meglévőt fejleszteni meg mindig olcsóbb ha több lépcsőben történik, különösen, ha sok embert is érint, mert azért az meber nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni egyszerre ötvenöt újításhoz, ha napi szinten kell őket kezelnie. Példád rossz. :(

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #53 üzenetére

    A meglévő (közbülső) lépcső éppen az, amelyet itt többen is bírálnak és rossznak tartanak. :DDD

    Hoztak egy rossz döntést, amelyről már most látható, hogy országos kiépítésére (minden egyes állomáson) semmi esély. Majd arra hivatkozva, hogy erre kell építeni a többi lépcsőt is, sorra következnek a további rossz döntések.

    Elektronikus jegyvásárlás eddig a MÁV-nál gyakorlatilag nem volt (jó, IC kivételével), tehát rögtön lehetett volna egy ésszerűen átgondolt fejlesztést végrehajtani. A jegyeladó nénik és bácsik persze még jó ideig megmaradnak az állomásokon, őket a mostani fejlesztés sem váltja ki, tehát erre kár is hivatkozni.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • DarkByte

    addikt

    válasz cocka #49 üzenetére

    Ha 10 perccel indulás előtt ér az ember oda és mindegyik pénztárnál hosszú sor áll akkor én ezzel nem tudok egyet érteni. Azzal sem hogy gyakorlatilag légköbméterre mérik az egy embernek jutó férőhelyet, de ez egy másik téma.

    A mobilodat pedig nem kell odaadnod, csak megnyitod az érvényesítő SMS-t és odamutatod. Ez nálam bőven beleférne, és igen messze van attól hogy a bankkártya számodat kérik el. Szvsz :U

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz shtml #54 üzenetére

    AMikor a netes vásárlás annyira elterjedt lesz, hogy ki lehessen váltani a jelenleg ott üldögélőket, akkor majd lmár megéri meggondolni, hogy igen, elfelejtjük a kinyomtatást, mutogassák akármilyen módon a mobilt, pdat, notit, amijük van. hisz akkorra már a háttér meglesz hozzá, Csak a túloldali lekérdezést kell megoldani. Adig viszont valahogy integrálni kell a jelenlegi rendszerbe, mert a legdrágább megoldás az lenne, ha párhuzamosan futtatnának két, egymással nem összekapcsolt megoldást. Vagy te hogy tudnád a teljesen elektronikus, meg a hagyományos megoldást hirtelen, karikacsapásra összekötni, ha nem úgy, hogy a júzerinterfész egyik elemét a régi rendszerhez igazítod?

    kiegészítés: Ha engednék az otthoni nyomtatást, akkor egy jegyet mennyi embernek lehetne kinyomtatni, Vagy honnan kerítenél otthonra a MÁV által elfogadott megfelelő papírt, Így, hogy a saját rendszerük kezei az egészet, a saját hőpapírukon, plusz mögötte a szoftverel, ki lehet küszöbölni azt, hogy egy kóddal többen akarjanak jegyet venni, vagy kinyomtatott állapotban, az otthoni sima A4-re lengessék. Egy koliban mennyien vennének jegyet mondjuk egy Szeged-Bp viszonylatra ténylegesen?

    [ Szerkesztve ]

  • cocka

    veterán

    válasz DarkByte #55 üzenetére

    Ha 10 perccel indulás előtt ér az ember oda és mindegyik pénztárnál hosszú sor áll akkor én ezzel nem tudok egyet érteni.

    Miért nem? :) Kódot bepötyögöm, jegyet megkapom, vonathoz távozok. Ha az automata nem megy valamiért és mondjuk emiatt lekésném a vonatot, hát se baj, megyek IC-vel, ami 26 perccel később megy.

    Azzal sem hogy gyakorlatilag légköbméterre mérik az egy embernek jutó férőhelyet, de ez egy másik téma.

    Hol? A vonaton vagy sorbaálláskor?

  • DarkByte

    addikt

    válasz cocka #57 üzenetére

    Az elsőre: bocs de ezt félreolvastam, azt hittem hogy a pénztárnál sorbanállásra értetted. :B
    A másodikra: a vonaton.

    [ Szerkesztve ]

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #56 üzenetére

    Rég megette a fene, ha a papír hitelesítené majd az elektronikus jegyvásárlást. Érdekes, a mobilszolgáltatók már több mint 10 éve megoldották, hogy egy feltöltőkódot ne lehessen többször felhasználni. Nehogy már akkora nagy feladat legyen ez a MÁV fejlett adathálózatán. Csak annyi kell, hogy a kallernél legyen a MÁV szerverére csatlakozó PDA vagy valami egyéb.

    Amúgy meg elkerülhetetlen, hogy a teljesen elektronikus, online jegyvásárlás országos bevezetése után is jó ideig vele párhuzamosan működjenek a jegyeladó bácsik-nénik is. Ugye a webboltok elterjedésével nem szűntek meg a fizikailag is létező üzletek, sőt sok egyszerre műveli mindkettőt. De a készpénzes fizetés sem szűnt meg a kártyás fizetés elterjedésével, még azokban az országokban sem, ahol pedig sokkal általánosabban használatos a kártyás fizetés.

    Vagy te hogy tudnád a teljesen elektronikus, meg a hagyományos megoldást hirtelen, karikacsapásra összekötni, ha nem úgy, hogy a júzerinterfész egyik elemét a régi rendszerhez igazítod?

    Ugyan miért kellene a kettőt összekötni? Mellesleg az összekötés (ha nem is úgy, ahogy esetleg gondolod) automatikusan megvalósul a kaller személyében, akit némi cukorkával és áramimpulzussal biztos be lehet idomítani arra, hogy az online megváltott "jegyek" kezelése mellett továbbra is felismerje a jegypénztári jegyeket. Sőt a hamisítás ellen legbiztosabban a kettő alapvetően eltérő megjelenése véd.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • cocka

    veterán

    válasz DarkByte #58 üzenetére

    Budapesten meg a Pest megyei elővárosi vonatokon biztos.

    Miskolc-Füzesabony (mellesleg fővonalról van szó) közti személyvonatokon kivétel nélkül mindig volt/van helyem. Annyi, hogy amikor áttérnek a nyári menetrendre csak 3 kocsival közlekedik 4 helyett.

    De mikor 4 kocsi van, majdnem úgy néz ki a vonat, hogy 1 fülke 1 ember vagy max. 4. De olyan is volt már hogy nem fülkésben az egész kocsiban egyedül voltam. Nyilván el akarják kerülni a heringeffektust vagy mit tudom én. :D

    De ami igencsak meglepett, hogy párszor visszafelé a Füzesabony-Miskolc vonalon 7-8 kocsis személyvonatokkal lehetett menni. Hogy annak mi értelme volt?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz cocka #60 üzenetére

    Valahol, valami másik vonathoz kelenek a kocsik, és jellemzően csak egyik irányba vannak kihazsnálva. valahogy meg vissza kell vinni, különben igen gyorsan gyűlne egy helyre a MÁV kocsiállománya. Ha meg nem szerevényben közlekedtetik, hanem csak üres menetként, akkor biztos nem fognak rajta semmit, csak buknak. Ellenben utánakötve egy egyébként is közlekedő vonatnak, már nincs bukta, kvázi ingyen viszik el.

  • ronaldo

    őstag

    válasz #06658560 #7 üzenetére

    Azért Miskolc meg Debrecen két tipikus város, ahova általában a pesti bevezetéssel egyidőben építenek meg mindent. Csak sajnos onnan nem szokott futótűzként terjedni.

    A következő mondatoddal pedig nem értek egyet. Ugyanis németországban karbantartják a vonatokat. Nálunk pedig ezek az onnan vett 20 éves kocsik fékezéskor úgy sikítanak, hogy az arra érzékenynek megfájdul tőle a feje. Már erősen gondolkoztam egy pereskedésen is - a zunió meg is védene, biztos van idevágó "zöld" rendelete -, de nem akarom tovább kínozni a mávot. Nyög így is eleget.

    Amúgy meg mást ne mondjak, Milanoban egy város széli vonat megy pár méterre a házak mellett, és ha a szélzaj nincs, nem hallod hogy elment. Rajta utazni meg olyan, mintha repülne az ember. És nem, nem villamos, nem metro. Egy vonat, ami keresztülmegy a környező városokon, mivel sok cég telephelye nem a városban van, hanem az agglomerációban. Ja, a jegy olyan 50%-al drágább mint, itthon, a menetidő meg kb. 250%-al rövidebb.

    Ha pedig történelmi ismereteidre hagyatkozol, beláthatod, hogy _lehetetlen_ a kiépítettséget a hazaihoz hasonlítani. Egy: nyugaton - még a nem túl nagy nemzet ausztriában - a főbb vonalakon mindenhol dupla sínpár fut. Nálunk ilyen alig van(én mondjuk életemben nem láttam itthon, de tudom, hogy van). Kettő: az ország szétszabdalása után a pestből kiinduló "pókhálós" vasúthálózat nagy része külföldi kézbe került így gyakorlatilag a mai magyarország területét nézve már értelmezhetetlen a vasúthálózat képe, ill. hogy mit akartak akkor. Ezért kell sok embernek felutaznia előbb pestre majd onnan újra leutaznia, ha A-ból B-be akar jutni. Mivel a keresztirányú vonal nagyrésze külföldre került. 60 éve pedig nem nagyon építenek pályát a kényes helyekre - sőt, szüntetik meg a maradékot -> ami érthető, mert így tényleg nem sok értelmük van, kár, hogy _úgy_ kibővítve meg lenne...

  • Wolverine

    félisten

    válasz ronaldo #62 üzenetére

    Az a bizonyos vasúti zaj egyrészt az elhasználódott pálya, másrészt a tropa vasúti futóművek miatt van. Persze a karbantartás egyik esetben sem szokott erőteljes lenni.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz ronaldo #62 üzenetére

    Na fussunk végig szép sorban. Olasz tapasztalataim nicnsenek, németek vannak. igencsak hangosak az itteni kocsik, amik ingában járnak. A tehervonatok állomáson áthaladva kész zajtömeg, zenét rádiót nem tudok mellette hallgatni. Az ICE-k, IC-k amikor átrobognak egy állomáson, akkor igen tiszteséges zajt produkálnak, ha nem 50-nel, hanem gyorsabban mennek. köln környéki vasóthálózattal összevetve szerintem a pesti és környező viszonyok nem roszabbak, plusz az ország lefedettsége is megfelelő. Kétsávos hálózat. Előbb győzd meg a románokat, hogy ne a trianoni szerződéshez ragaszkodjanak, hanem engedjék a fejlesztést, pl. Megvan a lehetőség az országban keresztbe is utazni, az más kérdés, hogy szinte értelmetlen, annyira komplikált. Német kocsik tisztasága kb megegyezik a magyarokéval. Ingakocsikról beszélve. mondom ezt úgy, hogy a legújabb otthoni kocsikho még nem votl szerencsém.

    Amikor a német húszéves kocsihoz votl szerencsém egy Pécs-Bp IC kapcsolatban, akkor egyáltalán nem volt semmi zaja, egyedül a kreténséből maximálisra állított hűtőfokozatban járó klíma idegesített.

    kédés: a dupla sínpőárnak mi köze van a hálózat kiépítettségéhez? A dupla sínpár csak az adott vonal áteresztőképeségét fogja befolyásolni, az országos kiépítettségen nem módosít. Egyébként egyo lyan vonalra, ahol óránként közlekedik egy vonat értelmetlen két vágányt tenni. A forgalmasabbak mo-n is dupla vágányosok, hidd el. Pl Bp-dombvár két vágán, Bp-Lőkösháza pár km kivételével teljesen, azt a páart most építik, Vác felé szintén végig két vágány a határig, ha jól tudom, Vácig tuti, Hegyeshalom, Rajka felé végig, A Balaton felészintén, Balatontól meg a két parton megy tovább, a délit nem tudom duplázták-e mostanában, vagy sem, vagy már jóideje végig két vágány, északon tudom, hogy egy, helyhiány miatt.
    Német jegyárakról tudok valamit is mondani. Nem km-ben mérik a közlekedési társuláson belül, hanem állomásig a tarifát, így pl 9km egy útra teljesáron 4,1€. Egy közbülső megállással ez 9 perc. Ezt Mo-n is tudták a vonatok, amior ilyen irányba utaztam, és elhagyták a városi teürleteket, ahol a lakosság miatt nem lehet nagyobb sebeségel közlekedni. Németéknél is így van, amíg épület van a vasút közelében, addig sebesség visszavesz.Vagy van zajvédő töltés a sín két oldalán.

  • Wolverine

    félisten

    válasz #06658560 #64 üzenetére

    "Német kocsik tisztasága kb megegyezik a magyarokéval. Ingakocsikról beszélve. mondom ezt úgy, hogy a legújabb otthoni kocsikho még nem votl szerencsém."

    Magyar viszonylatban az ilyenek iszonyatosak; gyanítom, hogy az átlagot jelentő magyar vonalakon és kocsikon nincs "szerencséd" utazni, vagy az átlagosnál jobb szerelvényeken jársz arra (az IC nem a magyar átlag, hanem kimagaslóan jobb annál)... Bármilyen vonalon ha IC helyett sima gyorssal utazol, kb. két szinttel gyengébb minőségű kocsikat kapsz.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Wolverine #65 üzenetére

    Egy korábbi kommentemben ott volt, hogy merre utaztam, mikoen. Eddig egyetlen gyalázatos vonatot láttam, egy gyorsvonatot a Bp-Debrecen vonalon. pedig zemélyvonatoztam is többfele, elég változatos kocsikon... És a magyar elővárost hasonlítottam a német elővároshoz.tisztaság szempontjából.

  • cocka

    veterán

    Mostanában vettem észre pl. a Füzesabony-Hidasnémeti vonalon is többek között, hogy újrafestettek pár kocsit. (személyvonatok) Ezt onnan tudom, hogy nem hagytak elég időt a száradásnak, mert ragad az ajtó. Ajtókilincsből is láttam már érdekeset. Pl. egy előtérből utastérbe nyíló ajtóról leoperálták a kilincset vkik és a helyére a fémcsonkra egy zárókát tettek. Meg találkoztam olyan budiajtóval, hogy belül nem volt az ajtón kilincs. Ha bevágod magad után, akkor szívás. :D

    Ja és mostanában van víz! Néhol még szappan is. Mondjuk ritka gagyi téglalap alakú, büdös szappan, de legalább van. :D

    Szóval ami a vizet illeti, szerintem a mávnál a víztartályok feltöltése kampányszerűen megy. Mert ha nincs víz, jó formán mindegy milyen kocsiban utazol, sehol sincs víz (IC-ket nem számolom), ha meg van víz, akkor mindenhol van.

    Az IC-kből azt a fajtát komálom leginkább, amire csak pótjegy kell. Nem szeretem, ha meghatározzák, hogy hova üljek. Ráadásul általában 4-5 kocsival közlekednek, amik közül 3 zsúfolásig tele van, magyarán egyáltalán nem kényelmes, a dohányzó kocsi meg kong az ürességtől. A legszarabb az IC-kben az, hogy összvissz fél órát spórolok a menetidőn 520 Ft-ért, és néha azért jó lenne ablakot is nyitni. :F

    Jut eszembe pót- és helyjegyárak. Van ugye a 130 Ft-os, a 390 Ft-os és az 520 Ft-os. Valahogy úgy van a díjszabásban, hogy Interpicikre, belföldi expressz vonatokra 130 Ft a helyjegy, normál IC-kre 520 Ft, de 390, ha az ár nem tartalmazza a helybiztosítást.

    Na most ha megnézitek: Miskolc-Debrecen, Miskolc-Nyíregyháza között 130 Ft a normál IC-re a helyjegy, Miskolc-Füzesabony, Miskolc-Bp. Keleti viszonylatban meg 520 Ft. Ez rohadtul nem igazságos. Nehogy már az irány döntse el, hogy a helyjegy 130 Ft vagy 520 Ft. Mindkettő normál IC csak ellenkező irányba mennek, mégis ott figyel a 390 Ft-os különbözet. Ezen elgondolkodott már valaki? Őszintén kíváncsi vagyok a válaszotokra!

    Ma is jegyautomatáztam. :D Nekem bejön ez a fajta rendszer. Viszont úgy vettem észre, hogy mintha kissé elnyújtva nyomtatná a betüket. A legfrappánsabb dolog: Állomás/Internet :)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz cocka #67 üzenetére

    Tudok jobbat modnani: Szeged-Bp: a vonat eleje IC, potjeggyel, a vege sima gyorsvonat.

    A jegykiadas? A MAV regi nagy hibaja, hogy a jegykiadas allomasi keretekbol megy. Van, amikor Bp-n mar nem lehet jegyet kapni, mert a pesti keret elfogyott, a szolnokit meg nem hasznalhatjak fel. Es fel vonatok kepesek uresen menni igy...

    A porszappannal talalkoztal mar? Olyan is letezik helyenkent.

    A kedvezmenyes potjegyes IC-k eleg nagy atveresek a MAV reszerol, mert arra nem adjak vissza keses eseten a potjegy arat... :S

  • #06658560

    törölt tag

    válasz localhost #3 üzenetére

    A megoldas a problemadra

    A kaller jegyzokonyvet vesz fel, es majd kivizsgaljak a dolgot. nem kesel le ezert vonatot.

  • cocka

    veterán

    válasz #06658560 #69 üzenetére

    Ez bunkó (tudatlan) kallereknél úgy szokott működni, hogy helyszíni bírságot szab ki, 2000 Ft-ot, amit természetesen mivel nem tudsz vagy (mert talán neten már fizettél) nem akarsz újra kifizetni, ezért 6000 Ft-ra büntet és ad egy utasleadási lapot.

    Na nekem már egyszer megmutatták erre mi a recept. Be kellett mennem a máv igazgatóságra kimagyarázni és "csak" 2390 Ft-tal megúsztam.

    Hozzáteszem az ok, amiért akkor megbüntettek: Nem volt az IC-re helyjegyem, de volt érvényes menetjegyem. Ezesetben a büntetés 500 Ft plusz egy pótjegy ára, ami 390 Ft. Vagyis 890 Ft helyett 2390 Ft-ot fizettem.

    Idéznék a pótdíjszabásból:

    A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat fizet a vonaton az, aki

    # a belföldi forgalomban pótjegyköteles vonaton érvényes pótjegy nélkül utazik,
    # a helyjegyköteles vonatra érvényes helyjegy nélkül száll fel.
    # a belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonaton érvényes pót- és helyjeggyel nem rendelkezik.

    A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat fizet a vonaton az, aki

    menetjegy nélkül vagy érvénytelen menetjeggyel a vonatra felszáll,

    Volt érvényes menetjegyem, tehát nemhogy a 6000 de még a 2000 Ft-os büntetés is jogalap nélküli volt.

Új hozzászólás Aktív témák