- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Gmail
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- OpenWRT topic
- Windows 11
- Python programozás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Google Chrome
Új hozzászólás Aktív témák
-
ronaldo
őstag
Szerintem meg kapják be. Először normális vonatokat, vasúthálózatot kéne építeni, utána ilyen szarságokkal foglalkozni (ami természetesen megint jóformán pesti kiváltság lesz, ahol már az x. metró épül, 100 millió villamos meg busz jár. flame off).
Bár nyilván inkább olyan ismerős volt a máv informatika környékén (nem lepne meg, ha kormányzati körökből) akinek egész véletlen ilyen jegynyomtatógép gyártó üzeme van, mintsem olyan cég, akik vasúti síneket fektetnek, pályát újítanak fel, közlekedést szerveznek.
Aki nem csak elővárosi vonatokkal, meg győr környékén vonatozik (és neadj isten nyugaton is vonatozott már), érti, hogy mire céloztam.
[ Szerkesztve ]
-
ronaldo
őstag
Azért Miskolc meg Debrecen két tipikus város, ahova általában a pesti bevezetéssel egyidőben építenek meg mindent. Csak sajnos onnan nem szokott futótűzként terjedni.
A következő mondatoddal pedig nem értek egyet. Ugyanis németországban karbantartják a vonatokat. Nálunk pedig ezek az onnan vett 20 éves kocsik fékezéskor úgy sikítanak, hogy az arra érzékenynek megfájdul tőle a feje. Már erősen gondolkoztam egy pereskedésen is - a zunió meg is védene, biztos van idevágó "zöld" rendelete -, de nem akarom tovább kínozni a mávot. Nyög így is eleget.
Amúgy meg mást ne mondjak, Milanoban egy város széli vonat megy pár méterre a házak mellett, és ha a szélzaj nincs, nem hallod hogy elment. Rajta utazni meg olyan, mintha repülne az ember. És nem, nem villamos, nem metro. Egy vonat, ami keresztülmegy a környező városokon, mivel sok cég telephelye nem a városban van, hanem az agglomerációban. Ja, a jegy olyan 50%-al drágább mint, itthon, a menetidő meg kb. 250%-al rövidebb.
Ha pedig történelmi ismereteidre hagyatkozol, beláthatod, hogy _lehetetlen_ a kiépítettséget a hazaihoz hasonlítani. Egy: nyugaton - még a nem túl nagy nemzet ausztriában - a főbb vonalakon mindenhol dupla sínpár fut. Nálunk ilyen alig van(én mondjuk életemben nem láttam itthon, de tudom, hogy van). Kettő: az ország szétszabdalása után a pestből kiinduló "pókhálós" vasúthálózat nagy része külföldi kézbe került így gyakorlatilag a mai magyarország területét nézve már értelmezhetetlen a vasúthálózat képe, ill. hogy mit akartak akkor. Ezért kell sok embernek felutaznia előbb pestre majd onnan újra leutaznia, ha A-ból B-be akar jutni. Mivel a keresztirányú vonal nagyrésze külföldre került. 60 éve pedig nem nagyon építenek pályát a kényes helyekre - sőt, szüntetik meg a maradékot -> ami érthető, mert így tényleg nem sok értelmük van, kár, hogy _úgy_ kibővítve meg lenne...
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Politika
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- További aktív témák...
- Prémium alkatrészek! RoG 3070 Ti Z590 11600K 1000 Watt Platinum Vízhűtés 32GB RAM 1TB NVME Garancia!
- 4db SK hynix PE8110 M.2 1.92TB 22110 + HYPER M.2 X16 CARD V2
- Apple iPhone 13 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó bontatlan JBL go 3 hangszóró
- ThinkPad P1 Gen 4 27% 16" 4K UHD érintő i7-11850H T1200 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs