Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ronaldo

    őstag

    Szerintem meg kapják be. Először normális vonatokat, vasúthálózatot kéne építeni, utána ilyen szarságokkal foglalkozni (ami természetesen megint jóformán pesti kiváltság lesz, ahol már az x. metró épül, 100 millió villamos meg busz jár. flame off).

    Bár nyilván inkább olyan ismerős volt a máv informatika környékén (nem lepne meg, ha kormányzati körökből) akinek egész véletlen ilyen jegynyomtatógép gyártó üzeme van, mintsem olyan cég, akik vasúti síneket fektetnek, pályát újítanak fel, közlekedést szerveznek. ;)

    Aki nem csak elővárosi vonatokkal, meg győr környékén vonatozik (és neadj isten nyugaton is vonatozott már), érti, hogy mire céloztam.

    [ Szerkesztve ]

  • ronaldo

    őstag

    válasz #06658560 #7 üzenetére

    Azért Miskolc meg Debrecen két tipikus város, ahova általában a pesti bevezetéssel egyidőben építenek meg mindent. Csak sajnos onnan nem szokott futótűzként terjedni.

    A következő mondatoddal pedig nem értek egyet. Ugyanis németországban karbantartják a vonatokat. Nálunk pedig ezek az onnan vett 20 éves kocsik fékezéskor úgy sikítanak, hogy az arra érzékenynek megfájdul tőle a feje. Már erősen gondolkoztam egy pereskedésen is - a zunió meg is védene, biztos van idevágó "zöld" rendelete -, de nem akarom tovább kínozni a mávot. Nyög így is eleget.

    Amúgy meg mást ne mondjak, Milanoban egy város széli vonat megy pár méterre a házak mellett, és ha a szélzaj nincs, nem hallod hogy elment. Rajta utazni meg olyan, mintha repülne az ember. És nem, nem villamos, nem metro. Egy vonat, ami keresztülmegy a környező városokon, mivel sok cég telephelye nem a városban van, hanem az agglomerációban. Ja, a jegy olyan 50%-al drágább mint, itthon, a menetidő meg kb. 250%-al rövidebb.

    Ha pedig történelmi ismereteidre hagyatkozol, beláthatod, hogy _lehetetlen_ a kiépítettséget a hazaihoz hasonlítani. Egy: nyugaton - még a nem túl nagy nemzet ausztriában - a főbb vonalakon mindenhol dupla sínpár fut. Nálunk ilyen alig van(én mondjuk életemben nem láttam itthon, de tudom, hogy van). Kettő: az ország szétszabdalása után a pestből kiinduló "pókhálós" vasúthálózat nagy része külföldi kézbe került így gyakorlatilag a mai magyarország területét nézve már értelmezhetetlen a vasúthálózat képe, ill. hogy mit akartak akkor. Ezért kell sok embernek felutaznia előbb pestre majd onnan újra leutaznia, ha A-ból B-be akar jutni. Mivel a keresztirányú vonal nagyrésze külföldre került. 60 éve pedig nem nagyon építenek pályát a kényes helyekre - sőt, szüntetik meg a maradékot -> ami érthető, mert így tényleg nem sok értelmük van, kár, hogy _úgy_ kibővítve meg lenne...

Új hozzászólás Aktív témák