Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Ezek az automatak mar allnak jopar eve a harom fejpalyaudvaron, plusz a cikk megemlit KETTO videki varost is, s melle a bovitest is. Vagyis a jelenleg elerheto lehetosegek 40%-a videken van.
Egyebkent megnyugtatlak, nyugati palda alapjan a magyar vasuthalozat normalisan kiepitett, s melle a vonatok sem mocskosabbak, mint akar Nemetoban. A kenyelmuk mar mas kerdes, de az elovarosi vonatok a DB teruleten is fapadosak eleg kemenyen. (Elovarosi vonatot eleg regen hasznaltam, a delibol ingazo DB-k kenyelmesebbek, jobban futottak voltak mint az idekintiek, egyeb gyorsvonatot meg hasznalok Mo-n amiikor otthon vagyok eleg szep szammal, ugyhogy nem ertem mire gondolsz.)
Eas miert ne fejlesszenek egy, az utasok szamara hasznos, kenyelmes iranyban is? Igy nem lesz km-es sor a jegypenztaraknal, ahol midnen harmadik ember szamlat is ker, amit kezzel kell kitolteni a penztarosnak, s ha tobb jegy, mindegyikrol kulon szamla kell. S a hajlektalanok sem tudnak mit kunyeralni toled. Idoben is gyorsabban vegezhetsz esetleg.
-
#06658560
törölt tag
2006 elejen negy honapig naponta BP-Erd utani megallo, neve most nem jut eszembe, BHV-val, azota meg Bcs-re, Pecsre megyek, utobbi helyre szigoruan Ic a menetido es az egyeb jaratok elerhetetlensege miatt, de majd egy evig jartam heti rendszeresseggel is tavaly auguszusig Veszprembe Bp-rol. De volt nehany eve meg a mocskos vonatokhoz szerencsem egy Gyor- Bp, Tatabanya-Bp, Tata-Bp viszonylatban is. Valamint jartam 100a-n vegigkozlekedo vonattal Cegled-Szolnok kozott, sokat midnenfelevel meg Bx-szel is Bcs-Szeged kozott, eleg sdokat Bz-ztem Vp-Szfvar kozott, ugy, hogy folytatas BHv-n Sarbogardig, utaztam evente egyszar Szekszardra Bp-rol, zomeben min felet az utnak szemelyvonattal, Bz-ztem Gyoma-Szeghalom kozott es a Desiro a legmodernebb vonat, amivel Mo-n utaztam. Egyebkent jartam a hernyoval a bp-Vac iranyban is, de meg a megkerulo utvonalon is utaztam felutig, napkozbeni idotolteskent orient expressz nezes urugyen.Desirozni pedig Bp-Ergom, valamint Bp-Nyiregy uton sikerult, amikor utobbi utvonalon IC-kent kozlekedett nov 1-en Bp nyugati Bp Keleti kozott a Keleti- miskolc- nyiregy- Debrecen- Kecso-Szeged-Kecso-Cegled-nyugati viszonylatban. Az elmult tiz evben szinte minden hetvegen vonaton ultem valamelyik iranyban.
Ja, postacsikos es patkanyszurke Bhv-hoz nem votl szerencsem.
De a magyar jarmuparkbol Hernyo, selyemhernyo, BMPZ, AMPZ, BP, AP, By, BHv, Bx, Ax, B, A, Bo, Bmz,Bz, Bzmot, Bzx, Usgyi, Desiro, amiken utaztam biztosan, es emlekszem is ra. Talentet es Flirtet csak a Deliben allo allapotban tudtam szemugyre venni. mozdonyilag pedig gigant, Szili, Taurus.
Ezenkivul ismerem utaskent a bugaci, a szilvasvaradi kisvasutat, illetve a nagycenkit.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Azert egy telefonkijelzorol bepotyogni 10 karaktert meg mindig gyorsabb, mitn elmondani a penztarosnak, hogy kerek egy diak jegyet VP-Pecs viszonylatra, Sarbogardtol IC potjegyet a Mecsek(?) IC-re, majd vasarnapra egy Pecs -Budapest diakjegyet, Ic potjeggyel a delutan negyes IC-re. Es mire ezt vegigdaraltad, s fel is fogta, beszolsz neki, hogy ja, es szamlat is kernek.
Ja, akkor nem lehet diak.
-
#06658560
törölt tag
A MÁV elrejtett létszámcsökkentése következtében a fejpályaudvarokon ezt nem tudnád megmutatni, mert az adj király katonák nem tudják, hogy a kód, amit mutogatsz az téynleg hiteles, és akkora szóló jegyhez tartozik. És gondolom örülnél neki, ha a telefonod kijelzőjét lebélyegeznék okosan. Ahogy a jelenlegi rendszerben a jegy érvényesítése a jegyvizsgáló sizgnójával és a vonatszám ráírásával történik, így kell valami, amivel megodlható a dolog.
-
#06658560
törölt tag
Háát, AMEx OTP-s kártya, és eddig amikor azzal kísérleteztem, keletiben, nem tudtak vele mit kezdeni. Van Visa electron kártyám, valamint Maestro is, elektronikus, utóbbiból Ec kártyás német verzióm is. utóbbi rendre kéri a PIN-t, egyes tecsókban volt, hoy kérte a pint, máskor nem, csak aláírni kellett, de több alkalommal kellett már mindkettőt megtennem. Szóval tapasztalataim szerint eléggé hektikus a dolog, s ami az érdekes, hogyakár az azonos bankhoz tartozó kártyák is képesek különbözően viselkedni ilyetén, üzletről, üzletre...
-
#06658560
törölt tag
Van oylan is, hogy MÁV-informatika. Fejlesztenek szoftvereket, akár maguknak is megcisnálhatnák, ha akarnák. De valahogy nyugatra sem terjedt még el ez a fokú digitalizálása a kallereknek, bár mobil jegyvásárlás létezik a lokális tömegközlekedési társuláson belül, amihez a DB is csatlakozott.
-
#06658560
törölt tag
Ha nicns semmilyen infrastruktúra egy adott feladatra, akkor olcsóbb egyből a fejlettebbet kiépíteni, mint a közbülső lépcsőt felhúzni, és utána a cutting edget. Ellenben egy meglévőt fejleszteni meg mindig olcsóbb ha több lépcsőben történik, különösen, ha sok embert is érint, mert azért az meber nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni egyszerre ötvenöt újításhoz, ha napi szinten kell őket kezelnie. Példád rossz.
-
#06658560
törölt tag
AMikor a netes vásárlás annyira elterjedt lesz, hogy ki lehessen váltani a jelenleg ott üldögélőket, akkor majd lmár megéri meggondolni, hogy igen, elfelejtjük a kinyomtatást, mutogassák akármilyen módon a mobilt, pdat, notit, amijük van. hisz akkorra már a háttér meglesz hozzá, Csak a túloldali lekérdezést kell megoldani. Adig viszont valahogy integrálni kell a jelenlegi rendszerbe, mert a legdrágább megoldás az lenne, ha párhuzamosan futtatnának két, egymással nem összekapcsolt megoldást. Vagy te hogy tudnád a teljesen elektronikus, meg a hagyományos megoldást hirtelen, karikacsapásra összekötni, ha nem úgy, hogy a júzerinterfész egyik elemét a régi rendszerhez igazítod?
kiegészítés: Ha engednék az otthoni nyomtatást, akkor egy jegyet mennyi embernek lehetne kinyomtatni, Vagy honnan kerítenél otthonra a MÁV által elfogadott megfelelő papírt, Így, hogy a saját rendszerük kezei az egészet, a saját hőpapírukon, plusz mögötte a szoftverel, ki lehet küszöbölni azt, hogy egy kóddal többen akarjanak jegyet venni, vagy kinyomtatott állapotban, az otthoni sima A4-re lengessék. Egy koliban mennyien vennének jegyet mondjuk egy Szeged-Bp viszonylatra ténylegesen?
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Valahol, valami másik vonathoz kelenek a kocsik, és jellemzően csak egyik irányba vannak kihazsnálva. valahogy meg vissza kell vinni, különben igen gyorsan gyűlne egy helyre a MÁV kocsiállománya. Ha meg nem szerevényben közlekedtetik, hanem csak üres menetként, akkor biztos nem fognak rajta semmit, csak buknak. Ellenben utánakötve egy egyébként is közlekedő vonatnak, már nincs bukta, kvázi ingyen viszik el.
-
#06658560
törölt tag
Na fussunk végig szép sorban. Olasz tapasztalataim nicnsenek, németek vannak. igencsak hangosak az itteni kocsik, amik ingában járnak. A tehervonatok állomáson áthaladva kész zajtömeg, zenét rádiót nem tudok mellette hallgatni. Az ICE-k, IC-k amikor átrobognak egy állomáson, akkor igen tiszteséges zajt produkálnak, ha nem 50-nel, hanem gyorsabban mennek. köln környéki vasóthálózattal összevetve szerintem a pesti és környező viszonyok nem roszabbak, plusz az ország lefedettsége is megfelelő. Kétsávos hálózat. Előbb győzd meg a románokat, hogy ne a trianoni szerződéshez ragaszkodjanak, hanem engedjék a fejlesztést, pl. Megvan a lehetőség az országban keresztbe is utazni, az más kérdés, hogy szinte értelmetlen, annyira komplikált. Német kocsik tisztasága kb megegyezik a magyarokéval. Ingakocsikról beszélve. mondom ezt úgy, hogy a legújabb otthoni kocsikho még nem votl szerencsém.
Amikor a német húszéves kocsihoz votl szerencsém egy Pécs-Bp IC kapcsolatban, akkor egyáltalán nem volt semmi zaja, egyedül a kreténséből maximálisra állított hűtőfokozatban járó klíma idegesített.
kédés: a dupla sínpőárnak mi köze van a hálózat kiépítettségéhez? A dupla sínpár csak az adott vonal áteresztőképeségét fogja befolyásolni, az országos kiépítettségen nem módosít. Egyébként egyo lyan vonalra, ahol óránként közlekedik egy vonat értelmetlen két vágányt tenni. A forgalmasabbak mo-n is dupla vágányosok, hidd el. Pl Bp-dombvár két vágán, Bp-Lőkösháza pár km kivételével teljesen, azt a páart most építik, Vác felé szintén végig két vágány a határig, ha jól tudom, Vácig tuti, Hegyeshalom, Rajka felé végig, A Balaton felészintén, Balatontól meg a két parton megy tovább, a délit nem tudom duplázták-e mostanában, vagy sem, vagy már jóideje végig két vágány, északon tudom, hogy egy, helyhiány miatt.
Német jegyárakról tudok valamit is mondani. Nem km-ben mérik a közlekedési társuláson belül, hanem állomásig a tarifát, így pl 9km egy útra teljesáron 4,1€. Egy közbülső megállással ez 9 perc. Ezt Mo-n is tudták a vonatok, amior ilyen irányba utaztam, és elhagyták a városi teürleteket, ahol a lakosság miatt nem lehet nagyobb sebeségel közlekedni. Németéknél is így van, amíg épület van a vasút közelében, addig sebesség visszavesz.Vagy van zajvédő töltés a sín két oldalán. -
#06658560
törölt tag
válasz Wolverine #65 üzenetére
Egy korábbi kommentemben ott volt, hogy merre utaztam, mikoen. Eddig egyetlen gyalázatos vonatot láttam, egy gyorsvonatot a Bp-Debrecen vonalon. pedig zemélyvonatoztam is többfele, elég változatos kocsikon... És a magyar elővárost hasonlítottam a német elővároshoz.tisztaság szempontjából.
-
#06658560
törölt tag
Tudok jobbat modnani: Szeged-Bp: a vonat eleje IC, potjeggyel, a vege sima gyorsvonat.
A jegykiadas? A MAV regi nagy hibaja, hogy a jegykiadas allomasi keretekbol megy. Van, amikor Bp-n mar nem lehet jegyet kapni, mert a pesti keret elfogyott, a szolnokit meg nem hasznalhatjak fel. Es fel vonatok kepesek uresen menni igy...
A porszappannal talalkoztal mar? Olyan is letezik helyenkent.
A kedvezmenyes potjegyes IC-k eleg nagy atveresek a MAV reszerol, mert arra nem adjak vissza keses eseten a potjegy arat... :S
-
#06658560
törölt tag
A kaller jegyzokonyvet vesz fel, es majd kivizsgaljak a dolgot. nem kesel le ezert vonatot.