Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wolverine

    félisten

    válasz #06658560 #7 üzenetére

    "melle a vonatok sem mocskosabbak, mint akar Nemetoban."

    Hmm. Mikor utaztál utoljára személyvonattal Magyarországon? Pl. Nyugati-Veresegyház, esetleg Nyugati-Szolnok irányban? (ne adj isten nem Budapestről induló szerelvényen...) A nem friss vásárlású szerelvények katasztrofálisak, nem higiénikusak és igazság szerint nem szívesen utaznék rajtuk (bár egy ideje már bojkottálom a MÁV szerelvényeit). Sőt, volt olyan vonat, amit a sajtós próbaúton már megkarcolt valami állat...

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #32 üzenetére

    Az elmult tiz evben szinte minden hetvegen vonaton ultem valamelyik iranyban.

    Részvétem.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • cocka

    veterán

    válasz #06658560 #42 üzenetére

    Hát ez attól függ, hogy melyik bank a kártya kibocsátója illetve melyik bank az elfogadó bank.

    Meg még kártyatípustól is, meg kártyamárkától is függ. Esetleg POS beállításaitól. 3 bankról tudok, akik POS-eket működtetnek: OTP, K&H és Unicredit. Legtöbb ugye az OTP-sből van.

    Ennek alapján elmondható, hogy ha egyezik a kártya kibocsátó bank az elfogadó bankkal, akkor elektronikus kártyáknál szokás pin kódot kérni. Ha nem egyezik, akkor csak aláírást kérnek. Újabban pint és aláírást együtt már nem kérnek, elég csak az egyik, viszont 10 ezer Ft feletti vásárlás esetén személyit is kérhetnek.

    A dombornyomott kártyák nem pin kötelesek, magyarán csak akkor kell PIN kód a dombornyomottaknál, ha a kártya kibocsátó és az elfogadó megegyezik. Lásd: OTP-s Visa Classic vagy OTP-s Mastercard OTP-s POS-en lehúzva. Vagy K&H-s.

    Az elektronikus kártyák közül a Maestro PIN köteles, magyarul elvileg mindegy milyen banktól van, PIN-t fog kérni.
    Visa Electronnál pedig: ha a fenti két bank egyezik, akkor kér PIN-t, ha nem egyezik, akkor csak aláírás kell.
    Dombornyomásmentes Mastercardnál pedig: csak aláírást kérnek
    A Mastercard Electronicról nem tudok nyilatkozni. Nincs hitelkártyám.

  • cocka

    veterán

    válasz #06658560 #42 üzenetére

    Ha az ajtóra nincs kitéve az Amex logó, akkor nem tudsz vele fizetni.

    Az SMS alapú autópálya matrica is azért kényelmesebb, mert nem kell elmenni megvenni a matricát.

    Mindig vonatindulás előtt veszem meg a jegyet pár perccel, ha már ott vagyok a pályaudvaron, akkor nem mindegy, hogy közvetlenül a vonathoz megyek vagy még előtte pötyögök gombon? Nem azon a fél percen fog múlni, hogy elérem-e vagy sem.

    Nekem csak ne nézegesse a mobilomat. Privát szféra, jó hogy nem már a bankkártyaszámom nem kéri el.

    [ Szerkesztve ]

  • cocka

    veterán

    válasz #06658560 #47 üzenetére

    Nekem dombornyomásmentes Mastercard van és SOHA sehol nem kér pint. Az ATM-eket kivéve. :DD Pedig elektronikus kártya. De egyenértékű egy Mastercarddal, csak olyan helyen nem lehet használni, ahol imprinterrel húzzák le a kártyát. Ilyen meg itthon csak elvétve van. Esetleg taxikban.

    egyes tecsókban volt, hoy kérte a pint, máskor nem, csak aláírni kellett, de több alkalommal kellett már mindkettőt megtennem.

    Ezt most a Visa Electronra írtad? Lásd indoklást fentebb.

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #48 üzenetére

    Sehol nincs előírva, hogy nem szabad átugorni egy fejlődési lépcsőfokot. Lásd sok fejlődő ország, ahol kihagyták a vezetékes telefon országos kiépítését és azonnal mobilt telepítettek.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #53 üzenetére

    A meglévő (közbülső) lépcső éppen az, amelyet itt többen is bírálnak és rossznak tartanak. :DDD

    Hoztak egy rossz döntést, amelyről már most látható, hogy országos kiépítésére (minden egyes állomáson) semmi esély. Majd arra hivatkozva, hogy erre kell építeni a többi lépcsőt is, sorra következnek a további rossz döntések.

    Elektronikus jegyvásárlás eddig a MÁV-nál gyakorlatilag nem volt (jó, IC kivételével), tehát rögtön lehetett volna egy ésszerűen átgondolt fejlesztést végrehajtani. A jegyeladó nénik és bácsik persze még jó ideig megmaradnak az állomásokon, őket a mostani fejlesztés sem váltja ki, tehát erre kár is hivatkozni.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • shtml

    őstag

    válasz #06658560 #56 üzenetére

    Rég megette a fene, ha a papír hitelesítené majd az elektronikus jegyvásárlást. Érdekes, a mobilszolgáltatók már több mint 10 éve megoldották, hogy egy feltöltőkódot ne lehessen többször felhasználni. Nehogy már akkora nagy feladat legyen ez a MÁV fejlett adathálózatán. Csak annyi kell, hogy a kallernél legyen a MÁV szerverére csatlakozó PDA vagy valami egyéb.

    Amúgy meg elkerülhetetlen, hogy a teljesen elektronikus, online jegyvásárlás országos bevezetése után is jó ideig vele párhuzamosan működjenek a jegyeladó bácsik-nénik is. Ugye a webboltok elterjedésével nem szűntek meg a fizikailag is létező üzletek, sőt sok egyszerre műveli mindkettőt. De a készpénzes fizetés sem szűnt meg a kártyás fizetés elterjedésével, még azokban az országokban sem, ahol pedig sokkal általánosabban használatos a kártyás fizetés.

    Vagy te hogy tudnád a teljesen elektronikus, meg a hagyományos megoldást hirtelen, karikacsapásra összekötni, ha nem úgy, hogy a júzerinterfész egyik elemét a régi rendszerhez igazítod?

    Ugyan miért kellene a kettőt összekötni? Mellesleg az összekötés (ha nem is úgy, ahogy esetleg gondolod) automatikusan megvalósul a kaller személyében, akit némi cukorkával és áramimpulzussal biztos be lehet idomítani arra, hogy az online megváltott "jegyek" kezelése mellett továbbra is felismerje a jegypénztári jegyeket. Sőt a hamisítás ellen legbiztosabban a kettő alapvetően eltérő megjelenése véd.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • ronaldo

    őstag

    válasz #06658560 #7 üzenetére

    Azért Miskolc meg Debrecen két tipikus város, ahova általában a pesti bevezetéssel egyidőben építenek meg mindent. Csak sajnos onnan nem szokott futótűzként terjedni.

    A következő mondatoddal pedig nem értek egyet. Ugyanis németországban karbantartják a vonatokat. Nálunk pedig ezek az onnan vett 20 éves kocsik fékezéskor úgy sikítanak, hogy az arra érzékenynek megfájdul tőle a feje. Már erősen gondolkoztam egy pereskedésen is - a zunió meg is védene, biztos van idevágó "zöld" rendelete -, de nem akarom tovább kínozni a mávot. Nyög így is eleget.

    Amúgy meg mást ne mondjak, Milanoban egy város széli vonat megy pár méterre a házak mellett, és ha a szélzaj nincs, nem hallod hogy elment. Rajta utazni meg olyan, mintha repülne az ember. És nem, nem villamos, nem metro. Egy vonat, ami keresztülmegy a környező városokon, mivel sok cég telephelye nem a városban van, hanem az agglomerációban. Ja, a jegy olyan 50%-al drágább mint, itthon, a menetidő meg kb. 250%-al rövidebb.

    Ha pedig történelmi ismereteidre hagyatkozol, beláthatod, hogy _lehetetlen_ a kiépítettséget a hazaihoz hasonlítani. Egy: nyugaton - még a nem túl nagy nemzet ausztriában - a főbb vonalakon mindenhol dupla sínpár fut. Nálunk ilyen alig van(én mondjuk életemben nem láttam itthon, de tudom, hogy van). Kettő: az ország szétszabdalása után a pestből kiinduló "pókhálós" vasúthálózat nagy része külföldi kézbe került így gyakorlatilag a mai magyarország területét nézve már értelmezhetetlen a vasúthálózat képe, ill. hogy mit akartak akkor. Ezért kell sok embernek felutaznia előbb pestre majd onnan újra leutaznia, ha A-ból B-be akar jutni. Mivel a keresztirányú vonal nagyrésze külföldre került. 60 éve pedig nem nagyon építenek pályát a kényes helyekre - sőt, szüntetik meg a maradékot -> ami érthető, mert így tényleg nem sok értelmük van, kár, hogy _úgy_ kibővítve meg lenne...

  • Wolverine

    félisten

    válasz #06658560 #64 üzenetére

    "Német kocsik tisztasága kb megegyezik a magyarokéval. Ingakocsikról beszélve. mondom ezt úgy, hogy a legújabb otthoni kocsikho még nem votl szerencsém."

    Magyar viszonylatban az ilyenek iszonyatosak; gyanítom, hogy az átlagot jelentő magyar vonalakon és kocsikon nincs "szerencséd" utazni, vagy az átlagosnál jobb szerelvényeken jársz arra (az IC nem a magyar átlag, hanem kimagaslóan jobb annál)... Bármilyen vonalon ha IC helyett sima gyorssal utazol, kb. két szinttel gyengébb minőségű kocsikat kapsz.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • cocka

    veterán

    válasz #06658560 #69 üzenetére

    Ez bunkó (tudatlan) kallereknél úgy szokott működni, hogy helyszíni bírságot szab ki, 2000 Ft-ot, amit természetesen mivel nem tudsz vagy (mert talán neten már fizettél) nem akarsz újra kifizetni, ezért 6000 Ft-ra büntet és ad egy utasleadási lapot.

    Na nekem már egyszer megmutatták erre mi a recept. Be kellett mennem a máv igazgatóságra kimagyarázni és "csak" 2390 Ft-tal megúsztam.

    Hozzáteszem az ok, amiért akkor megbüntettek: Nem volt az IC-re helyjegyem, de volt érvényes menetjegyem. Ezesetben a büntetés 500 Ft plusz egy pótjegy ára, ami 390 Ft. Vagyis 890 Ft helyett 2390 Ft-ot fizettem.

    Idéznék a pótdíjszabásból:

    A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat fizet a vonaton az, aki

    # a belföldi forgalomban pótjegyköteles vonaton érvényes pótjegy nélkül utazik,
    # a helyjegyköteles vonatra érvényes helyjegy nélkül száll fel.
    # a belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonaton érvényes pót- és helyjeggyel nem rendelkezik.

    A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat fizet a vonaton az, aki

    menetjegy nélkül vagy érvénytelen menetjeggyel a vonatra felszáll,

    Volt érvényes menetjegyem, tehát nemhogy a 6000 de még a 2000 Ft-os büntetés is jogalap nélküli volt.

Új hozzászólás Aktív témák