Új hozzászólás Aktív témák
-
nemlehet
őstag
Hát ez azért nem ilyen egyszerű szerintem.
Egyrészt szerintem meg fog változni az autó tulajdonlás módja. Nem lesz ennyi embernek autója, sokkal inkább folyamatos bérlet vagy autó megosztás szerű dolgok fognak elterjedni (legalábbis a városokban). Lévén ma sincs szükséged arra, hogy 0-24-ben készenlétben álljon a kocsi, tök pazarlás. Az önvezetéssel pedig megszűnik az egyik legnagyobb kényelmetlenség a bérelt autóval: Le kell adni és fel kell venni valahol ami sokszor nincs közel.
Innentől pedig a felelősséged annyira terjed csak ki mint egy taxi vagy busz utasaként.De ha mégse így lenne, hanem saját autós modell marad akkor sem úgy lesz a felelősség kérdésköre, hogy csak a gyártó vagy csak a tulaj. Már most is komoly vizsgálatok vannak arra, hogy mi okozta a balesetet (pl a toyota szőnyeg). Szerintem ez úgy lesz, hogy az autó műszaki állapota és annak karbantartásának felelőssége komolyabban lesz véve (ez terhel téged) a szoftverhibából adódó baleset meg a gyártót. Egy önvezető autó szenzorlogjából nagyon sok mindent ki lehet olvasni pl a google kocsijának baleseteiről is kb Különvélemény szerű rekonstrukciók vannak.
Amúgy szerintem a balesetek döntő többsége abból fog adódni, hogy az emberi sofőrök csinálnak hülyeséget amit már az automatika sem tud kezelni. Tipikusan ilyen lesz a hirtelen befékezés (ami most is igen gyakori baleseti ok), bevágás a másik kocsi elé nagy sebességnél. Ha valaki rádfékez és belemész akkor te vagy a felelős pedig érdemben nem tudtál tenni semmit. (Jó a követési távolságot mindig fel lehet hozni, de pl Pesten hogy tartasz akár csak 5-10 métert? )
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
#56573440
törölt tag
Nagyon sok dolognak kell még történnie amíg ebből valójában lesz valami több mint pl amit a Tesla tud, vagy tudni vél.
Arról nem is beszélve, hogy sok morális kérdést is rendbe kell tenni. Egy repülés esetében sokkal egyszerűbb elfogadni, hogy néha néha egy lezuhan, és meghalnak sokan, mert statisztikailag ez még mindig biztonságos a többihez képest. De egy 3 gyerekes család önvezető autója 130-nál elrántja egy fába a kormányt, azt azért kicsit neccesebb feldolgozni.
Magyarul mi a jobb, ha az eu-n belül jelenleg évente 25-30.000 hal meg közúti balesetben egy részük vétlenül, vagy ugyanitt 2-3000 mind vétlenül. Statisztikailag ez egy masszív előrelépés lenne... A megítélése... Nos szerintem más téma. 0-ára redukálni ezt a számot azért valljuk be jelenleg lehetetlennek látszik... Még akkor is, ha csak önvezetők mennének, megfelelő infrastruktúra mellett, akkor is. Elkerített pályán, egységes szenzorok és jeladók beépítése mellett, amik mindig tökéletesen kommunikálnak mindennel is.
[ Szerkesztve ]
-
nemlehet
őstag
Szerintem a felelősség kérdését nagy mértékben a tulajdonlás kérdése határozza és fogja meghatározni. Ha te csak használója vagy az önvezető autónak akkor pont nem kell érdekeljen ki lesz a felelős.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
#56573440
törölt tag
Attól is függ, hogy milyen lehetőségeid vannak. Egy teljesen autonóm, kormány, pedálmentes autó esetében pl esélytelen hogy bármilyen felelősséggel tartozz vagy tartozhass báriért amit az az úton tesz. A buszon vagy a repülőn se a te felelősséged semmi.
jbcs: Nézd, hibridben a Toyotától licenszeli/te (most éppen nem követtem hogy még mindig e) a Ford, a Mazda, és a Nissan is a hajtáslánc egy jelentős részét. Ez azért kicsit nagyobb falat lesz, úgyhogy itt még nagyobb lesz a hajlandóság. Hogy a konkurenciának ki mit ad át, nos az megint érdekes kérdés. 1: van az a pénz... 2: a samu is elad az almának...
[ Szerkesztve ]
-
0P1
aktív tag
Nem értem mit rugózol annyira azon, hogy kié a felelősség. Ez majd a gyártó és a szolgáltató megállapodásán múlik, hogy melyikük viseli a felelősségbiztositás költségeit. . Ha az autógyártó, akkor majd szépen beépiti az autó árába, annyival fogja drágábban adni. De az is lehetséges, hogy maguk a gyártók lépnek be a szolgáltató piacra. Neked viszont semmi közöd nincs hozzá, mert nem a tied a felelősség, ez a lényeg
Ha beülsz egy taxiba, és a taxis balesetezik, most sem téged terhel a felelősség. -
0P1
aktív tag
Igen, a felelősség kérdését alapesetben a tulajdonlás szokta meghatározni, ez igy van a jogrendszerben régóta.
Azonban ez a felelősség átuházható (átvállalható) egy arra irányuló szerződéssel . innentől kezdve ez az egész egy pénzügyi kérdés, a két szerződő fél megállapodásán múlik, amiből a szolgáltatás végfelhasznűlói semmit nem fognak érzékelni. Sőt szerintem maguk a gyártók fognak szolgáltatóvá előlépni, és akkor ez az egész eszmefuttatás teljesen értelmé veszti (bár igazság szerint igy sincs neki sok értelme) -
0P1
aktív tag
Én a felelősség kérdését inkább a 3-as és 4-es szintű kocsiknál látom problémásnak. Amig
vannak kezelőszervek a kocsiban, szerintem állandóak lesznek a viták arról, hogy egy baleset ezért következett be, mert a szoftver hibázott, ezért kellett 'belenyúlni' a sofőrnek manuálisan, (de már későn), vagy épp az okozta a balesetet, hogy a sofőr beavatkozott, a szoftver simán megbirkozott volna a helyzettel.
Ezt a problémát csak az 5-ös szint fogja megnyugtató módon megoldani, amikor már fizikai képtelenség lesz beavatkozni.A 3-as és a 4-es szintet ki is kellene hagyn szerintem,.[ Szerkesztve ]
-
Stanlee
őstag
A mult heten egy uj Superb volt nalam, amiben van valami automata veszfekezo rendszer. Ausztriaban az egyik lehajtonal az elottem levo autos keson vette eszre, hogy le kellett volna kanyarodnia, satufek es jobbra el, a Superb meg egy akkorat veszfekezett, hogy csak na, pedig volt kb. 50-100 m legalabb kozottunk. Na ilyenkor ha hatulrol belemrongyol valaki, akkor ki a hibas? Skodaek biztos nem fizetnek...
[ Szerkesztve ]
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!