Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz opr #2 üzenetére

    Hát ez azért nem ilyen egyszerű szerintem.
    Egyrészt szerintem meg fog változni az autó tulajdonlás módja. Nem lesz ennyi embernek autója, sokkal inkább folyamatos bérlet vagy autó megosztás szerű dolgok fognak elterjedni (legalábbis a városokban). Lévén ma sincs szükséged arra, hogy 0-24-ben készenlétben álljon a kocsi, tök pazarlás. Az önvezetéssel pedig megszűnik az egyik legnagyobb kényelmetlenség a bérelt autóval: Le kell adni és fel kell venni valahol ami sokszor nincs közel.
    Innentől pedig a felelősséged annyira terjed csak ki mint egy taxi vagy busz utasaként.

    De ha mégse így lenne, hanem saját autós modell marad akkor sem úgy lesz a felelősség kérdésköre, hogy csak a gyártó vagy csak a tulaj. Már most is komoly vizsgálatok vannak arra, hogy mi okozta a balesetet (pl a toyota szőnyeg). Szerintem ez úgy lesz, hogy az autó műszaki állapota és annak karbantartásának felelőssége komolyabban lesz véve (ez terhel téged) a szoftverhibából adódó baleset meg a gyártót. Egy önvezető autó szenzorlogjából nagyon sok mindent ki lehet olvasni pl a google kocsijának baleseteiről is kb Különvélemény szerű rekonstrukciók vannak.

    Amúgy szerintem a balesetek döntő többsége abból fog adódni, hogy az emberi sofőrök csinálnak hülyeséget amit már az automatika sem tud kezelni. Tipikusan ilyen lesz a hirtelen befékezés (ami most is igen gyakori baleseti ok), bevágás a másik kocsi elé nagy sebességnél. Ha valaki rádfékez és belemész akkor te vagy a felelős pedig érdemben nem tudtál tenni semmit. (Jó a követési távolságot mindig fel lehet hozni, de pl Pesten hogy tartasz akár csak 5-10 métert? :D )

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák