Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
Esku nem ertem ez hogy kapcsolodik ahhoz, amit en irtam. Egy szot nem szoltam tulajdonlasrol, autotartasi modellrol vagy barmi hasonlorol. Konkretan ugy fogalmaztam, hogy "barki, aki az autoban ul".
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Na de erted, ennek sincs semmi ertelme. Ha engem terhel a felelosseg, akkor ugyanugy nem tudom odaadni berbe, illetve ugyanugy figyelni kell az uton. Akkor mar egyszerubb, ha vezetek, illetve onnantol kezdve gyak a mai ertelemben vett berautorol beszelunk.
Szoval vagy a gyartot terheli a felelosseg, ha hulyeseget csinal az autoja, vagy szerintem ertelmetlen maga a koncepcio.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
gabor.79
aktív tag
Az autók megosztása most is lehetséges.
Ha önvezető autóval teszik ezt, az miért lesz jó? Akkor működik a dolog, ha egymáshoz közel lakó, egy cégnél vagy irodaházban dolgozó kollegákat kell munkába meg hazaszállítani, különben egy csomó idő megy el azzal, hogy összeszedik az embereket, majd pedig szétosztják. Ha reggel is kell várnod negyed órát erre, meg este is, akkor nem egyszerűbb és olcsóbb tömegközlekedéssel menni?
Aki szállítmányozik, annak egész nap szüksége van a járművére. Ha megosztott önvezető autókat használnak, akkor a munkába járók számára nagy mennyiségű jármű szükséges, de csak reggel és este, napközben viszont ezek túlnyomó többsége kihasználatlan lenne.
-
gabor.79
aktív tag
Teljesen világos. De beleszámoltad-e, amit írtam, hogy a tulajdonosnak a legjobb kihasználás végett úgy éri meg, ha mindig tele van? Azaz egyrészt lehet, hogy idegenekkel kell utaznod, másrészt, ha nincs szerencséd, te leszel az utolsó, akit kitesznek, vagy mondjuk kirakja az első embert, aztán két sarokkal arrébb felvesz egy újat, te meg már ott idegeskedsz, mert már rég dolgoznod kéne. És este visszafele ugyanez, mind a felvételnél, mind a kiszállásnál várni kell.
Ha elektromos autóról van szó, akkor a rövid hatótáv miatt a taxizás nem a legideálisabb (nyáron és télen főleg), ki kell építeni akkucsere központokat, mert még gyorstöltéssel is sok idő elmegy.
Ha robbanómotoros autóról van szó, akkor pedig az önvezető modul felárán kívül az üzemanyag is jelentős tétel lesz, nem beszélve a gyakoribb szervizköltségekről.