Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    Az a baj ezzel, hogy a keret persze masszívnak néz ki innen, de nagyon nehéz kontextusba helyezni, hogy ez az iparág szintjén mire elég...

    Majd kiderül hogy ezzel meddig jutnak, és valóban ez e a jövője az autózásnak... A jelenlegi infrastruktúra mellett azért én azt tippelném neki, mint a tisztán elektromos autóknak, hogy nagyon jó, de csak bizonyos körülmények között és erős korlátozások mellett.

    Az önvezetésben akkor mondanám azt, hogy áttörést értünk el, ha a rendszer vagy az autó gyártója garanciát ÉS teljes körű felelősséget vállal a terméke által "elkövetett" hibákért. Addig akármennyire kívánatos lenne pl nekem aki halálra unja magát a kormány mögött, nem lesz járható út sajnos.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz opr #2 üzenetére

    Nagyon sok dolognak kell még történnie amíg ebből valójában lesz valami több mint pl amit a Tesla tud, vagy tudni vél.

    Arról nem is beszélve, hogy sok morális kérdést is rendbe kell tenni. Egy repülés esetében sokkal egyszerűbb elfogadni, hogy néha néha egy lezuhan, és meghalnak sokan, mert statisztikailag ez még mindig biztonságos a többihez képest. De egy 3 gyerekes család önvezető autója 130-nál elrántja egy fába a kormányt, azt azért kicsit neccesebb feldolgozni.

    Magyarul mi a jobb, ha az eu-n belül jelenleg évente 25-30.000 hal meg közúti balesetben egy részük vétlenül, vagy ugyanitt 2-3000 mind vétlenül. Statisztikailag ez egy masszív előrelépés lenne... A megítélése... Nos szerintem más téma. 0-ára redukálni ezt a számot azért valljuk be jelenleg lehetetlennek látszik... Még akkor is, ha csak önvezetők mennének, megfelelő infrastruktúra mellett, akkor is. Elkerített pályán, egységes szenzorok és jeladók beépítése mellett, amik mindig tökéletesen kommunikálnak mindennel is.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz UnA #9 üzenetére

    Ez azért nem egy kenyérpirító. Egy tervezésétől kezdve önvezető autó üzemszerű használatakor neked mint utasnak semmilyen felelősséged nem lehet az autó közúti használatakor. Ha gyorshajt, ha átmegy a piroson, ha egyirányúba fordul be, akármi. Az, hogy balesetezik egy sw hiba miatt, az csak egy drasztikusabb kimenetel.

    Most is az üzemben tartó felel legrosszabb esetben a szabálytalanságért, vagy az okozott kárért. Olyat nehezen tudok elképzelni, hogy egyes kimenetelekre senki nem vállal semmilyen felelősséget.

    Amíg ez az egész önvezetés olyan buzzword mint a mesterséges intelligencia, és kvantumszámítógép, addig persze tudja azt mondani a gyártó, hogy ez egy bétás megoldás, ott a kormány, használd, ha önvezetéskor valami történik nagyon sajnáljuk. A vízválasztó nálam ott van, hogy nincs kormány, pedál, vagy bármi más amivel te beleszólhatsz bármibe. Ez mondjuk igen messze lesz szerintem...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz jbcs #15 üzenetére

    Ez az elektromos autóknál -is- konkrétan bejáratott történet. Komplett hajtásláncot és társait vehetsz, kompletten.

    Itt is úgy fog menni, ahogy az elmúlt jópár évben az autógyártásban, a főegységek és rendszerek egy jelentős része erre szakosodott beszállítóktól készre szerelve érkezik. A Bosch vagy jelen esetben Toyota vagy bárki aki meg tudja, akarja fizetni.

    Persze addig sokan fognak ezzel előjönni, hogy ilyet akarnak csinálni. Ez a része szerintem inkább a befektetőknek szól a legtöbb esetben, mintsem az iparágnak.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz opr #19 üzenetére

    Attól is függ, hogy milyen lehetőségeid vannak. Egy teljesen autonóm, kormány, pedálmentes autó esetében pl esélytelen hogy bármilyen felelősséggel tartozz vagy tartozhass báriért amit az az úton tesz. A buszon vagy a repülőn se a te felelősséged semmi.

    jbcs: Nézd, hibridben a Toyotától licenszeli/te (most éppen nem követtem hogy még mindig e) a Ford, a Mazda, és a Nissan is a hajtáslánc egy jelentős részét. Ez azért kicsit nagyobb falat lesz, úgyhogy itt még nagyobb lesz a hajlandóság. Hogy a konkurenciának ki mit ad át, nos az megint érdekes kérdés. 1: van az a pénz... 2: a samu is elad az almának...

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz gabor.79 #39 üzenetére

    "Aki szállítmányozik, annak egész nap szüksége van a járművére"

    Igazából a szállítmányozás jelentős részét kitevő raktárból raktárba fuvarozás automatizálható így a leghamarabb. A földi személyzet le-fel pakolását kell szakszerűen megoldani, onnantól az önvezető kamion pont mehet a maga útján.

    A car sharing meg pont sűrűn lakott részeken jó. A belvárosban nem fáj ha egy két utcát kell sétálj, normál üzemben annál közelebb eleve nem tudsz soha parkolni sajáttal se.. Egy pesterzsébet / soroksár / random kül-előváros esetében persze esélytelen.

    Kopi: ezt nem is láttam, erről van szó :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák