Új hozzászólás Aktív témák
-
Kolbi_30
őstag
Itt meg az jon le hogy fingod nincs mire valaszoltal..A szen egestermekebol allitanak elo gipszet, a ken veletlen kerult bele.
De ugye ha maradunk a koolaj es foldgaz vonalon, akkor ha ezek nincsenek akkor se muanyagok, se aszfalt, se ken a finomitas soran, se kerozin igy repules se nagyon menne, lehet izgulni hhogy zold energia..csak kicsit aki belelat ebbe az tudja hogy hiu abrand..ez mind latszat, ha zoldulni akarnank mindenhova atomeromu epulne, az tiszta. De chernobil ota mindenki fel tole..
[ Szerkesztve ]
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
vicze
félisten
"gyártástechnológiában is komoly innovációk vannak"
Pl. a 2cm szűkülő panel gap? Szerencsére 9év gyártás után sikerült a festést is néha elsőre megcsinálni.A japán gyártól egy csöppet előrébb járnak ezen a téren. A nyugati és US márkák is a béka segge alatt vannak az automatizációval, így ebben innovatívnak tűnhet a Tesla, de csak nem cipeli magával a 50+évnyi legacy-t, nem kell nagyon erős szakszervezetekkel küzdjön (na ez is egy téma amiben Musk köpködhető rendesen).
"elég megnézni, hogy náluk mennyi idő alatt készül el egy gyár meg mondjuk hogy mennyi ideig tartott"
Na ja US-ben nincs 6+ hónapig tartó régészeti feltárás a sivatag közepén.[ Szerkesztve ]
-
addikt
...kb. semelyik cégnek sem organikus a nyeresége...
Itt önhatalmúan belenyúltak a piacba politikai alapon a dízelbotrányt követően. Erre nem lehet azt mondani, hogy normál működés, és minden más piacon is létezik ilyesmi. Főleg egy olyan iparágban, ahol a fejlesztési ciklus mondjuk 10 év. És a Tesla alól is ki fog csúszni a talaj, amint a többi gyártó felfuttatja az elektromos kapacitásait, hogy flottaszintű CO2 átlagot tudja hozni (friss példa: Stellantis). Más oka nem nagyon van, mert az elektromos autó, mint olyan egy réteg igényt elégít ki, Európában, USA-ban, és Kínában fogy, máshol a kutyának sem kell. Ezeken a helyeken is a szabályozás, plusz az állami támogatás miatt.
..hanem gyártástechnológiában is komoly innovációk vannak...
Ebbe azért belesültek már párszor, elég csak a robotizációtól visszatáncolást említeni. Vagy az önvezetős-autopilot bullshitelést. A beszakadó tetőablakok, leszakadó hátsó lökhárítók, puruttya belső tér, meg a szoftveres problémák tulajai is tudnak ezekről a nagy innovációkról?
...elég megnézni, hogy náluk mennyi idő alatt készül el egy gyár...
Mennyi idő alatt? A Tesla tized akkora modellpalettával dolgozik, mint más gyártók, tényleg csodálkozunk, hogy ehhez kisebb gyár kell? Nem beszélve az elektromos autók alkatrészigényéről! Azt azért ki ne találd már, hogy a Tesla az építőipart is megreformálta, mert ez már tényleg kezd átmenni vallásba!
Tavaly 5% volt az elektromos autók részesedése az összes értékesített autóból. Van még mit ledolgozni!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
...jó-jó, de elektromos autót továbbra is csak a Tesla tud gyártani.
Már minden szegmensben van a Teslának bőven versenyképes alternatívája. Az összes gyártó 1-2 éven belül önti rá a piacra az elektromos verdáit. És ismétlem, az EV még mindig csak rétegigény, 5% a részesedése a globális eladásokból. A többi gyártónak nyilván a maradék 95%-ot is ki kell elégítenie, miközben a Tesla csak erre tud fókuszálni.A Gigafactory Shanghai Model Y-t és Model 3-at gyárt, évi kb. százezret, kb. kétmilliárd USD volt.
Az a baj, hogy általánosságban beszéltél gyárakról, konkrétumok nélkül. De tényleg, a Giga Berlin is fénysebességgel épül. BTW most leírtad, hogy 2,5x annyiba került egy ugyanakkora kihozatalú gyár a Teslánál. Te mi mellett is érvelsz? -
addikt
Nem, de esküszöm, ezt a gyáras példádat még mindig nem értem. Miért lenne ennek jelentősége, és valójában mi igazolja azt, hogy a Tesla tényleg gyorsabban építi a gyárait, mint a többiek?
Azzal az érvvel meg nem tudok mit kezdeni, hogy az "EV rétegigény", mert nem látom, hogy abból mi kellene, hogy következzen.
A Tesla innovátorként robbant be egy eleinte lesajnált piacra, amire a többiek későn reagáltak, abban az időszakban joggal. Aztán jött a dízel boszorkányüldözés, a politikusok megőrültek, EURO7, és mindenki kénytelen volt ráfordulni az elektromos útra. Ez egy giga gyártónak nyilván idő és energia, pont erre volt visszavezethető a Tesla előnye is. Ez folyamatosan erodálódik. Arról nem beszélve, hogy közben pénzt is kell termelniük, hiszen a piac 95%-a még mindig belső égésű motoros kocsit vesz.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
#54625216
törölt tag
Valamelyik SpaceX-es mérnökkel készült interjúban hallottam, hogy amikor eldöntötték, hogy drone hajóra fognak leszállni a falcon-9 boosterek, Musk 6 héten belül (!) beszerzett egyet, hogy azonnal nekiláthassanak a gyakorlati tesztelésnek.
Na most az addig oké, hogy a NASA-nak évekbe évekbe és százmilliókba került volna, mert ugye pályáztatás, kongresszusi jóváhagyás, lobbik, stb. De mondjuk a Blue Origin, amit a SpaceX-nél két évvel korábban alapítottak és bőven ki volt párnázva Bezos pénzével, hogy-hogy még mindig csak 3d koncepteket mutogat a drone hajójáról, amire majd valamikor a new glenn boostere le fog szállni?
Na kb. ennyire nem mindegy, hogy a mérnökök mögött (felett) ki áll: egy mérnök-üzletember, csak üzletember vagy politikus.[ Szerkesztve ]
-
csibe1
addikt
Na persze, mivel nem az a véleményem mint neked meg basicsnak, akkor ha már nincs más jön a konteó, mert semmi mást nem tudtál előrántani.
Miért kellene elhinnem, hogy a világ leggazdagabb emberének pont az a pár milliárd dollár kellett valami világmegváltó projekthez. Máshonnan biztos nem tudta volna előteremteni csak a bitcoinos bizniszéből.
Aham, hogyne. Szerintetek, szerintem meg nem.
Ezután jön a rasszista, fasiszta, antiszemita?" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...