Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tüzi #44 üzenetére

    " De a 40-44 tonnás testemet soha nem fogja villany elhúzni mondjuk Antwerpenbe."

    Még szerencse, hogy ezeket meg a szent lélek hajtja:

    A kötöttpályás, vezetékes megoldáshoz képest a kamion annyiban más, hogy aksiban viszi magával az áramot és pár száz kilométerenként töltik.

    "és akkor még a töltésükhöz szükséges erőművekbe ne menjünk bele (globálisan 50% a fosszilis aránya)"

    Az EV-k nem a jelenlegi energiatermelés CO2 kibocsátása miatt fontosak, hanem mert kb. 50 év kell, mire az autózásban el lehet terjeszteni egy új technológiát. Azaz ha bármikor a jövőben át akarják állítani az energiatermelést kicsivel környezetkímélőbb megoldásra, akkor további 50 évet laggolna az átállás, míg az EV-k esetében ha az elektromos energiatermelés módját megváltoztatják, akkor az egész rendszer azonnal átáll.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Vesa #56 üzenetére

    "Vagy csak jó a PR-ja... "

    A konkrét, gyakorlati eredmények nem a PR-on múlnak. Pont ebben a pillanatban jött vissza a Crew-1 az ISS-ről, sorold már a szélhámosokat, akik hasonló eredményeket tettek le az aszalra.
    Jah várjál, már értem: ez is csak a szélhámosság része, mert a Föld eleve lapos ugyebár. :DD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz janeszgol #96 üzenetére

    "Itt, ezen a fórumon imádják ezt a hapit. Amit nem tudom megérteni miért.
    Kultusza van. "

    Mondjuk mert felfuttatott egy elektromos autókat gyártó céget, amire azt mondták, hogy lehetetlen.
    Továbbá alapított egy űrhajózási céget, ami képes újrahasznosítható rakétákat gyártani, amire azt mondták, hogy lehetetlen.
    Aztán fogta az elektromos autóját, rárakta a rakétájára, kilőtte az űrbe és megkerülte vele a Marsot.

    Ja meg menetrend szerinti járatokat üzemeltet a NASA-nak az ISS-re és kiépít egy több ezer műholdat működtető netszolgáltatót, ami képes eljuttatni a nagy sávszélességű, alacsony késleltetésű netet a Föld bármely pontjára (erre is azt mondták, hogy lehetetlen).

    Ezek gyakorlati, kézzelfogható eredmények, amiknek semmi közük ahhoz, hogy egyébként a hapi személyét ki hogyan ítéli meg (értsd: nem kell ahhoz fannak lenni, hogy valaki elfogadja a tényeket), tehát inkább az a kérdés, hogy egyesek miért ragadtak le még mindig a "hazug szélhámos" mantránál, amikor viszonylag kevés olyan hazug szélhámos rohangászik a világban, aki teljesíti, amit vállalt.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #100 üzenetére

    "Tehát eltapsolt vagy 100millát azért hogy??? "

    A Falcon Heavy tesztrepülése volt, így fizetős terhet nem vihetett, ezért ráraktak egy Tesla-t: ha sikerül poén, ha nem, akkor egy Tesla füstölt volna el egy pár száz millió dolláros műhold helyett.

    " Kritizálta a Kaliforniai kormányt, mert nem nyithatta meg a Tesla gyárat és a kormányzati döntés ellen megszegte és több 100 dolgozó vírusos lett, mivel nem tartották be a virus védelmi előírásokat."

    Na ez pl. tipikus médiahiszti, amit már sokszor cáfoltak, de mindig felböffen, amikor nagyot kell mondani. Betartották a védelmi előírásokat és a dolgozók közül pont annyian lettek vírusosak, mint akkor az államban az átlag: 6%. Tehát a fertőzés mértéke és aközött, hogy akkor pont a Tesla-nál dolgoztak nem mutatható ki összefüggés. De persze jól lehet vele példálózni.

    #99 Tapsi:
    " Az üzleti sikereinek háttere soktényezős, ezek egy része esetleg függhetett tőle, a másik része a klasszikus jókor-jó időben szitu."

    Kezdetben valahogy mégsem a sok tényezőt hülyézték le, hanem elég konkrétan őt magát, amikor aztán hozza az eredményeket hirtelen minimális köze lesz hozzájuk?

    De mint mondtam, eleve onnantól szánalom az egész téma, hogy következetesen Musk személye felé terelődik a beszélgetés, miközben az eredmények ott vannak feketén fehéren, mintha a valóságnak valamiért meg kellene változna annak függvényében, hogy hányan utálják Muskot és hányan rajonganak érte.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #102 üzenetére

    "Azt tippelik, hogy olyan 300millát veszít rajta a Tesla évente, már a forgalma is csökken mert nem tudják teljesíteni a megrendeléseket."

    A solar city-t tudatosan állították le viszonylag hosszú időre, mert a Tesla gyártásakor felmerülő gondok miatt át kellett csoportosítani az erőforrásokat, így el kellett dönteni, hogy vagy csúszik pár évet a solar city (annak minden költségével együtt), vagy amúgy sem lesz se Tesla se solar city.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tapsi #106 üzenetére

    "Üzemi szinten csak azért nyereséges, mert a CO2 kvótából szerez bevételt. Ha nincs a dízelbotrány, és az agyament kvótabiznisz, akkor már rég csődbe ment volna."

    Ez "hamis okozat" érvelési hiba. Abból, hogy per pillanat a CO2 kvóta miatt nyereséges még nem következik, hogy anélkül csődbe ment volna. Nem nyereséges != csőd.

    Amúgy persze, magas kockázatú vállalkozásoknál nagy adag mázlira is szükség van, ettől magas kockázatú ugyebár. Ugyanakkor az, hogy tud-e élni a lehetőségekkel, már nem szerencse kérdése.
    Pl. a SpaceX-et is a huszonnegyedik órában mentette meg a NASA, de ahhoz előbb azért fel kellett mutatniuk egy sikeres pályára állást a Falcon 1-el (ami pl. a Blue Origin-nek még mindig nem sikerült). És hogy utána a SpaceX kevesebb pénzből hamarabb juttatott fel űrhajósokat az ISS-re, míg a Boeing, ami még most is csak a tesztelésnél tart, az már nagyon nem a szerencsének köszönhető, hanem a kemény melónak.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tapsi #111 üzenetére

    A befektetőket az érték növekedés érdekli, nem első sorban a cég nyeresége. Ha egy cég a bevételénél többet költ innovációra és kapacitás bővítésre - azaz gyakorlatilag veszteséget termel -, akkor esetenként az értéke jobban nőhet, mintha megragadna egy szinten és nyereséges lenne.
    A Tesla a CO2 kvóták nélkül is lehetne nyereséges, de a CO2 kvótáknak köszönhetően úgy tud nyereséget felmutatni, hogy közben őrült ütemben forgatja vissza a pénzt fejlesztésbe és gyárépítésbe.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tapsi #114 üzenetére

    "A nyereség a minden fenntartási és egyéb költség, ráfordítás, stb. utáni pozitív egyenleg az eredménykimutatásban. Ebből hogyan vezeted le azt, hogy a cég nem fenntartható?"

    Számos oka lehet, hogy csak egy példát mondjak: a pozitív egyenleg a meglévő piacok feléléséből származik.
    Mondjuk adott egy szálloda: hosszú évek alatt kiépített magának egy ügyfélkört, majd vezetőváltás történik és elkezdik megkurtítani a szolgáltatásokat és emelni az árakat.
    Egy-két szezonon át a cég extra nyereséget termel, de közben terjed a hely rossz híre és egy idő után megy a levesbe.
    Normális befektető a folyamatokra figyel és nem elégszik meg annyival, hogy jah ha nő a nyereség, akkor minden rendben és ugyanígy nem esik kétségbe, hogy a cég veszteséges ha közben látja az értéknövekedést.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tapsi #118 üzenetére

    Éppen ez az, hogy hosszú távon nem tök mindegy, hogy per pillanat a Tesla nyeresége miből jön?
    Ezerrel építik a gyárakat, öntik a pénzt az akkumulátor technológiába és a termék fejlesztésbe, saját bányát vesznek, stb. stb. A befektetők azt nézik, hogy ezek a beruházások hosszú távon mekkora eséllyel térülnek meg és nem azt, hogy a cég aktuális nyeresége most CO2 kvótából származik-e vagy autó eladásból, vagy hogy pillanatnyilag van-e egyáltalán nyereség.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tapsi #120 üzenetére

    "Erre írtam, hogy várjunk ezzel egy csöppet, mert ez a Tesla nyereség sem organikus, hanem szabályozói őrültség eredménye."

    Én meg erre írtam, hogy a "szabályozói őrültségnek" köszönhetően képes a Tesla hatalmas beruházásokat folytatni és közben nyereséget is termelni. Ha a Tesla-nak holnaptól le kellene mondania a CO2 kvóta bevételekről, akkor is lehetne nyereséges, csak akkor lassabb ütemben tudna beruházni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #133 üzenetére

    "ő szökik, meg egy maréknyi szupergazdag"

    Ez baromság. Még ha 100 éven belül teljesen szétszarjuk ezt a bolygót, akkor is nagyságrendekkel jobbak lesznek az életkörülmények itt, mint a Marson.

    Az egész kereskedelmi űrhajózásnak az az értelme (a tudományos alapkutatáson túl), hogy a Föld úgy jusson kb. végtelen nyersanyagforráshoz, hogy ne kelljen miatta kipusztítani az életet a bolygóról.
    Találtak pl. olyan aszteroidát, ami több aranyat és platinát tartalmaz, mint amennyit az emberiség valaha kibányászott. Ha az űrutazás költségeinek leszorításával hozzáférünk az ilyen nyersanyagforrásokhoz, na az hoz majd valódi áttörést, mert nem kell pár tonna aranyért elbontani egy hegyet és ciánnal beszennyezni egy ország vízkészletét.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #140 üzenetére

    "Az a gond, hogy amint az arany nem lesz már olyan ritka és nehezen hozzáférhető, általad említett dolgok miatt, technológiai értéke megmarad"

    Ez így van (különben már vadul bányásznák a jelenlegi drága technológiával is), de ettől még az iparnak szüksége van ritka nyersanyagokra, amiket jelenleg csak környezetszennyező módon lehet bányászni a Földön.

    Ami a hozzászólásod "csak a szeretet" részét illeti:

    Sokan sokféle világmegváltó ideológiával előálltak már és rendszerint vagy csalódás, vagy "előbb tömeggyilkosság és csak aztán csalódás" lett a vége.

    Azt kellene felfogni, hogy az emberi társadalom koevolúciós folyamatokban fejlődik, azaz egymástól független, de egymásra közvetett módon ható evolúciós folyamatok hatnak ránk, amiket nem lehet hirtelen ötlettől vezérelve kézi irányítás alá vonni, mert hogy úgy majd szebb lesz az élet.

    A gazdasági, biológiai, tudományos, művészeti, technológiai, politikai stb. irányzatok mind versenyeznek egymással a maguk kis evolúciós "pooljaikban" és egyben megváltoztatják egymás evolúciós környezeteit.
    Ha a környezetszennyezés miatt élhetetlenné válik a Föld, akkor az kihatással lesz a gazdaságra, mert a kevésbé környezetszennyező vállalkozások jutnak versenyelőnyhöz. Ha az kommunikációs eszközök megváltoztatják az információhoz való hozzájutás jellegét és sebességét, az különböző politikai irányzatokat juttat versenyelőnyhöz és így tovább.

    Azt követelni az emberiségtől úgy általában, hogy miért nem jött még el a tökéletes társadalmi harmónia és általában kánaán, az már ne is haragudj, de még csak nem is naivitás, hanem nettó hülyeség.
    Kb. olyan, mintha azt kérnéd számon a húsevő állatokon, hogy miért nem lesznek vegetáriánusok: hát nem lenne szebb, ha a nyuszikák békességben együtt legelésznének, a farkasokkal? Jah hogy akkor úgy elszaporodnának a nyulak, hogy pár generáción belül kipusztulna a növényzet? Bocsi, a szeretet mindenek felett ugyebár.

    Ha valamit megtanulhatnánk már végre a világtörténelem újabb és újabb világmegváltó, ám rendszerint csak halált és szenvedést hozó emberkísérletiből, hogy k..rvára veszélyes az evolúciós folyamatokba úgy belenyúlni, hogy azoknak magunk is aktív résztvevői vagyunk.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #144 üzenetére

    Nem érted a lényeget: a társadalmi folyamatok evolúciós alapon fejlődnek, innentől azt gondolni, hogy bármilyen nemes eszme érdekében direktben lehet irányítani a teljes emberi társadalmat olyan, mintha a TV előtt lengetnél egy pálcát és elhitetnéd magaddal, hogy Te vezényled a zenekart.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Zeki #148 üzenetére

    A rövid távú trendeket lehet rövid távon befolyásolni, de az evolúciós folyamatokat nem lehet kézivezérelni, legfeljebb kárt okozni, ha megpróbálják.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz SRC #154 üzenetére

    "Akárhol állsz neki részletesebben szétszedni a dolgait, mindenhol bűzlik a srác."

    Akkor még egyszer: melyik szélhámos tud felmutatni konkrét, gyakorlati eredményeket?
    Mert Musk mögött van pár, attól tökre függetlenül, hogy egyébként bírod-e a palit.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz dabadab #157 üzenetére

    Valamelyik SpaceX-es mérnökkel készült interjúban hallottam, hogy amikor eldöntötték, hogy drone hajóra fognak leszállni a falcon-9 boosterek, Musk 6 héten belül (!) beszerzett egyet, hogy azonnal nekiláthassanak a gyakorlati tesztelésnek.
    Na most az addig oké, hogy a NASA-nak évekbe évekbe és százmilliókba került volna, mert ugye pályáztatás, kongresszusi jóváhagyás, lobbik, stb. De mondjuk a Blue Origin, amit a SpaceX-nél két évvel korábban alapítottak és bőven ki volt párnázva Bezos pénzével, hogy-hogy még mindig csak 3d koncepteket mutogat a drone hajójáról, amire majd valamikor a new glenn boostere le fog szállni?
    Na kb. ennyire nem mindegy, hogy a mérnökök mögött (felett) ki áll: egy mérnök-üzletember, csak üzletember vagy politikus.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz SRC #159 üzenetére

    "Az összes?"

    Sorolj már fel néhányat légyszi. Szélhámosokat, akik konkrét, gyakorlati eredményeket tettek le az asztalra.

    " Attól nálad még megmaradna digitális Krisztusnak vagy akkor onnan már fegyverkereskedőnek számít? Nem mindegy?"

    Éppen ez az, hogy halál tök mindegy, hogy Musk mint magánszemély milyen és ki mint gondol róla.
    Megcsinálta a Tesla-t, a SpaceX menetrendszerinti járatokat indít az ISS-re és hogy egyébként Muskot ki szereti és ki rühelli, az teljesen irreleváns, mert attól ezek még megkérdőjelezhetetlen teljesítmények önmagukban.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz SRC #161 üzenetére

    "Mi számít nálad eredménynek? "

    Pl. ha valaki a nulláról létrehoz egy űrhajózási céget, kifejleszt egy újrahasznosítható rakétát, a tizedére leszorítva ezzel az űrutazás költségeit és űrhajósokat fuvaroz az ISS-re.

    "Vagy csak egy budázó volt aki miután sokat lopott sokat is mert költeni? "
    És lám, el is jutottunk a "Musk nem csinált semmit" tételig, miközben ez konkrétan pont Muskra nem igaz, mivel ő a SpaceX főmérnöke is egyben, nem csak egy üzletember a kirakatban, pár hsz-el feljebb le is írtam, hogy miért.

    "Á hagyjuk a fenébe, tojok én a Muskra egyébként is... nem érdekel. Vegyél neki virágot!"

    Csak ismételni tudom magam, hátha ezúttal el is olvasod:

    "hogy egyébként Muskot ki szereti és ki rühelli, az teljesen irreleváns, mert attól ezek még megkérdőjelezhetetlen teljesítmények önmagukban."

Új hozzászólás Aktív témák