Új hozzászólás Aktív témák
-
Hallosz
senior tag
A mágnes motor [alap 5 lete]
[Házilag barkácsolt motor az autóban]Meggyőződésem, hogy az akkumulátor, pláne ebben a 200 éves formában, csak átmeneti
megoldáspróbálkozás.[ Szerkesztve ]
Mert lakni, muszáj.
-
-
Noukoum
veterán
-
Hallosz
senior tag
Köszönöm, ez szépen összeszedett "cikk" lett, nem csak egy szimpla hsz.
Elolvastam az OTÉK 253/1997 kormányrendelet és szakmai ajánlásokat. Úgy vélem, a cseppfolyós hidrogénre vonatkozik az iszonyú nagy nyomás. Gáz halmazállapotban, 200 BAR nyomáson szállítják, úgy mint bármely más gázt szállítanak.
Lehet, hogy a hidrogén meghajtás sem ebben a formában vonul be 100 évre a közlekedésbe, talán sehogy.
Ahogyan az elektromos meghajtás táplálása akkumulátorról, egészen biztosan nem ez és nem így fogja kiváltani a benzin/dízel motorokat.Lehet, hogy egyik sem, lehet, hogy a kettő együtt, ki tudja? Az idő majd megmutatja.
Mert lakni, muszáj.
-
Somatom
veterán
"3,7 kW-nál (1x16A) 24 óra 45 perc"
Sztem az átlag háztartásokban 16 -os biztik vannak. A háztartás többi áramigényét is bele kell számolni a szabályzásba. Nálunk külön vannak a garázsok a háztól. Négy garázsnak van egy közös, 25 -ös főbiztosítéka. Cirka 5A jutna folyamatosan egy garázsra. Ez önmagában is kevés az elosztáshoz. Mi van akkor, ha egy-két tulaj a hétvégén kirándult egyet?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Squirrel
őstag
Egyetértek, a 4-es nem teljesen szemből nézve nagyon szép. Oldalról is, hátulról is kifejezetten szép autó. Francnak kellett ezt a hódfog/hitlerbajusz design-t erőltetni. Az iX viszont élőben is aránytalan, diszharmonikus érzést kelt és ehhez jön ez az elcseszett orra is. Belül nyilván kényelmes, még anusgolyót is lehet igényelni hozzá, akinek arra van igénye (Garrison Tanár Úr biciklije után szabadon), de kívülről nekem annyira nem tetszik, hogy családi autónak a büdös életbe nem fogok rendelni. Hamarabb egy Cybertruckot. Az elmegy 800 km-t es már annyira ocsmány, hogy szép. Mint az A-10 Thunderbolt csatarepülőgép.
-
Somatom
veterán
Tegnap nekem sem kellett itthon altató. Tegnapelőtt hajnal 3 -kor keltem, toltam 500Km -t a kamionnal, 6 rakodással. Du. 4 -re végeztem, kipakolás, takarítás és este indulás haza. Az osztrák pályáig vittem, onnan Movárig a kolléga, aztán Bp. -ig megint én. Szerencsére még fiatal vagyok (53), jól bírom a vezetést. De, sztem a töltikézéses kényszerszünetektől agyf...t kapnék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HaliGab23
senior tag
Akkor meg jó az elsőkerekes, ha már a család miatt úgysem akarsz rajtolgatni álló helyzetből, itthon (Mo-n) sok hó sincs már (sajna), hogy ne lehessen kizárni az összkerekest, ha meg vontatni sem akarsz, pláne nem szükséges.
Szerk:
Nagyon jó ez a tesla FSD, nekem már az Audi rendszere is nagy kényelem a traffic jam assist-al kiegészítve.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
#16820480
törölt tag
Hát igen, sokkal biztonságosabb a manuális mód a BWM-ben, mint rengeteg példa mutatja.
Vagy az az észkombájn, aki egy X3-mal pont most az előbb az orrom előtt húzott egy olyat, hogy a Gyömrőin befelé haladva felment a Ferihegyi út befelé vezető irányba (ez itt behajtani tilos, kivéve BKK), majd a Ferihegyin (zárt pályás gyorsforgalmi úton) a záróvonalon át tolt egy 180°-ot, majd utána rögtön ott a lehajtónál ki is kanyarodott a Ferihegyiről vissza a Gyömrői kifelé vezető részére Ha megy még 100 métert befelé a Gyömrőin, ott a felüljáró alatt szabályosan meg tudta volna csinálni mindezt. -
Shadowbull
addikt
Nézd meg a képernyőt kikanyarodás előtt, fogalma sincs mi a helyzet. Majd amikor kikanyarodott, akkor látja meg hirtelen hogy baszki ez 4 sávos. Simán telibeverhette volna oldalról akármi. (Nyilván a sofőr figyelt aztán azért engedte ki)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
Sajat, mostanaban tortent OFF story(k):
Nekem januar elsejei vezetes volt durva legutobb. Sogort vittem ki repterre meg utana vissza. Azt a mennyisegu az/masnapos/agressziv idiotat, ami az utakon volt, nem raktam zsebre, meg is jegyeztem magamnak, hogy tanulsag: dec30 es jan2 kozott nem vezetunk, csak ha az eletunk mulik rajta... Kanyarodo autopalyan mellettem meno csavo ment tovabb egyenesen. Majdnem telibevagott, toltam egy feket, dudaltam, emiatt a masik oldalon engem elozo is eszrevette mivan, az is fekezett meg dudalt meg mindketten villogtunk ezerrel, amitol vegul hamar felebredt a barom es iranyba rantotta a kocsijat, aztan kicsit ringott a segge, de vegul nem olt meg senkit. Nem telt el 5p, megyek a belso savban (elozok, termeszetesen, sort), a kozepso savban a sor kozepeben egy alfa mito-s ugy dont, hogy azzal a baszeros kocsival csak kivag elenk, ugyis megy a gepsas, mint az allat... Hat, vagy hatan biztos fekeztunk, raadasul a mogottem jovo opel fekugyileg nem lehetett a palyafutasa csucsan, mert vegig azzal kellett dekazni, hogy lelassuljak annyira, hogy nem megyek neki a mito-nak, de mogottem a panikolo, veszfekezo opeles se szall belem. Csodaval hataros modon itt se ment neki senki senkinek. Volt meg par hasonlo, de azok nem voltak ennyire durvak odafele. Visszafele... Megyek a kozepso savban, kulsobol besorol elem egy majom bo 30km/h kulonbseggel. Korulnezek gyorsan, belso sav ures, atsorolok, bo 10km/h-val megengedett sebesseg fole gyorulok (utalok a belsoben berletezni, meg minden barmot is, aki ottfelejti magat), elozom a csavokamat, meg elotte ~100m-el megy egy lassabban kozlekedo sor, akkor mar annyira bent maradok, megelozom azokat is. Itt mar segg sotetben vezetunk, keso van. Sor felet megeloztem, addig tok egyedul megyek a belsoben, mikor latom, hogy valami megcsillan a visszapillantoban. Mire felnezek, hogy mi az, latom, hogy egy BMW-s mar fustolo kerekekkel fekez, hogy ne basszon telibe, johetett vagy 250-el (angol autopalya, 110 a megengedett max). En is visszakapcsolok, taposom a gazt, mint az allat, hogy menekuljek, vegul ezt is megusztam, de biztos nem volt tobb, mint 15cm a ket kocsi kozott mire vegre elkezdett lefele maradni. Ekkor mar bo 140-el mentem En is. Ha lefotoznak, ezert itt elve megnyuznak. Sort igy gyors leeloztuk, el is tunok a marha elol, aki megint padlozva megy tovabb. Legalabb a hangja Qrvajo volt. Bo 20p-el kesobb korforgalom (angol autopalyakon vannak ilyen sulyosan sok savos, lampas, hatalmas korforgalmak, nyilvan kitablazva meg minden). Mit latok a korforgoban? BMW-s hosunk ott korozik, teljes panikban, de padlogazon. Megvartuk, hogy elhuzzon elottunk, aztan mi is bo gazon vettuk az akadalyt, minel hamarabb kint vagyunk a hulye utjabol, annal jobb alapon.
Es azon az uton volt meg vagy 20 esemeny, ezek csak a legsulyosabbak voltak.Szoval, jah... Alig varom mar az onvezeto autokat. Azt meg plane, hogy eljussunk odaig, hogy a nem onvezeto mar ki se mehet a forgalomba, csak mindenfele pszichologiai vizsgalattal, evenkenti kulonbozeti vizsgaval meg stb.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"Alig varom mar az onvezeto autokat. Azt meg plane, hogy eljussunk odaig, hogy a nem onvezeto mar ki se mehet a forgalomba,"
Odébb van az még. És snszosan nem lesz ebből semmi ennek az évtizednek a végéig de lehet hogy a következő végéig sem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem mondtam hogy vannak itt teslafanok, vagy ha vannak is itt akkor azok pont ilyenek. Csak úgy általában írtam.
Mellesleg a videóval kapcsolatban az első reakcióm teljesen objektív volt, amit leírtam az teljesen megalapozott, nézd meg te is alaposan, nézd meg mit "lát" az autó kikanyarodás előtt, hány sávot mutat, és mikor "ismeri fel" hogy 4 sávos úton közlekedik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
k-adi
nagyúr
A komment amire reagáltam.. Kettéválasztanám, tehát:
1.
"teljesen nagyon jol mukodik"
- jól működik? Végülis igen, mert elmanőverezett a 2 kocsi között, volt elég hely, megoldotta
- jó, hogy ilyen bátor volt az AI? nem biztos, attól, hogy most bejött a manőver, simán lehet a jövőben ebből hasonló esetben egy baleset2.
"egy ertelmes ember sofor ugyanebben a helyzetben pont ugyan ezt csinalna"
ezzel azért vitatkoznék
inkább úgy fogalmaznék, hogy egy sietős / bátrabb vezető talán igen, bevállalta volna ezt(csúnyábban: egy rohanós köcsög aki egy +fél percet nem bír még ki) -
mjani1172
addikt
Magyarországon nem fogsz ilyen kereszteződéssel találkozni, szóval tényleg kíváncsi vagyok, hogy oldod meg.
2x2 sáv
- Lámpa nincs
- dugó van (legalább az egyik irányba, de igazából teljesen mindegy, lehet mindkét, vagy akár egyik irányba sem)
- egy barom beállt a kereszteződésbe, de végülis van elég hely, hogy elférj (valószínűleg konkrétan ezért van ott ennyi hely hagyva, mert máshol nincs... Tudja Ő is, hogy elbaszta, kihozta a szituból a maximumot)
- balra fordulni szabad
Valószínűleg máshol tanultunk vezetni.
Szerintem amit írtál, azok egyike sem ment fel az alól,sőt semmi köze ahhoz (az, hogy lámpa nincs számomra a videóból nem derül ki) hogy a kereszteződésbe biztonságosan hajts be.
A másik sávból semmit nem látott. -
hallerlaller
addikt
Szerintem is kicsit vagány művelet volt, magamnak megcsinálom, de a kocsira nem bíznék ilyet. Ó dehogynincs ilyen lámpa nélkül, nálunk is van pl penny, benzinkút, lidl kikanyarodók, nincs felfestés se lámpa ezért beállnak csak hogy ne tudj elmenni.
Hisense 55U7HQ - Xiaomi 11i
-
Uzi74
senior tag
Ahogy kiállok a garázsból rögtön egy ilyen kereszteződéssel találkozom (annyi nehezítéssel, hogy a jobbról jövök is bekanyarodhatnak balra (oda ahonnan én jövök és elsőbbségük lenne). Reggelente dugó van, mert egy lámpától visszatorlódik. Csak akkor megyek be az autók közé, ha belátni mindkét irányt (az autók fölött-között), előtte nem - ha nem biztonságos, várok míg változik a helyezet (és biztos ami biztos lassan megyek, hogy az autó orrán levő keresztforgalom-radarnak legyen ideje figyelmeztetni, ha valamit benéztem volna - teslán van ilyen elöl egyébként?
Amennyiben nagyon rizikós a szitu és nem javul szimplán elmegyek jobbra és visszfordulok az első lehetőségnél, nem fogok az életem árán is balra kanyarodni -
mjani1172
addikt
Mit kell azon magyarázni, KONSTRUKTÍVAN, hogy álló autók,tárgyak között, (még ha csak parkolnának sem!) gondolkodás nélkül nem hajtok át? Holttér mond valamit? Ha jött volna pl egy kerékpáros akkor mi van?
Mondok egy meredekebbet, bár látom nem fog átmenni. Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten gyalogátkelő hely előtt megáll az egyik sávban egy autó, akkor az értelmes sofőr is megáll vagy számít rá hogy lassítani kell, mert megjelenik egy gyalogos. Nem megy át fékezés nélkül.[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Jelenlegi (2021 toyota), és elözö két autómban (BMW G31, Hyundai i40 facelift) is volt self-parking. A mostani teljesen jól beparkol, de a korábbiak (föleg a hyundai) valami tragédia volt. Amúgy nem is a pontosság a gond, hanem a sebesség. Talán 1-2x használtam bármelyiknél, mert én 15 év tapasztalattal bedobom egy helyre 20 masodperc alatt, míg az autó elcsesz 1-2 percet.
-
k-adi
nagyúr
"Nem értem, miért? blablaba"
Azért még nem kellene tapsolni hozzá, mert "bepofátlankodott" 2 (ugyan álló) kocsi közé éles forgalomban... Ahogy említettem, igen, AI szempontból ez bravúros volt, de közlekedésbiztonság és "etikusság" szempontjából ez a manőver egy nagy 0 volt.
A probléma kettős, ugyanis
1)
nem szabadna ilyen helyzetnek kialakulnia, ahogy írtad is: azt a részt ott üresen kell hagyni, pont azért, hogy a keresztirányú forgalom tudjon haladni. (a fekete merci pofátlanul átment még, aztán a mögötte jövő kék ford? meg szintén bepróbálkozott utána, csak ugye az a kocsi már középen ragadt),
2)
ha pedig mégis kialakul ilyen közlekedés-helyzet (valamiért, pl. ebben az esetben legyen az véletlenül úgy gondolta a kék ford? hogy még belefér, vagy csak szimplán tolakodott és így járt), akkor se szabadna ilyen bátornak lennie az AI-nak (még.. legalábbis).Ilyenkor csipognia kéne, és rábíznia a vezetőre, hogy oldja meg VAGY ha már "totál lusták vagyunk vezetni és teljesen az SD-re bízzuk magunkat" akkor legalább jelezze, hogy veszélyes manőver lesz és kérjen engedélyt... vagy valami.
Ha most ezt meg meri tenni az AI (és még tapsolnak is hozzá), mi lesz később? Mondom ezt úgy, hogy figyelem az SD technológiát mert amúgy érdekel és drukkolok is, hogy javuljon a jövőben de a videón látható eset egyértelműen balesetveszélyes manőver volt és igenis fel fogom emelni a hangom (vagyis ugye itt komment formájában) ha ezt valaki "menőnek" vagy dicsérendő manővernek gondolja. (feltételezem azért gondolja így, mert a valós életben ha ugyanilyen helyzetbe kerülne akkor szintén bepofátlankodna 2 kocsi közé -- de ettől még a cselekedet nem lesz se közlekedésiügyileg biztonságos, se etikus)
-
k-adi
nagyúr
Itt most nem azon van a hangsúly, hogy hol történt az eset, alapvető közlekedés kultúra javulását várjuk az SD-tól, de az ilyen "tolakodós manőver" nem éppen ezt mutatja. Nem úgy kell vezetnie, mint egy ember, hanem úgy mint egy gép, azaz az emberi tolakodós, stb. agymenések nélkül. Pont emiatt lesz jobb, biztonságosabb a közlekedés.
A videóban szereplő manőver akkor lenne "okés" egy SD esetén, ha az úton a többi kocsi is SD-s lenne és kommunikálnának egymással VAGY ha a vezetés irányítását átvette volna a sofőr (és akkor az SD mentesül a felelősség alól és a többi már a vezető skilljén / hülyeségén múlik)... ugyanis SD szempontjából ez a manőver jelenleg (azaz autók közötti kommunikáció-hiány esetén) még balesetveszélyes volt...
...de tudom, kell tanítani az AI-t is
Elég nagy hype lett a videó körül, így remélem a tesla-nál is felfigyelnek rá és talán még elemzik is és javul majd az SD is ezáltal[ Szerkesztve ]
-
Nekem valami szervízút szerűségnek tűnik, ahonnan kihajt, valszeg azért is áll olyan nyugisan keresztbe a kék autó...
Ez itthon is eléggé bevett manőver, kétsávos utakon is, ha áll a sor... egy tapasztaltabb söfőr még ennyit se vár, mint a videóban Tesla... talán annyi a "pofátlankodás", hogy már pont indulni készül a sor... -
Yeffy
veterán
Mas a kozlekedesi kultura nagyon, nincs az a nyomulas, mint Magyarorszagon. Nekem is nehez volt megszokni az elso par honapban, de miota megszoktam, latom, hogy teljesen jol mukodik. Magyarorszagon En se mernem kitolni, mert ha mas nem, valami paraszt csakazertis alapon biztos megoldana, hogy be legyek ragadva az ut kozepere keresztbe.
+1, en is ezt tapasztalom, miota kioltoztem. otthon már nem is vezetek, ha hazaugrom, minek. csak felbassza az agyamat. persze itt sem mindenki a legelesebb kes, de zongorazni lehet a kulonbseget.
kulon "jolesett" a turelmuk, mikor szoktattam at magamat a jobb kormanyos, bal oldali vezetesre. senki nem dudalt, tolt le, villogott le, megvartak, mig a hulyegyerek elmegy/atmegy/savot valt/stb.Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
k-adi
nagyúr
Nyilván most elsősorban "kresszel" (vagy azzal ekvivalens) rendelkező, (fejlett) országokról és közlekedésükről beszélünk, leszámítva a vadnyugatos mindenki megy amerre lát indiai utakat és társaik, stb... ezért ilyen szempontból mondom lényegtelen hogy HOL történt az eset, nem igazolja akkor se, ha usában vagy ha Mo-n lenne, ugyanis:
"Mert ott úgy szokás"... (mármint megszegni a kreszt?)
Akkor ott isszarmegkérdőjelezhető a vezetési kultúra, de ha az AI-t is erre tanítod akkor annak mi értelme? Nincs mit összerakni hisz az alapvető SD-t nem régiókra bontják, vagy majd lesz külön pofátlankodós-régió beállítás vagy hogy gondoltad? Az "A" régióban SD-Extra csomag azaz "néha" okés a kresz be nem tartása (=esetleges "bátrabb" manőverek), "B" régióban már nem és csak sima SD csomag jár?Viccet félretéve, nézzük újra: az út közepén áll a kocsi, ott a videó, ez tény. Biztos találkoztál már ilyen esettel, azt hitte még átfér, de nem, és szimplán beragadt. Ilyenkor ledudálják a f..ba max és megpróbál kicsit visszatolatni hogy helyet adjon, HA tud, (mert te kresz szempontjából nem tudsz mit tenni) de HA nem tud akkor azt kikerülni nem lehet(ne) se előtte, se utána (dugó kialakulásának oka) + előtte is álltak (lesúrolhatta volna akár a fekete mercit is manőverezés közben), meg kellett volna várnia míg "tiszta az út".
ÉS akkor itt jön a kérdés: MIKOR TISZTA AZ ÚT?
Nyilván akkor ha nincs a haladási irányban akadály. Azaz nincs előtte a kék ford az út közepén(!).
Igen, sajnos ez plusz várakozási idő lett volna... és innen jön a te oldalad/érved, miszerint azért gondolod, hogy ez "okés" manőver volt, mert a kresz nem mindig életszagú (sajnos) és a tapasztaltabb (vagy csak sietős) vezetők felülbírálják azt, pl. az ilyen helyzeteket (minek várni, mikor áll a kocsi sor/neki piros a lámpa/stb. és én meg úgyis elférek köztük, nem?? nem érek rá egész nap! --> lásd. "mert itt így szokás" érv), és kommentedből ítélve te is ezt csinálod (vagy pártolod a jelenséget), legyen az sietés miatt vagy csak bízol a vezetési képességeidben és megoldod... de ettől függetlenül még nem "valid" manőver és az AI "szabálykövető"(nek kéne lennie). Akkor lett volna "valid" ez, ha 1) kresz engedné 2) nem lenne közlekedés-biztonságilag veszélyes manőver (de mivel az volt, ezért megdől az 1) pont is)
Márpedig ha programozóként nézed, akkor kresz = szabály = szoftver kód = SD képesség alapja. Nyilván ezt lehet (és kell is) finomhangolni, stb. ez is egy jó eset ráDe jó, akkor egy pillanatra vonatkoztassunk el ettől a példától... Egyszerű másik példa: Piros a lámpa a gyalogos átkelőnél. Nem jön kocsi, emiatt "üresbe várakozol". Átmész rajta? Ha AI lennél, akkor a beépített kódod szerint piros = tilos.
Tehát te mint ember, lehet átmennél (felülbírálnád az AI-t) de magától az AI nem dönthetne így. (hiszen a piros lámpánál se indulna el a kocsi, hiába "nem jön oldalról senki" akkor minek várni?)
Ugyanez a helyzet itt is. Egyértelműen az út közepén előtte áll a kocsi (=közlekedési akadály). Azért indult el a videóban látható tesla, mert az AI úgy érzékelte, hogy "szabad az út" (rosszul, hisz tisztán látható a videóban hogy az út középen van a kék ford +a vezető meglepődött reakciója is ezt támasztja alá) de feltételezem (ugye ezt csak utólagos diagnosztika után lehetne biztosra mondani) a tesla-szenzorja szerint csak "félig" lógott bele az útba, így "okésnak" gondolta az elindulást. Viszont mivel elég jól megírták már az AI kódját (= "SD képességét"), így sikerült utólag úgy korrigálnia és kimanővereznie, hogy nem lett belőle gond (baleset) + ehhez hozzájön még a szerencséje is, azaz az is, hogy viszonylag azért "lazán" álltak egymás után a kocsik és szemmel láthatóan "saccra volt elég hely" a manőverhez, de ettől még nem volt "helyes" az elindulás továbbra sem.
Ezért írtam, hogy az AI szempontból bravúros a videó, mert szépen korrigált, ez tény. Viszont az is tény, hogy el se kellett volna indulnia alapból, hiába "szokás megszegni a kreszt". Most jól jött ki belőle, mert volt elég hely a 2 keresztbe álló, azaz ford-merci között ÉS utána is "tiszta volt a terep" a tovább haladáshoz.Na mindegy, igazából már túltárgyaltuk ezt, van itt 500 komment a topikban, kb. az ötöde vagy még annyi se KIA-releváns (pedig egész jó autó lett ez az EV6) + látom előre hogy ez a hajnal 4kor félig csukott szemmel írt kommentem is szét lesz cincálva úgyhogy nem látom értelmét tovább érvelni...
-
sakal83
addikt
Mas a Kresz... Mivel van gyakorlati tapasztalatom igy tudom hogy a tesla auto szemszoge szabalytalan volt. Engem egy motoros utott igy el erdekes volt latni hogy csak azt erzekeltem hogy a motorhazteton atesik valaki kozos hiba volt a hatosagok szerint. Biza a ket dugoban allo auto (kozte furgonok) között jott egy derek vagany motoros. Szerencsere nem lett komolyabb baja de a gerince is torhetett volna.
[ Szerkesztve ]
-
pitius
tag
Hát azért akad. Székesfehérvár, Új Csóri út.
2x2 sáv, plusz ahonnan ki akarsz kanyarodni, még egy bringa sáv is van. Reggeli órákban befelé a városba, mindig dugó van. Szóval ott (több ilyen kereszt utca is van) a balra kanyarodás csak segítséggel(a másik autós nem áll be eléd, hagy helyet és esetleg még int is, hogy mehetsz balra) vagy a pofátlan módszerrel megy....pitius...