Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Bog #340 üzenetére

    El eléggé és már a sokadik EV topikban ez megy... jó lenne egy kicsit erősebb moderáció amíg "újdonság" az EV, EV-cikkek itt az oldalon..

    Illetve kéne egy BS filter pár kulcsszóra is

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Somatom #345 üzenetére

    " Kell egy szabály, hogy az EV -kről csak pozitív tartalmú kommenteket lehet írni és ennyi."

    Nem erről van szó.. de az hogy minden topikban előjön a "hidrogén jobb", majd 20 cáfolat után kiderül mégse, aztán a szokásos kötelező 50 tesla+cybertruck komment, stb... Egy KIA cikk alatt nem ez érdekel. Ahogy az se, hogy minden EV topikban kifejted, hogy szar az EV Bp-Munchen távra, mikor senki sem mondta hogy arra a felhasználási célra van (még, kitudja mi lesz a jövő?), ezt a kamionos mentalitást jó lenne már kihagyni egy személyszállításra fókuszált autó topikjában. Egyértelműen nem te vagy a célközönség még ennek de eddig ahány EV topik volt, annyiszor előjött ez (is).
    Na mindegy, csak ki kellett ezt írni magamból.. úgyse lesz változás ahogy Bog is írta

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Somatom #360 üzenetére

    A lényeget te nem érted. A helyzet az, hogy kamionosként totál másképp nézed a dolgokat és valójában csak irigy vagy az EV-s mesterkélt előnyökre: az, hogy van támogatás vagy büntetés mindig egy adott célt szolgál, most az EV-re átállást, ez vagy tetszik vagy nem, illetve a hatótáv is nagyjából adott (nyilván kocsi+körülmény függő) ez is vagy tetszik vagy nem de emiatt nem kell minden topikba leírni hogy 1 töltés kevés berlinig...

    A másik részére kommentedre meg annyit, hogy az emberek általában egész éves használatra vesznek kocsit. Emiatt igen, az marginális, hogy szezonálisan esetleg nagyobb távokat tesznek meg az autóikkal "néhányan" (karácsonykor még az is hazalátogat aki amúgy sose megy, vagy évente 1x nyáron lemegy pl. horvátba, húha!!), na ők vagy kibírják a plusz megállót a töltés miatt (amúgyis kétlem, hogy a többség le bírna vezetni egybe nagyobb távot kv/pisi szünet nélkül... főleg családdal-gyerekkel) vagy dízel vagy nem mennek ha túl nagy nyűg.
    Az, hogy te rendszeresen ezt csinálod az egyéni gondod és láthatóan a gyártót se érdekli, vagy ha mégis akkor sincs még kézzel fogható termék rá, így totál felesleges róla a diszkurzus.
    Itt az adott termékről kellene beszélni.. pl hogy a konkurenciához képest elég jó a hatótávja, milyen a formája, ár/érték arányban mennyire passzol a többi EV-hez, stb.

  • k-adi

    nagyúr

    Ha lenne normális tömegközelekedés, azt sokkal hamarabb lenyomnák az emberek torkán, mint a bicikli+roller kombót.
    Sokan fizikailag "nem képesek" biciklizni, rollerezni se

  • k-adi

    nagyúr

    válasz emvy #434 üzenetére

    Ebben semmi menőség nincs. Sőt. Az, hogy technikai / AI bravúr, azt elismerem, bár szerintem itt azért kicsit a szerencse is közrejátszott és bőven volt ott utólagos korrigálás is. Történt baleset? Nem. Ettől függetlenül még nem biztos, hogy tapsolni kéne egy ilyen manőverért, ugyanis pont az lenne a lényege az önvezetés funkciónak, hogy biztonságosabb legyen a mezei embernél de ha sorozatosan vagányabb manőverek is validálásra kerülnek, mert "menő" az nem biztos, hogy jó lesz :F :F

  • k-adi

    nagyúr

    válasz opr #461 üzenetére

    A komment amire reagáltam.. Kettéválasztanám, tehát:
    1.
    "teljesen nagyon jol mukodik"
    - jól működik? Végülis igen, mert elmanőverezett a 2 kocsi között, volt elég hely, megoldotta
    - jó, hogy ilyen bátor volt az AI? nem biztos, attól, hogy most bejött a manőver, simán lehet a jövőben ebből hasonló esetben egy baleset

    2.
    "egy ertelmes ember sofor ugyanebben a helyzetben pont ugyan ezt csinalna"
    ezzel azért vitatkoznék
    inkább úgy fogalmaznék, hogy egy sietős / bátrabb vezető talán igen, bevállalta volna ezt (csúnyábban: egy rohanós köcsög aki egy +fél percet nem bír még ki)

  • k-adi

    nagyúr

    válasz opr #464 üzenetére

    "Nem értem, miért? blablaba"

    Azért még nem kellene tapsolni hozzá, mert "bepofátlankodott" 2 (ugyan álló) kocsi közé éles forgalomban... Ahogy említettem, igen, AI szempontból ez bravúros volt, de közlekedésbiztonság és "etikusság" szempontjából ez a manőver egy nagy 0 volt.

    A probléma kettős, ugyanis
    1)
    nem szabadna ilyen helyzetnek kialakulnia, ahogy írtad is: azt a részt ott üresen kell hagyni, pont azért, hogy a keresztirányú forgalom tudjon haladni. (a fekete merci pofátlanul átment még, aztán a mögötte jövő kék ford? meg szintén bepróbálkozott utána, csak ugye az a kocsi már középen ragadt),
    2)
    ha pedig mégis kialakul ilyen közlekedés-helyzet (valamiért, pl. ebben az esetben legyen az véletlenül úgy gondolta a kék ford? hogy még belefér, vagy csak szimplán tolakodott és így járt), akkor se szabadna ilyen bátornak lennie az AI-nak (még.. legalábbis).

    Ilyenkor csipognia kéne, és rábíznia a vezetőre, hogy oldja meg VAGY ha már "totál lusták vagyunk vezetni és teljesen az SD-re bízzuk magunkat" akkor legalább jelezze, hogy veszélyes manőver lesz és kérjen engedélyt... vagy valami.

    Ha most ezt meg meri tenni az AI (és még tapsolnak is hozzá), mi lesz később? Mondom ezt úgy, hogy figyelem az SD technológiát mert amúgy érdekel és drukkolok is, hogy javuljon a jövőben de a videón látható eset egyértelműen balesetveszélyes manőver volt és igenis fel fogom emelni a hangom (vagyis ugye itt komment formájában) ha ezt valaki "menőnek" vagy dicsérendő manővernek gondolja. (feltételezem azért gondolja így, mert a valós életben ha ugyanilyen helyzetbe kerülne akkor szintén bepofátlankodna 2 kocsi közé -- de ettől még a cselekedet nem lesz se közlekedésiügyileg biztonságos, se etikus) :B

  • k-adi

    nagyúr

    válasz HThomas #493 üzenetére

    Sávtartó egész jó, SD lvl2 van benne tudtommal. A genesis modellnek (GV80 vagy mi a neve) is hasonló, ott jól megy és kb. u.a. van a KIAban is

  • k-adi

    nagyúr

    válasz Foglalt név #503 üzenetére

    Igen, ez szép is meg minden, de alapvetően nem szabadna "másra hagyatkozni". Azért kellene segítenie a kereszteződésbe balról belógó sofőrnek a jobbról kihajtót, mert az elindult miközben nem is kéne neki... dehát siet és menni kell. (ha nem sietne, a vezető közbelépett volna és átvette volna az irányítást, de úgy volt vele, hogy hú de jó poén, lássuk mit csinál az AI -- a reakciójából ítélve eléggé meg volt lepődve, tehát a vezető se számított rá, hogy így fog cselekedni az autó AI-ja)

  • k-adi

    nagyúr

    válasz opr #502 üzenetére

    Itt most nem azon van a hangsúly, hogy hol történt az eset, alapvető közlekedés kultúra javulását várjuk az SD-tól, de az ilyen "tolakodós manőver" nem éppen ezt mutatja. Nem úgy kell vezetnie, mint egy ember, hanem úgy mint egy gép, azaz az emberi tolakodós, stb. agymenések nélkül. Pont emiatt lesz jobb, biztonságosabb a közlekedés.

    A videóban szereplő manőver akkor lenne "okés" egy SD esetén, ha az úton a többi kocsi is SD-s lenne és kommunikálnának egymással VAGY ha a vezetés irányítását átvette volna a sofőr (és akkor az SD mentesül a felelősség alól és a többi már a vezető skilljén / hülyeségén múlik)... ugyanis SD szempontjából ez a manőver jelenleg (azaz autók közötti kommunikáció-hiány esetén) még balesetveszélyes volt...

    ...de tudom, kell tanítani az AI-t is
    Elég nagy hype lett a videó körül, így remélem a tesla-nál is felfigyelnek rá és talán még elemzik is és javul majd az SD is ezáltal

    [ Szerkesztve ]

  • k-adi

    nagyúr

    válasz opr #507 üzenetére

    Nyilván most elsősorban "kresszel" (vagy azzal ekvivalens) rendelkező, (fejlett) országokról és közlekedésükről beszélünk, leszámítva a vadnyugatos mindenki megy amerre lát indiai utakat és társaik, stb... ezért ilyen szempontból mondom lényegtelen hogy HOL történt az eset, nem igazolja akkor se, ha usában vagy ha Mo-n lenne, ugyanis:

    "Mert ott úgy szokás"... (mármint megszegni a kreszt?)
    Akkor ott is szar megkérdőjelezhető a vezetési kultúra, de ha az AI-t is erre tanítod akkor annak mi értelme? Nincs mit összerakni hisz az alapvető SD-t nem régiókra bontják, vagy majd lesz külön pofátlankodós-régió beállítás vagy hogy gondoltad? Az "A" régióban SD-Extra csomag azaz "néha" okés a kresz be nem tartása (=esetleges "bátrabb" manőverek), "B" régióban már nem és csak sima SD csomag jár?

    Viccet félretéve, nézzük újra: az út közepén áll a kocsi, ott a videó, ez tény. Biztos találkoztál már ilyen esettel, azt hitte még átfér, de nem, és szimplán beragadt. Ilyenkor ledudálják a f..ba max és megpróbál kicsit visszatolatni hogy helyet adjon, HA tud, (mert te kresz szempontjából nem tudsz mit tenni) de HA nem tud akkor azt kikerülni nem lehet(ne) se előtte, se utána (dugó kialakulásának oka) + előtte is álltak (lesúrolhatta volna akár a fekete mercit is manőverezés közben), meg kellett volna várnia míg "tiszta az út".

    ÉS akkor itt jön a kérdés: MIKOR TISZTA AZ ÚT?

    Nyilván akkor ha nincs a haladási irányban akadály. Azaz nincs előtte a kék ford az út közepén(!).
    Igen, sajnos ez plusz várakozási idő lett volna... és innen jön a te oldalad/érved, miszerint azért gondolod, hogy ez "okés" manőver volt, mert a kresz nem mindig életszagú (sajnos) és a tapasztaltabb (vagy csak sietős) vezetők felülbírálják azt, pl. az ilyen helyzeteket (minek várni, mikor áll a kocsi sor/neki piros a lámpa/stb. és én meg úgyis elférek köztük, nem?? nem érek rá egész nap! --> lásd. "mert itt így szokás" érv), és kommentedből ítélve te is ezt csinálod (vagy pártolod a jelenséget), legyen az sietés miatt vagy csak bízol a vezetési képességeidben és megoldod... de ettől függetlenül még nem "valid" manőver és az AI "szabálykövető"(nek kéne lennie). Akkor lett volna "valid" ez, ha 1) kresz engedné 2) nem lenne közlekedés-biztonságilag veszélyes manőver (de mivel az volt, ezért megdől az 1) pont is)
    Márpedig ha programozóként nézed, akkor kresz = szabály = szoftver kód = SD képesség alapja. Nyilván ezt lehet (és kell is) finomhangolni, stb. ez is egy jó eset rá

    De jó, akkor egy pillanatra vonatkoztassunk el ettől a példától... Egyszerű másik példa: Piros a lámpa a gyalogos átkelőnél. Nem jön kocsi, emiatt "üresbe várakozol". Átmész rajta? Ha AI lennél, akkor a beépített kódod szerint piros = tilos.
    Tehát te mint ember, lehet átmennél (felülbírálnád az AI-t) de magától az AI nem dönthetne így. (hiszen a piros lámpánál se indulna el a kocsi, hiába "nem jön oldalról senki" akkor minek várni?)
    Ugyanez a helyzet itt is. Egyértelműen az út közepén előtte áll a kocsi (=közlekedési akadály). Azért indult el a videóban látható tesla, mert az AI úgy érzékelte, hogy "szabad az út" (rosszul, hisz tisztán látható a videóban hogy az út középen van a kék ford +a vezető meglepődött reakciója is ezt támasztja alá) de feltételezem (ugye ezt csak utólagos diagnosztika után lehetne biztosra mondani) a tesla-szenzorja szerint csak "félig" lógott bele az útba, így "okésnak" gondolta az elindulást. Viszont mivel elég jól megírták már az AI kódját (= "SD képességét"), így sikerült utólag úgy korrigálnia és kimanővereznie, hogy nem lett belőle gond (baleset) + ehhez hozzájön még a szerencséje is, azaz az is, hogy viszonylag azért "lazán" álltak egymás után a kocsik és szemmel láthatóan "saccra volt elég hely" a manőverhez, de ettől még nem volt "helyes" az elindulás továbbra sem.
    Ezért írtam, hogy az AI szempontból bravúros a videó, mert szépen korrigált, ez tény. Viszont az is tény, hogy el se kellett volna indulnia alapból, hiába "szokás megszegni a kreszt". Most jól jött ki belőle, mert volt elég hely a 2 keresztbe álló, azaz ford-merci között ÉS utána is "tiszta volt a terep" a tovább haladáshoz.

    Na mindegy, igazából már túltárgyaltuk ezt, van itt 500 komment a topikban, kb. az ötöde vagy még annyi se KIA-releváns (pedig egész jó autó lett ez az EV6) + látom előre hogy ez a hajnal 4kor félig csukott szemmel írt kommentem is szét lesz cincálva úgyhogy nem látom értelmét tovább érvelni...

  • k-adi

    nagyúr

    [Kigyulladt egy elektromos autó Budapesten]

    Beton terelőelemnek ütközött, majd kigyulladt egy tisztán elektromos KIA EV6 Budapesten a XIII. kerületben, a Dózsa György út – Váci út kereszteződésénél.

    Az alábbi, olvasónktól kapott videó alapján az autónak nem a nagyfeszültségű akkumulátora okozta a tüzet, mivel az a jármű hátsó részében található, a lángok pedig egyértelműen az autó elején csaptak fel.
    Az interneten terjedő információk szerint a járművezető is megsérült a balesetben

Új hozzászólás Aktív témák