Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
nagyúr
válasz Foglalt név #135 üzenetére
Pedig gond nélkül eljutsz
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #142 üzenetére
Nem a lejárt lemezről beszélgetünk. A belső égésűeknek hamarosan, fokozatosan vége, mi a következő korszak hajtáslánca? Az elektromos vagy az üzemanyag cellás?
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #146 üzenetére
Ha azt hiszed, hogy bármit is vissza lehet fordítani, és ez az embereken múlik - rosszul látod. A világ előre megy - nem hátra.
Somatom: Nagyvárosban autóval közlekedni élvezet. Elektromossal.
#148 sakal83: "Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek." Ajaj. Gondolom rengeteg benne a tapasztalatod. [link][ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #159 üzenetére
Ez így van, de itt most nice választás, ha mondjuk szeretnéd hogy a gyereked/unokád ne szívja meg túlságosan. Az alap jelenleg az, hogy minden fosszilis égetésnek mennie kell. Az iparban is, és máshol is. És akkor még mindig csak a nem rontjuk tovább a helyzetet állapotot érjük el. Pedig ez is kényelmetlen változás lesz a mostanihoz képest.
-
cousin333
addikt
válasz Foglalt név #241 üzenetére
Megosztanád velünk, milyen paraméterekkel számoltál? Nekem pl. 30 kWh/100 km fogyasztás mellett is <1200 Forintra jött ki 100 km költsége, ami maximum 2-3 liter üzemanyag, nem 7,5. És ez egy elég durva átlagfogyasztás. Természetesen ha néha messzebbre is mész, akkor a nyilvános töltés drágább lesz, de nem annyival.
Ha havi 1500 kilométerrel számolsz, az napi 50. Szinte az összes villanyautó tudja ennek legalább a dupláját, pesszimista körülmények között is. Tehát elég átlagosan 2 naponta, vagy ritkábban tölteni. Ami abból áll, hogy a garázsba beállva rádugod a töltőt, majd induláskor lehúzod, ez egyenként akár 15-20 másodpercet is igénybe vehet... szóval jó eséllyel kevesebbet, mint amennyit a benzinkúton töltesz.
Az "iszonyatos értékvesztés" meg alapvetően nem több, mint más autóknál hasonló az árkategóriában, avagy egy Q6-os Audi sem egy kimondott befektetés.
"We spared no expense"
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Foglalt név #241 üzenetére
Ühümm. Egy év alatt olyan 350k-t spóroltam üzemanyagom, az autóm pedig épp 2,5 millával ér többet, ha holnap el akarnám adni, mint amennyiért vettem. Iszonyú jó lelkem van.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #245 üzenetére
Azért a 25 is elég magas fogyasztásnak tűnik, bár autótól függ, egy Ioniq az inkább olyan 16-17 körül eszik pályán. Ha kicsit lassabban mész vele, akkor 12-13, és ilyen távon ez egész napra kb 5 perc különbséget jelent (130 vs 110, feltéve, hogy végig tudnál menni 130-at az egész 80km-en, ami kvázi lehetetlen).
-
#16820480
törölt tag
válasz Foglalt név #248 üzenetére
Ilyen vezetési stílusnál azért a 7,5liter is necces lehet. Ha meg már veszteség, akkor ott a belsőégésű 30-40% hatásfoka, ami igen pazarló az elektromos 90%-ához képest.
-
HaliGab23
senior tag
válasz Foglalt név #252 üzenetére
Okoskodik csak mindehol..
Nyilván nem mindenki családi házban lakik, hanem kell szerezni töltési lehetőséget, amivel számoltál, sőt pl. külföldön nem a rezsiharcos 40Ft/kWh díj van, meg gondolom itthon sem nullszaldóban adják a villanyt.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Noukoum
veterán
válasz Foglalt név #252 üzenetére
A minap számoltam egy kicsit és az jött ki, hogy nagyon jó lelkű emberek vannak. Legalábbis az akkumulátoros autóra vonatkozóan nekem nem jött ki, a matek. Havi 1500km-el számolva, 7,5l-es fogyasztást feltételezve a másik oldalról, kb. egyenlőre jön ki az üzemanyagköltség.
Számoljunk a te adataiddal. 12x1500= 18000km/év.
Üzemanyag literje legyen 470ft azaz éves költség = 634500ftTisztán elektromos autónál veszteségekkel átlag 20 kWh / 100km fogyasztás. Megtett km töltésének 10% nyilvános töltőknél történik ez legyen 150ft / kWh, a többi 37ft / kWh. Napelem most nincs mert annak csúnya vége lenne. Így az üzemanyagköltség
54000ft + 119880ft= 173880ft
Azzal a plusz szívással, hogy nem 1,5 hetente kell 5 perc alatt megtankolni, hanem minden nap fel kell dugdosni az autót, a használati értéke is csökken.
Szívás az hogy ahelyett hogy elmenjek a város másik felébe hetente tankolni, ahelyett heti kétszer rádugjam a garázsban az autót töltőre?
Az egyetlen előny a fenntartási költség lehetne, de azt az iszonyatos értékvesztés bőven ellensúlyozza.
Ami a hagyományos autónál is adott természetesen.
Szóval aki ilyet vesz, tényleg a bolygót akarja megmenteni, ami dícséretes függetlenül attól, hogy ez a jószándék hova vezet.Magyarországon leginkább a spórolás valamint a technológia miatt veszik az emberek. Ez után szokott jönni a környezetvédelem.
Az a baj hogy a múltat nem tudod lemosni, hiába játszod az értetlent. Úgy saccoltál hogy egyáltalán nem vagy jártas a témában, aztán értetlenkedsz mint egy három éves kisgyerek aki eldugta az idősebb testvér cipőjét.
Ja és nálam a 630 és a 170 ezer nagyon nem ugyanannyi. 10 év alatt 4 millió forint. Annyiért elég sokan "nagylelkűek" lesznek.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #241 üzenetére
Ez a bolygómentés a kedvencem, villanyautós még nem vett e miatt autót, de akinek nincs, az bőszen hangoztatja. Tipikus bullshit.
-
válasz Foglalt név #471 üzenetére
"előreláthatólag"... ez egy betartathatatlan szabály...
A kedvencem, amikor kétsávos út, dugó, én próbálok szabálykövető lenni, megállok a zöldnél és amikor látom, hogy lesz elég hely, akkor elindulok, közben a kedves autóstárs a mellettem lévő sávból a kereszteződés közepén bevág elém (mert a saját sávjában már nem férne be).
Aztán én meg szépen beragadok a kereszteződés közepén, és persze rám nyomják a dudát.
Őszintén, ilyen vezetési kultúra mellett nem csodálkozom, hogy a legtöbb autós foggal-körömmel védi a "megszerzett helyét" és nyomul a másik seggébe... -
válasz Foglalt név #476 üzenetére
Értem én, de ez elméletben azt jelentené, hogy addig nem hajthat be a következő autó a kereszteződésbe, amíg nincs meg legalább a 10 méter szabad hely a túlvégen. Ezt teljesen életszerűtlen betartani, főleg itthon, Pesten.
Nyilván a példámban arra számítok, hogy lassan haladó sor esetén van majdnem egy autónyi hely a kereszteződés után... amire átérek a kereszteződésen, addig a sor is halad, a helyem is nő és mire a lámpa válthat, addigra átérek és nem fogok belógni, sőt, mögöttem is marad némi hely. Ha már elindultam és közben valaki bejön elém, ÉS a sor is megáll tökig (amit nem tudok előre), akkor bennragadok.
A menetdinamikai hátrány nem tudom hogy jön ide, simán lehet, hogy én álló helyzetből, nem padlógázzal indulok, ő meg addigra már elhaladt mellettem.
Arról nem is beszélve, amikor folyamatosan haladó sor hirtelen állóra fékez, és egy hosszabb kereszteződés közepén azt látod, hogy hirtelen megállnak előtted és se előre, se hátra. Vagy amikor a kanyarodók folyamatosan (szabálytalanul) kitöltik a kereszteződést, és ha nem indulsz el a zöldnél úgy, nem 5 méter, de 5 centi sincs a túloldalon, akkor a estig állhatnál a zöldnél... (kb mint amit Somatom is írt...).
Egyébként érdekes, hogy mondjuk az önvezető autó mit csinálna az adott helyzetekben, bár igazából mindegy, mert ilyenkor a humán sofőrök is össze-vissza szerencsétlenkednek...
-
válasz Foglalt név #486 üzenetére
Igen, alapvetően egyetértek... de ez a szabály akkor sem egzakt, mert az 'előreláthatólag' nem egy jól meghatározott dolog.
Ha már KRESZ... az említett 5m és a többi távolsággal specifikált parkolási szabály szerintem agyrém... most azt várja el a jogalkotó, hogy vigyem magammal a centit, és méricskéljek?
Jobb helyeken ezt megoldják úgy, hogy pl városon belül felfestik színekkel a járdaszegélyt. Ahol piros, ott nem állhatsz meg / parkolhatsz. Szépen lehet így jelölni az ingyenes és a fizetős helyeket is, tök egyértelmű minden. Itthon meg totál káosz van, mindenki össze-vissza parkol, egy csomó kereszteződés totál beláthatatlan emiatt. És nem is nagyon foglalkoznak ezzel a közteresek.
-
opr
veterán
válasz Foglalt név #498 üzenetére
Ezek szerint elavult volt a tudasom ilyen teren, es ma mar van hasznalhato boven. Na EZ egy nagyon jo hir, remelem hamar elterjed, neha fizikailag faj nezni, amit le tudnak szenvedni emberek a parkolassal. Nekik meg mindenki masnak is, aki rajuk var amig szenvednek, egy jol mukodo, altalanosan elterjedt ilyen parkolorendszer megvaltas lenne.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Foglalt név #503 üzenetére
Pontosan igy!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
k-adi
nagyúr
válasz Foglalt név #503 üzenetére
Igen, ez szép is meg minden, de alapvetően nem szabadna "másra hagyatkozni". Azért kellene segítenie a kereszteződésbe balról belógó sofőrnek a jobbról kihajtót, mert az elindult miközben nem is kéne neki... dehát siet és menni kell. (ha nem sietne, a vezető közbelépett volna és átvette volna az irányítást, de úgy volt vele, hogy hú de jó poén, lássuk mit csinál az AI -- a reakciójából ítélve eléggé meg volt lepődve, tehát a vezető se számított rá, hogy így fog cselekedni az autó AI-ja)
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Milyen routert?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Házimozi haladó szinten
- Suzuki topik
- Építő/felújító topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- PlayStation 5
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...