Új hozzászólás Aktív témák
-
Squirrel
őstag
Szerintem egyéb költségeket is meg kell nézni, más adót kell fizetni a hagyományos autók után, az elektromosok után nálunk pl. semmit (ez 570 CHF vs 0). Szervízköltség szerintem annyira nem releváns, mert az új normál autókra már több évnyi (bmw-nél 5 év volt) inclusive szervízt adnak. Ennek lejárta után nyilván ez egy igen releváns kérdés. Amiben az elektromos hátrányt élvez, az a gumiköltség. Nem vezetek őrült módon, de az elektromos autónknál most kezdődik a 2. nyári szezon (9000 km van benne) és szóltak, hogy lassan gumicsere... 21-esek, 4 db ugyanolyan, mint ami rajta van 1600 chf. Ami a fogyasztást illeti, kicsit több, mint harmadába kerül a dízellel összehasonlítva. Viszont ezt a 20 kwh/100km-es átlagos fogyasztást 130-as tempónál nem tudom hogy számoljátok ki. Eleve 6 hónapig hideg van, ahol alapból többet eszik (csak nappal a hidegben állva a munkahelyen 10km-t csökken estére a hatótáv), másrészt 130-cal nyáron is 20 felett fogyaszt. Na mindegy, összességében szerintem is jóval kevesebb költsége van egy elektromos autónak, viszont ezzel még mindig nem vágnék neki egy 1200km-es hazaútnak. Majd egy cybertruck-kal talán.
-
Squirrel
őstag
válasz Kamikaze75 #267 üzenetére
Európaiból az E-tron GT is gyönyörű, de szintén piszok drága. A presztizs márkák mellől már az amerikaiak is elhúztak, mennyivel szebb a Mustang Mach E egy merci vagy a bmw borzalmas ix-éhez képest? És akkor a Fisker vagy Lucid modelljeiről nem is beszéltünk. Főleg mikor azokból is jönnek a 60-70 ezer usd-os modellek majd.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #272 üzenetére
Nem a célközönség volt a kérdés fenn, hanem hogy hogy néznek ki designban. A többség szerint az ix ugy néz ki, mint egy fos. Minőségben meg nem kell elájulni az id-ktől, nem egy nagy számok. Szerintem semmivel nem jobbak, mint a koreai vagy kinai autok. Fikázták a teslát állandóan a kidolgozás miatt, hát semmivel se jobbak.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #274 üzenetére
Pedig én is a célközönségbe tartozónak vélem magam (van is nem éppen belépő kategóriás bmw-nk es egy tesla is) és kb az összes ismerősöm, akiknek hasonló kaliberű autójuk van egyöntetű véleménye, hogy fosul néz ki, inkább márkát váltanak, de ix-et nem vesznek. Gyártani meg kb. semmiből nem tudnak eleget, mert mindenhol chiphiány van. A Wallisnál beszéltünk egy ismerőssel, hogy van kuncsaftja, aki 1 éve vár a sima X5-ösre, ezalatt 2x emelt az importőr árat és még mindig nem kapta meg (a beszélgetés ősszel zajlott) mert nem tudják a körpanorámás kamera rendszerrel szállítani. Nem véletlen kerülnek többe most a használt autók, mint 1 vagy 2 éve. Illetve azért egy Nio vagy Xpeng, Mustang vagy bármely koreai autó nem az ix vagy a hasonló kategóriájú németek árszintje. A német prémiummárkák közül szerintem az audi etron, etron gt design-ja sikerült a legjobban. Azok tényleg kívül-belül szépek, csak sajnos nem tudsz velük annyit menni, mint a teslákkal. Es rendesen felextrázva nem éppen kedvező áruak azok se sajnos. A tesla meg tesla én meg vagyok vele elégedve. Nem hasonlítható egy x-es vagy 5-östől felfele bmw-hez, de ez általában elmondható az amerikai autókra. Nekem minőségi problémám nem volt vele, a hifije nem szól rosszabbul furcsa módon, mint a nem alap B&O hifi a bmw-nkben (más szerint se, biztos rossz a hallásunk ). Nem zörög, hosszú ut után se jó érzés végre kiszálni belőle. De minőségre semmivel nem lettek jobbak az id-k a vw-től se sajnos. Amit nem próbáltam, azok a polestarok.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #276 üzenetére
Szerkesztettem, irtam is bele egy storyt a chiphiánnyal kapcsolatban.
Szomszédunk az Amagnál dolgozik (svájci vw csoport importőrcég), tehát nyilván van kis protekciója ha autót venne (meg jó kedvezménye is ). Szaros elektromos Skodát rendelt az asszonynak, semmi extrával, 6 vagy 7 hónapot várt rá.... -
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #278 üzenetére
Jelentkezem. Baszott ronda. Probálom néha hunyorogva nézni, akkor se lesz szebb.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Egyetértek, a 4-es nem teljesen szemből nézve nagyon szép. Oldalról is, hátulról is kifejezetten szép autó. Francnak kellett ezt a hódfog/hitlerbajusz design-t erőltetni. Az iX viszont élőben is aránytalan, diszharmonikus érzést kelt és ehhez jön ez az elcseszett orra is. Belül nyilván kényelmes, még anusgolyót is lehet igényelni hozzá, akinek arra van igénye (Garrison Tanár Úr biciklije után szabadon), de kívülről nekem annyira nem tetszik, hogy családi autónak a büdös életbe nem fogok rendelni. Hamarabb egy Cybertruckot. Az elmegy 800 km-t es már annyira ocsmány, hogy szép. Mint az A-10 Thunderbolt csatarepülőgép.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #290 üzenetére
-
Squirrel
őstag
Asszonyt kellene meggyőzni, ő nem akar ilyen batár dögöt. Viszont semmi más ev nem kínál jelenleg ilyen jó hatótávot ebben az árkategóriában. És a pickup képességet is azért használnám.
-
Squirrel
őstag
Ezért nem mertem berendelni. Már a Model x-nél is volt valamelyik new yorki hídnál gond az összsúly miatt, azt végül valami jogszabály apróbetűs részével orvosolták. Miután évente 4x megyünk haza és előbb utóbb el fogják lehetetleníteni a hagyományos autókat lassan az utazós dízelt is cserélni kell sajnos. Objektívan nézve a mai átlagos ev-k hatótávjával egy nyűg hazamenni. Ha beütöm az otthoni címet a model 3 navijába, töltésekkel majd 15 órát ír ki utazásnak az 1200 km-re. És ebben nincs belekalkulálva, hogy mi van, ha beáll az egész (vagy fél) német autópálya (álltunk mi már több, mint 300km-es stauban münchentől majdnem bécsig). Nekem ez az út most 10 óra 2x tankolással. És nagyjából tudok úgy indulni, hogy úgy időzítsem a nagyvárosok elérését, hogy megússzam a dugókat. A nem vártakkal nyilván nem tudok mit kezdeni. Azért nem mindegy, hogy 10 vagy 15 óra egy seggel. Jelenleg ár/hatótávban a cybertruck néz ki a legjobb ajánlatnak, de én is félek az általad említett kategória és súlybesorolástól. Elvileg európai piacra szánnak egy cybertruck light-ot (kisebbet) csak erről semmi objektív adat nincs még. Számomra a legfontosabb kérdés, hogy mennyi lesz a hatótávja
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #295 üzenetére
Most csináltam. Persze szándéknyilatkozat, de ha nem szánnának ide, miért lenne egyáltalán az opcio fenn? Mi a bajod a teslával, hogy ennyire bele akarsz kötni?
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #304 üzenetére
Rivian nem tudom jön-e ide, Lucid gyönyörű, messzire megy, de a nagy hatótávolságú verziója meg a Plaid-es Tesláknál is drágább. Repülő opció, ha egyedül megyek én vagy a párom, de ha a két kisgyerekkel megyünk nagyszülőket látogatni, akkor egyrészt csomagok és egyéb batyuk miatt (melyek mérete gyakran az utolsó nap is változik és inkább bővül) másrészt az otthoni közlekedés miatt (Kecskemét-Szeged, többször a 2 otthoni hét alatt) kényelmesebb autóval. Ha meg a költségeket is kiszámolom, autóval egy oda-vissza út 400 chf, repülővel (4 fő + 2-3 nagy bőrönd, szünidőben = drágább jegyek) plussz otthon autóbérlés esetleg sokkal drágább. Egyedül nem gond, csak repjegy, kézipoggyász és vonatozok, de családdal úgy macera és nem olcsóbb.
-
-
Squirrel
őstag
Ehhez képest tök ugyanazon az útvonalon (munkából jövet), ugyanazon a supercharger direkt ugyanazon töltőjénél 3x töltöttem kíváncsiságból. Egyszer 750, egyszer 350, egyszer 250 km/h-ás teljesítménnyel töltött (persze nem végig, de legalább az elején ilyen tempót írt ki) És mindig kb ugyanannyian voltak, próbáltam ugyanakkor tölteni. És az autóm is kb ugyanolyan töltöttségű volt. Nem tudtam rájönni, mi a francért tölt 3x más sebességgel. V2-es 18 férőhelyes SC, kb mindig 3-4-en voltunk.
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #321 üzenetére
Az a Lucid gyönyörű, de 160 ezer usd azért csak 160 ezer usd... Vannak elvi határaim (is), aminél többet nem adnék ki autóért. Nincs cégem, így sehonnan nem tudom leírni és a különbözetből inkább több éven keresztül egész klassz nyaralásokra el lehet menni a családdal, ami azért számomra inkább prioritás. Ezért is tetszett a cybertruck ár/hatótáv aránya, mert a trimotoros 800 km-es hatótávú modellje 69k usd volt. Még ha ebből (a model3 us árából indulok ki) lesz 85k chf, akkor se lehet ennyiért más ekkora hatótávolságú (az a beharangozott 800 km a valóságban inkább 600 lesz) autót venni. Jelenleg teljesen jól elvagyok a dízellel, szerintem hosszú utakra tökéletes, de arra hajtják a világot, hogy ezeket az autókat ki kell írtani.
Gyerekek meg vannak nevelve, végszükséget kivéve benzinkúton van pisi csak de tényleg ilyen utakon nem akarnak kajálni és sokszor úgy kell kizavarni őket az autóból, hogy mozogjanak kicsit. Egyébként meg máskor pörögnek, nem maradnak a fenekükön. Autóban bezzeg bevackolják magukat és elvannak ahogy öregszem, 10 óra vezetés felett minden km már csak az ellenségem. Emiatt nekem nagyon nem mindegy, hogy 10-11 óra dízellel vagy 13-15 elektromossal. Tudom nem tűnik olyan hű de nagy különbségnek, de az. Volt már, hogy teljesen kiesett, hogy tettem meg Budapesttől az m5-ösön a végét. Aki egy seggel lenyom ennyit, szerintem érti.[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Persze, cél volt a töltő. A 18 férőhelyen voltak rajtam kívül 3-an, esetleg négyen, dél körül. Emlékeim szerint szellősen álltunk. És a max. teljesítményleadást néztem. Elkönyveltem magamban, hogy ez ilyen. Nyilván nem objektív teszt volt, de kicsit akkor csalódtam a Superchargerben, hogy miért nem tölt szélsebesen mindig De azóta rászoktam az itthoni töltésre hétvégente vagy nyáron ha süt a nap (ha már van napelem a házon).
opr: na, az ugy meg hardabb. Én a síelésnél is így vagyok. A legközelebbi elfogadható pálya kicsit több, mint 1 óra, 7 óra sielés után már a vissza 1 ora se kívánatos. Hazautakon én kólát nyomok (egyébként azt nem iszok). Van benne cukor, az ad energiát meg koffein folyamatosan adagolva. Legutóbbi utunkon haza Skt. Floriantól (az Linznél van) a maradék 600 km-t egy seggel, megállás nélkül toltam le. Aludt mindenki a kocsiban én meg pörögtem a koffeintől mint egy zárlatos bíró ica.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
Egyetértek, meg mellé azt is nézni, nehogy kicsit odalépj, mert akkor lehet nem tart ki a betervezett töltőhöz. Stauban is hiába állsz, nem haladsz, az idő meg telik. Visszaúton a labanc határon már eleve kikészülök, minden kibeb@szott autot ellenőriznek, vagy éppen menekülteket, terroristákat keresnek vagy covid igazolást. Régen csak az m1-en volt szívás, de valahogy kifundálták a balkáni népek, hogy vannak kis falukban is átkelőhelyek és már ezeknél se lehet átsunnyogni. Legutóbb másfél órát szívtunk Nickelsdorfnál.
Shadowbull: köszönöm, én se szoktam várni a legjobb időm 2x tankolással (sehol nem volt stau, csak szokásos baustelle, korlátozások) 10 ora pár perc volt a cirka 1200 km-re 119.5 km/orás átlaggal az úgy még pont elviselhető volt, de sajnos valahol cumi van általában mindig. A legrosszabb 18 óra, nem néztük, mikor kezdődik a nyári szünet bayern württembergben, münchenben és beszoptuk. Münchentől Bécsig stau. De még itthon is lementünk Böny/Gönyü felé és valami fos falusi keteszteződésnél is álltunk 1 órát a porban. Más is jött arra a beállt m0 miatt
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
De opr nyert, szerintem a London - Magyarország utvonal a legnagyobb szopás. Egy ismerős egyszer letolta megalvás nélkül, el nem tudom képzelni, hogy csinálta. Ő se, mert többször nem próbálta. De ez a 14 óra vezetés és másnap megint ennyi is kemény. Nem tudom, hogy tudsz visszaülni az autóba, én már a mi 10-11 óràs utunk után is érzem meg másnap is a testemben az autó rázását vagy motorhangját vagy tudom én mit, olyan fura zsibogás. Szóval opr, részvétem!
-
Squirrel
őstag
Igen, attól függetlenül, hogy elkalandozott a téma, sok extra információt is lehet így olvasni. Ilyen pl. az említett 319-es hsz is. Mert azért őszintén szólva a hozzászólók többségének az EV-s cikkekben nincs is elektromos autójuk, így szerintem valósabb a kép, ha saját tapasztalatokról tudunk beszámolni. Bár (nevet inkább nem írok, mert jön megint őrjöngeni) van olyan fórumtárs, aki lényegében lehülyézett, hogy hogy merem a megadott hatótávolságokat, fogyasztásokat megkérdőjelezni, hiába mutattam képet a saját 100 km-es fogyasztásomról. Mondván félrevezető információkat hírdetek ..
-
Squirrel
őstag
Mondjuk akkor hány hsz megengedett? Mert annak sincs értelme, hogy x ember leírja hogy szép, y meg hogy nem. Hát az valóban gondolatindító topic...
Igenis releváns, hogy meddig megy az autó, mennyit fogyaszt a valóságban. És miután arra terelik az embert, hogy kinyírják a dízelt, rohadtul releváns a több százezer külföldön élő magyarnak (aki eddig dízelessel járt haza, most nem az Angliában élőkre gondolok) hogy mivel és hogy lehet majd hazajárni. És külföldön sokkal többen ingáznak akár napi több 100 km-t. -
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #368 üzenetére
Elhiszem, hogy százalékban nem sok, élőben viszont az a pár százalék is rengeteg. Mi itt főleg Oltenben vagyunk, de valaki közülünk minden nap atmegy Solothurnba is rendelni/operálni. Az 40 km kb, oda vissza 80. Reggel 7-9-ig és délután 16-18-ig ennek a 40 km-nek a fele dugó. Rengetegen mennek Bern fele minden nap. És a vonatok is tele vannak. Én hetente Dornachba járok át 2x (az oda-vissza 104 km távban), Basel felé autópálya ugyanígy beáll. És minden nap. Statisztika alapján tudom, hogy pár százalék, de ez a kevés is irgalmatlanul leterheli a pályákat. De ekkora távokra ideális az elektromos autó, én hétvégente töltöm itthon heti egyszer.
Új hozzászólás Aktív témák
- -54% Dell XPS 9510: i7 11800H, 16GB,512GB,RTX 3050Ti,500nit,100%sRGB,Dell ProSupport gari 2025.3.8.
- -52% Dell Precision 5570 workstation: i7 12700H,16GB,512GB,RTX A1000,500nit,100%sRGB,gari 2026.2.10
- Dell Inspiron 3537 használt laptop
- Használt PC kitűnő állapotban
- ELADÓ 2022. ÉVBEN VÁSÁROLT 3060 Ti és 3080 Trinity RIGEK / KÜLÖN IS ÉRTÉKESÍTEM