Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ez érdekel. Hogy jön ki München - Bp. -re 2x20 perc? Ulm -ba járok, ami a számításod alapján még egy töltés lenne. Egye fene, elindulnék egy órával hamarabb. De, valóban csak egy órával hamarabb kéne indulnom, vagy ez a töltésidő/hatótáv a kamionok tempójában értendő? Most a szabályokat betartva (GPS 130Km/h, Németország 150) a Bp - Ulm 7-8 óra. Villanyossal ez 8-9 lenne? Erősen kétlem. És akkor még ott van a méret, meg a forma. Egy ilyen csapotthátúba nem férnénk el. Minimum kombi kéne (most egyterűvel járok).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ebben teljesen igazad van. Maximálisan egyetértek. De, akkor miért befolyásolják ezt mesterségesen a korlátozásokkal, büntetésekkel, miért nem bízzák az emberekre, hogy azt vegyék, ami számukra jobb? A telet kivéve egy nagyvárosban autóval közlekedni önmagában büntetés. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy dízel, vagy benzines. Nekem nem kellett dugódíj ahhoz, hogy bringát vegyek és most már rollerem is van. De, amíg nincs megfizethető villanyos alternatíva a hosszútávú utazásra, addig ne büntessék a dízeleket!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Nemtom az milyen város lehet, de tuti nem Budapest. A karácsonyi kajavásárlást akartam megejteni. 40 perc alatt jutottam el a Fény utcai piacig, ami cirka 3Km. Ott szembesültem azzal, hogy az összes parkolóház megtelt, még az utcájába sem tudtam bekanyarodni. A kimenekülés majdnem egy óra volt. Visszaálltam a garázsba, beöltöztem és a nagy hátizsákkal fordultam kettőt a bringával. Mitől lenne élvezetes ez egy villanyautóval?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
No, igen, a zöldség. Azt hűteni is kell, ahogy a legtöbb élelmiszert. A kamion motorja Euro6. De, a hűtést biztosító dízelre nem vonatkoznak ezek a normák. Tádááám. Szvsz. aki környezetvédő élharcos, az mondjon le minden olyan élelmiszerről, amit hűtve kell szállítani (kivéve, ha villanyhűtős a kamion, de olyan még nincs itthon).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Köszi a részletes választ!
Az utazási idő meglepett, de úgy látom, hogy ennek jelenleg csak a ződség lenne az előnye, mert tankolási költségben nem látok nagy eltérést. Plusz, a pakolhatóság. Most egy Grand Espace4 -em van, amiből kivettem három ülést. Így négyen sok cuccal is beférünk (Blablacaron is meg szoktam hírdetni az utat). Villanyosban nem találtam hasonló kalibert, de ha lenne is, az biztos többet fogyasztana. A dízellel is 1,5 - 2l plusszom van, a kollégám kombi Passat -jához képest. De, abban még hárman is szűkösen vagyunk.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, ez is csak átmeneti állapot. Az állam többszáz milliárdot húz be jövedéki adóból és a régebben külön fizetett útadót is beépítették az üzemanyagba. A villanyosok ezekből jelenleg semmit sem fizetnek, de ha változik a járművek aránya, akkor ennek is változnia kell, mert az állam nem fog lemondani ezekről a bevételekről.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Persze, hogy nem lesz örökké rögzített ár, ahogy áramátvételi kötelezettsége sem a szolgáltatóknak. Akkor pedig a napelemnek marad a szigetüzem. De, egyébként nekem tök mindegy, hogy mi hajcsa a zautót, csak tudja azt, amire használni akarom.
A dízel áremelésének lesznek egyéb következményei is. Mivel a hosszútávú közúti szállításra még nincs általánosan alkalmazható alternatíva, ezért egy-egy gázolaj áremelés minden olyan dolognak tolja feljebb az árát, amit szállítani kell. Ha pedig hirtelen megdobják, akkor még sofőrhiánnyal is számolni kell. Azt meg láttuk nemrég angliában, hogy mit eredményez.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem tudom, hogy hogyan lenne nekem optimális. Két hétig a munkahelyemen áll az autóm, aztán utazok gyorsban, megpakolva egy ezrest, majd otthon két hétig alig mozog az autó. Aztán bezárom a lakást és autózok megint egy ezrest. Ez a kéthetes körforgás megy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ha lemegy a Covid, akkor meg tudom tölteni az autót, ami utasonként 50 Euróval számolva, 300 -at jelent egy oda-visszára. Ha emelik a gázolaj árát, akkor emelkedik a fuvardíj is. Sztem nem érné meg villanyoznom. Vonat az felejtős. Sok a csomag.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #202 üzenetére
+1
Nagy autóba lehet kicsit pakolni, de kis autóba nem lehet nagyot. Mondjuk, nemtom, hogy jön ide az X5. Abban még az üléseket sem lehet összeforgatni. Tán még az ágyam se férne be.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"3,7 kW-nál (1x16A) 24 óra 45 perc"
Sztem az átlag háztartásokban 16 -os biztik vannak. A háztartás többi áramigényét is bele kell számolni a szabályzásba. Nálunk külön vannak a garázsok a háztól. Négy garázsnak van egy közös, 25 -ös főbiztosítéka. Cirka 5A jutna folyamatosan egy garázsra. Ez önmagában is kevés az elosztáshoz. Mi van akkor, ha egy-két tulaj a hétvégén kirándult egyet?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Squirrel #291 üzenetére
Mások a szabályok. Ha jól tudom, akkor Németországban a plató/utastér arányát nézik a tgk/szgk besorolásnál. Nálunk meg úgy van, hogy ha a csomagtér nem egy légtérben van az utastérrel, akkor tgk. Mivel a Cybertruck önsúlya 3 tonna, ezért az össztömeget nem fogják tudni 3,5t alatt tartani. Innentől kezdve minden 3,5t -s és teherautós korlátozás vonatkozik rá. Hidak, felüljárók, belvárosok, sebességkorlátozások, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #296 üzenetére
4250Kg -ba beleférhet. Ezt találtam a B kategóriára:
"Legalább két éve érvényes „B” kategóriájú vezetői engedéllyel – amely nem kezdő vezetői engedély – belföldön a 3500 kg-ot meghaladó, de 4250 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű, pótkocsi nélküli, alternatív üzemanyaggal működő jármű is vezethető, feltéve, hogy - a 3500 kg feletti tömeg a meghajtó rendszernek az ugyanolyan méretű, külső gyújtású vagy kompressziós gyújtású hagyományos belső égésű motorral ellátott jármű meghajtórendszeréhez viszonyított többlettömegének eredménye, valamint - a teherbíró kapacitás ugyanezen nem alternatív üzemanyagú járműhöz viszonyítva nem nagyobb.” (2021 május 23-tól)"
Persze, ez is kolátos, mivel csak belföldön érvényes.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Tegnap nekem sem kellett itthon altató. Tegnapelőtt hajnal 3 -kor keltem, toltam 500Km -t a kamionnal, 6 rakodással. Du. 4 -re végeztem, kipakolás, takarítás és este indulás haza. Az osztrák pályáig vittem, onnan Movárig a kolléga, aztán Bp. -ig megint én. Szerencsére még fiatal vagyok (53), jól bírom a vezetést. De, sztem a töltikézéses kényszerszünetektől agyf...t kapnék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Squirrel #334 üzenetére
Halbturn (Féltorony) a neve, ÍGY néz ki. Egy bódé az osztrák oldalon. Legutóbb egy széken ült a határ éber őre és a telóját bambulta. Felnézett, látta a rendszámot, intett. Most azt írja a Gugli, hogy átmenetileg zárva, de nemtom az okát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, hogy ne csak hitvita legyen. Engem meglepett a #319. Hogyhogy osztoznak a töltőfejek az áramon? Miért nincs mindegyiken a névleges érték? Honnan tudja az útvonaltervező, hogy lesz-e elegendő kapacitás a kútoszlopon, amikor ott lesz az autó? Ha nem tudja, akkor hogyan kalkulál a töltési időkkel? Egyáltalán hogyan befolyásolja ekkora távon az utazási időt, ha az autó csak a tervezett kapacitások felével tud tölteni?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #353 üzenetére
Vagy én értelmezem rosszul, vagy ez a grafikon nem releváns. Ez különböző évjáratú modelleket hasonlít össze, azonos max. töltőteljesítménynél.
Ugyanannak az autónak a 10-80% -os töltési ideje kéne 150 -es, 350 -es, 750 -es max. töltőteljesítménnyel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem érted a lényeget. Elismert, hogy adott felhasználásra még nincs reális villanyos alternatíva, mégis büntetve vannak ezek az autók és ezáltal a vásárlóik is. Amúgy meg minden ilyen topikban akad még rajtam kívül pár ember, akik hozzám hasonlóan nagy távokat tesznek meg az autóikkal. Ha ez annyira marginális igény lenne, akkor pl. karácsony, húsvét előtt/után nem alakulnának ki hatalmas dugók a határátkelőknél, nyaranta pedig turnusváltáskor a mediterrán országokba vezető autópályákon.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #361 üzenetére
Ráadásul egy csomó kedvezményben részesülnek úgy, hogy azoknak a terheit is a benzinesekre/dízelekre terhelik. Pl. az útalapot is a benzinárba építették be, miközben a villanyautók nehezebbek, jobban terhelik az utakat. A parkolási díjmentességet sem értem. Három villany SUV helyére beállhat 5 benzines Smart. Mindezt úgy, hogy zöld rendszámmal többnyire olyan autókat látok, amiknek a vásárlói nem nagyon szorulnak rá semmilyen kedvezményre, támogatásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én csak félig vagyok ingázó kamionos, a hónap másik felében klasszikus városlakó vagyok. Egyáltalán nem szeretek Budapesten autóval közlekedni. Bringával, rollerrel járok. Közben szoktam figyelni az autókban ülőket. Nagyon sokan vannak egyedül és ránézésre símán tudnának ők is bringával, rollerrel közlekedni. Erre kéne terelni az embereket, nem a villanyautózás felé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ahha. Jártál már Hollandiában?
Nem értem ezt a ruha témát. Utcai ruhában szoktam a városban bringázni. Lehet úgy tekerni, hogy megizzadjon az ember, de nem muszáj. Az utazási idő pedig jobban kalkulálható, mint autóval, vagy tömegközlekedéssel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Igen, jártam itt-ott.
Budapesten járva alig látok sportcélból bringázót. A legtöbben utcai ruhában, közlekedési eszközként használják. Az öltönyben rollerező sem meglepő látvány. Vidéken nyilván másképp közlekednek az emberek, de itt most a nagyvárosok zsúfoltsága, lég és zajszennyezése a fő probléma. Mármint a ződek szerint.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De igen, jellemző. 2020 -ban Németországban 5 millió kerékpárt adtak el, ami 17% -os növekedés 2019 -hez képest. Ennek 38% -a e-bike volt. Sajnos, frissebb adatot nem találtam, pedig az még nagyobb növekedést mutatna. Itthon is hatalmasat kaszáltak a bringakereskedők a pandémián. Még nagyobbat is kaszálhattak volna, ha lenne kerékpár. De, nincs. Egy-másfél éves várólisták vannak. A Budapesten elhelyezett forgalomszámlálók is robbanást mutatnak. Hónapról hónapra dőlnek meg a rekordok.
Egyébként a városi mikromobilitás céleszköze inkább a roller lenne, mert keverhető a tömegközlekedéssel. A baj csak az, hogy ehhez rosszak az utak. Egy 27,5 -ös kerékkel lassítás nélkül át lehet gurulni egy olyan úthibán, amire egy 8-10" -os kerékkel oda kell figyelni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Leírtam az okát. A váci úton nem fogsz nagy bringaforgalommal találkozni, mert a bringaút nem ott megy. De, ha szép időben mondjuk a Margit hídon araszolsz autóval Buda felé, akkor nézd meg, hogy milyen a forgalom jobbra, a bringaúton! Persze, csak óvatosan, mert néha nagyon veszélyes tud lenni a látvány, könnyen elvonja a férfiember figyelmét. Sztem már csak ezért is érdemes bringázni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #397 üzenetére
Inkább ne reklámozzák! Használtam Németországban több helyen is és tök jól működött, valóban bringautakon vitt. Nálunk viszont úgy aktiválta a Google, hogy Budapest nem lett bringás szempontból rendesen feltérképezve. Veszélyes útvonalakat tervez, miközben lenne biztonságos útvonal is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Íme egy példa. Végig autós útvonal. Kerülő, mert a Városmajoron keresztben át lehet vágni és öngyilkosjelölt, aki a Margit körúton megy bringával. A pesti hídfőnél pedig autóval nem lehet balra kanyarodni, azért tervez vargabetűt. A bringaút viszont a bal oldali járdán megy, ahonnan símán le lehet borítani balra.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ó, dehogyisnem. Én sem szeretnék órákkal több időt tölteni a Németországba utazással, de már írták nekem, hogy rá leszek kényszerítve. Sztem van az a dugódíj, parkolási díj, stb., amitől aki csak teheti, nem autóval közlekedik. A főpolgármesterünk jól fogott hozzá, nem tudom, hogy miért hagyta abba. Ügyesen kiejtette a Lánchidat, a pesti rakpartot, meg a Blahát. Ha még két híd úttestét, meg a budai rakpartot is lezáratná, azzal símán metróra, bringára kényszeríthetné az autósokat. Nem tudom, hogy emlékszel-e a taxis blokádra. Akkor is kiürültek az utak, senki sem közlekedett autóval.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #413 üzenetére
Budapesten teljesen jók a bringautak, csak megfelelő bringát kell használni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Kifogás. Ezt péntek délután nyomtam, még csak nem is bringával, hanem rollerrel. Visszafelé merülőben volt az akku, ezért a Móriczon felszálltam a villamosra. A hegyre már nem vitte volna fel a férfisúlyomat, de pont jött a busz, szinte lendületből ugrattam fel rá.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Németországban van a munkahelyem, oda nyilván nem bringával járok. De, kint volt egy bringám. Hazahoztam, mert lett roller, ami tulképp az autómban lakik. Mindenhova viszem magammal, hogy helyben azt használhassam.
Az Ikeába speciel bringával szoktam járni. Szeretem a kajáikat. De, sztem nem erre gondoltál. Az autós, hurcibálós feladatokat hétvégékre szoktam időzíteni, mert akkor könnyebb autóval közlekedni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nagyon jó példa. A Kresz szerint csak akkor hajthatok be egy kereszteződésbe, ha azt biztonsággal el is tudom hagyni. Csakhogy ehhez nekem legalább 18m helyre lenne szükségem a túloldalon. Ha szabályosan szeretnék áthaladni, akkor az általad említett okból a csúcs végéig állhatnék a lámpa előtt, miközben Timbuktuig gyűlne mögöttem a sor. Kíváncsi leszek arra, hogy egy önvezető kamion hogyan fog majd abszolválni egy ilyen szitut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #489 üzenetére
Símán. Szt. István körút a Margit híd felé. Nincs külön bringasáv. A Vígszínház után megállni tilos van, de gyakran megállnak az ottani boltokba árut szállító autók. Emiatt a buszok nem tudnak haladni, meg beállni a megállójukba. Ott én rendszeresen előzök bringával a belső sávban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Autós topik
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- PlayStation 5
- Facebook és Messenger
- Debian GNU/Linux
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...