Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
én nagyon rég, még a kilencvenes évek végén részt vettem egy programban - munkanélküli voltam, jónak tűnt nyelvet tanulni meg IT-t
nem volt haszontalan, bár ordított róla, hogy kényszer
a lényeg: maga a cucc teljesen értelmetlen volt, két emberről tudok, aki ennek segítségével, az ott szerzett tudás támogatásával talált munkát, pedig voltunk vagy harmincan"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
"A "tesztelhető kód" egyáltalán elő sem jött felsőfokú tanulmányaim alatt, akár csak említés vagy fogalom szintjén sem.": választhattál volna jobb egyetemet is.
a többit hagyjuk, nem akarjátok érteni, nem fogjátok érteni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ja, ha jol emlekszem SW tesztelesben a megallasi problemara anno Budd & Angluin vezette meg vissza a hibak hianyat 1982ben, de ugyanez pl egyertelmuen kovetkezik a RIP (reach - infection - propagation) modellbol is.
gyakorlatban mostanaban foleg a masodikra szoktak referalni, egyszeruen amiatt, mert felesleges a diszkret matematikai bizonyitas, ha van olyan hiba, ami tesztesettol fuggetlenul maszkodolik / hiaba erinti a program state szinten se jelenik meg.
(#140) Feketelaszlo: Értem egyébként, miért írod amit írsz, de az egyetemek alapvetően tudományos intézmények, akik száraz, elméleti tudásanyag oktatására szakosodnak.
Nem, az egyetem es a foiskola kozott a kutatas a kulonbseg, amibe beletartozik a doktoranduszok (tehat kutatotanoncok) kepzese.
A szaraz elmeleti tudasanyagot viszont pedagogiai szempontbol a legolcsobb leadni es szamonkerni. Meg ha az ember beleveri a diakokba, hogy csak az a jo amit a tanar mond, akkor nem fognak visszakerdezni es nem derul ki, hogy az illeto esetleg fele annyira se ert hozza, mint amennyire eloadja. Egyetlen problema ezzel az, hogy nem problemamegoldasra nevel. Itt a topikban is latszik, hogy van olyan, aki sok evvel kesobb is szentiraskent tekint arra amit valaha egy eloadason hallott / konyvben olvasott es nem hajlando reflektalni, hogy talan annak is voltak hatarai*.
Ott a google scholar, ra tudsz keresni a tanarjaidra, mit publikaltak, mennyit es mikor.
*nyugatabbra magasabb szintu kurzusokon ezert altalanos, hogy kiadnak egy raklap peer reviewed cikket, hogy a diakok azokbol epitsek fel a sajat tudasukat jellemzoen szeminarium formajaban. ez a tanar szempontjabol joval kisebb kontrollt ad, viszont a diakok ezzel ra vannak kenyszeritve, hogy maguknak epitsek fel a teruletrol a tudasukat. es kesobb is kepesek legyenek sajat kezuleg revidialni, amit tanulnak.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
dajkopali
addikt
/off
én sosem értettem azt, hogy a közgazdaságtant miért tartják humán területnek - igen, érintkező tudomány, de két fontos részből áll: az egyik szinte tiszta matematika, a másik, sokkal kisebb része valóban humán rész
vagyis ez egy tipikusan vegyes terület, ahol nagyon otthon kell lenni mindkét szemléletmódban: számolni és pszichiáternek lenni egyaránt fontos"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Én azt látom sok kollegánál hogy nem érti, hogyan működik a számítógép, nem tudja, hogyan működik a hardver. Tök mindegy, hogy virtuális, vagy nem, ha valaki érti az alapvető működést, az sokat tud segíteni. A virtuális gép pedig ugyanazt a működést szimulálja, mint a fizikai.
Ez nem direkt hasznosuló tudás, ez olyan alapvető ismeret, amit nem veszel észre, ha használod. Ha nincs, akkor is el lehet lenni szakemberként, persze, csak nem biztos, hogy minden jó is lesz. Ez olyan, mint hogy az autószerelő sem gondolkodik azon, hogy hogyan kell egy csavart betekerni.Az architektek között sok ilyen van nálunk, meg is van a látszatja. Akkora marhaságokat tudnak tervezni, hogy röhögünk. Aztán volt, hogy sok-sok pénzért kellett még ramot venni...
Másik : nagyon sokan felháborodnak, amikor valamilyen természettudományos alapismeret (vagy tényleg nagyon alapműveltségi kérdés) kapcsán szembesülnek vala, hogy azt tudniuk kéne. Amikor a Unix admin nem tudja, hogy mi a különbség a halt és a shutdown között, illetve egy rakás olyan rövidítés értelmét nem tudja, amit naponta használ, arra mit mondjak? Persze, nem kell tudni semmit, csak told a scripteket amit valaki megírt helyetted, gombnyomogató majom pár százezres fizetésért?
@kutkut : OK, az az én véleményem, hogy kell, mert ez nem olyan alapműveltségi tudás, amit a mindenféle iskolákból jövő hallgatóktól el lehet várni. Ismeretterjesztő tárgyként, ráfeküdve a processzorok, adatbuszok működésére igen hasznos lenne.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
#54625216
törölt tag
Ezzel én is tisztában vagyok, de a rezidens az egyetem után kerül a korházba, nem pedig előtte. Így amit elméletben tanul, azt nem tudja gyakorlati kontextusba helyezni, ergo arról sem lesz fogalma, hogy az elméleti anyag mely része bullshit és mely része tényleg fontos. Gyakorlatilag teljesen az oktatóra és a tananyagra kell bíznia magát, ami a magyar felsőoktatásban nem a legszerencsésebb.
Biológia szakos haverom mesélte, hogy amikor tesztet írtak, akkor valójában tudománytörténetből vizsgáztak, mert a teszt 1969-es és azóta kiderült, hogy mondjuk a 13. kérdésre nem az A válasz a jó, hanem a D, de a tanár javítókulccsal dolgozik, el sem olvassa a tesztet, így azt is tudniuk kell, hogy mi volt a jó válasz 1969-ben, ha nem akarnak megbukni.
Olyan kollégám is volt 2005-ben, aki akkor járt levelezőre a BME-re és WAP programozással szivatták őket, amikor a WAP már akkor is halott volt, amikor kitalálták, csak a prof nagyon beleásta magát így azt kellett tanulni és kész.
És lehet sorolni a kitűnő sztorikat a magyar felsőoktatásból.
Az ilyen élmények aztán arra motíválják a hallgatókat, hogy próbáljanak minden tárgyat ahogy lehet megúszni, míg azok, akik már belekóstoltak a való életbe tudják, hogy oké, ezt el lehet lógni, de amazt meg nem érdemes. -
-
#54625216
törölt tag
Ahogyan az úthálózatok, szemétszállítás, orvosi ellátás, stb. is magasabb színvonalú.
Persze a cél a nyugateurópai jóléti államok szintje lenne, ahol ingyenes az oktatás és a hallgató másodállásban ki tudja termelni a megélhetését, miközben az állam rendesen finanszírozza az egyetemeket, amiken meg normális oktatás zajlik.
Tegyük hozzá, hogy viszonylag kevés EU országban jár alanyi jogon ösztöndíj a hallgatóknak, általában vagy pályázható szociális támogatás vagy diákhitel van, amiből tanulmányi átlag alapján elengednek kamatot. -
dchard
veterán
Milyen igazad van.
Vicces hogy itt a mi kis szemétdombunkon csak az a két megközelítés létezik, hogy egy szolgáltatás vagy állami és szar, vagy "piaci" alapon működik, drága de jó. Mekkora tévedés... Az oka az lehet, hogy a döntő többség itt nem látott még alapvetően állami pénzből jól működő nyugat-európai egyetemet...
Érdekes módon nem mindenhol rossza gazdája az állam a közvagyonnak, talán ezt kéne célul kitűzni.
Dchard
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
-
dajkopali
addikt
a specifikáció az alap, de nem a megoldás, pláne nem a megváltó
e nélkül butaság nekiállni bármilyen projektnek, de természetesen nem tud lefedni mindent, azon kívül igenis tükrözi írójának szemléletmódját
részt vettem egy nagy, egyedi projektben, ahol az alap dolgokat nyilván megadta a specifikáció - heteket, hónapokat vett igénybe, míg a fejlesztő egyáltalán nekiállt megírni -, de aztán kiderült, hogy a megrendelők (mi) egyes fogalmakat és folyamatokat másképp értelmeztünk, mint ő - ez szerintem természetes, szóval nem könnyű"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#06658560
törölt tag
Nem programozás, de amikor kiadod a kedves indiai munkásnak, hogy egy adott rajzot módosítson, megadod a listát, hogy mi kell (például körben kiosztott szegecsek metszetei, mert később egyenként van szükség a méretekre, nem lehet mondjuk 6x jelzéssel letudni, ezért kell mindegyikről külön a metszet és méretezés) sikerül a meglevő metszeti rendszer helyett teljesen hülye pozícióból felvenni a metszősíkot, ami ráadásul a szegecs középvonalán sem halad keresztül, akkor ott nem a feladat specifikálásával van a probléma. Hanem a munkát végző szakmai hiányosságaival.
-
GeorgeV
aktív tag
Én a programozási végzettségem mellett elvégeztem a gazdasági egyetemet is, hogy értsem a könyvelést, amit programozok. Szerintem kellenek a szakmai alapok még akkor is, ha volt mellettem egy könyvvizsgáló, aki minden kérdésben segített.
A 1865-ös XML kitöltése szerintem a lehetőségekhez képest nagyon ügyesen ki van találva, mert a mezők megnevezései alapján egyértelműen beazonosíthatóak a kitöltendő mezők. Persze jobb lenne, ha egyedi ráutaló neve lenne a mezőknek, mert akkor egy új mező beszúrásakor nem kellene a mögötte lévő összeset átírni a csúszás miatt, de ez egy általános keretrendszer, annak meg sorai, oszlopai és lapjai vannak. Ki kell bogarászni.
Az már más kérdés, hogy a hazai kis- és középvállakozások ügyviteli piaca a döglődő célcsoport miatt a végét járja, tehát ebbe már nem érdemes invesztálni.
Mi is már Android és iOS applikációk készítéséből szerezzük a bevételünk nagy részét külföldről, a hazai ügyvitelt csak szorgalomból tartottuk egyelőre még meg.