Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Contrary to elitist belief, 90% of IT jobs has no use for computer scientists, but enginerrs and motivated, professional technicians.
    A felsőfokú IT képzés nagyobbik része nem egyetemi szakokon folyik.

    Az otthoni extra munkát pedig nem ér belevenni az egyetemi anyagba, azt bármely oktatási intézmény látogatása(sőt, akár munka) mellett is bele lehet fektetni a tanulásba.

    A gond az, hogy nem csak a divatdolgokat nem tanítják, hanem a frissebb elméleti vívmányokat sem. Legalább is a frissen infó szakról kikerült kollégák többségének a munka során demonstrált képességei és hozzáállása alapján nekem úgy tűnik. Persze lehet, hogy tanították nekik, csak lepergett róluk...

    Hogy 10-15 év múlva mi lesz, arra van 10-15 évük felkészülni. Aki akkor is az iskolában tanultakból akar élni, az esélyesen koppanni fog... Folyamatos önképzés nélkül ezen a területen nincs esélyük, ha csak nem akarnak fokozatosan egyre lejjebb csúszni a ranglétrán...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Persze jó sok önálló munkát kell majd beletenni.

    Tehat nem ad gyakorlati tudast. Es ennek egyaltalan es biztosan nem az az oka, hogy az eloadas + vizsga a letezo legolcsobb es legjobban skalazodo pedagogia modszer.

    A gyakorlatot neked kell hozzátenned, az egyetemen nem erről szól.
    Meg lennel lepodve, hogy nyugatabbra mennyi gyakorlat is van.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Ez a "szemléletet oktatunk, nem gyakorlati tudást" ez jól hangzik, az egyetemeken is sokat ismétlik, kár, hogy fasság.
    Matek tételeket megtanulni fejből meg stopperórával számolni papíron crc-t az nem ad semmiféle szemléletet. Az igazság, hogy azért tanítják ezeket, és azért kérik így számon, mert nincs jobb ötletük, ennyit tudnak.

    (A "szórótárgy" fogalma megvan ugye? Szerintem egy oktatási intézmény szégyene, ha egyáltalán felmerül, hogy vannak szórótárgyak. Sok magyar egyetemen egyenesen büszkék rá, hogy hány embert vágnak meg ezeken)

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #75 üzenetére

    De aki tud papíron programozni, az tud gépen is.
    A papíron programozás az kb. olyan mint papíron énekelni meg papíron autót vezetni?

    Szórótárgy azt jelenti, hogy kedves diák, ez az a tárgy amit otthon is tanulni kéne,mert nehéz, de mivel nem tanulod, ezért buktatunk.
    Az feltűnt, hogy minden egyetemen és szakon más-más szórótárgyak vannak? Tehát az egyik helyen az analízis a szórótárgy, a másikon az algoritmusok, a harmadikon a logika, stb.
    Feltűnik, hogy az egész nem arról szól, hogy a fontos de nehéz témakörökön kibuknak az emberek, az egész semmi másról nem szól, mint hogy az a szórótárgy ahol a tanár többet követel az indokoltnál.

    Mire gondolsz ? Az oprendszerek, az architektúrák, a programozási nyelvek, ugyan úgy működnek már vagy 40 éve. A számítástudomány alapjai sem változtak.
    Hát mondjuk az utóbbi pár évben minden átköltözött a felhőbe. Tör előre az ML minden területen. Az emberiség által létrehozott adatmennyiség pár évente duplázódik. GPU-ra írnak szoftvert. A Javascript pár év alatt lett az egyik legtöbbet használt nyelv. Blockchain. IoT.
    De azt elismerem, a for ciklus tényleg nem változott sokat az utóbbi 40 évben.

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #83 üzenetére

    De az alapok és a működési elvek ugyan azok maradtak
    Ha a kettes számrendszer meg a Neumann elv az alap, akkor igen, az ugyanaz maradt. Minden más gyökeresen megváltozott.

    Mindenhol a matematikai alapú tárgyak a szórótárgyak, legyen az diszkrét matek vagy számítógépes grafika.
    Amikor az ELTE-n lecserélték a hálózatok tárgy oktatóját, akkor az lett a szórótárgy. Van olyan egyetem, ahol az algoritmusok és adatszerkezetek a szórótárgy. Vagy amikor rotálják a tanárokat és egyik félévben 20% megy át, a másikban 60%. Ez semmi másról nem szól, mint hogy mennyire normális/fasz az oktató.

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    addikt

    válasz #36031232 #75 üzenetére

    Akkor mi is a hozzáadott értéke az egyetemnek, ami miatt megéri 3-5 évet eltölteni ott?
    Egyébként igen, tudom, akkor is tudtam hogy nekem hozzá kell dolgozni otthon(hivatalos tanterv szerint még egyszer annyit), de ez nem mentesíti az egyetemeket/főiskolákat az alól hogy legalább megpróbáljanak ne a munkanélküli hivatalnak "termelni"!

    Hogy mire gondolok?
    Csak pár példa(kisebb-nagyobb átfedésekkel):
    - felhős infrastruktúra: pl. konténerek; eldobható, automatikusan létrehozott/törölt instance-ok
    - DevOps
    - software defined minden
    - IoT
    - nagy rendszerek egymáshoz illesztése(pl. ADFS, B2B, hibrid felhő)
    - *aaS(O365, SalesForce, stb)
    - VDI(VMware Horizon, Citrix, stb.)
    - converged infrastruktúra(pl. FlexPod)

    És ez még csak azok amik az én területemen bukkantak fel azóta hogy lediplomáztam. Az addig rendben van, hogy a régi dolgok több-kevesebb változtatással/kiegészítéssel érvényesek, de a fentiekről szó sem esett!

    És itt nem térek ki a programozásra, robotikára, hálózatokra pl., mert azokat nem követtem annyira szorosan.

    És ez csak 13-15 év, nem 40.
    Remélem manapság már a felsoroltak többségéről legalább szó esik...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #88 üzenetére

    Én értem és értékelem, hogy az elméleti alapok tudnak többletet adni, ha tényleg elsajátítottad őket.
    Nade a szoftveripar 99%-a lényegében szoftver gyártása, karbantartása és üzemeltetése. Erre kellenek szakemberek, akiket programozóknak és informatikusoknak hívunk.
    Szerintem jogos elvárás, hogy a programozó informatikus egyetemi képzés erre készítsen fel.

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #91 üzenetére

    Ismerőseim alapján fel is készít
    Én testközelből tapasztalom interjúkon és kevésbé vagyok optimista.
    Egy juniornál igazából a jelölt hozzáállása a döntő. Nem véletlenül működnek a gyorstalpaló kurzusok, cégek is képeznek maguknak juniorokat és sok iskola is működik.

    Képzeld el, ha most akarod elkezdeni, akkor eltölthetsz 3 évet az egyetemen, és ha emellett érdekel a téma, akkor frissdiplomásként jó esélyeid vannak.
    Ha elmész egy gyorstalpalóra, akkor mondjuk fél év képzés meg 2.5 év munkahelyi tapasztalat. Nyilván az elején a favágó munkát kapod, de tapasztalt emberek mellett leszel, és ha érdekel a téma akkor felszeded a tudást. Ja és ezért adnak pénzt is, elég fontos szempont. Sőt, innen akár az automata tesztelői pálya is kinyílik, ott sem lesz gond a munkahely keresés

    Az idő nagy részében ez egy nagyon gyakorlatias szakma, tehát egy juniornál nem érdekel, hogy el tudja-e magyarázni a p=np sejtést, de értékelem ha elolvasta a clean code-ot és írt már életében unit tesztet.

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    addikt

    válasz #36031232 #91 üzenetére

    Néhány tanár "Én leadtam, a többi a te dolgod, ha megbuksz, a te bajod, kis köcsög" hozzáállásán akármekkora költségvetés sem segítene, ha nem vezetnének be mellé teljesítmény alapú követelményeket.
    Sajnos a tanári teljesítmény az egyik legkevésbé objektívan mérhető, mert lehet hogy tényleg a diák a hülye/lusta/flegma...
    Azt kellene elérni, hogy az iskolának ne fűződjön érdeke a diákok minél hosszabb ideig ott tartásához(normatíva), hanem az legyen jó neki ha minél gyorsabban ad át minőségi, használható tudást.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #98 üzenetére

    Kb az összes gyorstalpaló iskolának vannak céges partnerei. Cégek jellemzően olyan emberekre mennek, akiknek már van bármilyen programozási tapasztalatuk.

    (#99) bambano
    nálunk se matlog órán volt ez a tananyag, hanem progmódszertanon. de az is a matlog tárgykör része.
    Igen, amit leírtál, az pont olyan, mint amit progmódszertanon leadhatnak.
    A valóságban a unit teszt nem szokott matematikailag teljes lenni, nem is célja. És amúgy azt sem bizonyítja, hogy helyes a programod.
    A teljes problémakör amit leírtál, az a gyakorlatban kb. nem is létezik, a macerás rész általában a mockok előkészítése.

  • NumberGuy

    tag

    válasz #36031232 #107 üzenetére

    "Publikálásban sem állunk jobban. Magas impaktfaktorú folyóiratokban pár tucat ember publikál." - Mert szerinted minél nagyobb az impakt faktor, annál tudományosabb valami?

  • dabadab

    titán

    válasz #36031232 #107 üzenetére

    "A compiler visszajelzései elég egyértelműek, nem hinném hogy ezzel bárkinek gondja lenne, aki tud papíron bármit is írni, helyesen."

    ROTFL :DDD
    (Igen, ezek extrém példák, de az a helyzet, hogy a gyakorlatban is elég gyakran előfordulnak hasonló hibajelzések, amikről sokat lehet mondani, de azt, hogy olyan nagyon egyértelműek lennének, azt semmiképpen).

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz #36031232 #115 üzenetére

    Ennek sok köze nincs a szabványok követéséhez, egy C++ fordítók template-eket érintő hibáknál ilyeneket köpnek ki.

    Vagy például most van egy warningom, aminél a hibát az STL egyik headerében jelzi, pedig nyilvánvalóan a mi kódunkban van a hiba.

    "Nekem idáig komoly gondom nem volt velük"

    Lehet, hogy ki kellene próbálni azt is, hogy nem csak papíron programozol ;]

    DRM is theft

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #36031232 #79 üzenetére

    Mondjuk elég régiek a tapasztalataim, de az azóta megismert frissen végzettek hasonlóakra panaszkodnak - inkább a BME a kiemelkedő, de a kisebb helyeken az infó oktatás sok esetben gázos.

    "amire te gondolsz, az a Computer Science szak, az mindenhol a világon ilyen. A logikai, számítástudományi ismeretek miatt kell, mert nem mindegy, hogy amit írsz programot, az mennyi idő alatt fut le."
    Mindegy, minek hívják, ott van értelme - a sima mérnök informatikusnak az 1/3 matek is gáz, 3 éves képzésből az 1 év...

    "Csak ha túl sok a követelmény és nehéz az anyag, akkor megy a sírás hupon meg mindenhol, hogy szórótárgy és nem éri meg a diploma."
    A szórótárgy és a követelmény nem ugyanaz. Normális oktatás mellett nyugodtan lehet magas követelményeket tartani, pláne ha az adott szak fő ismereteit várják el. Szórótárgy inkább az, amikor valami kevésbé fontos cuccot feleslegesen szigorúan követelnek.
    Adott szakra járó emberkék maguk jelentkeztek oda; alapelvárás, hogy érdekelje őket a dolog, és legyenek hajlandóak azt tanulni is. Legalábbis én így gondoltam.
    Szakmai tárgyakból még hármasom sem nagyon volt, matek, rendszermodellezés, stb., mindig kettes :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #36031232 #107 üzenetére

    "A compiler visszajelzései elég egyértelműek, nem hinném hogy ezzel bárkinek gondja lenne, aki tud papíron bármit is írni, helyesen. Én annyira nem szeretek papíron kódot írni."
    :D:D:D:D:D:D
    Nagyon nem biztos :)

    @floatr : "t. Az elmúlt 20 évben csak azt láttam, hogy igazán csak az rendelkezett minőségi tudással, aki kicsit megszállottja volt a szakmának. "
    Pontosan ezt mondtam. Na ezek az emberek nem bölcsészkarra szoktak jelentkezni, viszont az infó szakot sem lazsálással töltik, a matek mellett jut idejük mindenféle saját hülyeségük megvalósítására.
    Egyéb képzettségű emberből lett jó szakembert én nagyon keveset láttam. A jellemzőbb inkább az infón végigbukdácsolt, de semmire sem jó arc, meg a valamiből átképzett, semmire sem jó arc (én az elsőbe tartozom :DDD ) .

    "A gyorstalpaló persze szintén nem sokat ér, ha valaki nem is akarja igazán csinálni"
    Ugye? S a jelen elképzelés szerint, az egyéb szakmákból átképzettekből mennyi akarja igazán? Nagy többség szerintem csak azt érti, hogy sokat kereshet ha ezt a kínait megtanulja.

    @dabadab : Longest error message? :D Tizenéve kipróbáltam a kernelfordítást, ez a közelében nincs :D

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

Új hozzászólás Aktív témák