Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
firewolf
tag
válasz JagdPanther #48 üzenetére
Szerintem igen. Nem egy osztálytársam faterja dolgozik ott. És az asszem 2004-es baleset után azt mondták, hogy nem sokon múlott, hogy nem repült a levegőbe az egész cucc...
-
dr faustus
senior tag
válasz Adrian Mole #47 üzenetére
Én úgy olvastam (és remélem, jól emlékszem), hogy Pakssal teljesítményben egyenértékű szélerőműhöz több ezer, talán 5 ezer szélturbina lenne szükséges, nagy területen elszórva, figyelembe véve az itteni széljárás jellegzetességeit. Ez azért elég soknak tűnik, és akkor még mindig ott van az energia tárolásának problémája.
Warning: Explicit Content
-
radírfej
senior tag
válasz (Kolombusz) #46 üzenetére
ez csak az egyik oldala a dolgoknak, hogy mivel pótolható paks (és távlati célként esetleg az igen alacsony hatásfokú hőerőművek, lignit, barnaszén, sőt, tőzeg...)
fontos az is, hogy egy picit figyeljünk oda mi is, mint fogyasztók. igyekezzünk beérni kisebb autóval, esetleg ha egészségi állapotunk és az időjárás enfgedi - no meg a távolság-biciklizzünk. figyeljünk oda saját lakásunk hőszigetelésére. érdeklődjünk és kérjük számon helyi politikusainktól a környezetvédelmi programokat - mint pl a különböző hulladékgyűjtési akciók. mi, majmok, azt szeretnénk, hogy mindenki figyeljen oda saját fogyasztási szokásaira.
vannak becslések, de ha mindenki csak 5 percet gondolkodna naponta, hogy mit tudna hatékonyabban működtetni, kevesebb energiát fogyasztva. - ez persze utópia. tudjuk.Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.
-
tiv83us
veterán
-
Adrian Mole
senior tag
válasz dr faustus #52 üzenetére
Azt nem tudom, mennyi szélkerékről van szó. Eddig erről szóló dokumentumot kerestem, eddig nem találtam, lehet, hogy feladom. Az rémlik, hogy (ugye Paks 1800 MW körül) 1200-1400 MW közötti teljesítményre lett volna befektető, lett volna üzleti kapacitás. Remélem, érzékeled a különbséget - nem szélkerékről, hanem befektetésről, tőkéről beszélek. Na, alá is tettek ennek a befektetői kedvnek. Nem véletlenül van olyan kevés szélkerék, mint amennyi van. Szegényeket ott akadályozzák, ahol tudják (pl mondd meg, hogy jövő év x hó y-án fog-e fújni a szél - az nem érdekli az irányítást, hogy importból is tudnál tartalék kapacitást biztosítani). Na, nem lovalom bele magam.
42
-
(Kolombusz)
veterán
Mindkét kocsi turbódizel, 5-5.5 litert fogyaszt.
Örülsz?
Szelektiven gyűjtök hulladékot.
Energiatakarékos izzókat használok.
Nem használok tömegközlekedést, inkább gyaloglok hetente párszor oda, ahova busszal sokkal gyorsabban eljuthatnék.
Amit megtehetek, megteszem.
De emellett nem vagyok elvakultan atomenergiaellenes (vannak veszélyei, itt most nem az üzembiztonságra gondolok, azzal nincsen gond véleményem szerint, hanem arra, hogy ideális katonai célpontok - ehhez kapcsolódik ugye, hogy minek a nato radar nekünk, fujj) és nem vagyok meggyőződve arról, hogy a jelenleg elfogadott felmelegedés magyarázatok igazak. -
fLeSs
nagyúr
válasz (Kolombusz) #7 üzenetére
Szemedet irányítsd az aláírásomra!
terngerszint: ezt lécci magyarázd meg annak a párszáz millió embernek, akik Európában, Ázsiában, Észak-Amerikában hajléktalanná válnak, gondolhatod, hogy milyen láncreakciót indít el ennyi menekült ember átvándorlása."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
dr faustus
senior tag
válasz Adrian Mole #55 üzenetére
Remélem, érzékeled a különbséget - nem szélkerékről, hanem befektetésről, tőkéről beszélek.
Igen, érzem én, csak épp lelki szemeimmel nem látom, hova férne el ennyi szélturbina, mert ez a teljesítmény igen komoly, tényleg a paksi erőmű szintje.Warning: Explicit Content
-
fLeSs
nagyúr
válasz (Kolombusz) #61 üzenetére
Mondom, nézd meg a filmet. Van egy kis kampányszaga (Al Gore beszél benne, Bush 2000-es ellenfele), de ha ezt leszámítjuk, akkor a benne elhangzottak alapján kicsit átértékeled a dolgokat.
A vízszintes téma nem úgy müxik ahogy te gondolod. De ezt sztem magadtól is tudod, kivéve ha nagyon naív vagy, esetleg burokban élsz."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
radírfej
senior tag
válasz (Kolombusz) #58 üzenetére
igen, örülök.
kételkedhetsz, persze, de azért a dolog sokrétűbb, annál, hogy lemajmozz (vond már vissza, vagy valami, azéret írom ki mindig ).
én sem elsőosrban az üzembiztonságra gondolok, hanem a hulladékra, ami atomerőművek esetében évtízezrdes kérdés, és még ha technológiailag azt képzeljük, hogy képesek vagyunk leküzdeni és biztonságosan tárolni ilyen időtávon is... rég hírünk hanvunk nem lesz, mikor ott még mindig miattunk élőlények milliói pusztulhanak el, mert az akkori civilizáció nem hogy a miénkre nem emlékszik, de az utánunk ''kettővel'' lévőre sem. így arról sem lehet fogalma hogy milyen ajándékcsomagokat hova rejtettünk.
ha már lokátor, érdemes elolvasni a Tubesi lokátorral kapcsolatban egy cikket, hogy sokunknak miért nem tetszik, nem azért, mert zsigerből ''fúj radar''.
[link]Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.
-
Sárpac
nagyúr
válasz (Kolombusz) #61 üzenetére
Szvsz inkább szeszéllyes lesz, valahol nagyon hidegek köszöntenek be valahol sivatagosodni fog a forróságtól.
A mi klímánk egyre inkább mediterrán jelleget ölt, dél felől ez az öv fokozatosan évről évre húzódik Észak felé!Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
Adrian Mole
senior tag
válasz (Kolombusz) #61 üzenetére
És ezt a hollandok is tudják?
Meg az a féltucatnyi óceániai ország, ami átlagosan néhány cm-rel van a tengerszint felett? És Bangladesh 70%-a (néhányszázmillió ember, bagatell), szintúgy néhány cm-rel a tenger szintje felett?
Nem mindenki Magyarországon él.42
-
(Kolombusz)
veterán
válasz Adrian Mole #66 üzenetére
Felkészülhetnek rá, a hollandok jó példa, már mióta komoly gátrendszereket épitve harcolnak a tengerrel.
-
footy
addikt
Örülök, hogy van ilyen írás is a PH!-n.
Sajnos az itthoni mentalitás környezetvédelmi téren még igencsak messze áll a nyugati szomszédokhoz képest.
(Különösen a hulladékgazdálkodás. Elég csak megnézni, hogy mennyi szemét van elszórva az utak mentén.)
Néhányan itt már kezdték kapizsgálni, hogy amíg nem lesz közvetlen veszély, addig a fosszílis energiahordozókról való áttérés nem fog bekövetkezni. Pedig jónéhány alternatíva kínálkozna,amivel lehetne csökkenteni a szennyezést pl.: energiafű, ami a mezőgazdasági problémákra is enyhülést jelentene. A döntés azomban azoknak az emberkéknek a kezében van akiknek nagyrésze M*L részvényes. (párttól függetlenül) -
(Kolombusz)
veterán
Megkérdezhetem, hogy Ti hogyan életek, mivel véditek a környezetetek?
Csak mert én már megosztottam veletek, gondoltam megkérdem. -
Cimi+Csabi
tag
Azt bírom a legjobban hogy még itt köztünk is megy a duma hogy ez természetes meg minden. Még itt a fórumon is megy a nagyképü szöveg és senki nem veszi észre magát!
Pont az a lényeg hogy valamit tegyünk de erre már jön a hazudtolás meg a köpködés.
Gratulálok magyarok ha rajtunk mulna a föld sorsa, már rég nem lenne semmi.
Bocs de megőrülök az ilyenektől!
Majd amikor már nem lesz mit tenni arra leszek kíváncsi
De én fogok a legnagyobbat röhögni a sok szemét nyomorán.
[Szerkesztve]The Unofficial Apple Team! Dual Apple Power! (''Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed'')
-
DJ.Gróf
aktív tag
Ez egy beteg világ és ezen nem változtat senki és semmi! Mindenki tömi a zsebét.
Néha nem is bánnám ha valami letakarítaná a bolygót. Egy kis öntisztítás. -
radírfej
senior tag
válasz (Kolombusz) #69 üzenetére
én az év 12 hónapjában biciklivel közlekedem Budapesten, nagy ritkán tömegközlekedem csak - ezt alátámaszthatják azok a fórumtársak akik meglepődve tapasztalták, hogy viharközelis esőben is biciklin futottam be a találka helyszínére.
szelektíven gyüjtjük lakótársaimmal a hulladékot, amikor beköltöztünk újraszigateltük az egész lakást.
ígyekszem csökkenteni a folyóvíz felhasználásomat, ebbe sokminden benne van, pl. fogmosásnál nem folyik a csap, amilyen hamar lehet végzek a zuhanyozással, stb.
azokat a termékeket veszem, amelyek a ''közelből'' származnak, lehetőleg minnél kevesebb csomagolssal.
igyekszem másodkézből venni a termékeket, azaz ha tehetem használtat veszek (pl ph! apró )
csak pár dolog, ai eszembe jutott.
viszont:
van egy káros hobbim is, egy 13 éves 250-es bandit, hetente- kéthetente használom a nyári időszakban, 40-50km-t megyek vele/hét, az átlagfogyasztás kb. 3 és7 liter/100km közé esik attól függően hogy mennyire húzom. ill kb kétévente olajcsere.Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.
-
dani0907
csendes tag
Hatalmas nagy bevétel lenne annak az autó gyártó cégnek aki olyan autókat kreálna ami benzin nélkül üzemelne, ezért inkább rejtélyes módon meghalnak a feltalálók
-
firewolf
tag
válasz (Kolombusz) #74 üzenetére
Nézd meg a Tíltott találmányok c. filmet. Magyar tudósok vannak benne, nagyon érdekes dolgokról beszélnek... Fönt van több torrentoldalon is, [a torrentoldal címét töröltem. NG]
-
radírfej
senior tag
válasz (Kolombusz) #74 üzenetére
hát nem, de azért sznob környezetvédelmi körökben nem hangoztatom a dolgot...
persze ha rákérdeznének, hogy : fugyu, Te voltál aza a kék villám, aki kanyarodni sem tud? akkor nem tagadnám le.
szerintem egyenlőre piaci és struktúrális okai vannak robbanómotoros autók 99%-os uralmának. honda próbálkozott valamivel kaliforniában, hibrid üzemmód, meg gázüzem, de a töltőhelyek elégtelen száma miatt nem volt túl sikeres. amig olcsó a kőolaj, addig nem lesz itt nagy változás... sajnos. azért az eredmény, hogy az autógyártók is kezdik komolyan venni a témát - egyre több a tudatos vásárló, megéri őket kiszolgálni.Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.
-
dani0907
csendes tag
Inkább nem mondok semmi hülyeséget de biztos volt már valamilyen út ahol elindultak...
-
Sárpac
nagyúr
-
Router
őstag
Nemtudom, hogy írta-e már valaki de naggyon régóta van már H2O-val (vízzel) hajtott autó is.
Magasfeszültségű árammal a vizet szétbontjuk aztán ott a tiszta hidrogén és oxigén ami kiváló tüzelőanyag. Nemtudom szoktátok-e nézni a Discovery Channelt... Az állítólag C. műsorban be is bizonyították, hogy bizony egy benzines karburátoros autó igenis megy (menne) hidrogénnel minden gond nélkül! Csak ugye vizet merek az utcai pocsojából (még) a kőolajért meg kifizetem a súlyos pénzeket - lehet gondolkodni, hogy mi éri meg jobban az olajvállalatoknak.
Másik dolog: Elfogy a kőolaj amiből tényleg nem csak fűtőanyagot gyártanak hanem minden egyéb terméket, gyógyszerek, gumi, műanyagok, stb. Elfogyott a kőolaj? Majd rájövünk hogy van Bio Diesel is, igenám de miért akkor kell rájönnünk majd amikor már nem lesz miből gyógyszert csinálni.
Magyarország: Véletlen se használj sütőolajat a dízeles kocsidban (ha már autóval jársz 2 sarokra is) mert azon nincsen jövedéki adó mivel az utolsó bőrt is le lehetne húzni a népről, deee mi ott fent az okoskák a parlamentben veszünk már magunknak új autókat (rá is lehet nézni hogy melyik van ott min. 3000ccm alatt)
Röviden ennyi a véleményem (meg annyi, hogy diákmunkásként biciklivel járok dolgozni és bizony ez az idő már elviselhetetlen kinnt a szabadban egész nap)www.reballing.hu/forum
-
tag
Biodiesel repce olajból, energia fű, ezek sok szenet megkötnek a légkörből és ha inkább ezeket égetnénk kialakulhatna vmi egyensúly. Arról nem beszélve hogy nem kéne gabonát égetni, ha helyette ezeket ternesztenék, nem hiszem, hogy vmi extra igénye lenne akár a repcének akár a fűnek.
Egy másik topikban olvastam , hogy bioetanol alapú vegyiparnak is lehet jövője, ha a kőolaj készletek annyira megcsappannak, hogy megérje az új technológiát bevezetni.
Szelektív hulladék gyűlytés nem ér semmit, ha nem történik szelektíven a hulladék feldolgozása és újra hasznosítása. Itt érdemes megjegyezni, hogy az re-cycling-nak is van energia igénye, amit ma a Földön leginkább fosszilis tüzelő anyagok elégetésével nyerünk.
Hybrid autóknak egyedül városban van létjogosultságuk, a villanymotor kb 50kmh ig hajt utána indul a benzin motor, az autó mozgási energiájának egyrészét nyeri vissza fékezéskor. A priust lehet szidni, hogy nem ér semmit, viszont az volt majdnem az első ilyen autó és már elég régi is, vw jó kis tdi motorjai 5 liter körül is beérik ilyen mellé hybrid hajtás városi autóba jó lehet. Ezek mellett nem a hybrid a megoldás a problémára.
felettem szólónak, a gond csak annyi hogy vizetbontáshoz tudtommal elég sok áram kell.
[Szerkesztve]Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
Rive
veterán
A mostani felmelegedés, amely egyelőre mintegy 0.5°C átlaghőmérséklet emelkedést jelent, eltörpül a föld történetének ciklikus klímaváltozásaihoz képest, amely a tudósok véleménye szerint meghaladhatta a mai átlaghőmérséklethez képest a +10°C-t is.
Két gond van.
Egyrészt az egész mostani világ a jelenlegi hőmérséklethez, egyensúlyhoz igazodik, minden vonatkozásban. Ha változhak a dolgok, akkor itt nagy baj lesz. Vigasz, hogy nem hal ki a föld élővilága, de azért jó lenne, ha mi se szívnánk meg túlzottan.
Másrészt aggasztó a változás sebessége. Emlékeim szerint ilyen gyors változásra még nem találtak példát a múltban. Ráadásul a változás sebessége miatt jónéhány, várhatóan további gyorsulást okozó tényező is könnyen bejátszhat./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Cimi+Csabi
tag
Hát én úgy érzem én is teszek valamit a túlzott fogyasztás ellen.
Auto:
Fiat Cinquecento 900ccm (haverom faterja szerint fiát csintoretto) 39LE
fogyasztás 4,5 max 6 liter (mégesem egy 4,2 Quattro)
ahova tehetem gyalog illetve vonattal járok.
(Sajnos a villanymozdony nem mindíg jön össze ezért nagy nyögve a Dieselmozdony által
húzott szerlvényre is felszállok)
Lakás
Minden izzó energiatakarékos, minden kijelző LCD. TV is.
Az egész rendszerre időkapcsoló rakva a Stand By fogyasztást mellőzvén.
Nem dohányzom (alkohol azé van rendesen néha napján)
Nem járok gyorsulni (ugye nincs is mivel) helyette discozok igaz hogy ott
van egy kis áramfelvét de legalább nem káros.
Ennyi.The Unofficial Apple Team! Dual Apple Power! (''Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed'')
-
(Kolombusz)
veterán
No, egyesével:
Magasfeszültségű árammal a vizet szétbontjuk aztán ott a tiszta hidrogén és oxigén ami kiváló tüzelőanyag. Nemtudom szoktátok-e nézni a Discovery Channelt... Az állítólag C. műsorban be is bizonyították, hogy bizony egy benzines karburátoros autó igenis megy (menne) hidrogénnel minden gond nélkül!
A folyamatot hidrolízisnek hivják. Áramot mivel állitasz elő?
Hidrogént nem lehet egyelőre gazdaságosan előállítani.
Állítólag ez, állítólag az. Láttad a műsort, működött? Biztos az olyan gyártók, mint a BMW véletlenül ölnek egy csomó hidrogénes autók fejlesztésébe, mert a sima motorjuk elmegy hidrogénnel. Keresd meg a hydrogen7 modell tesztjét az automotor.hu-n.
Magyarország: Véletlen se használj sütőolajat a dízeles kocsidban (ha már autóval jársz 2 sarokra is) mert azon nincsen jövedéki adó mivel az utolsó bőrt is le lehetne húzni a népről, deee mi ott fent az okoskák a parlamentben
Kérlek, ne várd el, hogy most még adót csökkentsenek.
cyanide: bioetanol szép és jó, de nem lehet annyit termelni, hogy kielégitse a világ szükségleteit.
[Szerkesztve] -
Rive
veterán
válasz (Kolombusz) #7 üzenetére
Wazze, ha nő a tengerszint, majd arrébb költöznek. Nem kell attól félni, hogy megfulladnak.
Ha kicsit melegszik a tenger, akkor a tengeralatti metán(hidrát)mezők visszabugyognak a légkörbe, és a CO2 helyett a sokkal kellemetlenebb metán figyel be egyből. Várhatóan láncreakciószerűen./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
eziskamu
addikt
válasz (Kolombusz) #69 üzenetére
Én karácsonyra kompakt fénycsövesítettem az egész házunkat, és kisérleti jeleggel kintre is raktam kettőt (zárt üvegbúrában vannak esőtől védve). Mondjuk épp akkor voltak akcióban Philips fénycsövek a Matchban. Szerencsére még csak egy halt be (benti), mert még a márkásak se hozták az az élettartamot amit ígértek, pedig megelégednék a normál izzók élettartamával is, de addig se nagyon bírták az eddigiek. Amúgy ezzel próbálom kompenzálni a tesóm gépe által bejövő többlet fogyasztást (hát persze hogy megy az is egész nap ). Mondjuk az is jó lenne ha TFT moncsikat szereznék, de ahoz több zsé kéne.
-
mongi_
aktív tag
Köszönöm mindenkinek az elismerő szavakat. A témával foglalkozni kell mindenképpen, mert aggasztó a helyzet. Remélem figyelemfelkeltés szempontjából elérte a cikkem azt amit elvártam, köszönöm a kiemelést is.
[Szerkesztve]booty time booty time across the USA
-
Rive
veterán
Ott a baj, h vagjak az oserdoket, a Fold tudejet, igy (is) egyre tobb szendioxid lesz a levegoben, mert a novenyek nem tudjak feldolgozni azt.
Az őserdőkkel kapcsolatban egy apróság.
Egy 'beállt' erdő - az esetleges évszakos változásoktól eltekintve - nagyjából fix mennyiségű szenet tartalmaz. Ez nem nő, nem csökken. Az esőerdők ennek megfelelően szigorúan véve nem a 'föld tüdeje'. Amennyi szenet felvesznek, annyi a lehulló levelek, halott fák lebomlásával vissza is kerül a légkörbe. Hasonlóan az emberi populáció ellátására szolgáló mezőgazdaság. Amennyi szenet nyáron megkötünk, annyit egész évben felzabálunk és felszabadítunk.
A kiirtás illetve a mezőgazdaság folyamata által igényelt energia előállításához felhasznált szén más kérdés.
Ezen túl az őserdők szumma biomasszája - azaz a bennük megkötött szén mennyisége - elenyésző az óceánokban fellelhető mellett.
Az őserdők a helyi klímában meghatározó szerepűek, illetve a létezüő növény- és állatfajok nagyrészének nyújtanak élőhelyet. Nem pótolhatók, ugyanakkor nagyon gyorsan eltűnhetnek. Ezért érdemelnek meg minden védelmet.
Szén akkor kerül ki a körforgásból, ha valami életközösség nagy mennyiségben, tiszta formában felhalmozza. Ilyenek a tőzeglápok és mocsarak, amikből lett ugye a kőszén: ilyen az óceán, aminek az alján az elhulló, fenékre sűlyedő élőlények maradványai szépen lassan metán ill. metánhidrát formájában tárolódnak./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
tag
válasz (Kolombusz) #86 üzenetére
cyanide: bioetanol szép és jó, de nem lehet annyit termelni, hogy kielégitse a világ szükségleteit.
Ezt fenntartással kezelem, jöhetnék még olyan előre lépések a technológiában, hogy képes legyen kielégíteni. Kérdéses, hogy kiszerint nem elég, mert nem éri meg ez tiszta sor. Más lehetsőseget viszont nem nagyon tudok.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
dabadab
titán
Elektromos auto eleg regota van, eleg nyilvanvalo problemaval megverve: honnan veszi az aramot?
A villanyvezetek nem tul praktikus, az akksik meg nagyok, nehezek, lassan tolthetok, viszonylag gyorsan megpusztulnak, dragak - cserebe viszont eleg kicsi a kapacitasuk (raadasul az aram azert magatol nem lesz a konnektorban, azt eloszor meg kell termelni vmi eromuben). Uzemanyagcellakat is lehetne hasznalni, de az eleg uj terulet, raadasul kellene hozza infrastuktura is (megfelelo ''benzinkutak'').DRM is theft
-
Rive
veterán
Azért egy autóbaleset áldozatainak a száma elenyésző egy esetleges atomkatasztrófa áldozatainak száma mellett, úgyhogy ez a szöveg úgy hülyeség, ahogy van...
Izé. Nemrég járt arrafelé egy kutatócsoport, és minden további nélkül a világ képébe vágták, hogy Csernobil sokkal kevesebb kárt okozott, mint az adott területen folytatott intenzív mezőgazdaság./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dabadab
titán
válasz (Kolombusz) #86 üzenetére
''Biztos az olyan gyártók, mint a BMW véletlenül ölnek egy csomó hidrogénes autók fejlesztésébe, mert a sima motorjuk elmegy hidrogénnel.''
Siman elmegy a normal motor is hidrogennel, ahogy PB gazzal is. Ami miatt megis fejlesztenek mindenfele okossagot, az a hatekonysag (meg egyeb praktikus vetuletek).DRM is theft
-
JagdPanther
aktív tag
pont tegnap volt a totalcarban egy üzemanyagcellás verda(asszem honda fcx vagy mi), igaz csak tanulmányautó, 2 van belőle, de ígéretes, maga a cella kb 1 kisebb bőröndnyi, a H2-t meg majd az atomerőműből érkező energiával választjuk le az O mellől, szépen tartáylokba töltjük a mostani benzinkutaknál és voilá, kész a környezetbarát megoldás a belsőégésű motorok helyett és az infrastruktúrát csak kicsit kell átalakítani, szép fokozatosan.
-
Cimi+Csabi
tag
válasz JagdPanther #97 üzenetére
És ha mindez létre is jönne akkor szerinted a sza*os olajmágnás hogyan veszi meg a 10. ferrariját??? Hmm???
Itt a gond!!
[Szerkesztve]The Unofficial Apple Team! Dual Apple Power! (''Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed'')
-
dabadab
titán
válasz JagdPanther #97 üzenetére
Meg epiteni az eromuveket ezerrel, ugyanis az autozas baromi sok energiat kivan.
Cimi+Csabi: tekintve, hogy az eromuveknel tovabbra is nepszeruek a szenhidrogenek, nem kell felteni az olajmagnasokat sem
[Szerkesztve]DRM is theft
-
Rive
veterán
válasz JagdPanther #48 üzenetére
Napkollektor/napelem. Itt érdemes lenne különválasztani két dolgot.
Napkollektor: a nap által sugárzott energiát hő formájában hasznosítja, 80-90 százalékos hatásfokkal. Használati melegvíz előállítására már ma is 5-10 év alatt megtérülő beruházást jelent. Kiegészítő fűtésnek (ősszel/tavasszal) még nem annyira bejáratott dolog, mint melegvíznek, de mint légkollektor, már van értelmezhető megtérülési ideje. (Gugli: ''sörkollektor'' ) A szükséges készülékek nem kirívóan környezetszennyezők.
Napelem: a nap sugárzásából elektromos energiát állít elő. Hatásfoka tipikusan 15-20 százalék körül, értelmezhető megtérülési ideje jelenleg a hazai viszonyok között csak szélsőséges esetekben van (távol a vezetékes áram, efféle). Emellett a készülék gyártása is eléggé környezetszennyező.
Napkollektorok széles körű alkalmazásával illetve megfelelő szigeteléssel/épületgépészettel a háztartások energiafogyasztásának nagyjából harmadát még extrém megoldások alkalmazása nélkül is meg lehetne spórolni./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo Ideapad 110-15ISK (8GB RAM, új 240GB SSD, Win10)
- Samsung G5 Odyssey - LC27G55TQWRXEN 27" inch 2560x1440 144hz Ívelt VA Gaming monitor eladó
- 2021 MACBOOK PRO 16" - APPLE M1 MAX CHIP - 10C CPU - 24C GPU - 64 GB RAM - 60 nap garancia
- HP ZBook 15/17 G5/G6 gyári világítós EU laptop billentyűzet
- HP Victus Gaming 16-r1058nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-14500HX,16GB, 512 SSD, RTX 4050
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen