Új hozzászólás Aktív témák
-
(Kolombusz)
veterán
Wazze, ha nő a tengerszint, majd arrébb költöznek. Nem kell attól félni, hogy megfulladnak.
Másrészt, egyes kutatások szerint (amelyek sokak szerint amerikai propaganda szövegek) nem tudjuk globálisan befolyásolni a melegedést, az a Nap mágneses működésével áll kapcsolatban.
Én nem félek a globális felmelegedéstől, inkább azt sajnálom, hogy nagy terjeszkedésünknek köszönhetően rengeteg élőlény élőhelye tönkremegy.
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
válasz
Crystalheart #4 üzenetére
Biztos nem a napenergiáé a jövő.
Fúziós erőművek, atomerőművek.
A napenergia és egyéb megújuló energiaforrások csak kiegészítőként jöhetnek szóba. -
(Kolombusz)
veterán
Az van, hogy a fúziós reaktor elég bonyolult egy szerkezet.
Atomerőművet meg épitenének szerintem, csak a sok hülye greenpeaces és társais majom még egy radart sem enged felépiteni, vagy elkerülőutat, nemhogy egy atomreaktort.
Ezek hazai példák, de kiterjeszthető az egész világra.
Példát lehetne venni Franciaországról. Talán nem véletlen, hogy a kísérleti fúziós erőmű is ott épül. -
(Kolombusz)
veterán
A szél vagy fúj, vagy nem.
Mindenhova nem rakható szélerőmű, de ezt már sok topikban kitárgyaltuk. Nem lehetséges kielégiteni az energiaigényünk szélerőművekkel.
Toyota Prius? Ne röhögtess már, mikor fogyaszt vagy 7 litert, nagyon környezetbarát ám.
Asszem kiszállok a topikból, csak felidegesitem magam feleslegesen a sok bölcsességen. Ha ennyire jól tudják egyesek a dolgokat, akkor miért nem valamelyik ország környezetvédelmi minisztériumában dolgozik?
innentől read only vagyok
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
Igazad van, kicsit túlreagálom a dolgot.
Na most nyilván, az országunk jelen helyzetben nincs olyan gazdasági helyzetben, hogy ilyen dolgokat támogatni tudjon.
Engem a legjobban az idegesit, hogy mindenki leirja, hogy mégis miben kéltene változtatni, aztán valahogy én ezt nem látom viszont a valóságban. -
(Kolombusz)
veterán
-
(Kolombusz)
veterán
Igen, nyilván lehetséges pótolni Paksot napelemmel, meg szélerőművel.
Az egyetlen reális alternativa a geotermikus energiák hasznosítása, de az sem ilyen mértékű.
Adrian Mole: hülyén fogalmaztam, egyes felméresek szerint a CO2-nek jelenleg nincs szerepe a Föld felmelegedésében.
firewolf: napsütéses órák száma? beesési szög? hatékonyság? ilyesmik lényegesek egy napelemnél. A nap mindig süt, kivéve ha nem. Hogy mikor nem süt a nap? Pl. éjjel, vagy borult idő esetén. Hatékonyság? Messze gyengék a ma készithető napelemek.
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
Mindkét kocsi turbódizel, 5-5.5 litert fogyaszt.
Örülsz?
Szelektiven gyűjtök hulladékot.
Energiatakarékos izzókat használok.
Nem használok tömegközlekedést, inkább gyaloglok hetente párszor oda, ahova busszal sokkal gyorsabban eljuthatnék.
Amit megtehetek, megteszem.
De emellett nem vagyok elvakultan atomenergiaellenes (vannak veszélyei, itt most nem az üzembiztonságra gondolok, azzal nincsen gond véleményem szerint, hanem arra, hogy ideális katonai célpontok - ehhez kapcsolódik ugye, hogy minek a nato radar nekünk, fujj) és nem vagyok meggyőződve arról, hogy a jelenleg elfogadott felmelegedés magyarázatok igazak. -
(Kolombusz)
veterán
válasz
Adrian Mole #66 üzenetére
Felkészülhetnek rá, a hollandok jó példa, már mióta komoly gátrendszereket épitve harcolnak a tengerrel.
-
(Kolombusz)
veterán
Megkérdezhetem, hogy Ti hogyan életek, mivel véditek a környezetetek?
Csak mert én már megosztottam veletek, gondoltam megkérdem. -
(Kolombusz)
veterán
No, egyesével:
Magasfeszültségű árammal a vizet szétbontjuk aztán ott a tiszta hidrogén és oxigén ami kiváló tüzelőanyag. Nemtudom szoktátok-e nézni a Discovery Channelt... Az állítólag C. műsorban be is bizonyították, hogy bizony egy benzines karburátoros autó igenis megy (menne) hidrogénnel minden gond nélkül!
A folyamatot hidrolízisnek hivják. Áramot mivel állitasz elő?
Hidrogént nem lehet egyelőre gazdaságosan előállítani.
Állítólag ez, állítólag az. Láttad a műsort, működött? Biztos az olyan gyártók, mint a BMW véletlenül ölnek egy csomó hidrogénes autók fejlesztésébe, mert a sima motorjuk elmegy hidrogénnel. Keresd meg a hydrogen7 modell tesztjét az automotor.hu-n.
Magyarország: Véletlen se használj sütőolajat a dízeles kocsidban (ha már autóval jársz 2 sarokra is) mert azon nincsen jövedéki adó mivel az utolsó bőrt is le lehetne húzni a népről, deee mi ott fent az okoskák a parlamentben
Kérlek, ne várd el, hogy most még adót csökkentsenek.
cyanide: bioetanol szép és jó, de nem lehet annyit termelni, hogy kielégitse a világ szükségleteit.
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
válasz
Cimi+Csabi #101 üzenetére
Aham, mintha a vizerőmű nem lenne káros a vízi élővilágra.
Nem mindenhová rakható ez sem.
A napelemek hatásfoka igen alacsony.
A szélerőművek hátrányát is leirtuk. Olvass. -
(Kolombusz)
veterán
-
(Kolombusz)
veterán
Én azért egyértelműen ezt nem állítanám.
Nem láttam MÉG a filmet, de vizsgálták-e a vulkanikus aktivitást, figyelembe vették-e, hogy a melegebb vízben kevesebb gáz oldódik, stb...
No, a mg/literre álljunk meg egy szóra. A levegő moláris térfogata 28 (vagy 29) g/mol. Számoljunk standard körülményekkel. Ilyenkor ugye 24.5 liter levegő tömege 28g. 1 liter levegő tömege tehát 0.875g. Ez 875 milligramm. A földi légkör körülbelül 0.038% százaléka Co2. Tehát egy liter standard állapotú levegőben 0.3325 milligramm co2 van.
A te adataid MG/KÖBMÉTERBEN helyesek. -
(Kolombusz)
veterán
válasz
Crystalheart #187 üzenetére
Meg tudnák oldani, de az olaj ma még nagyobb biznisz, amiben nyilván sok fejes is benne van, persze, hogy azt termelik ki.
-
(Kolombusz)
veterán
válasz
FehérHolló #190 üzenetére
Lehet tudni a szuperszámítógépes-klienses felmérés nevét?
Szivesen olvasnék róla. -
(Kolombusz)
veterán
Ez egy elmélet.
Túl sok a ha.
A számítógépes modelljeik egyre hevesebb viharokat jeleznek. De ez még nem tájfun. Persze lehet az, csak én elég pesszimista vagyok az ilyen pesszimista elméletekkel szemben.
Azt nem tudom, hogy a földközi-tenger elég nagy-e ahhoz, hogy kialakuljon rajta egy tájfun.
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
válasz
bLaCkDoGoNe #214 üzenetére
Nyilván, 70-nes tempónál országúton 4 literrel is eljárkálsz.
A Toyota Prius mint elképzelés nem rossz, de a megvalósitás közel sem annyira jó, mint ahogy a reklámokban hirdetik/hirdették.
Az előző Prius-szal kapcsolatban a legnagyobb csalódás tankoláskor ért: átlagban hét litert evett a csudatakarékosnak gondolt autó. A felfrissített hibridrendszerrel 450 kilométert 29,3 liter benzinnel sikerült megtenni, ami szerintem 6,5 liter százkilométerenként. A komputer szerint meg 5,6, legalábbis ennyit mondott az átlagfogyasztásra. Még ha ez utóbbi is az igaz, és én rontottam el valamit tankolásnál, akkor is: ez vegyes üzemben egy korszerű másfél-kétliteres Common Rail-dízel fogyasztása, mondjuk egy 307-es 1.6 HDI Peugeot-é. Csak az a Prius árának felébe-kétharmadába kerül.
És nem csak a Totalcarban mértek ilyen adatokat. Az autómotorban is.
Öööö, elmondanám, én a Primera is ment már 1070 km-t, aztán tankoláskor kiderült, hogy még volt 14 liter a tankban. És ez nem valami hűdeállat hibrid csoda, csak egy másfél tonnás td. A prius 1300 kiló.
Városban van létjogosultsága szvsz, máshol nincs.
Nem azt mondom, hogy hülyeség a hibrid rendszer, de hogy nem az, mint ahogy a marketingesek beállitják, az tuti.
[Szerkesztve] -
(Kolombusz)
veterán
válasz
bLaCkDoGoNe #217 üzenetére
Olvasgattam a tapasztalatokat (népítélet) és azt szűrtem le, hogy városban fogyaszt nagyon jól, mert ott ugye nagyrészt a vllanymotor működik, viszont autópályán lazán 7 liter felé szökik a fogyi és emelett 120-130 felett már a dinamikája is elszomoritó. Ezért írtam én ezt a 7 litert és nem tartom jó választásnak az autót. De használja egészséggel, ha szereti.
-
(Kolombusz)
veterán
válasz
BobChemistry #219 üzenetére
A #13-ban a félreérthető CO2-s kijelentésem mellett ez is szerepelt.
-
(Kolombusz)
veterán
Azért érdekes, mindenkinek van nemegy ismerőse, aki atomerőműben dolgozik, vagy éppen vadászpilóta.
-
(Kolombusz)
veterán
A júliusi IPM-ben volt egy jó cikk arról, hogy miért jó a globális felmelegedés és miért nem kell tőle félnünk. Ajánlom mindenkinek!
Új hozzászólás Aktív témák
lo Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de engem egyre jobban aggaszt a természet állapota.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen