Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz Nekomajin #40 üzenetére

    Azzal én is egyetértek, hogy a gyermeknek ingerekben gazdag fizikai környezetben kell élnie, fejlesztenie a testtudatát, a motorikus és finommotorikus készségét. Kell a zene, a testmozgás. De ahogyan az olvasással már fiatal korban kilépnek a gyermekek a valóságból és a fantáziűjukat fejlesztik beleélik magukat olyan helyzetekbe, amiket nem tapasztaltak, belebújnak a karakterek bőrébe,, ugyanígy képesek arra, hogy megértsék egy programozási környezet szabályait. A lányommal a blockly games-t próbáltuk, és tényleg csak a nyelvi nehézségek miatt kellett feladni. Az egyszerűbb feladatokkal könnyedén megbírkózott elsőre.

    Szerintem az építőkockák, a lego és a technik lego természetes következő lépése a Scratch és az Arduino. Ahogyan 6-7 évesen elsajátítottuk a fogaskerekek logikáját, ugyanolyan könnyedséggel érti meg egy gyerek a vezérlési szerkezeteket, és lesz ura a digitális világnak.

    Ellentétben azonban a technik lego-val, ami nem volt - és még mindig nem - olcsó, az informatika terlülete sokkal demokratikusabb. Amelyik háztartásban van tévé előfizetés (88% ?!), ott fizikailag volna lehetőség a gyerekeknek arra, hogy elkezdjék megszelidíteni a biteket egy 20e Ft-os használt számítógéppel és egy 1200Ft-os Arduino nano-val. Nem csak azért, mert hasznos készségeket sajátíthatnak el, hanem azért, mert az így szerzett gondolkodásmód az élet sok területén a javukat szolgálja majd.

    Tény, hogy sok gyereket nem segíti, vagy egyenesen visszafogja a környezete, család, barátok, tanárok... de pont ezért kellene az államnak, az oktatásnak élen járnia a változtatásban. Minden tárgyba beépíteni az informatikai eszköztárat. És ez főleg a természettudományok esetén könnyen jelenthet szoftverfejlesztést is. Kezdve a prímszámok listázásától a fizikai szimulációkon keresztül a kooperatív ágensekig.

    Az Office nekem mindig kicsit kilógott, annak ellenére, hogy egy évtizede használom különböző verzióit, írtam benne komolyabb makrókat, nem lettem power user, úgyhogy valószínüleg nem ismerem azokat a mélységeket, amikről te beszélsz, egy-egy összetettebb feladatnál egyszerűbb volt berántani mindent egy adatbázisba és ott kezelni az adatokat, vagy feldolgozni egy scripttel. Úgyhogy inkább nem az Excelt hoznám példának. Szóval én kinézem valakiből, aki elsajátította az alsó tagozatos kurikulumot, hogy ha elmagyarázom neki, hogy mi az az adatbázis, a természetes illesztés, a csoportosítás, a szűrés, projekció, akkor tud naiv megoldást adni az elé kerülő feladatokra, mondjuk egy webshop komplexitású adatbázisban. És néhány hétnyi tréning után fel tud programozni egy termosztátot vagy egy liftvezérlőt valamilyen kényelmes nyelven.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák